Roet:quote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:29 schreef Hephaistos. het volgende:
Toffe mensen spreken het uit als Roeter.
quote:Main Entry: 1route
Pronunciation: 'rüt, 'raut
Function: noun
Etymology: Middle English, from Anglo-French rute, from Vulgar Latin *rupta (via), literally, broken way, from Latin rupta, feminine of ruptus, past participle
dat dus.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:38 schreef Lynx666 het volgende:
Rauter. Heb nog geen engelse gast zo'n ding alsRoeteruit horen spreken.
Een beetje redneck spreekt dat ook uit als "raute 66".quote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar route 66 dan?
We zitten hier verdomme toch in Nederland of niet dan? Hier spreken we het uit als Roeter. Punt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:38 schreef Lynx666 het volgende:
Rauter. Heb nog geen engelse gast zo'n ding als Roeter uit horen spreken.
Als ik het in mijn OS X doe hoor ik bubbelbubbelbubbelbubbel met een auw-klank.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:43 schreef Tijn het volgende:
Trouwens, het onomstotelijke bewijs:
[afbeelding]
Klinkt als rauter
Dus volgens jou spreek je alle woorden met ou op de dezelfde manier uit?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:31 schreef klara12 het volgende:
en ik vind het maar idioot, er staat toch Router!!! Met een O erin, dan ga je er toch geen Auw van maken?
Ik vind het erg ver gezocht. Het is toch ook route en niet rauwte.
echt wel.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:38 schreef Lynx666 het volgende:
Ohja natuurlijk want dan weet je metteen hoe je IT terminologie uitspreekt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 04:01 schreef BasOne het volgende:
Mensen die nooit fatsoenlijk Engels hebben geleerd op school![]()
Dan kom je weinig engelse netwerkbeheerders tegen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:38 schreef Lynx666 het volgende:
In je thuis routertje jaquote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:52 schreef Keiichi het volgende:
[..]
NeeWant er komt 1x internet in en gaat 4x internet uit
![]()
Eigenlijk is een switch een netwerkverdeelkastje en een router een netwerkenknooppuntquote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:52 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja maar dat kan ook een switch (schakelaar) zijn![]()
Sterker nog, als je zijn beredenatie hanteert dan spreek je zout uit als zoet!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 06:33 schreef Hells_Angel het volgende:
[..]
Dus volgens jou spreek je alle woorden met ou op de dezelfde manier uit?
Dus jou is joe en bouw is boew en stout is stoet?
Het internet is net zo netwerk als mijn PC's thuis zouden zijnquote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In je thuis routertje ja
Een router knoopt netwerken aan elkaar. Punt. Bij jouw thuis knoopt hij je thuis netwerk aan internet(werk)
Ja, maar dat is niet zo en dus heb je thuis een ander subnet dan je ISP en DUS heb je een router nodigquote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:56 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Het internet is net zo netwerk als mijn PC's thuis zouden zijn
Als je IP adressen van een normale range zou hebben, je provider deze in hun routertabellen opneemt, dan zijn de PC net zo internet als de rest op het internet is.
Bij wijze van spreke![]()
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 03:59 schreef Riparius het volgende:
Volgens de American Heritage Dictionary of the English Language moet router toch echt met een oe-klank worden uitgesproken als we het hebben over dat ding voor je internetverbinding.
Het kan wel zijn dat veel (de meeste?) mensen het met een au-klank uitspreken, maar die doen het dan gewoon fout. De verwarring is waarschijnlijk ontstaan doordat je inderdaad ook het zelfstandig naamwoord router hebt dat met een au-klank wordt uitgesproken, maar dan duidt het meestal een stuk gereedschap aan waarmee je een oppervlak van hout of metaal kunt bewerken (gutsen of ciselleren).
Bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |