Ah ach zoquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:21 schreef tomme6 het volgende:
Tsja, normaal gesproken drinkt bij ons nooit iemand spa rood, waarschijnlijk eens met een feest gekocht en in onze drank-koelkast blijven liggenDeze koelkast staat nl. in de schuur
Wat een onzin. Ik heb een aantal van de 1/2 liter flesjes die ik steeds weer opnieuw vul om mee te nemen bij het wandelen. Nooit buikgriep gehad.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:18 schreef verzameldirk het volgende:
Daarom is er zomers vaak een groter aanbod van buikgriep patiënten, buikloop komt dan
veel voor onder mensen die gebruikte 1/2 liter flesjes gebruiken.
En daarbij hebben bacteriën daar misschien wel een leuke plek... maar geen echt goeie voedingsbodem om op te groeienquote:Op donderdag 7 juni 2007 07:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb een aantal van de 1/2 liter flesjes die ik steeds weer opnieuw vul om mee te nemen bij het wandelen. Nooit buikgriep gehad.
Mijn mond bevat bacterien, die zitten vast ook op de hals. Big deal. Het zijn mijn bacterien, ze zitten al in mijn mond en van mijn mond wordt ik ook niet ziek.
Was het nogwel bubbelig?quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:15 schreef tomme6 het volgende:
Goed.. Ik vandeweek stervensdorst, pak ik uit de koelkast zo'n 1,5 literfles spa rood. Er lagen er 2 waarvan er 1 een oude moest zijn.. Mja, ik pak degene die er nog het beste uitziet. ( de andere zat vol met zand van buiten enzo). Goed ik die avond de hele fles opgedronken. Kijk ik vandaag in de koelkast voor de gein naar die andere fles.. Lol, goed tot 1 januari 2006. Ik denk nog, gelukkig heb ik de goede gepakt. Ik heb de andere weer gevuld met water en bevroren Net lekker koud water, kijk ik op de dop... 29 september 2005![]()
Maw: Verloopt spa rood uberhaupt wel, want het smaakte nog gewoon goed?
Nee je hebt gelijk, want in water zitten geen bacterienquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:34 schreef Ole het volgende:
als ie nog goed dichtzat zal het wel meevallen denk ik. Water is lang niet zo bederfelijk als melk![]()
Verzameldirk: batterijen? Je bedoelt bacterien?quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:18 schreef verzameldirk het volgende:
nooit een plastic fles opnieuw vullen
bacteriën hebben een pracht van een broed plaats in de hals, je mond bevat zeer
veel batterijen.
Ook spoelen helpt niet, de plastic wanden zijn nml. niet glad maar min of meer hobbelig,
kijk maar eens onder een microscoop, het plastic is dan als pokdalig te zien.
Daarom is er zomers vaak een groter aanbod van buikgriep patiënten, buikloop komt dan
veel voor onder mensen die gebruikte 1/2 liter flesjes gebruiken.
Le-Zenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Was deze week bij het RIVM, en daar hebben ze een paar jaar geleden onderzoek gedaan naar bacterien en virussen in flessen water. Conclusie: niets gevonden. En wat er niet inzit, kan ook niet vermenigvuldigen in een hermetisch afgesloten fles.
Verzameldirk: batterijen? Je bedoelt bacterien?
Ik vind je verhaal nogal overdreven klinken. hoe kom je aan deze info? Bron?
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Le-Zen
Hij heeft het over mensen die flesjes water hervullen.
Spablauw flesjes met leidingwater erin,
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:59 schreef ColdFeet het volgende:
Was deze week bij het RIVM, en daar hebben ze een paar jaar geleden onderzoek gedaan naar bacterien en virussen in flessen water. Conclusie: niets gevonden. En wat er niet inzit, kan ook niet vermenigvuldigen in een hermetisch afgesloten fles.
[..]
Verzameldirk: batterijen? Je bedoelt bacterien?
Ik vind je verhaal nogal overdreven klinken. hoe kom je aan deze info? Bron?
In water leven altijd bacterien, leidingen waar water doorheen gaat kunnen ook bacterien hebben.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:02 schreef Empathologica het volgende:
[..]
![]()
In ieder geval, ontopic, is inderdaad een beetje overdreven. Als je een plastic fles echt goed uitspoeld met heel erg heet water is het wel weer schoon.
Plus wat iemand anders zei, als alleen jij eruit drinkt, zitten ook alleen je eigenste bacteriën erin, en de meeste van deze bacteriën zijn commensaal dus what's the big deal?
En bacteriën kunnen op zich wel in water leven, zolang er maar voedinsstoffen zijn.
E.coli bv, is een darmbacterie, die groeit heel makkelijk met heel weinig voedinsstoffen. Vandaar ook altijd handjes wassen na het toiletbezoekje![]()
En ja * Empathologica doet een opleiding tot laborant
En vergeet niet de mensen die je op een dag de hand schud, beetje afhankelijk welk werk je doet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:49 schreef ColdFeet het volgende:
Ja hee, maar je doet hier nogal wat aannames: mensen raken vaak hun mond aan/ mensen hebben erg vieze handen (want zo makkelijk gaat die overdracht nou ook wel weer niet)/ mensen doen maanden met hetzelfde flesje zonder schoonmaken.
Volgens mij doet iedereen, net als ik, max een week met zo'n flesje en spoelt/wast m regelmatig na gebruik
Weet je wat sommige mensen ook doen met hun mond? Zoenen! Nog erger: tongzoenen! Al die bacterien, gadverdamme. Stel je voor zeg dat je gaat zoenen met iemand die wel eens water drinkt uit een flesje, bah..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:49 schreef ColdFeet het volgende:
Ja hee, maar je doet hier nogal wat aannames: mensen raken vaak hun mond aan/ mensen hebben erg vieze handen
Dit heb ik pas nog ergens gehoord.. Stond het niet op de Fok! frontpage? Of misschien in de Spits..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |