abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 november 2007 @ 05:25:47 #201
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_54688511
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:30 schreef Ixnay het volgende:
Rydia in Final Fantasy 4 DS. Die zou 7 jaar oud moeten zijn...

[ afbeelding ]
Dit zou dan wel de pic zijn nadat ze door Levathian opgeslokt is
  zondag 18 november 2007 @ 13:32:18 #202
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_54692245
4 FF's dus in de planning voor de NDS:

FFXII: Revenant Wings
FF Tactics Advance 2: The Sealed Grimoire
FF4 DS Remake
FF Chrystal Chronicles: Ring Of Fates
pi_54725968
* Tuvai.net meldt zich ook maar weer eens.

Ben weer opnieuw begonnen met FFXII spelen. Ik had 'm in feite al 99,9% uitgespeeld. Alleen die allerlaatste hunt, dat idiote beest met dat absurd hoge HP aantal, heb ik niet verslagen want dat duurde me véél te lang. Die eenderlaatste vond ik al langdradig genoeg terwijl die niet eens moeilijk was. Het battle system in FFXII vind ik echter wel heerlijk omdat het lekker snel gaat.

Ik verheug me al op FF 13, dat spel zal ook de reden zijn dat ik naderhand de PS3 zal aanschaffen wanneer die uitkomt. Zal echter nog wel een tijdje duren, en het lijkt er op dat Square-Enix het vooral druk heeft met het uitbrengen van suffe remakes voor elk mogelijk console en/of handheld.
pi_54731733
FFXII...fantastische game was dat

Ik geniet nu volop van Tactics. Ik zit inmiddels al op 56 uur
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54731837
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:32 schreef Ixnay het volgende:
4 FF's dus in de planning voor de NDS:

FFXII: Revenant Wings
FFXII voor op de DS? Jesus hey.
  dinsdag 20 november 2007 @ 08:36:48 #206
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54731888
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:17 schreef Strolie75 het volgende:
FFXII...fantastische game was dat

Ik geniet nu volop van Tactics. Ik zit inmiddels al op 56 uur
Zit na een uurtje of 30 net in chapter IV, en ben bezig om cloud vrij te spelen. Wat een game

Mijn vaste battle-setup is meestal:

1 Ninja, double wield met equip heavy swords en vanish. Masterlijke job, ze zijn snel, hoge jump en move stats en met equip heavy sword doe je een enorme damage.

1 Knight met double wield, first strike en volledig vrijgespeelde monk-skills.

1 Chemist met een geweer als wapen

1 Samurai

1 Archer.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  dinsdag 20 november 2007 @ 08:47:29 #207
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_54731983
FF:TA is dus echt zo'n FF game waar ik niks mee kan. Te traag en te saai.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_54732037
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:47 schreef Twarres het volgende:
FF:TA is dus echt zo'n FF game waar ik niks mee kan. Te traag en te saai.
Ik vind sowieso die hele Tactics reeks irritant. Dat veel-te-turn-based battle system á la Legend of Kartia vind ik maar niks. Zo'n typisch/klassiek Final Fantasy battle system (jewaids, flitsend schermpje, random encounter, en attacken maar) gaat nog, maar als je ook nog eens om de beurt een aantal stapjes moet gaan zetten vind ik weer wat langdradig.
  dinsdag 20 november 2007 @ 08:55:22 #209
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54732099
Ik heb nou eenmaal een zwak voor turn-based strategy games, en binnen dat genre is FF:TA echt een absolute topper, vooral door het job-systeem dat heerlijk diep gaat. Beste systeem ooit in een FF-game.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:08:57 #210
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_54732295
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:51 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik vind sowieso die hele Tactics reeks irritant. Dat veel-te-turn-based battle system á la Legend of Kartia vind ik maar niks. Zo'n typisch/klassiek Final Fantasy battle system (jewaids, flitsend schermpje, random encounter, en attacken maar) gaat nog, maar als je ook nog eens om de beurt een aantal stapjes moet gaan zetten vind ik weer wat langdradig.
Eensch. Gewoon de ouderwetse random encounters en turnbased knokken dmv een ATB metertje roeleert!!
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_54732398
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:36 schreef HAL9000S het volgende:
Zit na een uurtje of 30 net in chapter IV, en ben bezig om cloud vrij te spelen. Wat een game

Mijn vaste battle-setup is meestal:

1 Ninja, double wield met equip heavy swords en vanish. Masterlijke job, ze zijn snel, hoge jump en move stats en met equip heavy sword doe je een enorme damage.

1 Knight met double wield, first strike en volledig vrijgespeelde monk-skills.

1 Chemist met een geweer als wapen

1 Samurai

1 Archer.
Ik zit ergens in Chapter III, maar ik heb mezelf verloren in het levellen. Al mijn characters zijn inmiddels dan ook rond level 42 waardoor de story missions te makkelijk zijn geworden. Maar nu las ik op een ander forum dat er ergens een veld is waar een trap zit waardoor je level omlaag gaat. Eens even uitzoeken waar dat is.

Ik gebruik vooral:

Heavy hitters
1 Samurai met doublehand, shirahadori en Knight abilities. Hij doet enorm veel schade en ontwijkt bijna elke fysieke aanval. Daarnaast gebruik ik hem om indien nodig schilden/harnassen kapot te meppen.
1 Ninja met twee katana’s en Thief abilities. Eerst pluk is ze kaal, en dan steek ik ze neer!
1 Dragon met doublehand en Monk abilities. Erg handig aangezien hij van een afstand kan aanvallen en door zijn Jump abiliteit voor het toebrengen van een slag niet geraakt kan worden.

Magic Damage
1 Time Mage/Summoner. Eigenlijk gebruik ik deze meer als support. Maar de combi immobilize/meteor of een summon doen het ook erg goed.
1 Black Mage met Arcane Strength. Erg handig als vijanden bij elkaar klitten.

Afstand
1 Archer met concentrate en Knight abilities. Op afstand kleed ik ze uit.
1 Orator met Mechanic abilities. Lekker met een gun. Ik wilde hem met double hand twee guns geven, maar dat werkt niet. Pistolen zijn zeker two handed weapons

Support
1 Wite Mage. Maar die gebruik ik in de praktijk weinig. Opladen van spreuken duurt te lang, en succes is niet altijd verzekerd. Iedereen in mijn party kan Phoenix Downs, Remedies, High Ethers en High Potions gebruiken. Dus ik zorg meestal dat er twee of drie mensen Chemist als secundaire ability hebben geselecteerd.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54732515
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:55 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb nou eenmaal een zwak voor turn-based strategy games, en binnen dat genre is FF:TA echt een absolute topper, vooral door het job-systeem dat heerlijk diep gaat. Beste systeem ooit in een FF-game.
Dat job system is inderdaad wél leuk, dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld FF5 nog steeds zo'n toppertje vind. FFX-2 had dat ook leuk gedaan voor zo'n 'nieuwere' FF, alleen jammer dat dat deel zo'n hoog barbie-gehalte had.
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:29:16 #213
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54732550
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik zit ergens in Chapter III, maar ik heb mezelf verloren in het levellen. Al mijn characters zijn inmiddels dan ook rond level 42 waardoor de story missions te makkelijk zijn geworden. Maar nu las ik op een ander forum dat er ergens een veld is waar een trap zit waardoor je level omlaag gaat. Eens even uitzoeken waar dat is.
56 uur en je zit pas in chapter III ! Hoeveel heb je zitten grinden man
quote:
Ik gebruik vooral:

Heavy hitters
1 Samurai met doublehand, shirahadori en Knight abilities. Hij doet enorm veel schade en ontwijkt bijna elke fysieke aanval. Daarnaast gebruik ik hem om indien nodig schilden/harnassen kapot te meppen.
1 Ninja met twee katana’s en Thief abilities. Eerst pluk is ze kaal, en dan steek ik ze neer!
1 Dragon met doublehand en Monk abilities. Erg handig aangezien hij van een afstand kan aanvallen en door zijn Jump abiliteit voor het toebrengen van een slag niet geraakt kan worden.
Samurai met doublehand vind ik nog tegenvallen, qua damage... ik heb een hit van ongeveer 150 hp, dit itt tot een ninja (met heavy swords) en een knight met double wield, daar doe ik vaak 300 damage mee. Dragon heb ik niet veel mee gedaan, alleen om een ninja of samurai te krijgen. Volgens mij zit er zitten er veel CT-punten verbonden aan zo'n jump, wat weer kans geeft dat de vijand wegloopt en je jump ontwijkt.
quote:
Magic Damage
1 Time Mage/Summoner. Eigenlijk gebruik ik deze meer als support. Maar de combi immobilize/meteor of een summon doen het ook erg goed.
1 Black Mage met Arcane Strength. Erg handig als vijanden bij elkaar klitten.
Time mage heb ik ook, summoner vind ik de moeite niet waard. De time-mage vind ik vaak overbodig in een party van 5, black mage ook. Enige voordeel is idd een groepje vijanden tegelijk aanpakken, voor de rest vind ik magie niet bijster interessant in FFT
quote:
Afstand
1 Archer met concentrate en Knight abilities. Op afstand kleed ik ze uit.
1 Orator met Mechanic abilities. Lekker met een gun. Ik wilde hem met double hand twee guns geven, maar dat werkt niet. Pistolen zijn zeker two handed weapons
Archer is altijd handig.... en die knight abilities had ik nog niet eens bij nagedacht! Idd geniaal, op afstand renden
quote:
Support
1 Wite Mage. Maar die gebruik ik in de praktijk weinig. Opladen van spreuken duurt te lang, en succes is niet altijd verzekerd. Iedereen in mijn party kan Phoenix Downs, Remedies, High Ethers en High Potions gebruiken. Dus ik zorg meestal dat er twee of drie mensen Chemist als secundaire ability hebben geselecteerd.
Precies dezelfde reden voor mij om geen white mage te gebruiken, gewoon een chemist die ook white mage-abilities heeft is veel beter, dan heb je dat nadeel van het opladen niet. Ik heb ook altijd meer personages met items, alleen is dat pas echt nuttig als je ze kunt throwen.

Nog een andere nuttige skill is auto-potion, vooral in sommige bossfights waar 1 hit je al snel 150 hp kost. Als je er voor zorgt dat je alleen maar X-potions hebt dan krijg je er na iedere aanval weer 150 hp bij

[ Bericht 1% gewijzigd door HAL9000S op 20-11-2007 12:57:42 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_54735933
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:29 schreef HAL9000S het volgende:
56 uur en je zit pas in chapter III ! Hoeveel heb je zitten grinden man
Ik weet het, maar het is zoooooooooo verslavend! Dit spel is digitale heroïne zeg ik je. Maar ik heb me voorgenomen om nu een paar levels omlaag te gaan, en me meer te concentreren op het tactisch goed gebruiken van abilities in plaats van blind zoveel mogelijk vrij te spelen. Straks JP Boost ook maar uitzetten.
quote:
Samurai met doublehand vind ik nog tegenvallen, qua damage... ik heb een hit van ongeveer 150 hp, dit itt tot een ninja (met heavy swords) en een knight met double wield, daar doe ik vaak 300 damage mee. Dragon heb ik niet veel mee gedaan, alleen om een ninja of samurai te krijgen. Volgens mij zit er zitten er veel CT-punten verbonden aan zo'n jump, wat weer kans geeft dat de vijand wegloopt en je jump ontwijkt.
De Samurai valt me ook een beetje tegen. Al is shirahadori erg stoer. Maar of je nu dual wield of double hand gebruikt, de schade die je toebrengt blijft ongeveer hetzelfde. Misschien verandert het nog later in het spel, als je betere katana’s krijgt.

Dragons zijn beesten hoor! En dragonheart (auto-reraise) is ook erg handig. De jump ability is inderdaad verbonden aan CT-punten. Ik gebruik hem dan ook meestal in combinatie met immobilize of als een vijand niet wegkan. Maar dan is het ook een one-hit kill. Wat ook handig is aan Dragons is dat ze met speren werken, die hebben een grotere reikwijdte. Je hoeft niet naast iemand te staan, maar kunt er een tegel tussenhouden waardoor je van Counter geen last heb.
quote:
Time mage heb ik ook, summoner vind ik de moeite niet waard. De time-mage vind ik vaak overbodig in een party van 5, black mage ook. Enige voordeel is idd een groepje vijanden tegelijk aanpakken, voor de rest vind ik magie niet bijster interessant in FF:TA
Summoner heeft een paar indrukwekkende summons, en de ability half MP die erg handig. Ook achtervolgen summons de vijand over de hele map, handig als ze weglopen als ze bijna dood zijn (zoals die klote-chocobo’s).
quote:
Archer is altijd handig.... en die knight abilities had ik nog niet eens bij nagedacht! Idd geniaal, op afstand renden
Ik vind het alleen jammer dat er geen klasse na archers is. In FFTA had je nog assassins. Maar het is een goede support unit. Zeker als je hem op een hoog punt op de map neerzet.
quote:
Precies dezelfde reden voor mij om geen white mage te gebruiken, gewoon een chemist die ook white mage-abilities heeft is veel beter, dan heb je dat nadeel van het opladen niet. Ik heb ook altijd meer personages met items, alleen is dat pas echt nuttig als je ze kunt throwen.
Ik ga nu ook voor een Chemist/White Mage met Auto-potion (inderdaad een handige skill in combinaties met X-potions) en Half MP.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54736377
Heeft de een het nou niet over FFT en de andere over FFTA?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:35:02 #216
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_54738622
Daar lijkt het wel op. Maar eigenlijk had je het nog niet moeten opmerken. Het zou pas leuk worden op het moment dat de games afwijken van elkaar.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:37:01 #217
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54738684
We hebben het allebei over de PSP versie van FFT volgens mij.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_54739434
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:37 schreef HAL9000S het volgende:
We hebben het allebei over de PSP versie van FFT volgens mij.
Dat dacht ik ook.
Enige wat ik opmerkte is dat je in FFTA (GBA) Archers kon laten doorgroeien tot Assassin's, en dat kan in FFT niet.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:19:31 #219
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_54739606
Ohw..

Helaas.. voor ons..
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 20 november 2007 @ 19:26:21 #220
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_54744569
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:31 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

FFXII voor op de DS? Jesus hey.
Is een vervolg op FF XII van de PS2.
pi_54916709
Kan iemand iets voor me ophelderen? Ik ben bezig met FF VI Advance op de GBA. (Ik zet de rest even in spoilertags)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt al met ieder personage in het dorpje gepraat e.d. Het event wil maar niet plaatsvinden.

pi_54934187
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:17 schreef Laniboekje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt al met ieder personage in het dorpje gepraat e.d. Het event wil maar niet plaatsvinden.
Goed zoeken en let op de hond.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:03:35 #223
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_54963340
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:17 schreef Laniboekje het volgende:
Kan iemand iets voor me ophelderen? Ik ben bezig met FF VI Advance op de GBA. (Ik zet de rest even in spoilertags)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt al met ieder personage in het dorpje gepraat e.d. Het event wil maar niet plaatsvinden.

Volgens mij moet je al een minimaal aantal teammaten teruggevonden voordat je deze "missie" kunt doen.
  zondag 2 december 2007 @ 20:14:20 #224
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54998142
FF7 weer opgepakt. Prachtig spel, prachtig universum. Met m'n save belandde ik net buiten Wutai met kennelijk de side quest met dat irritant kind vervuld want ik had de materia leviathan. Nu moet ik toch naar de tempel of naar de archeologen?
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 15 december 2007 @ 16:14:19 #225
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55292428
Heel veel FF4DS filmpjes. http://www.ds-gamer.nl/article/8451p1.html
Maar die baas in het laatste filmpje kan ik me niet meer herinneren van het orginele spel.
Muziek is weinig aan veranderd, maar dat vind ik juist goed.

En hier de trailers van FF13 en FFversus13 voor de PS3, voor degenen die het nog niet gezien hadden.
Uitgebreide trailer Final Fantasy XIII
Uitgebreide trailer Final Fantasy versus XIII

[ Bericht 1% gewijzigd door Ixnay op 15-12-2007 16:22:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')