Het kan je nog steeds overkomen. Volgens mij mag je spelers pas officieel vastleggen vanaf hun 18de (misschien 16de?). Maar dan kan er nog steeds een grotere en rijkere club komen die met een zak geld gaan zwaaien.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:34 schreef Solstice het volgende:
Dat verwacht je als club denk ik ook niet, dat buitenlandse clubs zo zitten te jagen op talenten hier. Ik denk dat zoiets je een keer overkomt, en daarna nooit weer. Krul is nog zo'n talent dat al jong naar Engeland ging, net als Boussoufa en El Hamdaoui.
Chelsea, Arsenal, Man U en Liverpool hebben gewoon een erg goede jeugdopleiding. Zelfs als spelers niet in het eerste van die teams belanden, hebben ze nog genoeg leuke mogelijkheden om mij een Premiership-club of buitenlandse (sub)topclub aan de slag te gaan. Zie Boussoufa en Owusu.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je maakt toch vele malen eerder kans in Nederland door te breken dan in Engeland bij zo'n team?
Vanaf je 18de volwaardig geloof ik, vanaf je 16de koelkastcontracten. Maar ik weet het niet helemaal zeker.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het kan je nog steeds overkomen. Volgens mij mag je spelers pas officieel vastleggen vanaf hun 18de (misschien 16de?). Maar dan kan er nog steeds een grotere en rijkere club komen die met een zak geld gaan zwaaien.
Ik zie nog steeds niet in waarom je al toptalent van Ajax/PSV/Feyenoord naar Chelsea/Barcelona zou moeten gaan op je 16de. Je maakt toch vele malen eerder kans in Nederland door te breken dan in Engeland bij zo'n team?
Dat is in Nederland ook wel zo, spelers die afvallen bij de topclubs kunnen ook altijd nog bij de kleinere aan de slag. Ik denk dat het hem puur in het geld zit.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Chelsea, Arsenal, Man U en Liverpool hebben gewoon een erg goede jeugdopleiding. Zelfs als spelers niet in het eerste van die teams belanden, hebben ze nog genoeg leuke mogelijkheden om mij een Premiership-club of buitenlandse (sub)topclub aan de slag te gaan. Zie Boussoufa en Owusu.
Onzin.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:05 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dat is in Nederland ook wel zo, spelers die afvallen bij de topclubs kunnen ook altijd nog bij de kleinere aan de slag. Ik denk dat het hem puur in het geld zit.
Nuno Morais.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Chelsea, Arsenal, Man U en Liverpool hebben gewoon een erg goede jeugdopleiding. Zelfs als spelers niet in het eerste van die teams belanden, hebben ze nog genoeg leuke mogelijkheden om mij een Premiership-club of buitenlandse (sub)topclub aan de slag te gaan. Zie Boussoufa en Owusu.
Hoe is dat onzin dan? In Nederland krijg je sneller kansen op het hoogste niveau, bij je eigen club en desnoods in de verhuur. De opleiding in Nederland is ook niet minder als in Engeland. En spelers die het bij Ajax/PSV/Feyenoord niet halen komen ook vaak goed terecht. Zie bijv. Sno, Beerens, Greene, Koenders en nog een hele waslijst.quote:
Er zijn genoeg A- en B-jeugdspelers van die clubs die nooit prof zullen worden.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:18 schreef Solstice het volgende:
[..]
Hoe is dat onzin dan? In Nederland krijg je sneller kansen op het hoogste niveau, bij je eigen club en desnoods in de verhuur. De opleiding in Nederland is ook niet minder als in Engeland. En spelers die het bij Ajax/PSV/Feyenoord niet halen komen ook vaak goed terecht. Zie bijv. Sno, Beerens, Greene, Koenders en nog een hele waslijst.
Onder de 18 dus maar 3 jarig contract, dat is de adder.quote:In VI laat Martin van Geel weten dat spelers minimaal zes jaar in de opleiding zouden moeten zitten om onder die regeling te kunnen vallen. Spelers onder die leeftijd mogen toch geen contract tekenen en zullen dan niet zo snel weggelokt kunnen worden. Ook wil hij spelers onder de 18 weer voor meer dan drie jaren vast kunnen leggen. Daley Blind bijvoorbeeld is op zijn 16e vastgelegd en zou dus als hij niet bijtekent later op zijn 19e transfervrij weg kunnen.
De grote clubs halen de beste spelers weg, Nederland blijft met de rommel zitten.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:26 schreef Solstice het volgende:
Ow, en die zijn er bij Liverpool/Chelsea/Arsenal/Man u natuurlijk niet... Als je trouwens zoveel talent hebt dat zo'n club je wil hebben kun je d'r meestal ook wel vanuit gaan dat je het bij een Nederlandse club ook wel haalt. Alleen krijg je hier als groot talent op je 17/18 al kansen. In Engeland pas rond je 20ste/21ste.
Hij komt wel uit de jeugdopleiding en het Nederlands team interesseert mij niet. Die spelers die weg gehaald worden spelen toch wel voor Nederlandquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:00 schreef PyTh het volgende:
[..]
Maaroufi is een Belg en zelf door PSV uit Belgie gehaald dus dat is geen goed voorbeeld.
Ik snap je zin niet helemaal, maar als je bedoelt dat Maaroufi voor Nederland speelt heb je het verkeerd. Die speelt gewoon voor België. Maar een maximum van 1 a 2 spelers die niet uit eigen land, of in ieder geval binnen 20 km van de club, voor buitenlanders komen lijkt mij de oplossing. Per lichting is dat.quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij komt wel uit de jeugdopleiding en het Nederlands team interesseert mij niet. Die spelers die weg gehaald worden spelen toch wel voor Nederland
Zal Veendam leuk vindenquote:Op donderdag 12 juli 2007 11:27 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ik snap je zin niet helemaal, maar als je bedoelt dat Maaroufi voor Nederland speelt heb je het verkeerd. Die speelt gewoon voor België. Maar een maximum van 1 a 2 spelers die niet uit eigen land, of in ieder geval binnen 20 km van de club, voor buitenlanders komen lijkt mij de oplossing. Per lichting is dat.
Hoezo, heeft Veendam d'r zoveel Duitsers lopen dan? Voor Nederlanders zou die 20 km dan niet gelden namelijk. Ik kan me voorstellen dat als je in het grensgebied zit zoals bijvoorbeeld MVV of Twente dat je een klein eindje de grens overgaat. Maar het moet niet zo zijn dat je in je jeugdopleiding 20 duitsers rond hebt lopen ofzo. En je moet Duitse of Belgische clubs het opleiden en talenten contracteren ook niet onmogelijk maken.quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zal Veendam leuk vinden
Ik heb het alleen over buitenlanders he. Veendam heeft in Nederland nog een heel stuk Drenthe onder zich een deel groningen. Hoeveel duitsers lopen d'r nu trouwens in de opleiding bij Veendam?quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen jammer als er 20 kilometer om Veendam 2 koppen en een paard wonen en bij Ajax 4.000.000 mensen
Verschil is alleen dat je van 12-jarige spelers nauwelijks kunt zeggen of ze de potentie hebben om een wereldspeler te worden, waar je dat op hun 15e of 16e wel iets beter kunt zien.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:47 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over buitenlanders he. Veendam heeft in Nederland nog een heel stuk Drenthe onder zich een deel groningen. Hoeveel duitsers lopen d'r nu trouwens in de opleiding bij Veendam?
Met dat plan van v. Geel krijg je trouwens dat ze ze straks vanaf 12 jaar op gaan halen hier. Mogen ze ze nog geen contract aanbieden, maar als je papa een mooie goedbetaalde baan geeft, met de belofte van een contract voor zoon, helpt ook veel.
Dat is dan wel weer zo. Maar volgens mij is Messi bijvoorbeeld ook al heel vroeg opgehaald. Op hun 14de/15de kunnen ze trouwens nog zat 6 jaar in de opleiding zitten om dan op hun 20ste of 21ste te debuteren. In Engeland debuteren spelers meestal natuurlijk niet zo vroeg als in Nederland. Met dat soort maatregelen is er in ieder geval wel altijd ruimte om te sjoemelen of er iets op te vinden. Als je clubs verbiedt om meer dan 1 a 2 buitenlanders per leeftijdscategorie op te stellen heb je dat niet.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:13 schreef Chivu het volgende:
[..]
Verschil is alleen dat je van 12-jarige spelers nauwelijks kunt zeggen of ze de potentie hebben om een wereldspeler te worden, waar je dat op hun 15e of 16e wel iets beter kunt zien.
Bovendien zorg je ervoor dat de clubs die zo'n 12-jarige speler haalt, die speler ook zelf bijna volledig op moeten leiden, waardoor de club waar de speler vandaan komt niet voor jan lul aan het opleiden is.
quote:De 16-jarige Kenneth Ots, die momenteel bij de -17-jarigen van Anderlecht speelt, vertrekt naar het Nederlandse AZ. Daar wordt hij voorlopig ondergebracht bij de beloften.
Ots is ook de doelman van de Belgische nationale beloften.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |