abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63249849
Volgens andere medewerkers van het bureau waaraan Treffers verbonden is, is dit een opzetje van Kees Ploegsma en diens bureau. Die vreest namelijk zijn invloed binnen PSV qua spelers te verliezen. Kortom, modder gooien over en weer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_63292541
Europese topclubs azen op Madïn Roubaix, een 6-jarig Frans jochie. 'The next Zidane'
pi_63292896
quote:
Op maandag 17 november 2008 16:43 schreef Radegast het volgende:
Europese topclubs azen op Madïn Roubaix, een 6-jarig Frans jochie. 'The next Zidane'
What the fuck?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_63292963
quote:
Op maandag 17 november 2008 16:43 schreef Radegast het volgende:
pi_64201936
quote:
Aston Villa wil A-junior Halfhuid wegkapen bij Excelsior
Datum: 21-dec-2008 10:06

Aston Villa heeft zijn zinnen gezet op Arenio Halfhuid. De 17-jarige A-junior van Excelsior kan in januari een contract tekenen in Birmingham. ‘Die club heeft hem een paar keer in actie gezien en stelt alles in het werk om hem per 1 januari naar Engeland te halen,’ aldus zaakwaarnemer Winny Haatrecht in De Telegraaf.

Halfhuid, die bij Excelsior centraal achterin acteert, moet zijn school nog afmaken. ‘Na overleg met zijn ouders en het Maris College in Den Haag is iedereen van mening dat dit een prachtige kans voor Arsenio is,’ meent Haatrecht. ‘Als de clubs de internationale overschrijving in orde hebben, tekent hij voor 2,5 jaar.’ (MavdH)
pi_64204046
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:15 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Hij is 17, waarom heeft hij nog geen contract bij Excelsior? Dat is ook wel wanbeleid dan.

Maar alsnog slechte actie.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 21 december 2008 @ 12:48:26 #257
52871 Blight
Supersized.
pi_64204102
Een A-junior van Excelsior met een zaakwaarnemer. Tja.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 21 december 2008 @ 14:43:24 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64208208
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:48 schreef Blight het volgende:
Een A-junior van Excelsior met een zaakwaarnemer. Tja.
dat vind ik nog neit eens zo gek, dat is de leeftijd waarin er met de club rond de tafel gezeten moet worden om contracten enzo te regelen. Als je zelf dan de broodnodige kannis ontbeerd kan je beter iemand inhuren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_64429938
Geen kinderarbeid in mijn ogen.
pi_65590831
quote:
Van Ajax via Liverpool naar RKC

Ajax is een club met een rijke historie. Het Parool zoekt naar verhalen in de kantlijn en zag de voormalige Ajacied Jordy Brouwer (20) na een avontuur bij Liverpool terugkeren in Nederland. Bij RKC.

Hans Mulder, Frank van Mosselveld en Ruud Berger. Het zijn geen spelers als Steven Gerrard, Ryan Babel of Dirk Kuijt, maar Jordy Brouwer is blij dat hij met de lokale sterren van de club uit Waalwijk op het veld staat. Na twee jaar Liverpool is hij toe aan iets anders. En eerlijk is eerlijk, hij trainde veel vaker met de Reserves, Liverpools beloftenteam, dan met de wereldberoemde selectie.

In de winter van 2007 vertrok Brouwer naar Engeland. Waar Ajax aan zijn teamgenoten Jeffrey Sarpong, Siem de Jong en Gregory van der Wiel al een contract had aangeboden, meldde Liverpool zich voor de contractloze Brouwers. Voor een geringe opleidingsvergoeding verkaste de topscorer van de A1 naar Engeland. De voormalige spits van het Nederlands elftal onder 17 en onder 19 tekende een contract voor vierenhalf jaar.

''Ik kwam van de A1 en plotseling stond ik op het veld met spelers die ik van de televisie kende. Dat was wel speciaal. Maar het zijn aardige jongens en je went er snel aan.''

Brouwer mocht sporadisch aantreden bij het team van Rafael Benítez. De reserves trainen op hetzelfde complex als de selectie en als er een mannetje tekort was, stapte de Hagenaar geregeld over. Maar lid van de selectie was hij nog nooit. En de jongens die in Brouwers tijd wel de overstap maakten en officieel een rugnummer kregen toegewezen, zullen bij het grote publiek niet erg bekend zijn: Nabil El Zhar en Emiliano Insua. Liverpool heeft een kleine zeventig spelers onder contract.

Brouwer wist zelf ook wel dat het moeilijk zou worden door te breken bij een club die van Babel een bankzitter maakt en elk seizoen voor miljoenen investeert in de selectie. ''Maar ik heb het wel geprobeerd,'' zegt hij. ''Zo'n kans was misschien nooit meer gekomen.''

En het avontuur is feitelijk nog niet ten einde. Want hij is verhuurd aan RKC en aan het einde van dit seizoen moet hij zich weer melden in Liverpool. Maar de kans dat hij in Waalwijk wordt klaargestoomd voor de Engelse en Europese top lijkt niet zo groot.

In Liverpool is hij wel een betere spits geworden, vindt Brouwer. De balvaste, kopsterke maar niet al te snelle aanvaller van 1,90 meter heeft er geleerd om in een 4-4-2 systeem te spelen en te scoren. ''We zijn vorig seizoen kampioen geworden van de Reserves en ik heb best veel gescoord. Ik heb ze niet geteld, maar ik denk dat ik vijftien doelpunten heb gemaakt. We hebben zo'n dertig wedstrijden gespeeld en ik liep één op twee.''

Vorige zomer verkaste hij bijna naar FC Utrecht, maar de club koos voor Ali Boussaboun. Eenmaal terug in Nederland moet Brouwer erg wennen aan de trainingsintensiteit. Want moe van een training, dat is hij lang niet geweest. ''Bij RKC ben ik kapot als ik van het veld stap. De trainingen in Engeland duurden maar een uurtje en waren niet zo intensief. Ik vind het wel weer lekker om hard te trainen.''

Vanavond speelt Brouwers RKC tegen de Go Ahead Eagles. (JOP VAN KEMPEN)
Hoeveel profijt heeft hij nu gehad van Liverpool wat hij niet bij Ajax had kunnen leren? Wellicht had hij gezien de perikelen in de spits bij Ajax wel de man achter Huntelaar kunnen zijn en op dit moment de huidige spits kunnen zijn ipv Cvitanich.

Natuurlijk zal hij financieel minder noodzakelijk te zijn om een contract te moeten tekenen ergens en altijd kunnen afwachten of er nog een club uit de Eredivisie komt dan direct voor de zekerheid van een contract bij een Jupiler League club te tekenen.

Is de keuze achteraf slim geweest om naar Liverpool te gaan ipv af te wachten en door te proberen breken in Nederland? Of zou hij nu ook makkelijkere in de The Championship oid terecht kunnen komen?

Hetzelfde geldt voor die Van den Berg die naar Arsenal is gegaan en nu nergens in de Jupiler League terecht komt. Maar aan de andere kant is het Barazite wel gelukt om zelfs nog een contractverlenging te krijgen bij Arsenal.

Wanneer maak je nu die goede stap die je carriere ten goede komt en naar welke club? Of zou je altijd op je 15de, 16de, 17de naar de grootste club moeten gaan omdat je daar in financieel opzicht ook duidelijk beter van wordt?
pi_65590970
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is de keuze achteraf slim geweest om naar Liverpool te gaan ipv af te wachten en door te proberen breken in Nederland? Of zou hij nu ook makkelijkere in de The Championship oid terecht kunnen komen?

Hetzelfde geldt voor die Van den Berg die naar Arsenal is gegaan en nu nergens in de Jupiler League terecht komt. Maar aan de andere kant is het Barazite wel gelukt om zelfs nog een contractverlenging te krijgen bij Arsenal.

Wanneer maak je nu die goede stap die je carriere ten goede komt en naar welke club? Of zou je altijd op je 15de, 16de, 17de naar de grootste club moeten gaan omdat je daar in financieel opzicht ook duidelijk beter van wordt?
Ik kan mij geen enkele jeugdspeler herinneren die op vroege leeftijd, zonder Eredivisie-ervaring, is doorgebroken in het buitenland. De ene na de andere speler vertrekt, zoekt het avontuur, maar komt uiteindelijk met hangende pootjes terug. Ik denk dat de spelers niet aan hun carrière denken, maar alleen maar naar de club en het geld kijken. Wie speelt er nou liever voor Ajax in plaats van Liverpool of Arsenal?

Als jeugdspeler is het gewoon het verstandigst om in Nederland te blijven, dicht bij je familie. Ik vind de jeugdopleidingen in Nederland ook vele malen beter dan in Engeland, dus daarvoor hoef je niet te verkassen. Die Engelse clubs halen allerlei spelers en ooit zal er wel een goede tussen zitten, daar gokken ze denk ik op.

Al die clubs kopen gewoon voor miljoenen euro's een speler als ze een positie willen versterken, ze gaan echt niet een speler uit de jeugd opstellen. Verder dan wat invalminuten en wedstrijden in de League Cup komen ze niet.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_66878124
Er is zojuist een resolutie aangenomen (Bron: Voetbal International) die zowel binnen áls buiten Europa de handel in spelers <18 jaar verbiedt. Dit moet nog wel goedgekeurd worden door het Europese Hof.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_66878659
Dat zou erg goed nieuws zijn.
pi_66879511
quote:
'In de meeste gevallen moet je tot je 25ste zaaien, om daarna te kunnen oogsten'
Johan Cruijff is van mening dat veel voetballers op jonge leeftijd verkeerde keuzes maken in hun loopbaan (De Telegraaf)
Gelukkig zegt die man af en toe ook nog wel verstandige dingen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 maart 2009 @ 23:33:04 #265
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66880724
Ben wel benieuwd hoe die regel nou precies gaat werken. Wat mag nog wel in het binnenland straks?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66886050
quote:
Cijfers staven kritiek Johan Cruijff op keuzes van Nederlands toptalent

AMSTERDAM, dinsdag
De clash tussen Liverpool en Real Madrid had vanavond een confrontatie kunnen worden tussen KlaasJan Huntelaar en Royston Drenthe aan Spaanse zijde tegen ’Liverpudlian’ Ryan Babel. Spelers die in het recente verleden met Jong Oranje Europees kampioen werden. De eerste zit echter thuis omdat zijn trainer liever een middenvelder inschreef voor de Champions League, de andere twee zitten vaak op de bank (Babel) of de tribune (Drenthe) en mogen de keuze die ze na hun doorbraak maakten inmiddels in twijfel trekken. Ze zijn echter niet de enigen en daarom maakt Johan Cruijff zich terecht zorgen.

In zijn wekelijkse column voor Telesport gaf Cruijff de talenten van Nederland gisteren een waarschuwing. De zomerse transferwindow nadert en daarmee de tijd voor het maken van keuzes. Volgens de beste Nederlandse voetballer ooit een precair proces, waarin vaak foute beslissingen worden genomen. Cruijff refereerde terecht aan het Jong Oranje dat in 2007 Europees kampioen werd. Van de 23 spelers die destijds in Groningen glorieerden, verkasten er nadien twintig van club. Slechts Gianni Zuiverloon, Arnold Kruiswijk en Roy Beerens mogen zich ook na hun transfer basisspeler noemen. De overigen hebben moeite om op een hoger niveau aan te pikken of zagen hun keuze op sportief vlak faliekant mislukken. Een treurige constatering. „De keuze voor de club die het beste bij je past, is essentieel. En dan pas het geld”, zei Cruijff gisteren niet voor niets.

De speler die zich de woorden van de legendarische nummer 14 het meest mag aantrekken, is Maceo Rigters (25). De Amsterdammer werd topscorer van het jeugd-EK in 2007 en koos daarna bewust voor een vierjarig, zeer lucratief contract bij Blackburn Rovers in Engeland. Inmiddels is hij bankzitter bij Barnsley, de nummer 21 van het Championship, de eerste divisie van Engeland.

Het trieste verhaal van Rigters staat niet op zich. Ook Luigi Bruins, Otman Bakkal, Haris Medunjanin en de eerder gememoreerde Drenthe en Babel mogen concluderen dat hun keuze op sportief vlak (nog?) niet de juiste is gebleken. Allen zijn als voetballer zichtbaar gegroeid, maar zijn bij hun prachtige clubs meestal niet meer dan bankzitters. Als dit zo blijft, zal hun ontwikkeling stagneren. „Deze feiten bewijzen dat het voetbal gebaat zou zijn bij de 6+5-regeling waar Johan Cruijff zo’n voorstander van is”, zegt bondscoach Bert van Marwijk. „Als je clubs verplicht zelfopgeleide spelers te gebruiken, blijven die talenten vanzelf langer bij een club en maken ze de stap pas als ze wat rijper zijn. Dan is de kans op speeltijd bij de nieuwe club ook groter en dat is uiteindelijk weer goed voor de nationale ploeg. Je moet wel overwegen die spelers ook in Nederland beter te belonen, want ik snap dat ze een kans om zich enorm te verbeteren niet zomaar laten lopen.” De Nederlandse keuzeheer ziet ook een rol voor de omgeving van een speler weggelegd. „Wat de familie en zaakwaarnemer zo’n speler influisteren, is natuurlijk ook heel belangrijk.”

De vergelijking met de onder-21lichting die een jaar eerder in Portugal ook al met Oranje Europees kampioen werd, leert dat het ook anders kan. Voor Stijn Schaars, Demy de Zeeuw (beiden AZ), Urby Emanuelson (Ajax), Michel Vorm (FC Utrecht) en Paul Verhaegh (Vitesse) was er sinds die mooie zomer van 2006 ook belangstelling, maar zij vonden het nog niet nodig een transfer te forceren. Degenen die wel verhuisden, Klaas-Jan Huntelaar (van Ajax naar Real Madrid), Edson Braafheid (FC Utrecht naar FC Twente) en Romeo Castelen (van Feyenoord naar HSV) maakten logische keuzes. De eerste was uitgeleerd in Nederland, Braafheid was toe aan een hoger niveau en Castelen kon ook wel wat meer weerstand gebruiken.

Gezien zijn selectiebeleid is bondscoach Van Marwijk duidelijk meer te spreken over de lichting die in 2006 Europa veroverde. Vijf spelers (Huntelaar, De Zeeuw, Schaars, Braafheid en Vorm) van die groep behoorden tot zijn laatste selectie, in tegenstelling tot eentje (Babel) van de groep van 2007. „Als je het zo stelt, kun je inderdaad concluderen dat die jongste lichting niet gelukkig is geweest met het maken van hun keuzes”, vervolgt Van Marwijk. „Maar ieder geval staat op zich. Robin van Persie ging ook jong weg en groeide uit tot een fantastische speler.”
pi_66886805
Mooi klote, kunnen wij geen 14-jarige scandi's meer halen dus.
pi_67168213
quote:
Toptalent Rits (15) lijkt op weg naar Ajax

wo 18/03/09 - Germinal Beerschot dreigt zijn 15-jarig toptalent Mats Rits kwijt te spelen aan Ajax. "Wij staan machteloos, de wet is nu eenmaal de wet", zegt voorzitter Jos Verhaegen. "Jongeren onder de zestien jaar kunnen we geen contract aanbieden."

Mats Rits is een spelmaker en kan niet enkel op de interesse van Ajax rekenen. Ook andere buitenlandse clubs maken hem het hof. "We hebben al neen gezegd tegen Real Madrid", zegt zijn vader in Het Laatste Nieuws. "Want Madrid ligt toch wat ver van ons bed, wij willen onze zoon niet kwijtraken."

"Het gaat tussen Ajax en Germinal Beerschot en eerstdaags hakken we de knoop door."

"Ajax gaf een goeie indruk, Amsterdam is niet ver en de jeugdopleiding is top."

Bij Germinal Beerschot zien ze het met lede ogen aan. "Het is frustrerend dat er weer een talent van ons zou vertrekken", zegt preses Verhaegen.

"Toch vraag ik mij af of die jonge spelers ergens anders wel beter af zijn. Fellaini is toch ook tot zijn twintigste in België gebleven."
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:37:15 #269
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_67168672
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:23 schreef Radegast het volgende:

[..]
Verschil is wel Fellaini speelde bij een topclub in België en Rits bij de nummer 9 of 10 van België.
pi_69216010
quote:
PSV pikt jeugdinternational op bij NAC

Jorn Sweres (17) verruilt NAC Breda voor PSV. Het talent zal een overeenkomst voor drie seizoenen ondertekenen bij de Eindhovense club, meldt BN/De Stem.

Momenteel komt Sweres uit voor de B-jeugd van NAC. Hij wordt beschouwd als een van de grootste beloften die de jeugdopleiding van de Bredase club heeft voortgebracht.

PSV betaalt een door de KNVB vastgesteld bedrag van 72.000 euro aan opleidingskosten aan NAC. Volgend seizoen zal Sweres uitkomen voor de A1 van de Eindhovenaren.
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:43:53 #271
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_69226648
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 09:24 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Feyenoord heeft er afgelopen zomer ook twee weggehaald bij Willem II voor minimale kosten. Van Huijgevoort, één van hen, was een van de uitblinkers op het -17-toernooi.

Ik zou als ik een club als Willem II, NAC onder mijn hoede had echt weinig in de opleiding steken... veel te groot risico dat je met lege handen komt te staan.

OffT: Burn Notice Fiona.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 mei 2009 @ 16:17:15 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69230000
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 09:24 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
vanwaar die ?

Dit gebeurt toch aan de lopende band? Huntelaar werd door PSv ook weggeplukt bij de Graafschap bijvoorbeeld.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_69321396
Engin Bekdemir gaat op zijn 17de van PSV naar FC Porto.
pi_70131943
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:43 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Feyenoord heeft er afgelopen zomer ook twee weggehaald bij Willem II voor minimale kosten. Van Huijgevoort, één van hen, was een van de uitblinkers op het -17-toernooi.

Ik zou als ik een club als Willem II, NAC onder mijn hoede had echt weinig in de opleiding steken... veel te groot risico dat je met lege handen komt te staan.

OffT: Burn Notice Fiona.
Je krijgt 5% van iedere transfer.

Als kleinere club moet je juist hopen dat PSV of Ajax bij je 17 jarigen komt shoppen. Als je zorgt voor goede contacten krijg je daarna de eerste keus bij afvallers van hun 2e elftal en A-team en daar zitten voor kleinere ploegen prima spelers bij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70303402
quote:
Chelsea kaapt toptalent weg bij Man City

Daniel Sturridge verruilt Manchester City deze zomer voor Chelsea. De Londense topclub was in de strijd om de handtekening van de jonge aanvaller het meest slagvaardig.

De negentienjarige aanvaller is in het bezit van een aflopend contract en weigerde dat te verlengen. "We hebben Daniel een prima aanbod gedaan voor een speler van zijn kaliber, maar jammer genoeg weigerde hij te tekenen", aldus City-manager Mark Hughes.

Chelsea moet een opleidingsvergoeding voor de jeugdinternational betalen. De hoogte van die som wordt later bepaald door een onafhankelijke commissie. Volgens de BBC moet Chelsea rond de tien miljoen euro naar City overmaken.

Sturridge beleefde het afgelopen seizoen zijn grote doorbraak bij Manchester City. Hij kwam 26 keer in actie en scoorde vier doelpunten. Hij vreesde de komende jaargang echter een stuk minder speelminuten te krijgen door de komst van nieuwe aanvallers als Roque Santa Cruz.
10 miljoen euro als opleidingskosten !!! Wat voor regelingen hebben ze daar dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')