Dat is jouw perceptie. De evolutietheorie bedreigt mijn religie net zo min als dat Sneeuwwitje en de 7 dwergen dat doet. Waar Ali mee komt is voor mij ook niet relevant, aangezien ik geen christen ben en niet te maken heb met een inmiddels 619e druk van de Bijbel.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem. Creationistische wetenschappers vinden dat de evolutietheorie hun religie bedreigt en vinden dat een reden om hem te ondergraven. En nu komen mensen als Ali_kannibali aan met argumenten als "Dat klopt niet, want in de bijbel staat...." Het word een religieuze discussie op die manier.
Zei de persoon die negers als minderwaardig zietquote:Op maandag 11 juni 2007 21:30 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Als je eenmaal een thread hebt gelezen waarin KirmiziBeyaz creationisme verdedigd ben je blij dat Ali-Kannibali tenminste nog coherente zinnen kan tikken.
En met deze post kan ik alleen maar concluderen dat je de discussie verloren hebt. Het is zoals het is. Jij komt met alternatieve theorieen die bewezen zullen moeten worden. Elk theorietje van jou werpt nieuwe vragen op die je niet kunt verklaren. Dit terwijl er al lang en breed verklaringen zijn die *geen* nieuwe vragen opwerpen en niet andere takken van wetenschap tegenspreken.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Och och nou kunnen ze wel hoor, eindelijk iets wat inderdaad (nog) niet goed valt te onderbouwen en dan komen ze ineens van alle hoeken en gaten weer met die zielige praatjes. Zoek het uit. Denk niet dat jullie theorietje rotsvast is, er klopt weinig van, is achterhaald en verder onderzoek zal dat alleen maar bewijzen tenzij je niet verder wil kijken dan je neus lang is.
Let wel, de evolutietheorie, de dominerende westerse instelling is de grootste bedreiging voor de Islam. Hoe erg je je er ook van af probeert te sluiten en het verbaal te kleineren.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is jouw perceptie. De evolutietheorie bedreigt mijn religie net zo min als dat Sneeuwwitje en de 7 dwergen dat doet. Waar Ali mee komt is voor mij ook niet relevant, aangezien ik geen christen ben en niet te maken heb met een inmiddels 619e druk van de Bijbel.
Hen je hem geBANned?quote:Op maandag 11 juni 2007 21:43 schreef Triggershot het volgende:
Verwacht verlopig maar geen reactie van KB.
Je kan er zeker niet tegen dat je niet meer de meest irritante islamiet bent...quote:Op maandag 11 juni 2007 21:43 schreef Triggershot het volgende:
Verwacht verlopig maar geen reactie van KB.
En burakius ook, zijn die geen kloon van elkaar?quote:Op maandag 11 juni 2007 22:15 schreef ATuin-hek het volgende:
Banmeldtopic deel whatever. Schandknaapjes aan de schandpaal dat dus
Je hebt niks gemist. Het lijkt soms schoksgewijs te verlopen maar uiteindelijk ontwikkeld het zich toch zeer langzaam. Net een echte evolutie!quote:Op maandag 11 juni 2007 23:23 schreef barthol het volgende:
Dit is echt zo'n topic wat snel evolueert maar toch niet zoveel verder komt. Een dagje moeten overslaan met posten.... en er is zo'n waslijst aan nieuwe postings in je afwezigheid bij gekomen.
Ja, maar het heeft de diepgang van As the World Turns. Met als gevolg dat je op ieder willekeurig moment kunt aanhaken en binnen 2 posts snapt waar het over gaatquote:Op maandag 11 juni 2007 23:23 schreef barthol het volgende:
Dit is echt zo'n topic wat snel evolueert maar toch niet zoveel verder komt. Een dagje moeten overslaan met posten.... en er is zo'n waslijst aan nieuwe postings in je afwezigheid bij gekomen.
meediscussieren op www.iidb.org heeft ook geen zin want het kennisnivo van je medestanders is veel te groot en het aantal tegenstanders te kleinquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:17 schreef wijsneus het volgende:
Jammer eigenlijk - er is gewoon geen fatsoenlijke discussie. De argumenten zijn achterhaald en uitgekauwd, er wordt niets nieuws toegevoegd.
Ik zou wel eens wat echt goede argumenten voor creationisme willen horen - puur om mijn geest te slijpen
Vandaar de originele topic-titel die op deze reeks was geplakt. Crea of Evo: in cirkeltjes 1quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:26 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
meediscussieren op www.iidb.org heeft ook geen zin want het kennisnivo van je medestanders is veel te groot en het aantal tegenstanders te klein
Punt is dat vrijwel alle creationisten die je hier op de forums aantreft allen dezelfde sites raadplegen voor hun argumenten. Vervolgens worden deze argumenten door ons meestal op basis van talkorigins weer weerlegd en gaat de creationist verder met eigen aannames die voor hem heel logisch zijn maar voor ons alleen maar nieuwe vragen oproepen. Door de stortvloed aan nieuwe vragen & argumenten en het feit dat wij in de meerderheid zijn geven ze het op... om vervolgens een tijdje later met exact dezelfde argumenten weer opnieuw te beginnen op dit een ander forum.
Bovenstaande is in een notendop de evolutie van creatie-evolutie discussies![]()
Dat is allemaal leuk en aardig, maar de tegenstelling evolutie versus creationisme is niet gelijk aan atheisme versus geloof. Een vooraanstaand evolutionair bioloog als Ken Miller is ook gelovig bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:44 schreef Blood_Money het volgende:
Een vergelijking die bij mij opkomt: Zowel de logica van de gelovige, als die van de atheist, zijn gebaseerd op axioma's. Voor de gelovige is het idee dat een godheid bestaat een axioma, en voor de ongelovige bvb de 'big bang'. Tot daar gaat het gelijk op (je kiest een uitgangspunt en bouwt daarop voort), maar terwijl atheisten zich afvragen hoe de 'big bang' tot stand is gekomen, stopt de gelovige met denken, aangezien zijn godheid volgens hem altijd al bestaan heeft. Lijkt mij wel een belangrijk verschil in denkwijze.
offtopic, wie is dat toch in je user-icoon? Ze komt me zo bekend voor.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:00 schreef Haushofer het volgende:
knip
Misschien is deze review van het nieuwste ID boek door een christen wel interessant voor je. Met name het volgende stukje:quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
<knip>
quote:If I were a professional biologist, and somebody was paying me to develop a working model of biological change that explains the obvious evidence for common descent in terms of material cause and effect, I would have no choice but to follow my scientific convictions and go with option (1), despite my theological convictions that (3) is also true. Would this make me a confused and conflicted Christian biologist? Would my scientific convictions be at odds with my theological convictions? Not at all! The theological fact that not even a sparrow falls to the ground apart from God’s providence shouldn’t preclude a scientific investigation into how the sparrow died, now should it? Nor should the theological fact that every roll of the dice is determined by God negate a scientific study of the mathematical probabilities of seemingly random events. The choice between correct theology and correct science is a false one.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
offtopic, wie is dat toch in je user-icoon? Ze komt me zo bekend voor.
Dit argument heb ik idd ook al in verschillende lezingen gehoord.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
grote morfologische verschillen treden veel te snel in enkele generaties op om door puur toeval ontstaan te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |