quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:10 schreef mvdlubbe het volgende:[..]
Ha! Ik heb EDS, klassieke type (
![]()
).
Heb je EDS hypermobiliteitstype of hypermobiel
en EDS?
En dat 'verstevigen van bindweefsel', hoe moet dat in z'n werk gaan? Er is toch sprake van een genetisch defect, zogezegd, dat ervoor zorgt dat het bindweefsel niet sterk genoeg is?
Ik weet het niet precies, de diagnose is nooit officieel in een ziekenhuis gesteld, maar mijn fysiotherapeute heeft een aantal testjes gedaan waaruit wel vrij zeker bleek dat ik dat heb. Ik dacht dat zij het ook over het klassieke type had. In ieder geval ben ik redelijk opvouwbaar
![]()
en heb ik een héle slechte huid. Nouja, slechte wondgenezing (elk wondje --> littekentje) en heel snel blauwe plekken. 1 + 1 was dus al snel EDS.
Wat betreft die oefeningen, ik moet er alles aan doen dmv krachttraining om dat bindweefsel en de spieren in een zo'n "optimaal" mogelijke conditie als mogelijk te brengen. Ik kwam bij de fysio met schouderklachten. Elke keer na een wandeling of slenteren in de stad zat ik compleet op slot met heel veel pijn. Ze heeft me toen helemaal losgemaakt en gekraakt enzo en het leek even goed te gaan. Alleen bleken m'n spieren en bindweefsel zodanig slap te zijn, dat ik eigenlijk in feite m'n eigen skelet niet kon tillen. Dus wat deden die spieren als noodgreep; helemaal verkrampen om toch de boel maar vast te houden. Gevolg: anderhalve week als een oud vrouwtje met gebogen rug en stijve nek rondgelopen
![]()
. Nu heb ik een trainingsschema waarmee ik in ieder geval m'n rug en buikspieren moet gaan versterken.
Hoe ben jij erachter gekomen dan?
[b]Op
dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef
Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!