Daar staat (1) het assortiment niet bij (2) staat niet bij of ze aan particulieren verkopen en (3) weet je vooraf niet of ze zooi verkopen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:42 schreef suravida het volgende:
is er iets mis met je gouden gids?
Precies!quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:46 schreef Alecks het volgende:
suravida: Ik ben zelf ook al langere tijd op zoek naar zoiets. Er zijn maar erg weinig goede fijnhouthandelaren. Als je uitgaat van de gouden gids zul je erg vaak te vergeefs op pad gaan.
Voor historisch reenactment wil ik bijvoorbeeld een lange stok/dunne balk van beuken of essenhout en dikke, brede eikenhouten planken. Vloerdelen zijn te smal en te dun, die zijn meestal maar 20 x 200 mm. Verder brede planken van linden of populierenhout... enzovoorts, enzovoorts. En dan liefst niet voor prijzen waar je stijl van achterover slaat. 30 euro voor een plankje eiken van 2,5x40x60 cm is geen uitzondering. Moet je je even voorstellen hoeveel een simpel krukje of kastje/kistje gaat worden.quote:De soorten zijn al even divers:
vuren bouwhout
meranti hardhout
tuinhout
beschoeiïngshout
voorgeprofileerd kozijnhout
Bij Imabo, Stiho en PontMeyer kan je gewoon langsrijden en contant afrekenen als particulier zijnde hoor.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:20 schreef Sjummie het volgende:
Mag ik inhaken ?
Zoek hetzelfde in Utrecht. Die Gurb noemt zitten ook in Utrecht, maar verkopen niet aan particulieren. Dwz ik heb er 2 gebeld, allebei zeggen ze groothandel te zijn en dus niet aan particulieren te verkopen.
Bij deze zaken in de regio Utrecht, hebben wij als particulier bouwmateriaal gekocht de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:11 schreef Gurb het volgende:
[..]
Bij Imabo, Stiho en PontMeyer kan je gewoon langsrijden en contant afrekenen als particulier zijnde hoor.
en dat weet ik omdat ik bij alledrie ervaring ermee heb.
Ik heb lekkerkerker gevonden. Zit bij IJsselstein.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:20 schreef Sjummie het volgende:
Mag ik inhaken ?
Zoek hetzelfde in Utrecht. Die Gurb noemt zitten ook in Utrecht, maar verkopen niet aan particulieren. Dwz ik heb er 2 gebeld, allebei zeggen ze groothandel te zijn en dus niet aan particulieren te verkopen.
mooi om te horen, de volgende keer als je veel materiaal nodig hebt dan rijd je de bouwmarkt weer voorbij denk ikquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:44 schreef Sjummie het volgende:
Vandaag bij PM geweest in Utrecht. Wat een paradijs vergeleken met de bouwmarkt![]()
Je rijdt daar met je auto met aanhanger de hal in, maakt een rondje langs de gipsplaten, latten en en ander plaatmateriaal; laadt in wat je nodig hebt en bij de uitgang reken je af waarna de slagboom open gaat en je weg kan rijden![]()
Bedankt voor de tips
das ook een goede, is wel stuk kleiner als pontmeyer e.d.quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:18 schreef Gompy58 het volgende:
Ik heb lekkerkerker gevonden. Zit bij IJsselstein.
Jongeneel hier op de hoek heeft een groot bord buiten hangen dat ze niet verkopen aan particulierenquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:29 schreef Gurb het volgende:
Voor josvr, die voldoen aan jouw criteria
Jongeneel
Imabo
Stiho
Raab Karcher
PontMeyer
Dat is precies het probleem, als particulier is het nog best goed zoeken!quote:Op maandag 21 juni 2010 17:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jongeneel hier op de hoek heeft een groot bord buiten hangen dat ze niet verkopen aan particulieren.
Wel het telefoonnummer om aan die informatie te komen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:46 schreef josvr het volgende:
[..]
Daar staat (1) het assortiment niet bij (2) staat niet bij of ze aan particulieren verkopen en (3) weet je vooraf niet of ze zooi verkopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |