abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:15:20 #201
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50873980
Nouja, hopelijk is dit eenmalig. Ze wil zelfs geen toetje, koekje etc. Ze slaapt nu.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:29:52 #202
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50874752
Hoort een beetje bij dreumes gedrag hoor . Die kunnen heel lang leven van de lucht
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:50:13 #203
105850 Fuente
mamamuts
pi_50875676
Sara eet ook slechter de laatste dagen, vooral avondeten. Ik laat d'r lekker gaan, als ze niet wil eten, best, dan maar even niet. Overdag eet ze wel redelijk goed trouwens, alleen avondeten niet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:13:17 #204
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50876821
Ok. Nou goed om te weten dan.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:20:25 #205
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50877159
Freek heeft twee jaar amper gegeten, Peuter zit er nu midden in, en het eind lijkt nog niet in zicht .
Multivitaminen kopen, en je er niet druk over maken. Helpt namelijk niet .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:22:28 #206
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_50877253
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:51 schreef Vicky het volgende:
Geen idee wanneer Amber voor eht laast in de wippert gezeten heeft... Tis heel lang geleden igg.

Fuente, vanmiddag lag ze pas om 12.00 uur omdat we gezwommen hadden vanmorgen. Heb haar om 15.00 uur maar uit bed geplukt. Vanavond lag ze om 20.15 uur en het was gelijk stil.

Hier weer mega drama met eten. Amber eet zooooo slecht als ik voor d'r kook. Heb het nu al tig keer geprobeerd maar ze eet alleen de gbakken aardappeltjes en het vlees op, groente moet ze echt niets van weten. Potjes daarentegen eet ze wel heel goed.. Elke avond gebakken aardappeltejs en tomaatjes dat is ook geen menu natuurlijk... Ik weet het ff niet meer met dat eten..
Oké, oké, hier kom ik weer met mijn stokpaard.... Maar...soep! Maak soep. Het is hier echt DE uitkomst. Broccoli, Courgette, Paprika, Pompoen, Spinazie.... meneer slobbert het naar binnen en heeft geen idee dat het ook nog gezond voor hem is. En zo simpel! Gewoon de groenten koken in een pan ruim water met 1 of 2 groentebouillonblokjes erbij en wat zout en peper naar smaak. Als de groenten gaar zijn, de staafmixer erop en eventueel een scheutje koksroom er doorheen. Lekkerrrrr!

Anders misschien de staafmixer door het eten en net doen alsof je het uit een potje haalt?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:45:00 #207
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50878412
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:22 schreef renzell het volgende:

[..]

Oké, oké, hier kom ik weer met mijn stokpaard.... Maar...soep! Maak soep. Het is hier echt DE uitkomst. Broccoli, Courgette, Paprika, Pompoen, Spinazie.... meneer slobbert het naar binnen en heeft geen idee dat het ook nog gezond voor hem is. En zo simpel! Gewoon de groenten koken in een pan ruim water met 1 of 2 groentebouillonblokjes erbij en wat zout en peper naar smaak. Als de groenten gaar zijn, de staafmixer erop en eventueel een scheutje koksroom er doorheen. Lekkerrrrr!

Anders misschien de staafmixer door het eten en net doen alsof je het uit een potje haalt?
Eet dat dan niet lastig? Of is het dan dun genoeg voor een fles? Ik zie Kim nog geen soep eten, maar misschien valt het mee.
Opzich lijkt me dat voor ons ook wel een goed plan.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:46:51 #208
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_50878512
Nee, het eet lastig, maar dat moet je gewoon niet erg vinden. Juul zit altijd van onder tot boven onder met soep. Maar ik knal hem daarna gewoon in bad. Het is overigens zeker dun genoeg voor de fles, maar dat accepteerde meneer hier niet. Dus dan maar zo. Liever vies mét vitamientjes, dan schoon zonder.
pi_50878817
Zijn er helemaal geen dingen die kim wel graag eet? Hier is het avondeten ook niet elke dag een succes, maar er zijn dingen die ze meestal wél opeet. Worteltjes bijvoorbeeld, of pasta en inderdaad soep. Ik maak dan alleen tomaten-groente soep, maar dat vind ze heerlijk.

En ze krijgt altijd een toetje, ook als ze verder niet wil eten. Of ik geef fruit als toetje, verse meloen of ananas of een banaan.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:16:02 #210
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50879844
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:53 schreef Igraine het volgende:
Zijn er helemaal geen dingen die kim wel graag eet? Hier is het avondeten ook niet elke dag een succes, maar er zijn dingen die ze meestal wél opeet. Worteltjes bijvoorbeeld, of pasta en inderdaad soep. Ik maak dan alleen tomaten-groente soep, maar dat vind ze heerlijk.

En ze krijgt altijd een toetje, ook als ze verder niet wil eten. Of ik geef fruit als toetje, verse meloen of ananas of een banaan.
De laatste tijd at ze weer goed. Normaal lust ze van alles wel. Zowel vers als potje.
Komkommer en wortel is ze de laatste tijd gek op. Brood, kaas, koekje, banaan, appel, mandarijn, diksap, slappe thee, nep yogo, melk, toetje, etc. ging er vandaag absoluut niet in. (nouja, 1 fles melk 's morgens en over de dag 1 fles sap dan wel dus)

Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken, het komt blijkbaar vaker voor. Schrok er wel van, want dit heeft ze nooit eerder gehad.

Trouwens nog een vraagje, gewoon nieuwsgierig. Als je een potje geeft voor 12 of 15 maanden, gaat dat dan in 1x op? Hier iig niet, hier is het de helft. En daarna meestal nog een toetje.
Nou, ik ga naar bed. Hopelijk word Kim niet te vaak wakker. En anders weet ik iig waar het door komt.
pi_50880947
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:01 schreef MeNicole het volgende:
Tot welke leeftijd hebben die kleintjes van jullie in het wipstoeltje gezeten? Mikael word nu echt te gevaarlijk in dat ding maar vind het nog zo makkelijk. Hij kijkt 's avonds altijd even tv en dan kan ie daar nog lekker in hangen maar eigenlijk vertrouw ik het niet meer. Hij haalt zulke rare dingen uit. Nu wil ik graag een ander stoeltje voor hem kopen maar heb geen idee of ie dat al kan. En als ie dat al wel kan welk stoeltje moet ik dan halen?
Bij Tinka was het ook al vrij vlot link om haar in de wipper te zetten, maar wat je zegt, soms is het nog zo handig om ze tot een rustmomentje te 'dwingen'! Ik heb toendertijd wel gebruik gemaakt van de maxi-cosi. Daar komen ze niet zomaar uit en die heb je vast nog wel in huis. Zonde om een ander stoeltje te kopen die je waarschijnlijk ook maar zeer tijdelijk gebruiken kan.

Turks brood! Smikkel er maar lekker van Arwen!

Tinka heeft de boekjes ontdekt. Ze komt sinds een paar dagen telkens met een (dezelfde) boekje voor mijn neus zwaaien en probeert vervolgens op schoot te klimmen. Ze is helemaal tevreden als ze daar zit en ik alles wat zij aanwijst benoem en de bijbehorende geluiden maak! Echt zo schattig!
pi_50889195
Mikael op de bank zetten gaat dus niet en op schoot al helemaal niet. Dat wil ie helemaal niet meer. Hij moet bewegen, schuiven , gek doen, klimmen, gewoon niet stilzitten. Daarom is de wipstoel nog zo makkelijk, hij moet wel. Maar we gaan van de week even bij de IKEA kijken want daar hadden ze van die leuke kinderstoelen waar ie nog heel lang in kan. Zal wel even tijd kosten om hem daar in te krijgen maar ja als ie dan gek doet en valt dan is ie dichter bij de grond dan als ie van de bank valt
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:18:53 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50891698
bij ons wippertje stond ook in tot 6 mnd te gebruiken. maar ze heeft er niet veel ingezeten.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:23:31 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50891843
Maud duwt zich uit de wipstoel. Die zet ik nu standaard vast in de maxicosi als ik even zonder zorgen iets moet doen. En ook met eten geven gaat ze daar in. Ze vind het goed en ik vind het veilig.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:25:22 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50891914
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:23 schreef chacama het volgende:
Maud duwt zich uit de wipstoel. Die zet ik nu standaard vast in de maxicosi als ik even zonder zorgen iets moet doen. En ook met eten geven gaat ze daar in. Ze vind het goed en ik vind het veilig.
deden wij ook
al moet ik zeggen arwen sliep toen ook nog gemideld 20 uur per dag
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:33:40 #216
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50892186
Oh Arwen is trouwens echt een tutje
Ze wordt zo wijs en ondeugend en miepig
Met het opstaan geeft ze zelf aan dat ze wil drinken, ze geeft aan dat ze op de bank wil zitten. ze kan er alleen neit zelf opklimmen is te hoog.
Ze vind het hilarisch om je te laten verschieten, dan denkt ze dat ze heul eng is en stampt ze zo met haar voetje, en als je dan "schrikt"schatert ze het uit .
ze probeert steeds meer na te praten :

koetjes ( koeien) , oetjes ( bloemen) ietui ( vliegtuig) ieg (vlieg) biebie ( beestje) weh ( weg) mama, papa , oma, opa, toottoo ( auto) die, bah, oke, nee, jah, hoi, doei , koedje ( kusje) , mee

als je vraagt ga je mee loopt ze naar de deur voor haar jasje , en als je zegt bedje loopt ze naar de deur en zwaait ze en geeft ze handkusjes en nog zoveel meer dingen, vind haar zo knap dat ze dat allemaal al weet
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:15:27 #217
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50893885
Nou, ik kan me inderdaad ook niet meer herinneren wanneer Robin voor het laatst echt in de wipper heeft gezeten. Ja, een paar maanden geleden zag hij hem achter onze kledingkast staan, maar toen was de wipstoel alleen nog leuk als klimobject

Robin eet de laatste tijd ook niet echt denderend hoor. Ik denk dat het gewoon bij de leeftijd hoort, maak me er ook totaal niet druk om, genoeg reserves hier Soep kan je natuurlijk ook dikker maken door er vermicelli en balletjes gehakt doorheen te gooien. Staafmixer er op en je hebt een goed schepbaar prutje Robin vindt worteltjes niet echt lekker, dat vind ik wel apart. Wij prakken zijn eten vaak wel, anders gaan de groenten er niet in, maar niet zo fijn. En sinds hij de worst heeft ontdekt is het brood ook niet meer interessant, dus wij gaan weer van dubbel gevouwen boterham naar stukjes brood met vork, want dan gaat het brood er wel redelijk in. Robin krijgt ook altijd een toetje, vaak yoghurt. De ene keer uit een beker, de andere keer uit een tuitbeker, ligt er maar net aan hoeveel fut meneertje nog heeft.

Wij zijn gister dan ook wezen zwemmen, maar Robin heeft maar 1,5 uurtje geslapen 's middags. Verder is hij de rest van de dag wel lekker gezellig geweest en de nasi ging er best redelijk in

Wat ik me afvraag: wat voeren jullie je kindjes zo op een dag?
Robin zijn dag ziet er als volgt uit:

Ochtend: een beker melk en 1 boterham (smeerkaas)
Tussendoor: fruit
Slaapje
Middag: 2 boterhammen (vaak smeerkaas + wat anders) + 1 beker melk
Tussendoor: koekje
Avond: avondeten + toetje
Slapen
Drinken mag hij de hele dag door, vaak water of vreselijk aangelengde roosvicee.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:19:35 #218
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50894049
Fijn om te lezen dat Arwen zich toch ontzettend goed ontwikkelt ondanks te eetperikelen Ze klinkt als een heerlijk meisje Evenstar, dat doen jullie goed
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:41:59 #219
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50894905
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:19 schreef Wennie het volgende:
Fijn om te lezen dat Arwen zich toch ontzettend goed ontwikkelt ondanks te eetperikelen Ze klinkt als een heerlijk meisje Evenstar, dat doen jullie goed

Kim krijgt 's morgens rond 7.30 een fles melk, die lang niet altijd op gaat. Een uurtje of 2 later vaak een boterham met kaas, of een droge, wil ze de laatste tijd vaak. 's Middags ook een boterham met kaas, worst, smeerkaas, jam, chocopasta. Ligt er maar net aan wat. Met een fles melk of sap. tussendoor fruit, koekje, rozijnen etc. Ligt er maar net aan waar ze zin aan heeft. En dan 's avonds of een half potje van 12 of 15 maanden. Of ze eet met de pot mee. Erna meestal nepdanoontje, yoghurt, fruit, of niks.

Het verschilt dus nogal de laatste tijd. Vandaag heeft ze een fles melk en een halve boterham kaas op. En 2 koekjes (smoeltjes) van oma. En hopelijk gaat ze zo slapen, want ze is vervelend aan het doen en struikelt over dr voeten heen. En als ze moe is, gaat het eten ook neit best.
pi_50903830
Wat zegt Arwen veel joh! Goed hoor

Sara's voedingsschema:
Ontbijt: boterhammetje met smeerkaas/pindakaas/vleeswaren whatever en een fles melk (halfvol)
Tussendoor: Fruit
Lunch: Boterhammetje met beleg dus weer
Tussendoor: fruit of een koekje of liga
Avondeten: gewoon met ons mee
Toetje: danoontje of yoghurt (ze vindt zure yoghurt nog steeds erg lekker)

Ze drinkt diksap en melk, en als we op bezoek gaan bij een ander nog wel eens ranja, maar thuis niet, ik hou niet van toegevoegde suiker icm kinderen
Snoepen doet ze eigenlijk amper, het enige snoep wat we in huis hebben is wat ze als traktatie op het kdv krijgt, en dat gaat vaak niet eens op. Wat ze wel lekker vindt zijn rozijntjes, dus af en toe krijgt ze een doosje rozijntjes.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_50914826
Amber drinkt 's ochtends nog een hele fles melk met pap erin en die gaat helemaal leeg.
Daarna krijgt ze fruit. Meestal een hele banaan/peer/appel/kiwi. Dan gaat ze slapen en als ze wakker wordt 1 of 2 boterhammen. Ligt eraan of ze trek heeft. Heel soms krijgt ze wat tussendoor maar meestal eet ze dan helemaal niet 's avonds. Avondeten ligt er aan, de ene keer proberen we haar mee te laten eten, de andere keer een pot. En als ze helemaal niet wil eten geef ik haar een handje vol cherrytomaatjes, daar is ze dol op. Voor het slapen gaan krijgt ze nog een fles melk. De ene keer gaat ie helemaal op, de andere keer helemaal niet en soms ook voor de helft.

Verder drinkt ze de hele dag door, behalve 1 tot 1,5 uur voor het eten, dan krijgt ze niets meer. Ze drinkt roosvicee, diksap, melk of Alpro Soya. Dat vind ze zalig! Heel af en toe krijgt ze een stukje worst of een paar chippies. Rozijntjes vind ze ook heerlijk.
Maar echt snoepen doet Amber niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50914913
Saartje pakte vanavond mijn hoofd vast, kriebelde in m'n haren, duwde haar wang tegen mijn wang en gaf me terwijl ze aan het neurieen was een onwijze knuffel
Sara
Merel
Ukje
pi_50914952
wat lief Fuente!!
Amber geeft steeds meer kusjes. Zo lief!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50916577
Wauw, wat een woordenschat heeft Arwen al! Tinka zegt alleen nog maar mama en een heel arsenaal rare klanken!

Wat heerlijk Fuente! Wat zal je weggesmolten zijn!

Hier weer een nacht doorgeslapen!!! Van 22.30 tot 6.15 niet gedronken dus! Tjonge... wat is dat lekker om gewoon door te kunnen slapen na 14 maanden! (Of eigenlijk na 2,5 jaar!) Daar zou ik best aan kunnen wennen!
Het voedingsschema hier is normaal gesproken:
Om 2.00, 5.30 en 7.00 borstvoeding
9.30 pap (100 ml.)
11.00 flesje ranja en stukje ontbijtkoek (ofzo, is ook wel eens sultana, fruit of spekkie)
12.30 half plakje brood met beleg (helaas wil ze niet meer, tenzij ragout als beleg!)
16.00 slokje bv en flesje ranja, stukje fruit of koekje
17.45 warm eten met fruit en klein toetje
19.15 iets lekkers, snoepje, rozijntjes of paar chipjes en ranja of fruitmelk
23.00 bv
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:34:13 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_50938333
ahh sara
als max dat nou eens leert die wil nog geeneens een kus geven

max was gisteren heel erg uit zn doen. zou dat door een dagje uit van zondag komen?
niet geslapen 's middags en 's avonds maar een uurtje, daarna wakker tot 12 uur en alleen maar slapen in mijn bed. denk ook dat er tandjes aankomen en hij zit onder de eczeem..

arm ventje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:19:34 #226
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50943465
Arm Kimmetje! Ze heeft net ontzettend gekotst, ze stikte er bijna in. Heel eng en zielig.
Ze wilde absoluut niet in bad zitten. Dus maar staand in bad schoongeboend. Ze heeft ineens allemaal rode stipjes vooral in haar gezicht. Maar ook op de beentjes en armpjes en dr billen. Ondertussen heeft ze nog eens gekotst. Gelukkig is Djeez er. Kan ze meteen mee onder de douche.
Misschien dat je rode hond of mazelen heeft?

[ Bericht 16% gewijzigd door kims_mama op 28-06-2007 18:06:07 ]
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:20:45 #227
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50943509
Deze is misschien wat duidelijker.

[ Bericht 32% gewijzigd door kims_mama op 28-06-2007 17:31:28 ]
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:47:31 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50948078
wat heeft ze gegeten?
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:51:35 #229
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_50948237
Evenstar ik zie dat Ingrid verslag gedaan heeft in het bankje..
Het blijkt een virusje te zijn..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:52:25 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50948268
ah bedankt
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:17:53 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50949113
Even verslagje van vandaag:

we hebben eerst een gesprek gehad met de arts, ze heeft alles genoteerd en vertelde me direct al dat ze eigenlijk overal op reageert omdat haar darmen gewoon goed beschadigd zijn.
Dit door de koemelk de eerste paar weken, en aantal producten waar toch sporen inzaten, en aantal producten die niet zijn meegetest maar ze wel herkende als overduidelijke allergie ( de wortel o.a. )
Ze krijgt wanneer het binnen is een probiotica ortiflor junior zodat de darmen wel hersteld kunnen worden.
Als de gastro een darmscopie zou doen zouden ze een flinke atrofie vinden ( beschadiging) en had ze het etiketje coeliakie dus wel gekregen.

van daar uit huidtest gedaan, daar kwam eigenlijk hetzelfde uit als de bloedtest de koemelk, weipoeder e.d. alleen casseinogwattes niet, waardoor ze er wel kans op heetf dat ze erover heen kan groeien. de kippenei, noten/pinda zeer licht. appel bijna nihil. aardappel en tarwe niets
maar toch reageert ze overduidelijk op tarwe omdat haar darmen die beschadiging hebben.
In feite reageert haar lichaam dus exrtreem heftig op voeding omdat haar darmen niets kunnen verwerken ( de neocate wordt namelijk met practischr geen darmwerking opgenomen )
daarna hebben ze nog direct voedingsmiddel op een plakkertje gedaan, en kwam de koemelk en toebehorende keomelkeiwitten weer erg duidelijk naar voren, en kippenei was ook extreem ( omtrek reactieblaar zo groot als kokertje van een wc rol ) en soja in wat mindere maten.
en de pinda vrij licht tegenover de rest , maar reden genoeg dat:

ze zeker tot haar 2 jaar geen koemelk en aanverwante producten mag, geen kippenei en geen soja. geen zaden/noten/pinda.
Er mag zelfs niet opstaan kan sporen van bevatten dus als straks haar darmpjes wat hebben kunnen herstellen mogen we in overleg met de dieetiste heeel voorzichtig gaan proberen.

absoluut niks kant en klaar alleen in apparte pannen bakken , ze heeft nu een antihistaminicum gekregen ipv de asthma antihistamine, ze verschoot dat de arts zonder dat ze enige vorm van luchtweg klachten zo;n zwaar medicijn kreeg. en een soort preventie tablet die we als we een verjaardag oid hebben geven, die een beschermlaagje aanbrengt, waardoor een reactie zal afdempen.

producten geven waar koemelk of kippenei inzit zijn dus echt een no limit zone, ze werd van een druppeltje!! vuurrood over haar lijfje en benauwd. Ze heeft na de etst ook antihistamine gekregen en verdovende zalf op de plekjes. wil dus niet weten wat er gebeurt als ze een stukje ei o.i.d. binnen krijgt de arts wilde dus ook dat ze de epipen zou blijven behouden.

ze blijft voorlopig daar onder halfjaarlijkse controle, en zal ook wel blijvende allergie-en behouden, en op latere leeftijd eigenlijk zeker ook wel luchtweggevoelig worden. Een dokterskindje dus.

maar al met al zou ze op den duur met een lang process wel meer kunnen gaan verdragen en eten.

en ja de probiotica klinkt allemaal lichtelijk alternatief, maar google maar eens niets dan lof. het proberen waard omdat wel duidelijk gebleken is dat telkens rustperiodes niet helpen/goed doen
  Jubileum moderator donderdag 28 juni 2007 @ 20:23:04 #232
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50949296
Probiotica is echt geweldig spul hoor Evenstar, dat kan ik van harte aanraden. Wij hebben het regelmatig bij Eva gebruikt omdat zij, na vele antibiotica kuren ook niets meer kon verdragen. Ze kreeg dan eczeem en diarree. Na zo'n kuurtje probiotica kon ze weer wat meer eten. (Eva is niet allergisch dus, dus een vergelijk met Arwen is er niet maar ik wilde je toch laten weten dat ik het superspul vind).

Ze is uitgebreid onderzocht zeg! Fijn dat het allemaal zo duidelijk is, en dat ze ook over een hoop dingen heen kan groeien. Een dokterskindje... ach wie weet hoe ze je versteld laat staan over een paar jaar. In ieder geval heb je nu goede begeleiding, en dat moet een fijn gevoel geven!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:27:04 #233
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50949432
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:23 schreef Lois het volgende:
Probiotica is echt geweldig spul hoor Evenstar, dat kan ik van harte aanraden. Wij hebben het regelmatig bij Eva gebruikt omdat zij, na vele antibiotica kuren ook niets meer kon verdragen. Ze kreeg dan eczeem en diarree. Na zo'n kuurtje probiotica kon ze weer wat meer eten. (Eva is niet allergisch dus, dus een vergelijk met Arwen is er niet maar ik wilde je toch laten weten dat ik het superspul vind).

Ze is uitgebreid onderzocht zeg! Fijn dat het allemaal zo duidelijk is, en dat ze ook over een hoop dingen heen kan groeien. Een dokterskindje... ach wie weet hoe ze je versteld laat staan over een paar jaar. In ieder geval heb je nu goede begeleiding, en dat moet een fijn gevoel geven!
Absoluut, kregen jullie het in geval van eva trouwens vergoed? halen het toch wel, maar de een zegt van wel de ander niet
Ik heb er een heel goed gevoel bij omdat ze echt duidelijk waren, en niet nara bloeduitslagjes kijken.
De gastro zij nl dat ze voor kippenei nauwelijks allergisch was, en nu duidelijk uitkomt dat het echt extreme reacties geeft op een klein puntje.

o de ontlasting moeten we ook laten testen op de heliobacterbacterie zou dat via de huisarts kunnen? najah morgen even bellen.
  Jubileum moderator donderdag 28 juni 2007 @ 20:29:38 #234
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50949507
Wij kregen het niet vergoed, ook al werd het voorgeschreven door de kinderarts, en later ook nog eens de homeopaat.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:35:33 #235
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50949666
halen doen we het toch wel, maar allicht te proberen kan volgens mij anders wel volgend jaar via de belasting toch?
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:00:09 #236
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50950396
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:47 schreef _evenstar_ het volgende:
wat heeft ze gegeten?
We zijn ondertussen weer terug van de hapost. Het is idd een virus. Ze is goed onderzocht. Kliertjes zijn niet opgezwollen. Het is niet te zeggen wat het is. Voldoende drinken aanbieden en in de gaten houden. Ze heeft gelukkig geen jeuk. Ze zit er ondertussen helemaal onder. Ze had nu iets meer praatjes. Ze slaapt nu al een tijdje. Ik ga vannacht bij haar slapen.
En ze had dus niks anders gegeten dan normaal.

Evenstar fijn dat Arwen zo goed is onderzocht.

En nu eten koken. Kip lag er al uit, dus moet wel wat mee gebeuren
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:29:21 #237
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50951347
Evenstar, wat super. Ik ben helemaal . Eindelijk duidelijkheid en toekomstperspectief. Prebiotica is echt superspul. Mama gebruikte het om de gevolgen van de chemo tegen te gaan in d'r lichaam. Werkte echt als een trein. Werd helaas ook niet vergoed. Maar bij de belastingdienst zou je het inderdaad wel op kunnen geven. Dikke
pi_50951385
Miniminiman mag nou ook hier!
(22-06-06)

Hij heeft weer een oorontsteking... Hopelijk is t voor donderdag allemaal goed over, anders gaat t "neusamandeltjes eruit halen en buisjes in zn oortjes gebeuren" ook niet door....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_50951413
Zag net dat ie al in het lijstje staat!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_50951691
Evenstar, wat fijn dat jullie duidelijkheid hebben!

Ingrid, beterschap met Kimmetje!

Vamp, ook beteschap met de kleine vent!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:44:39 #241
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50951900
Evenstar ondanks de zwaarte van de diagnose toch fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand is en dat er wat aan gedaan wordt.

Vamp, ik hoop met je mee.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50955663
Hehe, eindelijk antwoorden op vragen Evenstar. En bewijzen dat jullie vermoedens juist zijn. Wel heftige antwoorden trouwens, hoewel de toekomst natuurlijk nog moet uitwijzen hoe het verder gaat verlopen. Hoe heeft Arwen dit alles ervaren?

Beterschap voor Kim. Raar dat ze niet wisten wat het kon zijn.

Welkom in de wereld van de dreumesjes, Damien! Vervelend van die ooronsteking joh... hopen dat het inderdaad snel over is, want operaties kan je maar beter achter de rug hebben.

Tinka heeft gewoon NOG een nacht van 23.00 tot 6.30 doorgeslapen! De 2e op rij... durf nog niet te juichen... maar zou ze hier dan toch een gewoonte van maken?
pi_50961996
en, mammietje, 3x is scheepsrecht?

evenstar, fijn dat er meer duidelijkheid is, al is en blijft 't dus wel echt ontzettend oppassen geblazen met wat arwen binnen krijgt. maar nu weet je tenminste wat zekerder waarmee precies. veel succes weer ermee!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:15:08 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50962276
Het is idd een zwaar process, maar ik heb wel het idee dat we hier wel een stapje of wat mee verder komen.
en het is zoveel meer dan "maar wachten tot ze ergens overheengroeit, en het het probleem van de darmen wel laten rusten, maar niet laten genezen.

Mammietje ze heeft zich er dapper door heen geslagen, ze was bang boos en verdrietig, en op den duur door de reactie benauwd en jeuk en pijn, ze gilt als een speenvarkentje bij ligactiviteiten, slaap weer rechtop maar dat moet wel weer overgaan.

zo op naar de logopediste

hier voor doorslapers trouwens de slechte slapertjes hoe is het daar mee?

en chacama me schoonmams zei al gelijk ik verkoop me huis ervoor als het moet dus no worries
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:20:33 #245
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50962375
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Het is idd een zwaar process, maar ik heb wel het idee dat we hier wel een stapje of wat mee verder komen.
en het is zoveel meer dan "maar wachten tot ze ergens overheengroeit, en het het probleem van de darmen wel laten rusten, maar niet laten genezen.

Mammietje ze heeft zich er dapper door heen geslagen, ze was bang boos en verdrietig, en op den duur door de reactie benauwd en jeuk en pijn, ze gilt als een speenvarkentje bij ligactiviteiten, slaap weer rechtop maar dat moet wel weer overgaan.

zo op naar de logopediste

hier voor doorslapers trouwens de slechte slapertjes hoe is het daar mee?

en chacama me schoonmams zei al gelijk ik verkoop me huis ervoor als het moet dus no worries
Da's een hele toffe schoonmans. Hopelijk niet nodig
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:28:27 #246
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50962536
Fijn dat jullie nu wat zekerheid en bevestiging hebebn Evenstar

Beterschap Kim en Damien

Lekker hoor Mammietje.. ik zou het even afkloppen

Het was hier gisteravond weer een drama met het avondeten. Robin zag z'n bord en begon te krijsen en hield niet meer op. Uiteindelijk heeft ie alleen een beker yoghurt op. Daara ook met slapen weer feest. Hij lag er om 7 uur in en sliep pas rond 9 uur. Dus hij ligt nu al vanaf 9:45 op bed, want hij was erg moe en had z'n buikje vol met een boterham en druifjes (aadbeijuh volgens meneer ).
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:46:41 #247
105850 Fuente
mamamuts
pi_50975156
Evenstar, jeetje wat heftig! Maar wat fijn dat jullie eindelijk weten hoe of wat, en dat ze zo goed getest is!

Wennie, hopelijk eet Robin weer snel zijn avondhap

Saartje slaapt weer goed! Had al een aantal updates gepost in het slaap-topic. Maar goed, sinds een paar nachten is het helemaal goed! 's Morgens wordt ze nu tussen 7 uur en 8:30 wakker, 's nachts soms wakker maar dan slaapt ze ook meteen weer verder. We zijn dus nu heel erg opgelucht en blij dat het zo goed gaat.
Sara
Merel
Ukje
pi_50978538
Amber was vandaag bij mijn schoonouders en heeft gegeten alsof haar leven er vanaf hing
Vanmorgen een boterham, vanmiddag een groot bord macaroni, vanavond weer brood en tussendoor noeg fruit!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 29 juni 2007 @ 21:25:29 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50983822
robin neem eens een voorbeeld aan je vriendinnetje
fuente en vicky lekker ziet er positief uit, nu nog die vibe vasthouden.

Arwen heeft een slecht dagje, niet zichzelf, overal wondjes van het krassen, zelfs de logopediste vond ze er slecht uit zien. maar komt wel goed.
de logopedie ging goed, was heel appart om te zien, dat zij voor elkaar kreeg al wat wij niet konden.
we moeten niks oefenen, alle uiterste voorzichtigheid.
en even lekker uitgehuilt ook
  vrijdag 29 juni 2007 @ 21:36:00 #250
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50984147
Even bijgelezen over Arwen. Heftig Evenstar. Maar ja, dat was het ook al zonder diagnose...

En ondertussen kwam ik ook tegen dat Tinka weer wat beter slaapt, mooi Mammietje!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')