abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50207418
Ik heb inmiddels een vrij grote verzameling van verschillende meditatie's, waarvan sommigen toch wel wat bijzonder zijn, geleide meditatie's met vaak een bepaald doel.

Het leek me leuk daar eens een topic over te maken, om ze te delen, om ervaringen te delen.
Ik zal er dus zelf een aantal neerzetten en ik hoop dat anderen die ook leuke meditatie's hebben deze ook willen delen, net als hun ervaringen ermee.
Natuurlijk zou ik ook graag willen horen van mensen die zo'n meditatie voor het eerst proberen, lukt het, hoe ervaar je het, deel het als je daar zin in hebt!

De meeste meditatie's die ik wil delen werken in Alpha stand, een staat van zijn van je bewustzijn.
Ik zal 1 methode neerzetten om in alpha te komen, er zijn er meer, de een is niet beter dan de ander, er bestaat alleen wat voor jou prettig werkt.

Ik maak zelf gebruik van het kristallen aftellen, een hele simpele manier om in alpha te komen, ken je de methode niet, neem dan rustig de tijd om deze te oefenen, tot je hem echt eigen bent.

Om in alpha te komen heb je vooral een rustig plekje nodig, ga lekker zitten en neem even wat tijd om te ontspannen, haal diep adem en sluit je ogen, laat de boel maar even lekker de boel, zorg dat je niet gestoord kan worden en dat je er lekker bijzit voor jezelf.

Wanneer je je goed kalm voelt, in evenwicht voelt probeer je je een scherm voor de geest te halen(met je ogen dicht he ), denk bv aan een leeg tv scherm of iets in die geest, maak het jezelf niet te moeilijk en maak gebruik van dingen die je kent, die haal je je makkelijker voor de geest.

Plaats dit scherm zo'n 30 cm voor je, net boven je oogleden.
Misschien voel je je ogen onrustig bewegen onder je oogleden of richten ze zich op het beeldscherm, ook al heb je je ogen dicht, maak je daar niet druk om, de beweging van je ogen zal vanzelf afnemen, je zal jezelf moeten oefenen te zien met je geest ipv je ogen.

Laat dan een rood cijfer zeven verschijnen op je beeldscherm, lukt dat niet, probeer dan alleen een rood scherm of enkel een 7.

Heb je grote moeite met de kleuren, denk dan aan dingen die de kleur hebben die je moet hebben, bv aan een rode brandweerwagen, zo help je jezelf de kleur op te roepen, oefen daarmee tot je het kleurenveld kan zien.

Dit kan aardig wat oefening kosten, de meeste mensen zijn totaal niet getraind in hun leven om hun geestesoog te gebruiken, verwacht dus niet gelijk dat het de eerste keer lukt.

Lukt het je nu om die rode 7 te projecteren hou die dan even vast en laat hem weer verdwijnen.
Projecteer dan een oranje zes, hou vast en laat gaan.
Tel dan verder door het kleurenspectrum heen, een gele vijf, een groene vier, een blauwe 3, een indigo twee en een violette 1.

Ben je bij lichtpaars aangekomen tel dan weer van 10 naar 1 omlaag zonder kleuren om de alpha te verdiepen eventueel.
Zeg tegen jezelf in gedachten en vol overtuiging, ik ben nu in alphatoestand, alles wat ik doe zal juist en correct zijn, en zo is het.

Wanneer je hebt gedaan wat je wilde doen in alpha veeg dan wat er op je beeldscherm te zien is weg, zoals je een schoolbord schoonveegt, dit nog met de ogen dicht.
Daarna geef je, nogsteeds in alpha jezelf de verklaring volledig gezond te zijn en wel op de volgende manier:
Breng je hand ongeveer 15 cm boven je hoofd met de palm naar beneden gericht.
Dan breng je je hand in een vloeiende beweging voor je gezicht, borstkas en buik langs omlaag terwijl je tegelijkertijd je handpalm draait en van je wegduwt.
Zeg daarbij tegen jezelf: ik heel mezelf en verklaar mezelf volledig gezond...

Hiermee ruim je eventuele schadelijke energieen op en je versterkt het beeld van jezelf als een sterk, gezond persoon.

Tel vervolgens van 1 tot 10 omhoog en daarna van 1 tot 7, dit laatste mag met de kleuren die je hebt gebruikt, maar mag ook zonder.

Je kan ook uit alpha komen door stomweg je ogen open te doen, maar het is niet aan te raden, als je goed in alpha zit kan je het vergelijken met zeer bruut wakker gemaakt worden uit een diepe slaap, dat kan desorientatie veroorzaken.

Tel dus omhoog en doe langzaam je ogen open, neem even wat tijd om tot het besef van de werkelijkheid te komen, wiebel maar eens lekker met je vingers en tenen, geef jezelf wat tijd om bij te komen.

Zo dit is de inleiding, ik weet het, sommige dingen zullen wat vaagjes klinken voor vele, maar het bombastische taalgebruik en alles helpt een beeld te scheppen in je geest, door het goed te omschrijven wordt het duidelijker in je hoofd.

In de volgende posts zal ik meditatie's beschrijven, 1 per reactie om wat overzicht te behouden.
Begin met de alpha staat te leren beheersen en doe daarna om te beginnen de volgende die ik neer zal zetten, die is vrij simpel, ik zal het niveau per meditatie opschroeven....

Veel plezier(nou ja, hoop ik dan ).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_50207447
De appelmeditatie.

Dit is een hele goede beginners oefening en een hele leuke, als je geen ervaring hebt met alpha meditatie's, begin dan echt eerst met deze voordat je de moeilijkere pakt.

Ok hier gaan we dan....

Ga in alpha, wanneer je er goed inzit haal je je het scherm voor ogen.
Projecteer op dit scherm een appel, neem de tijd om deze zorgvuldig te bekijken, kijk naar de vorm, grootte, kleur, of er kneuzingen inzitten, kijk naar het steeltje, of er blaadjes aanzitten, de vlekjes op de appel, eventuele wormgaatjes enz.

Breng dan je handen omhoog(iets boven de wenkbrouwen) en betast de appel met je wijs- en middelvinger.
In de wijsvinger zitten drukpunten voor "zien" en "lezen", de middelvinger helpt bij de inprenting van het geheugen(dus het gevoel op te roepen vanuit het geheugen).
Betast de appel en voel de structuur, de vorm en de temperatuur.

Visualiseer vervolgens de appel doormidden gesneden, horizontaal en zie het pentakel in de appel, hoe de pitjes en het klokhuis een pentagram vormen.

Ben je klaar, veeg dan de appel van het beeldscherm, letterlijk en haal jezelf weer uit alpha.

Het leuke is dat als je dit met meerder mensen tegelijk doet iedereen een net iets andere appel beschrijft naderhand en het ook echt gevoeld en ervaren heeft, soms komen er zelfs sensatie's van smaak en geur bovendrijven.

Het idee hierachter is dat je een echte appel projecteerd, de aura van een echte appel, die werkelijk bestaat.
Doe de oefening vaker en je zal merken dat je niet steed dezelfde appel voor je neus krijgt.

De volgende meditatie is een soort vervolg op deze en zal het idee steunen dat je iets ziet dat werkelijk bestaat ipv alleen een fantasie....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_50207456
Een uitstapje maken in de geest.

Deze alpha meditatie zal het idee steunen dat je echt iets uit de externe wereld ziet en dat je het niet gewoon alleen maar bedenkt.
Ik raad alle skeptische mensen aan de alpha toestand te beheersen, de appelmeditatie te doen en als dat allemaal echt goed gaat eens deze te doen om daarna je ervaringen hier te delen.

Ga in alpha, wanneer je goed ontspannen bent haal je weer het scherm voor ogen en je projecteerd op dit beeldscherm een winkel uit de buurt waar je nog nooit binnen geweest bent, een echte winkel dus, een kleinere boetiek die uit 1 ruimt bestaat is makkelijker dan een groot warenhuis, maak het jezelf niet te moeilijk in het begin, maar zorg vooral dat je en winkeltje kiest waar je niet binnen bent geweest, maar waar je dat wel heel snel kan doen om de boel te controleren.

Zie jezelf voor de winkel staan met je geestesoog, loop dan naar binnen en kijk in gedachten om je heen.
Zie de indeling van de winkel, zie waar de toonbank zich bevind en wat erop staat.
Kijk naar de kleuren in de winkel, dingen die aan de muur hangen, waar de kassa's staan, kijk naar de spullen in de winkel.
Bekijk en bevoel de dingen in de winkel.

In de eerste instantie zal je misschien niet al teveel zien, krijg je alleen wat vagere indrukken, bedenk geen details om tot een compleet plaatje te komen, maar laat het komen zoals het komt, oefening baart kunst.
Bedenk je dat je geest niet over informatie beschikt over de winkel omdat je er nog nooit geweest bent, de informatie krijg je omdat je in geest aanwezig bent in de winkel.

Als je denkt klaar te zijn veeg dan de winkel weg van je beeldscherm en haal jezelf uit alpha.

Schrijf op wat je gezien hebt, teken evt het een en ander zodat je het niet vergeet en ga het controleren zodra je tijd hebt.

Wees niet teleurgesteld als sommige dingen niet helemaal kloppen, je kan bv een rode vlek hebben gezien achter de toonbank die er in het echt niet is, dat kan bv een rood truitje geweest zijn van de medewerker van de winkel, dingen kunnen veranderen, je bent op een bepaald tijdstip geweest.

Stel vast hoevaak je raak was, gemiddeld genomen is zo'n 50% van de waarnemingen betrouwbaar, zie je die details ook in het echt, zonder dat je vantevoren wist dat ze er waren.

Nog een keer, oefening baart kunst, doe deze alpha meditatie vaker en het zal steeds beter gaan, blijf het vooral proberen met voor jou onbekende plekken, vergeet niet op te schrijven wat je in meditatie gezien hebt en controleer het!
pi_50207465
De egyptische zonnemeditatie

Dit is een heerlijke meditatie voor het begin van de dag, of voor na een zware dag, je kan deze geweldig gebruiken om jezelf even lekker op te peppen.

Zet jezelf in alpha.

Als je er klaar voor bent haal je je een helder schijnende zon voor ogen, zo'n 2 meter boven je hoofd.
Bekijk de zon, zie het kloppen van de gouden energie, zie de felle kracht van de zon eruit wegspringen, verlangend zich te delen met al dat leeft.

Je zult na een tijdje 6 stralen gebundeld licht gaan zien die op jou gericht lijken, deze zullen van de vurige bol losmaken en naar 6 plekken van je lichaam omlaag komen.

De eerste straal zal je hoofd binnengaan naar je pijnappelklier, je derde oog.
De tweede straal gaat de keelchakra in waar je schildklier zich bevindt.
De derde straal doorstroomt het hart.
De 4de straal dringt de solar plexus/zonnevlecht in(dat plekje waar je ribben samenkomen, dat stukje buik daar).

Dan breng je je handen omhoog met de handpalmen naar boven gericht, zoals in de egyptische gebedshouding, houd beide handen ter hoogte van de schouders met de vingertoppen naar buiten gericht.

Laat dan de 5de en 6de straal je handpalmen binnen gaan.

Voel wanneer de 6 stralen in je lichaam binnengaan, voel het gouden licht door je heen gaan, door je bloedvaten, je zenuwstelsel, langs je ruggengraat, diep binnen elke cel in je lichaam dringen, in elke orgaan, in elke spier.

Uiteindelijk zullen je vingertoppen gaan tintelen, dit kan erg koud zijn of juist warm.
Breng je voeten bijeen en kruis je handen over de borst.

Houd met je ogen dicht het licht in je vast, baad je in die warme gloed zolang het prettig voelt, zeg telkens in jezelf: de zon geeft me fysieke en geestelijke energie"
Blijf zo een 10 tot 15 minuten zittenen je zult je heerlijk verkwikt voelen naderhand, lichamelijk en geestelijk.

Dit princiepe is gestoelt op het idee dat materie en geest 1 zijn, niet zonder elkaar kunnen bestaan, wat in je hoofd gebeurt gebeurt ook in je lijf zeg maar...

Zo, nu heb ik genoeg geschreven voor 1 dag dacht ik zo, ik heb er nog wel meer, die zullen in de aankomende dagen wel komen hoop ik.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:38:15 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50213895
Ik zou hier weer een keer mee moeten beginnen eigenlijk. Bedankt voor de uitleg .

Visualiseren lukt mij vaker niet dan wel als ik er voor ga zitten. Maar soms in de half-slaap stand zonder dat ik er moeite voor doe krijg ik weer wel spontane visualisaties van wat dan ook, dus ik kán het wel. Alleen niet op mijn eigen commando, bummer . In ieder geval even een schaamteloze tvp voor later .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_50215132
Dat kan je gewoon oefenen, is echt een kwestie van doen.

Voor mij is visualiseren ook geen 2de natuur, mijn man bv die kan echt alles wat hij wil voor zijn neus halen, 3-d en dan rond laten draaien enzo, zwaar frustrerend dat meneer doe niet zo zweefie dat wel zo goed kan

Ik had altijd vrijwel alleen gevoel, is lastig uit te leggen, sommigen zien, anderen horen, sommigen ruiken, ik voel, ieder heeft daar zijn eigen sterkere en zwakkere punten in.

Maar ik ben blijven klieren en het ging al steeds beter, tot ik die methode om in alpha te komen leerde kennen, vanaf dat moment ging het pas echt goed, was even een gedoe om in alpha te kunnen komen zonder al te best te kunnen visualiseren, maar als je daar eenmaal bent gaat het geweldig, dat is de beste staat van zijn om die dingetjes in te doen

Als je een EEG doet zie je alphagolven verschijnen als 7 tot 14 cycli per sec, je ziet dit bij diepe ontspanning, meditatie en dromen.
Beta geeft 14 tot 30 cycli en je ziet dit als iemand wakker, alert is, met fysieke activiteit bezig is.
Thetagolven geven 4 tot 7 cycli, dat zie je bij slaperigheid, euforie en diepe rust.
Deta geeft 1 tot 3 cycli en hoort bij de diepe, droomloze slaap.
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:13:15 #7
81237 releaze
best of both worlds
pi_50215410
i love you erodome!
(verkapte tvp)
pi_50215793
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:13 schreef releaze het volgende:
i love you erodome!
(verkapte tvp)
Heren josti's, dit soort tvp's mogen wel en een beetje humoristische zeker niet . Nu weet ik weer waarom ik nooit in dit subforum kom, wat een waardeloze moderatie.
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:22:59 #9
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50215862
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:21 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Heren josti's, dit soort tvp's mogen wel en een beetje humoristische zeker niet . Nu weet ik weer waarom ik nooit in dit subforum kom, wat een waardeloze moderatie.
Hoe kun je nooit in dit subforum komen en alsnog lezen en reageren hier

Dit is dan ook een tvp
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_50215996
Ah, de comp boven staat aan, dus ik kan bij een paar schrijfsels die daar staan, dat scheelt veel typwerk, dus die wil ik nog wel even neerzetten.

Mensen als je zelf wat leuks hebt, neergooien he!

Samen met je gids mediteren.

Om te mediteren is het wel zo lekker om de telefoon stekker eruit te halen en om de deurbel eraf te draaien. Lees de meditatie een aantal keer zodat je weet wat de tekst ongeveer is of print de tekst uit.
Bij de puntjes dien je even rust te nemen.
Ga rustig zitten of liggen.
En adem een aantal malen in en uit.
Voel hoe alle spanning uit je lichaam gaat....

Ga met je aandacht naar je hele lichaam en laat alles lekker ontspannen laat gedachtes die opkomen ook net zo hard weer gaan. Ontspan en laat gebeuren wat er mag gebeuren. Voel een verlangen in je om je gids te ontmoeten en om een reis te maken naar jouw innerlijk....

Concentreer je dan op je stuitje en laat een rood koord de aarde in gaan, dwars door de aardlagen heen totdat het de middelpunt van de aarde bereikt heeft. Vraag moeder aarde om haar energie en voel dan hoe deze energie je lichaam binnen stroomt.....

Concentreer je dan op een groot helder stralend wit licht boven je hoofd. Deze stralende witte bol van licht gaat in en om je heen en tevens zal dit jou beschermen en energie geven. Laat wat van dat witte licht in je hart stromen en voel hoe een gevoel van geborgenheid en eenheid in jezelf ontstaat.....

Stel je dan voor dat je voor een mooie trap staat geheel in jouw kleuren, jij staat onderaan de trap. Boven aan de trap is een deur en achter die deur is een kamer. Waar jouw gids zal zijn. Laten we voor het gemak die kamer, de kamer van contact noemen.
Je gaat in gedachten de trap omhoog lopen. Totdat je boven aan de trap staat en dan zie je een mooie deur of poort. Je voelt een allesoverheersende liefde en je weet dat je gids bij je is.....

Je doet de deur open en je komt in jouw kamer van ontmoeting. Jouw eigen plek samen met je gids.
Als jij je gids niet ziet vraag dan of hij bij je komt. En je zult hem of haar op je zien aflopen. Omhels elkaar en voel je doorstroomt met liefde en een pure schoonheid. Kijk eens om je heen wat voor kamer is het? Misschien zie je een bank of een andere zit plek.
Je gids pakt je hand vast en jullie gaan op dat plekje samen zitten.....

Als je daar zit stel dan gerust je gids vragen. Misschien wil je niks vragen maar wil je gewoon tegen je gids aanzitten. Alles mag niets moet.
Als jij je gids iets vraagt let dan op je gevoel indrukken. Het eerste wat in je opkomt daar hou jij je aan vast dat is het antwoord van je gids.....

Dan gaat de gids achter je staan en legt de handen op jouw schouders. Je voelt een onmetelijke positieve kracht door je heen stromen. Al het negatieve wordt omgesmolten tot liefde. Je hart komt tot leven en ontvouwt zich als een bloem......

Als je gids klaar is zal hij of zij weer naast je gaan zitten en kun je als je dat wilt liefde naar de wereld sturen. Plaats iemand die jouw pijn heeft gedaan in een roze hart van liefde en zeg tegen die persoon ik vergeef je. Wees niet bang want je gids zal je helpen. Wil je liefde naar de wereld zenden, plaats dan de wereld bol in een roze hart. Roze is de kleur van liefde en harmonie......

Als je dat gedaan hebt, sta je op en loop je samen met je gids naar de deur. Je doet de deur open. En samen met je gids loop je naar beneden. Afscheid nemen van je gids hoeft niet want hij of zij is altijd bij je. Wel je gids bedanken voor alles wat je mocht ontvangen.
Dan loop je samen met je gids de trap af.....

Je gaat dan weer met je aandacht naar de kamer waarin je bent. Je wordt je weer bewust van geluiden om je heen. Je voelt de oppervlakte waarop je zit of ligt......

Je let op je ademhaling.

Beweeg je lichaam langzaam.….

Doe dan je ogen open en voel je fris en vol nieuwe energie.

Oei, dat doet me eraan denken, ik moet ook nog een meditatie hebben om je anima/animus te ontmoeten, die zal ik in de komende dagen eens neertypen, heb ik in een boek...
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:28:11 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50216058
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:21 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Beetje aardig mag ook wel, kuteend. Maar kleine miscommunicatie dus, dacht dat het een poging van belachelijk maken was ofzo. My bad. Nu weer lief doen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_50216097
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:22 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Hoe kun je nooit in dit subforum komen en alsnog lezen en reageren hier
Stijlfiguur . Hyperbool
quote:

Dit is dan ook een tvp
pi_50218321
Wandelmeditatie

Zoek een rustige plek op, park of bos. Loop dan heel langzaam terwijl je je ademhaling reguleert (dwz gelijkmatig ademen vanuit je onderbuik) en tel tot 10, dan begin je weer bij 1. Voor de gevorderden kun je je voorstellen dat je in de ruimte loopt en iedere keer dat je ademhaalt wordt een ster helderder bij inademen en dooft uit bij uitademen tot het weer een normale ster is. Bij je eerste ademhalen 1 ster, dan 2 sterren, dan 3 enz. Bouw het op en wordt je ervan bewust dat je meeademt met de bomen, je ontvangt hun uitademing en zij de jouwe.

Wees ontvankelijk voor de signalen van je lichaam, het gevoel in je voeten als je je voet op de grond zet. Met blote voeten op het gras is ook een aanrader. Laat je lichaam bij iedere ademhaling een beetje meer ontspannen, handen en armen vooral gewoon laten hangen aan je lichaam.
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:23:55 #14
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_50218375
Ik ga meestal voor een groep mensen zitten die ik leid door een mooie omgeving, zoals een bos of een meer. Daarbij stuur ik reiki met de symbolen naar de groep. Dit is eigenlijk niet zozeer een geleide meditatie (hoewel ik wel de omgeving beschrijf), maar dan ook vooral een energetische.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:27:20 #15
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_50218533
Leuk en interessant topic, tvp'tje dus
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:31:29 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50218719
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik ga meestal voor een groep mensen zitten die ik leid door een mooie omgeving, zoals een bos of een meer. Daarbij stuur ik reiki met de symbolen naar de groep. Dit is eigenlijk niet zozeer een geleide meditatie (hoewel ik wel de omgeving beschrijf), maar dan ook vooral een energetische.
Loop je al zittend mee of heb je een fiets waar je op zit?
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:36:23 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50218943
Mantra meditatie heb ik dus wel vaker gedaan.

Een universele meditatie. Heb die meditatie op mijn mp3 speler staan. Komt dat bekend voor Erodome?

Verder zelf-hypnose gedaan nog, maar daar werd ik hyper van.

Ben wel van plan om eens te gaan oefenen weer en dan probeer ik dit ook eens. Zodra ik meer kan ontspannen.
pi_50219060
Ik ken de grote en de kleine omloop, matra meditatie's heb ik ook, ohm mani padme hum bv en zo nog een paar.

De grote omloop is een kundalini meditatie, die is super, maar om dat nu van cd over te schrijven wordt lastig....

Universele komt me als zodanig niet bekend voor, maar ik ben geen namenheld....
pi_50219106
Ik heb nog wel een hele mooie voor jou liggen dromenvanger, juist voor de ontspanning en het zelfbeeld....

Komt van de week wel....
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:53:39 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50219749
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:38 schreef erodome het volgende:

Universele komt me als zodanig niet bekend voor, maar ik ben geen namenheld....
Universele betekend dat het voor iedereen toegankelijk is volgens die cd
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:54:51 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50219821
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:39 schreef erodome het volgende:
Ik heb nog wel een hele mooie voor jou liggen dromenvanger, juist voor de ontspanning en het zelfbeeld....

Komt van de week wel....
Danke alvast

Zelfbeeld is afhankelijk van andere mensen, heb je schijt aan anderen dan zal het zelfbeeld minder afhankelijk zijn. Ook het storen aan anderen.

Ben benieuwd of er iets is waarbij je je minder stoort aan anderen en waarbij je minder waarde hecht aan anderen.
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:59:10 #22
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_50220024
Veel leeswerk in dit topic, maar erg interessant. Ik neem er even de tijd voor later.

ps. dit is natuurlijk ook een verkapte tvp, eentje die helemaal gemeend is, dat dan weer wel.
Hoeveel gram onnozelheid past er eigenlijk in je brein?
-- TGW
pi_50220075
Elke meditatie is universeel, voor iedereen toegankelijk
  donderdag 7 juni 2007 @ 23:03:22 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50220215
Waarom zeggen ze dan dat het een universele meditatie is

Alsof er ook meditaties bestaan die niet voor iedereen toegankelijk zijn. " Deze meditatie is universeel, dat wil zeggen dat het voor iedereen toegankelijk is". Wie weet dat het een makkelijke meditatie is.

Die mantra meditatie die universeel toegankelijk is daar moet je dus 1 klank gebruiken. " Uhuuummm".

Hoor je de inspreker van de cd steeds..." Uhuuum" zeggen en dan moet je het zelf steeds nadoen, eerst hardop en daarna zachter totdat het in jezelf gebeurt. Laat gedachtes verdwijnen als wolken in de lucht hoor je dan vaker, hecht er geen waarde aan

Dat hardop nadoen van " Uhuuuum" heb ik nooit gedaan dus. Meteen zacht in mijn hoofd begonnen. Toch hielp het wel. Hardop " Uhuuuum" niet gedaan wegens buren
  vrijdag 8 juni 2007 @ 10:28:06 #25
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_50229786
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:31 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Loop je al zittend mee of heb je een fiets waar je op zit?
Nee. De mediterende persoon is alleen in zijn gedachtenwereld. Ik help hem of haar alleen om die wereld te visualiseren.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')