das de andere 5 procent...quote:
Ik had gister ook een vieze. Ook helemaal rood van binnen. Ik weet niks van haring, maar hoe roder, hoe goorder gaat volgens mij wel op...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:02 schreef BigBadPete het volgende:
Vanmiddag toch weer een mispeer te pakken![]()
Te hard en te zout
Kreeg echt de neiging om zn oudhollandsche viskar om te kieperen![]()
Gewoon oude haring? Of is er ook kwaliteitsverschil in de aangevoerde nieuwe?
Roze is een teken van versheid, bruin van oud zijn.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:23 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ik had gister ook een vieze. Ook helemaal rood van binnen. Ik weet niks van haring, maar hoe roder, hoe goorder gaat volgens mij wel op...
Dat is zeker waar. Maar als het visje helemaal rood van binnen is, is de haring niet goed gekaakt. Een goede hollandse nieuwe is blank langs de graat, met misschien een klein roze/rood gebied bij de staart.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Roze is een teken van versheid, bruin van oud zijn.
Intressantquote:Op maandag 11 juni 2007 10:16 schreef Insistor het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar als het visje helemaal rood van binnen is, is de haring niet goed gekaakt. Een goede hollandse nieuwe is blank langs de graat, met misschien een klein roze/rood gebied bij de staart.
Aha, is er een verband met de uitdrukking "Red Herring" in het engels?quote:Het maakt overigens ook uit waar de haring is gevangen. De gebieden waar Scandinavische vissers hun haring vissen hebben rodere haring dan waar het Hollandse Wiron-span vist.
Bij de Albert Heijn iig wel. Ik weet het, ik weet het, het was in eerste instantie al stom om er verse vis te kopen. Het waren er echter drie voor 1,50 dus ik kon de verleiding niet weerstaan. Weggegooid geld, keihard en niet te vreten, heb ze ook gewoon weggeflikkerdquote:Op maandag 11 juni 2007 14:52 schreef Slasher het volgende:
Wat ik me altijd afvraag, je ziet overal "hollandse nieuwe" maar zit je 9 van de 10 keer niet gewoon ouwe voorraad weg te werken?
Vis en supermarkten gaat gewoon niet samen! Op gerookte zalm/paling na dan.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:21 schreef Lexie het volgende:
[..]
Bij de Albert Heijn iig wel. Ik weet het, ik weet het, het was in eerste instantie al stom om er verse vis te kopen. Het waren er echter drie voor 1,50 dus ik kon de verleiding niet weerstaan. Weggegooid geld, keihard en niet te vreten, heb ze ook gewoon weggeflikkerd. Heb mijn lesje maar weer eens geleerd...
0.35 per stuk, doe je goed.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:18 schreef Joene het volgende:
En een emmertje 40 stuks, besteld voor 14 euro.
Moet je ze wel zelf schoonmakenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:22 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
0.35 per stuk, doe je goed.
Ga er zo maar een paar halen, krijg honger hiervan.
Ja, dat snap ik. Maar als je daar wat handigheid in hebt ben je mooi goedkoop uit.quote:
Geen probleem idd, 30 seconden per haring ofzoquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:24 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar als je daar wat handigheid in hebt ben je mooi goedkoop uit.
Van mij ook. Was erg lekker. 4 voor 5 euro, mooie prijs ook.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:10 schreef Ephemera het volgende:
Dit is mijn eerste jaar als Hollandse Nieuwe-fan.. maar ze zijn lekker![]()
Dat had ik vorig jaar. Als ik zo'n viskraam zag móest ik een haring eten of ik was de hele dag chagerijnig.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:13 schreef HAL9000S het volgende:
Ik eet er nu zo'n 5 per week denk ikHulpeloos verslaafd.
Respect daarvoor.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:15 schreef Skic. het volgende:
[..]
Dat had ik vorig jaar. Als ik zo'n viskraam zag móest ik een haring eten of ik was de hele dag chagerijnig.
Een ijskoud biertje komt op bepaalde momenten in de buurt. Wanneer we het over eten en drinken hebben dan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:15 schreef Skic. het volgende:
[..]
Een haring met uitjes, iets lekkerders bestaat er volgens mij niet.
Jij hebt een goede smaak.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:22 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Een ijskoud biertje komt op bepaalde momenten in de buurt. Wanneer we het over eten en drinken hebben dan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |