abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50177405
Het kan er plaatselijk stevig aan toegaan de komende dagen. Lees en bekijk de volgende dingen maar eens.

BSWF VERWACHTING

Geldig: Donderdag 7 juni 06UTC tot vrijdag 8 juni 06UTC
Opgesteld door: Joralf, Mark, Dirk en Bart
Bronnen:GFS12z, GFS06z, NMM06z, ETA06z

Een groot deel van Europa ligt in een gebied met weinig drukverschillen. Daarin heeft zich vandaag boven Frankrijk een thermisch lagedrukgebied ontwikkeld dat de komende uren geleidelijk naar het noorden trekt. In de buurt daarvan zit warme en vochtige lucht met rond de kern enkele onweersbuien. De Theta-e gaat morgen bij ons tot 58°C wat gunstig is voor eventueel onweer. Het temperatuurverschil tussen 500hPa en 850hPa loopt op tot 28°C. Er wordt zo'n 1500-2000J/kg aan CAPE berekend. De buien kunnen tot zo'n 11-12km hoog reiken. Over het algemeen is er amper shear, slechts 5m/s DLS. We hoeven dus geen supercells te verwachten. In de onderste kilometer is er wél een sterke windtoename en ook serieus wat windruiming. Deze twee aspecten zouden misschien een windhoos kunnen veroorzaken, al is de kans daarop natuurlijk zeer klein. De grote directionele shear zorgt er ook voor dat het vrij moeilijk is om de trekrichting van de buien te bepalen maar vermoedelijk zal die noordwest tot west zijn. De vorstgrens ligt iets te hoog om de beste kans op grote hagel te creëren. Dit is, samen met de hoge vochtigheid in alle niveau's, wel gunstig voor een hoge neerslagproductie. Daarbij komt nog eens dat de treksnelheid vrij laag ligt waardoor de kans op wateroverlast reël is. Gezien er natuurlijk niet overal buien zullen voorkomen, geven we geen waarschuwing voor neerslag. Er kan wel op sommige plaatsen >20mm vallen, met dus een kleine kans op grote hagel. De bliksemactiviteit zal vrij hoog liggen gezien de hoge wolkentoppen maar door de vochtigheid en gezien de, niet zo hoge, KO-index zal dit geen extreme vormen aannemen. Behalve die kleine kans op een windhoos verwachten we geen randverschijnselen.

Qua onweer betekent dit dat er morgen in het (zuid)oosten op veel plaatsen geleidelijk buien ontstaan die tegen de avond stilaan naar het (noord)westen trekken. In de meeste buien zal ook onweer zitten dat in het zuidoosten hevig kan uitpakken. Pas tegen zonsondergang bereiken ze de kust. De nacht erna concentreren de buien zich vooral op het westen maar zwakken geleidelijk af.

--------------------------------------------------------------------------------

WEATHERZONE WEERSVOORUITZICHTEN

En op de volgende site kun je meer lezen en de situatie op de voet blijven volgen. De eerste waarschuwing is inmiddels ook de deur al uit.

http://www.weatherzone.blogspot.com
pi_50178384
Dat is alleen in Limburg....en wie geef daar nu om
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_50178432
Zoals je ziet is er in het hele land kans op onweer. In Limburg alleen wat heviger.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:18:46 #4
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_50178799
Het gaat van geel naar rood zonder oranje?
A.F.C. Ajax
pi_50178869
Zie het verschil qua randverschijnselen. We verwachten weinig/geen randverschijnselen maar wel hevig onweer in het rode gebied. Vandaar..
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 juni 2007 @ 21:29:38 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_50179271
Gaaf, ik hou wel van onweer... Even een weern00bvraagje, wat wordt verstaan onder randverschijnselen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_50179305
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:08 schreef Chinless het volgende:
Wat jij zegt!
pi_50179350
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:29 schreef Sjeen het volgende:
Gaaf, ik hou wel van onweer... Even een weern00bvraagje, wat wordt verstaan onder randverschijnselen?
rand·ver·schijn·sel (het ~)
1 verschijnsel van ondergeschikte betekenis => randgebeuren
pi_50179507
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:29 schreef Sjeen het volgende:
Rolwolk,shelfcloud,mammatus,hagel. Alles wat bij onweer ook voor kan komen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:36:28 #10
132605 kawotski
Il Dottore
pi_50179610
daar is onze kans om het water op te vangen en te verkopen aan Jordanie en andere droge gebieden.. - water for oil -
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 juni 2007 @ 21:37:13 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_50179647
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:34 schreef BlackWizard het volgende:

[..]

Rolwolk,shelfcloud,mammatus,hagel. Alles wat bij onweer ook voor kan komen.
Ok, even wat woorden gaat opzoeken

Ik vind het vooral erg mooi als je op een hogergelegen punt een onweer boven een stad of boven de zee kunt bekijken. Levert altijd mooie plaatjes op... En daarnaast de geur die het oplevert, het 'schone' gevoel...
pi_50180573
Zeggg,waarom is er geen oranje kleur?
Nou eens hopen dat Zeeland wat meepikt,altijd dat Limburg maar.
Life is Music
pi_50182314
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:56 schreef Fredo55 het volgende:
Zeggg,waarom is er geen oranje kleur?
Nou eens hopen dat Zeeland wat meepikt,altijd dat Limburg maar.
Een onweersbuitje vind ik op zich niet erg, vind het zelf prachtig om ernaar te kijken, maar het liefst dan wel tegen de avond.
Dus hou ze zo tot een uurtje of 6 in Limburg en stuur ze dan maar onze kant op, ben ik tevreden
this bitch bites
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 juni 2007 @ 22:43:30 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_50182842
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:32 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Een onweersbuitje vind ik op zich niet erg, vind het zelf prachtig om ernaar te kijken, maar het liefst dan wel tegen de avond.
Dus hou ze zo tot een uurtje of 6 in Limburg en stuur ze dan maar onze kant op, ben ik tevreden
Daar ben ik het wel mee eens Ik heb vaak genoeg 's nachts in Cadzand op de duinovergang gestaan. Onweer boven zee is een geweldig schouwspel!
pi_50184062
Hevig onweer, wateroverlast, kom maar kom maar

Maar we zullen wel weer niks krijgen hier in Breda
pi_50188087
Vrijdag dus meer kans in het westen
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  Moderator donderdag 7 juni 2007 @ 08:27:24 #18
8781 crew  Frutsel
pi_50190329
laat maar komen die bliksem
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:28:26 #19
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50191461
morgen moet/wil ik aan het begin van de avond van Rotterdam naar de Veluwe... liefst zonder heftig onweer.. Als ik op de veluwe ben aangekomen, mag het van mij losbarsten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_50191493
Lekker dan, heb een BBQ gepland staan voor morgen, dat zal wel binnen gourmetten worden dan
pi_50192123
Het gaat om een heel interessante situatie. De buien lijken zich vandaag op te houden in het oosten van ons land, om vanavond meer naar het westen te trekken. Morgenochtend weer opkomende onweersbuien vanuit het westen, om tegen de middag weer naar het oosten te trekken.

Ik heb overigens een 3e waarschuwing uitgegeven. zie www.weatherzone.blogspot.com
pi_50192245
Ik helemaal: "Zucht, een uur rijden in strontweer, zuchterdezuchtzucht".

Ik sta op. Kijk naar buiten. De zon schijnt, het is warm en geen drup te zien. Nu hopen dat dat zo blijft. .

(Noord-Limburg hier!)
pi_50192439
Ik hoop op mooie fotogenieke situaties vanavond. Een nachtelijk onweer kan mij wel bekoren
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_50195312
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:08 schreef Chinless het volgende:
Je ziet graag dat ik door de bliksem getroffen word en/of verzuip in de regen?

Snap die onvriendelijkheden naar elkaar nooit zo, het is ook Nederland.
O wacht, fok niet zo serieus nemen.
pi_50196772
Laat maar komen dat onweer, het is extreem benauwd hier (Maastricht).
Aids.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')