Bak anders eens een omeletje of spiegelei voor bij de soep? Kun je eventueel ook nog een deel van op het brood doen en vermijd je de friet ook.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:36 schreef Qwea het volgende:
ik heb dus ook geen honger. Vanochtend 2 broodjes jam en vanmiddag ook. En net een raket op. Vanaaf soep met 2 plakjes brood en dan zit ik op 830 kcal.
Mike eet vanaaf patat, zit te twijfelen of ik ook een klein beetje zal nemen voor erbij. Een handje vol oid.
ik heb geen zin in ei, ik heb zin in iets stevigs en toch iets wat ik al een poos niet gehad heb. Chinees,pizza,patat, ect.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:19 schreef YPrue het volgende:
[..]
Bak anders eens een omeletje of spiegelei voor bij de soep? Kun je eventueel ook nog een deel van op het brood doen en vermijd je de friet ook.![]()
Al een restaurant of eetrichting (Chinees, Italiaans, Japans, Mexicaans) uitgekozen?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:30 schreef poppetje22 het volgende:
wat goed zeg dat jullie allemaal zo sportief zijn!!!
vanavond wil ik uit eten gaan met mn mannetjehebben jullie suggesties voor lekker en slank eten?
Eigenlijk kan je bijna in ieder restaurant wel gezond eten (lekker is natuurlijk ook een kwestie van smaak; ik ben net als Sylvana dol op de Oosterse keuken, maar het kan natuurlijk zijn dat je liever iets anders eet.)quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:30 schreef poppetje22 het volgende:
wat goed zeg dat jullie allemaal zo sportief zijn!!!
vanavond wil ik uit eten gaan met mn mannetjehebben jullie suggesties voor lekker en slank eten?
Doe dan die soep en eet ipv brood de friet en dan een halve portie of zo. Zit er groente in die soep?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:34 schreef Qwea het volgende:
de chinees valt afbeiden hebben we niet cash en je kan er niet pinnen
en ik ga geen 20 euro pinnen voor een bakkie nasi van 2.10
dus of pizza, of patat.
*diep zucht
tis kippensoepquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:38 schreef colette het volgende:
[..]
Doe dan die soep en eet ipv brood de friet en dan een halve portie of zo. Zit er groente in die soep?
Maak er dan een salade bij, dat is hartstikke lekker bij friet. (of als je geen zin hebt om te maken; bij de AH heb je ook allerlei kant en klare salades)quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:43 schreef Qwea het volgende:
Jouw totaal aantal kilocalorieën: 1240
inclusief de patat. Dan ben ik uitgegaan van een zak, en zonder mayo.
Nee nog niet, we kunnen nog alle kanten op!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:31 schreef YPrue het volgende:
[..]
Al een restaurant of eetrichting (Chinees, Italiaans, Japans, Mexicaans) uitgekozen?
Dat kun je toch uitrekenen met je calorieenmetertje?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:48 schreef Qwea het volgende:
of patat of nasi, wat is beter?
dat ding klopt voor geen fuck.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:51 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
Dat kun je toch uitrekenen met je calorieenmetertje?
Omdat ik kei duizelig van de honger ben, zin heb in een mars of een snickers, kei honger heb en ik me gewoon ff fuck voelquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:55 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
WaaromHet is mooi weer, je hebt lekker gefietst en zometeen ga je lekker eten
wie de fuck had het nou weer over friet halenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:56 schreef YPrue het volgende:
In de tijd dat de friet gehaald wordt of je het zelf haalt kun je zeker een tosti maken.![]()
Het is eigenlijk allebei niet ideaal, maar als je per se tussen die twee MOET kiezen: nasi. Moet je natuurlijk wel niet een mega-bord opscheppen, kun je de soep ook meteen weglaten.
nah de nasi zit hier niet zoveel groentes door. Maar waarom geeft de kcal teller dan aan dat in een bord nasi 660 zit en in een zak patat 460quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:57 schreef Sylvana het volgende:
ik zou voor nasi kiezen, lijkt me toch iets gezonder dan patat, zeker als er allemaal groenten doorheen zit
en dan gewoon geen heel bord nemen
Inderdaad, hetgeen wat je op een bord schept is een stuk meer dan wat in een puntzak friet past.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:00 schreef Sylvana het volgende:
tja, staat niet bij hoe groot die zak patat is he
maar in mijn ogen is nasi gewoon gezonder dan patat, omdat nasi een stuk minder vet is en er zitten denk ik meer goeie voedingsstoffen in dan in patat
maar je eet al weinigquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
wie de fuck had het nou weer over friet halen![]()
En nee, ik laat de soep niet weg. Jezus christus spreek ik turks ofzo. Ik vraag wat beter is,patat of nasi. Ik vraag niet of ik mezelf moet uithongeren ofzo
Kolere
" al het ongezonds" ? waar slaat dat nou weer op. Ik vreet verdomme dag in dag uit groente, en dat hoef ik vandaag ff niet. Tering, wat een drama om niks. En dat hele achterlijke gedoe met " gezonderen" fijn dat jij er 100% aan doet, maar als ik een patatje of weet ik veel wat wil pakken, en ik daar eens geen gore groente bij hoef, dan hoef ik dat niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:47 schreef conleche het volgende:
Nog ff @ Qwea: je moet niet zo aangebrand reageren: we proberen om je raad te geven zodat je toch iets gezonds binnen krijgt, naast al het ongezonde wat je eet.
Dan moeten we kiezen uit nasi of patat: dat is gewoon allebei ongezond. Nasi is prima als je ernaast een groentegerecht eet en eigenlijk kunnen een paar frietjes ook geen kwaad, als je er maar iets gezonds (lees groente) erbij neemt. Je hoeft deze adviezen ook niet op te volgen, maar je moet zeker niet zo kattig reageren. Als je advies vraagt, moet je ook advies kunnen verdragen. We zijn hier met z'n allen bezig om af te vallen, maar ook om gezonder te leven, dus doe met ons advies wat je wilt (voor mijn part eet je alleen nog maar nasi, pizza en patat, begeleid door een halve fles wodka, prima, maar ga dan niet zeuren als we dan er iets op te zeggen hebben.) Voor de rest is dit niets persoonlijks hoor, over het algemeen zijn mensen als jij het zout in de pap, maar je kan ook te ver gaan. Zo, mamma Colette heeft gesproken......
ehm, dus als ik geen zin heb om te koken (wat ik gewoon de rest van de week wel eet) en zin heb in een patatje oid, dan ben ik verplicht om bij mn patat groente te nemen? Waarom eet ik dan in godsnaam patatquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar je eet al weinig
en dan vaak vul je die weinige kcal die je dan eet ook nog met slechte dingen
Maar wat kan ik nu het beste eten? ik let er helemaal niet op of er ergens zooi inzit wat ik eigenlijk niet mag hebbenquote:- Aangeraden wordt om 's morgens normaal te ontbijten.
- Er zal een beoordeling plaatsvinden van uw suikerstofwisseling. Eet enkele uren voorafgaande aan onderzoek GEEN suiker of zoetwaren. Voeding heeft invloed op de suikerstofwisseling. Dit effect is het sterkst gedurende de eerste uren na een maaltijd. Als gevolg hiervan kunnen ten onrechte afwijkingen worden vermoed.
Hoiquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:26 schreef Thrilled het volgende:
Hallo, post ik weer eens ff
Kheb brief gehad van de ARBO voor de medische keuring vd brandweer, en had hier ff vraagje over, er staat onder andere in:
[..]
Maar wat kan ik nu het beste eten? ik let er helemaal niet op of er ergens zooi inzit wat ik eigenlijk niet mag hebbende keuring is om 10.30 's ochtends, en ik sta zo rond 9 uur op denk ik.. adviezen?
Ik denk dat je het best wat volkoren brood met mager beleg (achterham, rookvlees 20+ kaas) kan eten, of wat all bran flakes. In ieder geval iets met langzame koolhydraten. Want van snelle koolhydraten (zoetigheid en suiker) schommelt je bloedsuikerspiegel heel erg en dan kunnen ze ten onrechte bv. suikerziekte vaststellen. Als je het helemaal precies wilt weten: Isabeau bij de dieetclub is arts, dus die zal misschien beter weten dan ik hoe het precies in elkaar steekt. Misschien kan je het aan haar nog vragen?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:26 schreef Thrilled het volgende:
Hallo, post ik weer eens ff
Kheb brief gehad van de ARBO voor de medische keuring vd brandweer, en had hier ff vraagje over, er staat onder andere in:
[..]
Maar wat kan ik nu het beste eten? ik let er helemaal niet op of er ergens zooi inzit wat ik eigenlijk niet mag hebbende keuring is om 10.30 's ochtends, en ik sta zo rond 9 uur op denk ik.. adviezen?
Misschien hebben we een lijntjequote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:39 schreef Chicolate het volgende:
Dat van die suikers in fruit zat ik ook al aan te denken .. .misschien voor de zekerheid gewoon maar niet doen? Zekere voor het onzekere nemen?![]()
(hihi ik vroeg me gister nog af waar je was Thrilled xD en spontaan een dag later een post ... )
Ik had ook een diner van ruim 500 en dan tel ik het glaasje rosé, nog niet eens mee. Ik had 4 vissticks (had ik ineens zo'n zin in (zie je wel Qwea dat ik ook weleens iets ongezonds eetquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:42 schreef Miss_S het volgende:
zo ff een flink avondeten op
730kcal
schrok er toch wel van omdat het allemaal licht is, beetje huzarensalade, pistoletje en 2 zure haring + meloen
ik ga vanavond wijn drinkenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik had ook een diner van ruim 500 en dan tel ik het glaasje rosé, nog niet eens mee. Ik had 4 vissticks (had ik ineens zo'n zin in (zie je wel Qwea dat ik ook weleens iets ongezonds eet) heel veel wokgroente en een beetje gebakken aardappelen. Was wel lekker, die vissticks moet ik zeggen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |