Rosetta Stoned.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:19 schreef Paulusssttt het volgende:
Kan iemand mij vertellen met welk nummer Tool opende op Pinkpop 2006??
Zelfde setlist, maar ik vond ze wel heel erg goed. Lateralus jam is echt geweldig, en Flood was cool om weer eens te horen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:41 schreef ralfseltje het volgende:
Ja weer hetzelfde. Het was niet heel best...
Geluid vond ik de eerste nummers echt dramatisch. Werd later beter. Maynard zat er soms naast of was bijna niet te horen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:58 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zelfde setlist, maar ik vond ze wel heel erg goed. Lateralus jam is echt geweldig, en Flood was cool om weer eens te horen.
Vond het geluid wel redelijk goed, stond wel pal voor de speaker rij aan de kant van Justin, met oordoppen was het goed. Was voor mij de 5e keer deze tour, vond dit concert toch wel een andere feel hebben, maar nu mogen ze eerst een nieuwe Cd uitbrengen voor ze terug komen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:04 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Geluid vond ik de eerste nummers echt dramatisch. Werd later beter. Maynard zat er soms naast of was bijna niet te horen.
Ik vond het persoonlijk tegenvallen maar dat zal ook te maken hebben met dat ik ze vorig jaar drie keer heb gezien. Flood met de nieuwe animaties enzo waren wel heel gaaf.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:19 schreef placebeau het volgende:
Tool was nog wel leuk, maar bleef wmb volledig in de schaduw van nine inch nails die vlak ervoor.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:16 schreef Devlinsect het volgende:
Dieptepunten:
- Smashing Pumpkins & Tool
Beide begonnen goed in de setlist, zakte in als een stel sessie muzikanten die zonder emotie en gevoel verder de setlist afwerkten. Saai om naar te kijken en te luisteren. Bah!
idd, ik stond ook redelijk vooraan en had de hoop op wat springen zodat mn rug en enkels wat soepeler worden. In tegendeel, het werd alleen maar erger door het staanquote:Op maandag 20 augustus 2007 16:25 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik had me al helemaal voorbereid om mensen van me af te houden omdat ik na een lange zondag echt geen zin had in een pit om me heen, maar ik stond vooraan en er gebeurde echt helemaal geen flikker.
Was misschien bewust?quote:Op maandag 20 augustus 2007 18:11 schreef Pietsie1 het volgende:
Ik vond de LL-show behoorlijk strak, maar Maynard was slecht te horen.
tjee al 2 jaar de zelfde setlijst en nog een printje nodig?quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:35 schreef NiteSpeed het volgende:
[[url=http://xs218.xs.to/xs218/07341/tool_setlist.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dank je wel, Justin.
Inderdaad.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:57 schreef _Etter_ het volgende:
heb ze verleden jaar in de hmh gezien maar vond lowlands een veel beter show...
Damn ik vond mezelf al tof dat ik een spa-flesje had aangeraakt.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:49 schreef super-muffin het volgende:
Ow vet.Eigenlijk veel toffer dan een flesje Spa.
Ben jij de gene die links stond bij Adam en het flesje net na mij ving?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:19 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Damn ik vond mezelf al tof dat ik een spa-flesje had aangeraakt.
De laatste paar zinnen waren volgens mij geplaybackt want ze klonken veel doffer dan de rest van het nummer.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:06 schreef TAV74 het volgende:
Waar ik stond was MJK gewoon goed te horen, en hij zong alles, inclusief einde van Vicarious, veel stemproblemen had hij dus niet.
Het flesje zit nog dicht. Want toen ik naar buiten kwam stonden er vrienden met een aantal bier voor me.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:34 schreef sir_Tachyon het volgende:
Yup denkt het wel ja. Dan stond je schuin rechts achter mij ofniet? Zo ja, dan heb ik wel het recht om te weten of het water nog lekkerder smaakte dan normaal water.
Dat was geen playback, stond dicht genoeg bij om dat zeker te weten (stond er ook bewust op te letten of hij dat stukje zou zingen). En als hij het er niet uit kreeg was hij echt wel gewoon stil geweest.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:04 schreef oddman het volgende:
[..]
De laatste paar zinnen waren volgens mij geplaybackt want ze klonken veel doffer dan de rest van het nummer.
En ja, het stond HARD. Bah. In de HMH ook al.
It does grow on you.quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:23 schreef ErikT het volgende:
Jongens, 10.000 days is toch wel een erg goed album.
Ik heb dat met Lateralus. Hmmm... Reflection. Hmmm... The Patient.quote:Op maandag 24 september 2007 14:54 schreef Reena het volgende:
Undertow is mijn favoriete album...ik vind de rest ook heel goed, maar Undertow en ik hebben een speciale band, al sinds de allereerste keer dat ik er naar luisterde...
quote:Tool-zanger komt met solo album
AMSTERDAM - Op 29 oktober verschijnt onder de schuilnaam Puscifer, een solo album van Tool voorman Maynard James Keenan. De opvallende titel van het album is 'V is for Vagina'.
De reden hiervoor geeft Maynard zelf : V staat voor vagina, vanzelfsprekend. Wat zou het anders zijn? 'C is for Chinese Democracy' bestond al'.
Ook de naam van de artiest, Puscifer, verdient volgens Maynard een uitleg: "Welkom bij Puscifer, mijn creatieve onderbewustzijn. Welkom bij het feest dat 24 uur per dag in mijn hoofd plaats vindt."
Welkom
"Welkom op mijn eiland van onaangepaste ideeën. De plek waar mijn Id, Ego,en Anima allemaal samenkomen om recepten te verwisselen. Dit is de plek zonder harde en scherpe randen."
"Het is de plek zonder duidelijke overdenkbare doelen. Laat je mijlenhoge verwachtingen achter je. Omdat dit puur een speeltuin is voor de vele stemmen in mijn hoofd. Kom met ons spelen."
Anders
'V is for Vagina' is geen Tool plaat, het ligt ook niet in de lijn van de A Perfect Circle albums, het is iets totaal anders. Maynard zelf omschrijft het als 'put-it-on-and-move-your-butt' muziek, maar de vergelijking met Nick Cave en Tom Waits is ook al gemaakt.
Wat het ook is, Puscifer is onmiskenbaar Maynard!
Heeft volgens mij weinig met pucifer te maken, het is namelijk al heel oud (1999) http://youtube.com/watch?v=LJvvxEs1_pE.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:26 schreef Longmen het volgende:
Ziou dit ook echt Puscifer zijn?die tekst...
http://www.youtube.com/watch?v=3EK8DCO-ECg
ja ik zag dat later ook.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:32 schreef tarzan1 het volgende:
[..]
Heeft volgens mij weinig met pucifer te maken, het is namelijk al heel oud (1999) http://youtube.com/watch?v=LJvvxEs1_pE.
Dat nummer is uitgebracht als single. De b-side op die single is een cover van 'World Up My Ass'.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:26 schreef Longmen het volgende:
Ziou dit ook echt Puscifer zijn?die tekst...
http://www.youtube.com/watch?v=3EK8DCO-ECg
Die video is anders wel vet...! Ik vind de muziek ook mooi. Idd heel anders dan Tool, gelikter, maar dat psychedelische zit er wel in en ook de dark side van de mens komt aan zijn/haar trekkenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:03 schreef tarzan1 het volgende:
http://youtube.com/watch?v=SqrxfCFkpxo
hier de eerste clip van het nummer "Queen B" van het nieuwe album
tsja, wel Pucifer clip maar op de video's van 10.000 days moeten we nog eeuwig wachten....
Ik heb ze gratis bij 10000 Days gehad toen. Maar idd, voor zoiets meer dan 10 euro betalen, nooit.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:20 schreef Reena het volgende:
Als die DVD net zo stom als die andere DVD singletjes is, dan hoef ik het niet...alhoewel ik wel erg benieuwd ben naar de video...
Ik had ze wel gekocht...onder het mom van collectie compleet houden...maar ja, voelde me wel genaaidquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:01 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik heb ze gratis bij 10000 Days gehad toen. Maar idd, voor zoiets meer dan 10 euro betalen, nooit.
Wel benieuwd.
*luistert*quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:00 schreef shakaboem het volgende:
Het hele V is for Vagina album is nu te beluisteren op de Puscifer website.![]()
nope stond gewoon "tool aenema remix album," klinkt wel heel erg lustmord maar er staan andere remixen van alle andere nrs op(behalve die korte nrs als intermission en ions, die zitten door andere nrs heen gemixt.) en die klinken alsof ze door dezelfde artiest zijn geremixed..quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:40 schreef sir_Tachyon het volgende:
Nee, stond er niet bij welke artiest dat had gedaan? Het zou Lustmord kunnen zijn? Die heeft ook die remixes gemaakt van Schism en Parabola.
Ik dus ook niet. Ik vind dat soort dingen achter nummers leuk om te weten. Net zoals 10.000 days vol verwijzingen naar Maynard's moeder zit.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:36 schreef Dandelion het volgende:
te gek clipje, ik had em nog nooit gezien.
Ja, dat vond ik eerst ook, maar nu ik het een paar maal in deze versie gehoord heb kan ik er weer wat meer mee.quote:Op maandag 12 november 2007 13:50 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ja de eerdere versie van Rev (nogwat) en Undertaker vond ik ook wel wat leuker.
vind dat juist eenvan de betere nrs op het album..quote:Op maandag 12 november 2007 14:09 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik eerst ook, maar nu ik het een paar maal in deze versie gehoord heb kan ik er weer wat meer mee.
Ik vind het voor een beetje een eentonig album.
En Indigo Childeren... daar kan ik dus helemaal niks mee, lijkt wel of er 2 songs met verschillende ritmes door elkaar klinken.
schaam je, als je nu gewoon de faq op toolshed wat vaker leest weet je dit soort dingen gewoon allangquote:Op vrijdag 16 november 2007 20:35 schreef Longmen het volgende:
Op de site van Puscifer staan een aantal extra tracks + werk van maynard (misschien al gemeld).
Ik wist bv niet dat dit ook Maynard was:
Three Little Pigs (Green Jellÿ song)
"Three Little Pigs" features a cameo by Tool lead singer Maynard James Keenan, who was the roommate of Green Jellÿ singer Bill Manspeaker. Keenan sings the falsetto line "Not by the hair of my chinny chin chin".
Op marktplaats staat die LP nu ook al. Wat ik nou niet helemaal snap is: waar komen die dingen dan vandaan?quote:E-MAIL ABOUT SALIVAL VINYL ON EBAY
I've received over a dozen e-mails in the past few days about SALIVAL VINYL being sold on ebay. According to the people writing me, these are advertised as being as rare as hen's teeth (well, as being extremely rare), and can be very pricy (same with the DVD/CD 'box set' - those that aren't even signed by a band member!). For those wondering about the authenticity of the Salival VINYL, I'm fairly certain that these are ALL bootlegs offered for sale by unscrupulous types. As the French might say, this is a travestie. My advice would be to save your hard-earned money, and to keep in mind that I'm not adverse to using an acronym that's also an anagram (where applicable). But, more about this later. Also, some of those emailing about the questionable Salival vinyl are wanting to know about any possible analog release for 10,000 Days. To this, I'm sorry to say that I've no word yet, but will be sure to post if/when that day comes.
Ik heb het gevraagd aan ordersd@toolband.com en dit is het antwoord: "It is encoded the same way dvd's are encoded."quote:Op zondag 18 november 2007 20:20 schreef TAV74 het volgende:
Volgens mij, en dat weet ik vrij zeker, is Salival zonder regiobeveiliging. Staat ook nergens een regiocode op of in het boekje of de DVD zelf.
Da's een kwestie van het typenr van je DVD-speler + regiovrij of "unlock" googlen, meestal is het een kwestie van een paar stappen, zeker niet ingewikkeld.quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:57 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik heb het gevraagd aan ordersd@toolband.com en dit is het antwoord: "It is encoded the same way dvd's are encoded."
Dus Salival van ebay halen uit de VS heeft absoluut geen zin. Of je moet dus je DVD speler kunnen 'omzetten'. Ik weet niet hoe dat moet.
precies, ff driekeer op menu omhoog, 2 keer naar links, π (pi) invoeren en klaar.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Da's een kwestie van het typenr van je DVD-speler + regiovrij of "unlock" googlen, meestal is het een kwestie van een paar stappen, zeker niet ingewikkeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |