abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50205227
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Het is voor het eens dat ik het eens ben met de Ts... dit soort tuig moet je nieteens meer in een traject zetten maar direct de grens over trappen zonodig met stalen neuzen.
Waarnaartoe als het een Belg is ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_50205384
Het typische aan allochtonen - en wat ik nu zeg is amper generaliserend te noemen - is dat ze zich met hun gedrag keer op keer onmogelijk weten te maken in onze samenleving. De gebeurtenissen stapelen zich alsmaar verder op. Zodanig dat je niet meer van incidenten kunt spreken, maar van structurele problemen. Gevolg: weer een extra zeteltje voor Vlaams Belang.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:19:37 #103
138717 claudius013
- cogito ergo sum -
pi_50205411
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:14 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Daar is politie en justitie voor
Tuurlijk, die mogen optreden en hard indien nodig om daarna op `t matje geroepen te worden, geschorst te worden of zelfs ontslagen.

Dus, doen ze maar niks .........
De 1e regel.....ik denk niet na..... ( _ /)
De 2e regel..ook in gedachten...(=`.`=)
De 3e regel...als iets doms doe (") _ (")
De 4e regel ...vooral als ik iets doms zeg, denk ik niet na(best nixzeggend, al die regels)
pi_50205447
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:49 schreef type_29 het volgende:
Waarom posten de linkse fanatici nooit in deze topics?
Linkse fanatici meldt zich. En nu?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_50205506
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:19 schreef claudius013 het volgende:

[..]

Tuurlijk, die mogen optreden en hard indien nodig om daarna op `t matje geroepen te worden, geschorst te worden of zelfs ontslagen.

Dus, doen ze maar niks .........
Sinds wanneer wordt een rechter geschorst omdat ie een crimineeltje veroordeelt ?
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:22:52 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50205549
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het typische aan allochtonen - en wat ik nu zeg is amper generaliserend te noemen - is dat ze zich met hun gedrag keer op keer onmogelijk weten te maken in onze samenleving. De gebeurtenissen stapelen zich alsmaar verder op. Zodanig dat je niet meer van incidenten kunt spreken, maar van structurele problemen. Gevolg: weer een extra zeteltje voor Vlaams Belang.
nee!

dit zijn typisch ontspoorde kutmarokkaantjes, een echt relatief kleine groep die over de laatste jaren zoveel "vrijheden" heeft opgebouwd dat ze nietss in de weg worden gelegd. Dus met het aanpakken van deze relatief kleine groep kom je veel verder dan je generaliserende xenofobe gedrag.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:23:10 #107
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50205565
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:08 schreef claudius013 het volgende:
Hoe dan ook, het wordt de hoogste tijd dat dit soort teringlijers een keer een koekje van eigen deeg krijgen. Of dat nou in Nederland, Belgie of waar dan ook is.....

Zeggen ze zelf niet: " een oog om een oog, een tand om een tand" ?
Zou tijd worden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:25:00 #108
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50205654
Ik ben trouwens ook behoorlijk links, maar geen genade voor allochtonen die zich gedragen als een zootje rovers, corrigerende tik(ken) moeten maar weer ingevoerd worden, en dat als maatschappelijk gebruik. (dus niet alleen door de ouders)
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:26:28 #109
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50205728
Johndope heeft overigens wel gedeeltelijk gelijk, de politiek heeft er een gigantisch aandeel in, die geven zelf natuurlijk ook geen goed voorbeeld en interreseren zich dan ook geen fuck voor de situatie van ouders en hun jongeren. Dat linksekerk gedoe laat ik mij niet over uit...
pi_50205764
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ben trouwens ook behoorlijk links, maar geen genade voor allochtonen die zich gedragen als een zootje rovers, corrigerende tik(ken) moeten maar weer ingevoerd worden, en dat als maatschappelijk gebruik. (dus niet alleen door de ouders)
Waarom alleen allochtonen ? Kun je dan niet de Nederlandse ettertjes ook gelijk mee tikken ? Want die zijn af en toe net zo irritant.
pi_50205886
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:27 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Waarom alleen allochtonen ? Kun je dan niet de Nederlandse ettertjes ook gelijk mee tikken ? Want die zijn af en toe net zo irritant.
Laten we gewoon iedereen inelkaar slaan...

Nee maar de corrigerende tik, strengere opvoeding en discipline zijn zo gek nog niet. Veel allochtonen hebben daar over het algemeen niet zo moeite mee. Nederlanders daarentegen wel.. beetje jammer
pi_50205906
nog niet zo lang geleden in mijn jeugd, werd je als smerige laffaard en loser beschouwd als je een vrouw mishandelde, het doodschoppen niet waard
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:34:35 #113
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_50206058
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:20 schreef EricT het volgende:

[..]

Linkse fanatici meldt zich. En nu?
Nu je er toch bent.
Wat vind je hiervan?

Me dunkt dat het ideaalgoed van een links persoon ongeveer inhoud dat de wereld van iedereen is en een multiculturele samenleving de utopie is.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_50206089
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:22 schreef Re het volgende:
dit zijn typisch ontspoorde kutmarokkaantjes, een echt relatief kleine groep die over de laatste jaren zoveel "vrijheden" heeft opgebouwd dat ze nietss in de weg worden gelegd. Dus met het aanpakken van deze relatief kleine groep kom je veel verder dan je generaliserende xenofobe gedrag.
Ik ben het met je eens dat gerichte aanpak effectiever werkt dan generaliserend, xenofoob gedraag. Overigens ben ik niet xenofoob; ik heb geen hekel aan buitenlanders ofzo. Ik geloof alleen dat de groep 'ontspoorde kutmarokkaantjes' veel groter is dan jij zegt. Ik denk niet dat die groep 'relatief klein' is, maar juist 'relatief groot'. We verschillen dus vooral van mening over de omvang van het probleem. Jij vindt dat ik generaliseer, ik vind dat ik AMPER generaliseer, omdat ik denk dat de groep relschoppers onder jonge allochtonen juist vrij groot is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2007 16:51:38 ]
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:35:29 #115
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50206093
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Waarnaartoe als het een Belg is ?
De zee, en dan zwemt ie maar naar marokko.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:37:49 #116
62729 type_29
pi_50206184
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:30 schreef EricT het volgende:

[..]

Laten we gewoon iedereen inelkaar slaan...

Nee maar de corrigerende tik, strengere opvoeding en discipline zijn zo gek nog niet. Veel allochtonen hebben daar over het algemeen niet zo moeite mee. Nederlanders daarentegen wel.. beetje jammer
Hmm slim ben je niet.
Die corrigerende tik geven ze blijkbaar nogal eens door aan personen.
Terwijl een Westerse opvoeding naar mij dunkt later toch zorgt voor wat minder klappen-uitdelerig-gedrag.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:38:21 #117
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50206209
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat gerichte aanpak effectiever werkt dan generaliserend, xenofoob gedraag. Overigens ben ik niet xenofoob; ik heb geen hekel aan buitenlanders ofzo. Ik geloof alleen dat de groep 'ontspoorde kutmarokkaantjes' veel groter is dan jij zegt. Ik niet dat die groep 'relatief klein' is, maar juist 'relatief groot'. We verschillen dus vooral van mening over de omvang van het probleem. Jij vindt dat ik generaliseer, ik vind dat ik AMPER generaliseer, omdat ik denk dat de groep relschoppers onder jonge allochtonen juist vrij groot is.
Ik sluit mij aan bij bovenstaand.
pi_50206237
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:37 schreef type_29 het volgende:

[..]

Hmm slim ben je niet.
Terwijl een Westerse opvoeding naar mij dunkt later toch zorgt voor wat minder klappen-uitdelerig-gedrag.
Ja en dat dunkt mij niet. Hebben we nu ruzie?
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:39:18 #119
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50206249
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:37 schreef type_29 het volgende:

[..]

Hmm slim ben je niet.
Onze grootouders gaven ook een corrigerende tik en wat kwam daar uit voort? de hippiegeneratie.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:41:03 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50206326
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat gerichte aanpak effectiever werkt dan generaliserend, xenofoob gedraag. Overigens ben ik niet xenofoob; ik heb geen hekel aan buitenlanders ofzo. Ik geloof alleen dat de groep 'ontspoorde kutmarokkaantjes' veel groter is dan jij zegt. Ik niet dat die groep 'relatief klein' is, maar juist 'relatief groot'. We verschillen dus vooral van mening over de omvang van het probleem. Jij vindt dat ik generaliseer, ik vind dat ik AMPER generaliseer, omdat ik denk dat de groep relschoppers onder jonge allochtonen juist vrij groot is.
cijfers tonen toch wel aan dat een relatief kleine groep (dan heb ik het over binnen de etnische groepen) voor het grootste deel van de overlast/criminaliteit zorgt, veelal en juist omdat ze overal mee wegkomen en dus veel op herhaling kunnen.

Straf de ouders financieel bij fout gedrag van hun kinderen (naast gewoon straffen van de daders), als zij het in hun portemonee gaan voelen gaan ze misschien nadenken, mocht dat nog niet helpen dan zijn ze zoonlief voor een lange tijd kwijt en daar gaat hun oude dags voorziening.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:43:21 #121
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50206422
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:41 schreef Re het volgende:

[..]

cijfers tonen toch wel aan dat een relatief kleine groep (dan heb ik het over binnen de etnische groepen) voor het grootste deel van de overlast/criminaliteit zorgt, veelal en juist omdat ze overal mee wegkomen en dus veel op herhaling kunnen.

Straf de ouders financieel bij fout gedrag van hun kinderen (naast gewoon straffen van de daders), als zij het in hun portemonee gaan voelen gaan ze misschien nadenken, mocht dat nog niet helpen dan zijn ze zoonlief voor een lange tijd kwijt en daar gaat hun oude dags voorziening.
Die ouders straffen heeft geen zin, echt niet.. die ouders kunnen hun koters niet meer aan, die ventjes zitten in gangs en zijn zeer aggressief.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:43:50 #122
62729 type_29
pi_50206446
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Onze grootouders gaven ook een corrigerende tik en wat kwam daar uit voort? de hippiegeneratie.
Raar dat de allochtonen waarover hier beweert wordt dat ze met corrigerende tikken zijn opgevoed erop los rammen wanneer het ze uitkomt.
Heb je daar ook een verklaring voor?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:45:00 #123
62729 type_29
pi_50206492
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:39 schreef EricT het volgende:

[..]

Ja en dat dunkt mij niet. Hebben we nu ruzie?
ach zielig mongooltje met je kutantwoorden in alle topics
je bent het niet eens waard
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_50206576
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:43 schreef type_29 het volgende:

[..]

Raar dat de allochtonen waarover hier beweert wordt dat ze met corrigerende tikken zijn opgevoed erop los rammen wanneer het ze uitkomt.
Volgens mij geven Marokanen de meeste problemen, waarom niet de andere bevolkingsgroepen als de Surinamers, Antilianen, Indo's en Zuid Molukkers waar de corrigerende tik (en andere strafmaatregelen) nog steeds gehanteerd worden?
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:47:24 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50206588
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Die ouders straffen heeft geen zin, echt niet.. die ouders kunnen hun koters niet meer aan, die ventjes zitten in gangs en zijn zeer aggressief.
ik denk het wel hoor, dat is namelijk wel een cultuur aspect wat wel eens vergeten wordt, ouders zijn daarin belangerijk.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:48:20 #126
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50206634
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:43 schreef type_29 het volgende:

[..]

Ze worden niet met de corrigerende tik opgevoed want eenmaal de deur uit (en rara waar de allochtoontjes leven overdag) is er niemand die toezicht op ze heeft, oftewel niemand die ze opvoed, en thuis spelen ze gewoon het zoete marokkaantje.

Nederlandse jongeren kennen tegenwoordig ookwel hetzelfde probleem, alleen hebben die nog het fatsoen in hun kop om niet mensen en dan vooral vrouwen aan te vallen, voor marokkaantjes is de vrouw inferieur.
De nederlandse jeugd heeft het meer met vandalisme.
pi_50206716
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ze worden niet met de corrigerende tik opgevoed want eenmaal de deur uit (en rara waar de allochtoontjes leven overdag) is er niemand die toezicht op ze heeft, oftewel niemand die ze opvoed, en thuis spelen ze gewoon het zoete marokkaantje.

Nederlandse jongeren kennen tegenwoordig ookwel hetzelfde probleem, alleen hebben die nog het fatsoen in hun kop om niet mensen en dan vooral vrouwen aan te vallen, voor marokkaantjes is de vrouw inferieur.
De nederlandse jeugd heeft het meer met vandalisme.
En DAAR ligt het probleem. Overdag geen toezicht en niets te doen hebben. Verplicht te werk stellen zal misschien een uitkomst zijn, al weet ik niet hoe dat geslikt gaat worden door oa. de Marokanen.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:52:04 #128
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50206784
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:47 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk het wel hoor, dat is namelijk wel een cultuur aspect wat wel eens vergeten wordt, ouders zijn daarin belangerijk.
Dat is bullshit, het is een nederlands probleem het heeft NIKS met hun cultuur te maken, want als je kijkt naar de marokkaanse jongeren in marokko dat is een wereld van verschil met het tuig hier in nederland.
Die jongeren daar zouden zich schamen voor onze 'gangsters'

Die jongeren worden opgevoed door de straat, dus de cultuur van de ouders komt er nieteens bij te pas.
en de ouders kunnen die kinderen niet opvoeden, zelfs al is er de wil voor, het is er te laat voor.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:53:58 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50206877
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:52 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat is bullshit, het is een nederlands probleem het heeft NIKS met hun cultuur te maken, want als je kijkt naar de marokkaanse jongeren in marokko dat is een wereld van verschil met het tuig hier in nederland.
Die jongeren daar zouden zich schamen voor onze 'gangsters'

Die jongeren worden opgevoed door de straat, dus de cultuur van de ouders komt er nieteens bij te pas.
en de ouders kunnen die kinderen niet opvoeden, zelfs al is er de wil voor, het is er te laat voor.
nee het is geen nederlands probleem, het is een europees probleem, het verschil met marokko is dat daar wel gecorrigeerd worden als ze op het verkeerde pad raken, aangezien we niet daar zitten zul je ze daar moeten pakken waar het echt pijn doet, bij de ouders.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:54:01 #130
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50206879
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:50 schreef EricT het volgende:

[..]

En DAAR ligt het probleem. Overdag geen toezicht en niets te doen hebben. Verplicht te werk stellen zal misschien een uitkomst zijn, al weet ik niet hoe dat geslikt gaat worden door oa. de Marokanen.
Volgens mij is de enige oplossing dat tuig in een voetbal-arena zetten, en wat knuppels en messen naar binnen gooien, en zeggen dat de laatste die overblijft een gratis ticket naar marokko krijgt.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:54:38 #131
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50206897
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:53 schreef Re het volgende:

[..]

nee het is geen nederlands probleem, het is een europees probleem, het verschil met marokko is dat daar wel gecorrigeerd worden als ze op het verkeerde pad raken, aangezien we niet daar zitten zul je ze daar moeten pakken waar het echt pijn doet, bij de ouders.
Hoe is het nou weer een europees probleem........
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:55:20 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50206926
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hoe is het nou weer een europees probleem........
nou kijk eens om je heen zou ik zeggen...
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:57:20 #133
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50206994
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:55 schreef Re het volgende:

[..]

nou kijk eens om je heen zou ik zeggen...
Nee leg het maar uit.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:59:36 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50207078
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee leg het maar uit.
problemen met diverse ontspoorde kutxxxxtjes, in belgie, frankrijk, engeland, spanje, duitsland.... zit geloof ik geen enkel europees land tussen he
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:04:58 #135
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50207264
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:59 schreef Re het volgende:

[..]

problemen met diverse ontspoorde kutxxxxtjes, in belgie, frankrijk, engeland, spanje, duitsland.... zit geloof ik geen enkel europees land tussen he
Moet ik het daarmee doen? Volgens mij is de situatie in frankrijk ten eerste al heel anders dan nederland, spanje hoor ik nooit wat over eigenlijk, duitsland hetzelfde.. en belgie is eigenlijk onderdeel van nederland (nouja tegenwoordig niet meer maar goed) Engeland is het meer de politiek die xenofoob bezig is dan de allochtonen aggressief.

Ik vind het nogsteeds een nederlands probleem, europa heeft sowieso niks te zeggen over ons land al zouden ze dat wel graag willen, dus pomp het niet op tot iets dat het niet is zodat straks mensen weer europa gaan aanbidden om veilig te zijn oid, wij nederlanders kunnen dit best oplossen in ons landje.
Of zijn we zwakkelingen geworden?
pi_50207318
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:53 schreef Re het volgende:
De waarheid ligt volgens mij in het midden. Het is een probleem in ENKELE Europese landen, waaronder Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Kortom: die landen waar veel Marokkaanse immigranten wonen.
quote:
Met Marokkaanse jongens in Nederland gaat het nog veel slechter dan we dachten. Dat zegt de Amsterdamse journaliste Fleur Jurgens in het boek met de titel ‘Het Marokkanendrama‘. Precieze cijfers ontbreken, maar zij schat dat de meerderheid van de tienduizenden jongeren in Amsterdam is ontspoord.

Volgens Jurgens komen de jongeren overal mee weg en moeten ouders en maatschappij grenzen stellen. In oplossingen zoals de PVV die aandraagt ziet Jurgens niets. Wilders wijst naar de islam, en ‘die heeft niets met het probleem te maken’.
quote:
Agenten in de Amsterdamse wijk Bos en Lommer zijn de laatste jaren zelf bedreigd en geïntimideerd door Marokkaanse jongeren. Buiten diensttijd zijn ze uitgescholden, achtervolgd en lastiggevallen. In enkele gevallen zijn hun privéauto’s beschadigd. Dat meldt Het Parool.
Bron beide berichten: Mahreb Magazine.
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:08:31 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50207387
het probleem ligt er gewoon in het feit dat de opvoeding tekort komt als deze plaatsvind in de westerse wereld waar de vrijheden niet te behappen zijn voor rebelerende kutpuisten
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:09:21 #138
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50207409
En de marokkaanse gemeenschap kan wel excuses aan blijven bieden voor dat tuig maar die staan er los van verder, zoals ik al eerder zei het is te laat voor dit schorem.
Gewoon een kano geven op het strand van ijmuiden en met kanonnen vanaf de oever op ze schieten zodat ze niet terugvaren.
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:11:59 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50207498
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De waarheid ligt volgens mij in het midden. Het is een probleem in ENKELE Europese landen, waaronder Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Kortom: die landen waar veel Marokkaanse immigranten wonen.
[..]

[..]

Bron beide berichten: Mahreb Magazine.
relatief klein bedoel ik dus meer mee tov de rest van de nederlandse bevolking, en ik ben groot voorstander om nou eens eindelijk het los te gaan zien van de islam zelf wat er ook altijd met de haren wordt bijgesleept.

Straf de ouders als ze nog minderjarig zijn, dan is het snel afgelopen met de rebelie
pi_50207582
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:08 schreef Re het volgende:
het probleem ligt er gewoon in het feit dat de opvoeding tekort komt als deze plaatsvind in de westerse wereld waar de vrijheden niet te behappen zijn voor rebelerende kutpuisten
Klopt niet, waarom zijn andere allochtone minderheden dan minder problematisch? Ik noemde al op, de Surinamers en de Antillianen (al valt daar nog wel wat van te zeggen) de Turken, Molukkers en Indo's, Chinezen..anyone? Die hebben namelijk een zelfde traditie van gedisciplineerd harde opvoedingen maar dat schijnt voor maar weinig problemen te zorgen in Nederland.
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:26:23 #141
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50207948
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:11 schreef Re het volgende:

[..]

relatief klein bedoel ik dus meer mee tov de rest van de nederlandse bevolking, en ik ben groot voorstander om nou eens eindelijk het los te gaan zien van de islam zelf wat er ook altijd met de haren wordt bijgesleept.
Hier ben ik het dan wel volledig mee eens.
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:32:57 #142
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50208183
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:08 schreef claudius013 het volgende:
Hoe dan ook, het wordt de hoogste tijd dat dit soort teringlijers een keer een koekje van eigen deeg krijgen. Of dat nou in Nederland, Belgie of waar dan ook is.....

Zeggen ze zelf niet: " een oog om een oog, een tand om een tand" ?
Zo ja dan zeggen ze het niet vaak.

Results 1 - 10 of about 27 for "een oog om een oog, een tand om een tand".
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50208192
en weer is het een allochtoon....
hoe onverwacht ...

Zal wel weer uit Noord Afrika komen
Allochtonen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_50208229
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:47 schreef EricT het volgende:

[..]

Volgens mij geven Marokanen de meeste problemen, waarom niet de andere bevolkingsgroepen als de Surinamers, Antilianen, Indo's en Zuid Molukkers waar de corrigerende tik (en andere strafmaatregelen) nog steeds gehanteerd worden?
En Marokanen hanteren de corrigerende tik niet? Reken maar niet dat ze thuis iets in te brengen hebben want dan krijgen ze echt wel problemen. een van de oorzaken is juist die strenge restrictie thuis t.o.v. de vrijheid die ze buiten genieten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:35:00 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50208252
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:14 schreef EricT het volgende:

[..]

Klopt niet, waarom zijn andere allochtone minderheden dan minder problematisch? Ik noemde al op, de Surinamers en de Antillianen (al valt daar nog wel wat van te zeggen) de Turken, Molukkers en Indo's, Chinezen..anyone? Die hebben namelijk een zelfde traditie van gedisciplineerd harde opvoedingen maar dat schijnt voor maar weinig problemen te zorgen in Nederland.
mja, iedere bevolkingsgroep zijn eigen problemen hoor die op hun eigen manier wel of niet kunnen omgaan met de westerse vrijheden
pi_50208372
tja, wat kan je hiervan zeggen.
pi_50208377
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:33 schreef qonmann het volgende:
en weer is het een allochtoon....
hoe onverwacht ...

Zal wel weer uit Noord Afrika komen
Allochtonen
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:48:46 #148
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50208644
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:14 schreef EricT het volgende:

[..]

Indo's zijn repatrianten. Indo's hebben allemaal Nederlands of West-Europees bloed.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_50209220
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:48 schreef Gabry het volgende:

[..]

Indo's zijn repatrianten. Indo's hebben allemaal Nederlands of West-Europees bloed.
En dus zijn ze minder geweldadig?
  donderdag 7 juni 2007 @ 18:27:21 #150
75556 erkel
back from Dagestan
pi_50209711
Ik stel voor: Oog om oog, tand om tand
Weisst
  donderdag 7 juni 2007 @ 18:35:08 #151
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50209930
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 18:08 schreef EricT het volgende:

[..]

Ze identificeren zich meer met Nederlanders dan Marokkanen.
pi_50210011
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:48 schreef Gabry het volgende:

[..]

Bloed heeft hier dus niks mee te maken.
  donderdag 7 juni 2007 @ 18:39:15 #153
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_50210013
quote:
De Brauwer is bang om terug te gaan naar de klas waar ze al tientallen jaren lesgeeft.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 7 juni 2007 @ 18:44:10 #154
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50210125
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 18:39 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]
Die klas is vaak blijven zitten.
pi_50210646
Hebben ze in België soms net zulk geitenwollensokkenonderwijs als in Nederland? Niet dat de jongen die dit gedaan heeft niet gestoord is hoor, maar die softe aanpak maakt dit soort incidenten wel waarschijnlijker.
pi_50210868
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 18:27 schreef erkel het volgende:
Ik stel voor: Oog om oog, tand om tand
yup, the good ol' bible
quote:
Exodus 21:24, 25
24 oog voor oog, tand voor tand, hand voor hand, voet voor voet,
25 blaar voor blaar, wond voor wond, striem voor striem.

Levi 24:20
20 breuk voor breuk, oog voor oog, tand voor tand; hetzelfde letsel, dat hij een mens heeft toegebracht, zal hem toegebracht worden.

Deutorium 19:21
21 Gij zult hem niet ontzien; leven om leven, oog om oog, tand om tand, hand om hand, voet om voet.
pleased to meet you
pi_50211047
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:01 schreef Commensaal het volgende:
Hebben ze in België soms net zulk geitenwollensokkenonderwijs als in Nederland?
In tegendeel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50211264
Mevrouwtje heef mazzel dat het in België is gebeurd en dat ze maar een paar tanden mist. In NL wordt je door je kop geschoten.........
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:29:33 #159
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50211529
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:36 schreef LasTeR het volgende:
Het moet eens afgelopen zijn met die "stoere" allochtoontjes.
In Rusland word je zo in een heropvoedingskamp geplaatst. De meeste docenten beginnen de houding aan te nemen van Job Cohen en durven niet hard in te grijpen.
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:31:07 #160
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50211574
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mevrouwtje heef mazzel dat het in België is gebeurd en dat ze maar een paar tanden mist. In NL wordt je door je kop geschoten.........
Ze heeft geen mazzel dat ze in België leeft. Als je daar een (kind van een/jonge) allochtoon op zijn nummer wilt zetten, dan kun je theoretisch gezien dood geschopt of geslagen worden.
pi_50211747

[ Bericht 100% gewijzigd door Nielsch op 07-06-2007 19:37:15 ]
PWBF
pi_50211838
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:08 schreef JohnDope het volgende:

Kopje thee iemand?
Kopje thee! HAHAHAHAHA!

Kopje thee, wat GRAPPIG!!!

Hoe origineel, hoe kom je er op!!!????!!
PWBF
pi_50211876
Maar goed, dit bericht zal het wel goed doen voor het VlaamsBelang, zo vlak voor de verkiezingen.

Ik hoop dat Belgie ook eens inziet dat dit tuig keihard aangepakt moet worden. Dan moet alleen Nederland het nog inzien, daarna.
PWBF
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:40:35 #164
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_50211886
Verslag van VTM over het slachtoffer: http://www.vtm.be/asx/vtm(...)606_142554_agressieM

Walgelijk.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_50211948
doet ut nie
PWBF
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:48:17 #166
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_50212153
Bij mij wel (IE7)
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_50212260
stelletje hyprocrieten

allemaal wakker... ga maar gerust slapen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_50212318
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:51 schreef Meki het volgende:
stelletje hyprocrieten

OMFG Meki je gaat dit toch niet goed praten? Of wel?

Slapen? Het is nog geeneens 8 uur. Wat bazel je nou man?
PWBF
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:52:54 #169
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50212323
quote:
stelletje hyprocrieten

waarom verbaasd mij deze reactie weer niet?

ontopic: De lerares zal het zelf wel hebben uitgelokt
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_50212340
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

OMFG Meki je gaat dit toch niet goed praten? Of wel?

Slapen? Het is nog geeneens 8 uur. Wat bazel je nou man?
ik keur niks goed. ik haat het als jullie met 2 maten meten
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:53:41 #171
75556 erkel
back from Dagestan
pi_50212349
quote:
stelletje hyprocrieten

Spreek je eerst ff uit tegen dit gruwelijke bericht, anders gaan we nog denken dat je het allemaal ok vind
Weisst
pi_50212378
quote:
stelletje hyprocrieten

Face it, het waren waarschijnlijk kutmarokkanen die ook in Belgie de straat aan het terrorisen zijn, net zoals ze hier in Nederland doen. En waren het geen Marokkanen dan waren het vast Surinamers of Antillianen, al zullen ze die niet zoveel hebben in Belgie, dus het zullen wel Marokkanen zijn geweest. Kutmarokkanen dus.
PWBF
pi_50212396
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:53 schreef erkel het volgende:

[..]

Spreek je eerst ff uit tegen dit gruwelijke bericht, anders gaan we nog denken dat je het allemaal ok vind
Natuurlijk is dit afschuwelijk maar men geeft hier elke allochtoon de schuld van.

bijvoorbeeld de TS
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:55:07 #174
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50212401
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:53 schreef Meki het volgende:

[..]

hier wordt niet met 2 maten gemeten, behalve door jou, compadre
pi_50212415
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Face it, het waren waarschijnlijk kutmarokkanen die ook in Belgie de straat aan het terrorisen zijn, net zoals ze hier in Nederland doen. En waren het geen Marokkanen dan waren het vast Surinamers of Antillianen, al zullen ze die niet zoveel hebben in Belgie, dus het zullen wel Marokkanen zijn geweest. Kutmarokkanen dus.
we weten helemaal niks. dus vooruit lopen kan helaas niet
pi_50212427
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit afschuwelijk maar men geeft hier elke allochtoon de schuld van.

bijvoorbeeld de TS
Tsja, heel lang ben ik voor allochtonen opgekomen en heb ik geprobeerd niet te generaliseren. Het zijn echter dezelfde allochtonen die mij dit onmogelijk hebben gemaakt.
PWBF
pi_50212440
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:55 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

hier wordt niet met 2 maten gemeten, behalve door jou, compadre

Oow nee hoor. ze doen het wel alleen hebben ze het niet door.
pi_50212461
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tsja, heel lang ben ik voor allochtonen opgekomen en heb ik geprobeerd niet te generaliseren. Het zijn echter dezelfde allochtonen die mij dit onmogelijk hebben gemaakt.
Zo kan ik hetzelfde zeggen over andere groepen. Maar ik generealiseer geen bevolkinsggroepen
pi_50212578
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:56 schreef Meki het volgende:

[..]

Zo kan ik hetzelfde zeggen over andere groepen. Maar ik generealiseer geen bevolkinsggroepen
Goed voor jou, maar ik heb geen zin meer om Marokkanen de hand boven het hoofd te houden als ik overal om me heen wangedrag van die gasten zie.
PWBF
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:00:52 #180
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50212616
quote:
stelletje hyprocrieten

Zeg meki waar lees jij dat alle allochtonen de schuld krijgen, ik zeg zelfs ergens nadrukkelijk dat het niks met de allochtone gemeenschap te maken heeft, dit is een nederlands probleem en het tuig dat dit soort roverstreken flikt moet gewoon een paar corrigerende tikken ontvangen en daarna de zee in gemieterd worden, nergens staat er dat alle marokkanen of alle allochtonen gelynched moeten worden oid, dus doe niet zo kortzichtig, ik ben beter van je gewend.

p.s. ja dit is in belgie gebeurd maar ik classificeer het als nederlands omdat ik belgie nog als onderdeel van nederland zie.
pi_50212628
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Goed voor jou, maar ik heb geen zin meer om Marokkanen de hand boven het hoofd te houden als ik overal om me heen wangedrag van die gasten zie.
Geldt ook voor hun. zij hebben blijkbaar geen zin in Autochtonen ?
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:02:28 #182
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50212675
is er een mogelijkheid om die rel naffers en die anti-globalisten tegen over elkaar te zetten?
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:03:50 #183
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50212710
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Dan gaan ze lekker naar marokko. Dat is toch verdomme geen excuus man...
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:05:23 #184
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50212768
En Meki, ik heb de laatste tijd eens wat reacties van dat volkje gevolgd, en ik moet zeggen dat ik geschokt ben en ik mij schaam voor het ras de mensheid als ik lees hoe dat tuig praat.
Ik heb er geen goed woord meer voor over, kansen? mn reet, hulp? te laat.
Dit soort tuig moet direct de grens over getrapt worden of ze nou in nederland zijn geboren of niet.
Gaan ze maar in polen wonen oid.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:05:25 #185
75556 erkel
back from Dagestan
pi_50212769
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:54 schreef Meki het volgende:

[..]

bijvoorbeeld de TS
Niet elke allochtoon is schuldig, maar één enkele in dit bericht. Alleen stapelen de berichten over misdrijven en misstanden met allochtonen in de hoofdrol zich steeds meer op Dit kan niet langer genegeerd worden.
Weisst
pi_50212903
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:29 schreef Seneca het volgende:
Ik keur die actie van die jongen af, maar kan er wel begrip voor opbrengen
zo`n heerlijke standaard reactie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:12:01 #187
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50212990
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:05 schreef BaajGuardian het volgende:
En Meki, ik heb de laatste tijd eens wat reacties van dat volkje gevolgd, en ik moet zeggen dat ik geschokt ben en ik mij schaam voor het ras de mensheid als ik lees hoe dat tuig praat.
Ik heb er geen goed woord meer voor over, kansen? mn reet, hulp? te laat.
Dit soort tuig moet direct de grens over getrapt worden of ze nou in nederland zijn geboren of niet.
Gaan ze maar in polen wonen oid.
ik ben het zowaar met u eensch
pi_50213188
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 18:08 schreef EricT het volgende:

[..]

blijkbaar.

overigens klopt zijn stelling niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50213284
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Is er ergens gezegd dan dat als het een autochtoon geweest zou zijn, dat het maar goed is dat hij dat mens een peer gaf?
Nee dus.

De feiten zijn:
-lerares slachtoffer
-jongen dader
-belediging
-klappen
-schoppen
-geen motief
-walgelijk stuk vreten dat een schop onder zijn hol en celstraf verdient
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:30:28 #190
117098 Hathor
Effe niet
pi_50213589
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker de slappe lach als ik Meki in een topic zie opduiken. Of dat een gezonde ontwikkeling is leg ik vooralsnog even naast me neer.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_50214685
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Dan tiefen ze toch godverdomme op naar hun fucking Berberberg. Ik heb het nu echt gehad met die kankermarokkanen. Net weer, m'n vriendin was bij me komen eten op het werk en in de tijd dat ze hier was had een groepje van die mongolen zich verzameld voor de deur om te hangen. Ondertussen een beetje op haar fiets zitten en er tegenaan trappen. Op een gegeven moment gaat m'n vriendin weg en trekt de deur echt hard open waardoor een van de Marokkanen die er tegen geleund staat achterover valt. Eigen schuld dus, maar die klotemarokkanen beginnen gelijk met kankerhoer dit en kankerhoer dat. Dus ik zeggen dat ze normaal moesten doen en dan krijg je ook gelijk een grote bek en wordt er tegen het raam getuft. Dus nu mag de Marokkaanse schoonmaakster morgen de kwat opruimen van haar landgenoten. Stoere jongens hoor. Optiefen met die mongolen, voor eens en altijd. Het is tijd dat de politiek eens echt wakker gaat worden.
PWBF
pi_50214957
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan tiefen ze toch godverdomme op naar hun fucking Berberberg. Ik heb het nu echt gehad met die kankermarokkanen. Net weer, m'n vriendin was bij me komen eten op het werk en in de tijd dat ze hier was had een groepje van die mongolen zich verzameld voor de deur om te hangen. Ondertussen een beetje op haar fiets zitten en er tegenaan trappen. Op een gegeven moment gaat m'n vriendin weg en trekt de deur echt hard open waardoor een van de Marokkanen die er tegen geleund staat achterover valt. Eigen schuld dus, maar die klotemarokkanen beginnen gelijk met kankerhoer dit en kankerhoer dat. Dus ik zeggen dat ze normaal moesten doen en dan krijg je ook gelijk een grote bek en wordt er tegen het raam getuft. Dus nu mag de Marokkaanse schoonmaakster morgen de kwat opruimen van haar landgenoten. Stoere jongens hoor. Optiefen met die mongolen, voor eens en altijd. Het is tijd dat de politiek eens echt wakker gaat worden.
Waar wil je heen brengen ??
pi_50214980
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Waar wil je heen brengen ??
Voor mijn part breng ik ze zelf naar Marokko, maar liever heb ik dat ze jullie zelf gaan.
PWBF
pi_50215037
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voor mijn part breng ik ze zelf naar Marokko, maar liever heb ik dat ze jullie zelf gaan.
En als dat niet kan omdat ze Nederlanders zijn ? wat dan
pi_50215104
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Dan vrees ik dat het niet lang meer duurt voordat er echte rellen uitbreken. Gelukkig hebben de meeste van die infantiele lui ook een Marokkaans paspoort (door die fijne wet van jullie), dus we kunnen gerust het Nederlandse paspoort afpakken zonder dat die lui statenloos worden.
PWBF
pi_50215167
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Sluiten we een deal met Rusland en sturen we al onze ongewenste Nederlanders daarheen, blank of wit ik geef geen shit. Zien hoe leuk ze een Siberisch strafkamp vinden. Wedden dat ze daarna een stuk socialer zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_50215183
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan vrees ik dat het niet lang meer duurt voordat er echte rellen uitbreken. Gelukkig hebben de meeste van die infantiele lui ook een Marokkaans paspoort (door die fijne wet van jullie), dus we kunnen gerust het Nederlandse paspoort afpakken zonder dat die lui statenloos worden.
gewoon met de trein dus..

of je zit je liever op de rellen te wachten wat je graag wilt
pi_50215223
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:08 schreef Meki het volgende:

[..]

gewoon met de trein dus..

of je zit je liever op de rellen te wachten wat je graag wilt
Nee, ik heb graag (en liever) dat ze oprotten naar Marokko.

Of dat met de trein, het vliegtuig, de auto of de fiets is zal mij een worst wezen.
PWBF
pi_50215225
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Sluiten we een deal met Rusland en sturen we al onze ongewenste Nederlanders daarheen, blank of wit ik geef geen shit. Zien hoe leuk ze een Siberisch strafkamp vinden. Wedden dat ze daarna een stuk socialer zijn.
mogen de 600.000 Nederlanders racisten mee die op Wilders stemden
pi_50215256
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, ik heb graag (en liever) dat ze oprotten naar Marokko.
kan niet. hoe wil je het dan doen dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')