abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51361020
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:34 schreef Solstice het volgende:
Dat verwacht je als club denk ik ook niet, dat buitenlandse clubs zo zitten te jagen op talenten hier. Ik denk dat zoiets je een keer overkomt, en daarna nooit weer. Krul is nog zo'n talent dat al jong naar Engeland ging, net als Boussoufa en El Hamdaoui.
Het kan je nog steeds overkomen. Volgens mij mag je spelers pas officieel vastleggen vanaf hun 18de (misschien 16de?). Maar dan kan er nog steeds een grotere en rijkere club komen die met een zak geld gaan zwaaien.

Ik zie nog steeds niet in waarom je al toptalent van Ajax/PSV/Feyenoord naar Chelsea/Barcelona zou moeten gaan op je 16de. Je maakt toch vele malen eerder kans in Nederland door te breken dan in Engeland bij zo'n team?
pi_51361594
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:47 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Je maakt toch vele malen eerder kans in Nederland door te breken dan in Engeland bij zo'n team?
Chelsea, Arsenal, Man U en Liverpool hebben gewoon een erg goede jeugdopleiding. Zelfs als spelers niet in het eerste van die teams belanden, hebben ze nog genoeg leuke mogelijkheden om mij een Premiership-club of buitenlandse (sub)topclub aan de slag te gaan. Zie Boussoufa en Owusu.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_51361607
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:47 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Het kan je nog steeds overkomen. Volgens mij mag je spelers pas officieel vastleggen vanaf hun 18de (misschien 16de?). Maar dan kan er nog steeds een grotere en rijkere club komen die met een zak geld gaan zwaaien.

Ik zie nog steeds niet in waarom je al toptalent van Ajax/PSV/Feyenoord naar Chelsea/Barcelona zou moeten gaan op je 16de. Je maakt toch vele malen eerder kans in Nederland door te breken dan in Engeland bij zo'n team?
Vanaf je 18de volwaardig geloof ik, vanaf je 16de koelkastcontracten. Maar ik weet het niet helemaal zeker.

Maar als je als toptalent bij Chelsea/Barcelona etc. niet doorbreekt heb je in ieder geval wel flink wat geld op je bankrekening staan, zag dat d'r al een ton in het jaar werd betaald. Als je bij Ajax/PSV/Feyenoord niet doorbreekt heb je niks. Dus ik snap wel dat het aanlokkelijk is. Het is wel oneerlijke competitie, omdat je in Engeland dus eerder volwaardige contracten mag tekenen. Eigenlijk zou de Fifa hier wat aan moeten doen. Alleen toestaan om spelers uit eigen land te halen met 1 of 2 uitzonderingen per standaard elftal(D1,C1,B1,A1). De manier waarop het nu gaat is in ieder geval belachelijk. En ik kan me ook niet voorstellen dat de CL bijvoorbeeld d'r veel spannender op wordt over een paar jaar.
pi_51361639
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef cultheld het volgende:

[..]

Chelsea, Arsenal, Man U en Liverpool hebben gewoon een erg goede jeugdopleiding. Zelfs als spelers niet in het eerste van die teams belanden, hebben ze nog genoeg leuke mogelijkheden om mij een Premiership-club of buitenlandse (sub)topclub aan de slag te gaan. Zie Boussoufa en Owusu.
Dat is in Nederland ook wel zo, spelers die afvallen bij de topclubs kunnen ook altijd nog bij de kleinere aan de slag. Ik denk dat het hem puur in het geld zit.
pi_51361751
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:05 schreef Solstice het volgende:

[..]

Dat is in Nederland ook wel zo, spelers die afvallen bij de topclubs kunnen ook altijd nog bij de kleinere aan de slag. Ik denk dat het hem puur in het geld zit.
Onzin.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_51361881
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nuno Morais.
pi_51362053
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:08 schreef cultheld het volgende:

[..]

Onzin.
Hoe is dat onzin dan? In Nederland krijg je sneller kansen op het hoogste niveau, bij je eigen club en desnoods in de verhuur. De opleiding in Nederland is ook niet minder als in Engeland. En spelers die het bij Ajax/PSV/Feyenoord niet halen komen ook vaak goed terecht. Zie bijv. Sno, Beerens, Greene, Koenders en nog een hele waslijst.
pi_51362140
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:18 schreef Solstice het volgende:

[..]

Hoe is dat onzin dan? In Nederland krijg je sneller kansen op het hoogste niveau, bij je eigen club en desnoods in de verhuur. De opleiding in Nederland is ook niet minder als in Engeland. En spelers die het bij Ajax/PSV/Feyenoord niet halen komen ook vaak goed terecht. Zie bijv. Sno, Beerens, Greene, Koenders en nog een hele waslijst.
Er zijn genoeg A- en B-jeugdspelers van die clubs die nooit prof zullen worden.
pi_51362343
Ow, en die zijn er bij Liverpool/Chelsea/Arsenal/Man u natuurlijk niet... Als je trouwens zoveel talent hebt dat zo'n club je wil hebben kun je d'r meestal ook wel vanuit gaan dat je het bij een Nederlandse club ook wel haalt. Alleen krijg je hier als groot talent op je 17/18 al kansen. In Engeland pas rond je 20ste/21ste.
pi_51368122
quote:
In VI laat Martin van Geel weten dat spelers minimaal zes jaar in de opleiding zouden moeten zitten om onder die regeling te kunnen vallen. Spelers onder die leeftijd mogen toch geen contract tekenen en zullen dan niet zo snel weggelokt kunnen worden. Ook wil hij spelers onder de 18 weer voor meer dan drie jaren vast kunnen leggen. Daley Blind bijvoorbeeld is op zijn 16e vastgelegd en zou dus als hij niet bijtekent later op zijn 19e transfervrij weg kunnen.
Onder de 18 dus maar 3 jarig contract, dat is de adder.
pi_51368259
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:26 schreef Solstice het volgende:
Ow, en die zijn er bij Liverpool/Chelsea/Arsenal/Man u natuurlijk niet... Als je trouwens zoveel talent hebt dat zo'n club je wil hebben kun je d'r meestal ook wel vanuit gaan dat je het bij een Nederlandse club ook wel haalt. Alleen krijg je hier als groot talent op je 17/18 al kansen. In Engeland pas rond je 20ste/21ste.
De grote clubs halen de beste spelers weg, Nederland blijft met de rommel zitten.

De beste jeugdspelers van Nederland zullen vrijwel zonder uitzondering de premiership halen.

Van mijn lijstje miste ik nog

Tim Krul
Ouwusu
El-Hami(al speelde die wel op prof niveau in Nederland)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_51368299
De UEFA gaat het aantal jeugdspelers die in de jeugdselectie moeten zitten opvoeren(over 2 jaar 8 of zo?) dus het jagen zal alleen maar verder gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_51368356
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:00 schreef PyTh het volgende:

[..]

Maaroufi is een Belg en zelf door PSV uit Belgie gehaald dus dat is geen goed voorbeeld.
Hij komt wel uit de jeugdopleiding en het Nederlands team interesseert mij niet. Die spelers die weg gehaald worden spelen toch wel voor Nederland
pi_51388825
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 18:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hij komt wel uit de jeugdopleiding en het Nederlands team interesseert mij niet. Die spelers die weg gehaald worden spelen toch wel voor Nederland
Ik snap je zin niet helemaal, maar als je bedoelt dat Maaroufi voor Nederland speelt heb je het verkeerd. Die speelt gewoon voor België. Maar een maximum van 1 a 2 spelers die niet uit eigen land, of in ieder geval binnen 20 km van de club, voor buitenlanders komen lijkt mij de oplossing. Per lichting is dat.
pi_51392496
Nee dat bedoelde ik niet
pi_51392515
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:27 schreef Solstice het volgende:

[..]

Ik snap je zin niet helemaal, maar als je bedoelt dat Maaroufi voor Nederland speelt heb je het verkeerd. Die speelt gewoon voor België. Maar een maximum van 1 a 2 spelers die niet uit eigen land, of in ieder geval binnen 20 km van de club, voor buitenlanders komen lijkt mij de oplossing. Per lichting is dat.
Zal Veendam leuk vinden
pi_51393567
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zal Veendam leuk vinden
Hoezo, heeft Veendam d'r zoveel Duitsers lopen dan? Voor Nederlanders zou die 20 km dan niet gelden namelijk. Ik kan me voorstellen dat als je in het grensgebied zit zoals bijvoorbeeld MVV of Twente dat je een klein eindje de grens overgaat. Maar het moet niet zo zijn dat je in je jeugdopleiding 20 duitsers rond hebt lopen ofzo. En je moet Duitse of Belgische clubs het opleiden en talenten contracteren ook niet onmogelijk maken.
pi_51397555
Alleen jammer als er 20 kilometer om Veendam 2 koppen en een paard wonen en bij Ajax 4.000.000 mensen
pi_51398356
Van Geel had een nog rigoureuzere oplossing: spelers moeten 6 jaar in je jeugdopleiding gespeeld hebben voordat je ze als jeugdspeler aan mag merken. Lijkt me een prima plan.
pi_51421230
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen jammer als er 20 kilometer om Veendam 2 koppen en een paard wonen en bij Ajax 4.000.000 mensen
Ik heb het alleen over buitenlanders he. Veendam heeft in Nederland nog een heel stuk Drenthe onder zich een deel groningen. Hoeveel duitsers lopen d'r nu trouwens in de opleiding bij Veendam?

Met dat plan van v. Geel krijg je trouwens dat ze ze straks vanaf 12 jaar op gaan halen hier. Mogen ze ze nog geen contract aanbieden, maar als je papa een mooie goedbetaalde baan geeft, met de belofte van een contract voor zoon, helpt ook veel.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 12:13:03 #71
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51425410
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:47 schreef Solstice het volgende:

[..]

Ik heb het alleen over buitenlanders he. Veendam heeft in Nederland nog een heel stuk Drenthe onder zich een deel groningen. Hoeveel duitsers lopen d'r nu trouwens in de opleiding bij Veendam?

Met dat plan van v. Geel krijg je trouwens dat ze ze straks vanaf 12 jaar op gaan halen hier. Mogen ze ze nog geen contract aanbieden, maar als je papa een mooie goedbetaalde baan geeft, met de belofte van een contract voor zoon, helpt ook veel.
Verschil is alleen dat je van 12-jarige spelers nauwelijks kunt zeggen of ze de potentie hebben om een wereldspeler te worden, waar je dat op hun 15e of 16e wel iets beter kunt zien.

Bovendien zorg je ervoor dat de clubs die zo'n 12-jarige speler haalt, die speler ook zelf bijna volledig op moeten leiden, waardoor de club waar de speler vandaan komt niet voor jan lul aan het opleiden is.
pi_51427068
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:13 schreef Chivu het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat je van 12-jarige spelers nauwelijks kunt zeggen of ze de potentie hebben om een wereldspeler te worden, waar je dat op hun 15e of 16e wel iets beter kunt zien.

Bovendien zorg je ervoor dat de clubs die zo'n 12-jarige speler haalt, die speler ook zelf bijna volledig op moeten leiden, waardoor de club waar de speler vandaan komt niet voor jan lul aan het opleiden is.
Dat is dan wel weer zo. Maar volgens mij is Messi bijvoorbeeld ook al heel vroeg opgehaald. Op hun 14de/15de kunnen ze trouwens nog zat 6 jaar in de opleiding zitten om dan op hun 20ste of 21ste te debuteren. In Engeland debuteren spelers meestal natuurlijk niet zo vroeg als in Nederland. Met dat soort maatregelen is er in ieder geval wel altijd ruimte om te sjoemelen of er iets op te vinden. Als je clubs verbiedt om meer dan 1 a 2 buitenlanders per leeftijdscategorie op te stellen heb je dat niet.

Je kunt met de van Geel maatregel trouwens ook nog zeggen, ik heb over 3 jaar 3 plekken over voor buitenlanders in het eerste team, ik selecteer 15 talenten en laat ze maar uitvechten wie er komt en wie niet. Dan verandert er op zich nog vrij weinig ten opzichte van nu.
pi_51468412
Messi is niet door Barcelona gehaals maar zelf gegaan
pi_51786591
Andersom gebeurt het ook:
quote:
De 16-jarige Kenneth Ots, die momenteel bij de -17-jarigen van Anderlecht speelt, vertrekt naar het Nederlandse AZ. Daar wordt hij voorlopig ondergebracht bij de beloften.

Ots is ook de doelman van de Belgische nationale beloften.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_51786765
Is dus net zo erg vind ik, d'r lopen bij Twente ook steeds meer buitenlanders, terwijl d'r toch genoeg talent in Twente zelf rondloopt volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')