abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50171479
Goed.. Ik vandeweek stervensdorst, pak ik uit de koelkast zo'n 1,5 literfles spa rood. Er lagen er 2 waarvan er 1 een oude moest zijn.. Mja, ik pak degene die er nog het beste uitziet. ( de andere zat vol met zand van buiten enzo). Goed ik die avond de hele fles opgedronken. Kijk ik vandaag in de koelkast voor de gein naar die andere fles.. Lol, goed tot 1 januari 2006. Ik denk nog, gelukkig heb ik de goede gepakt. Ik heb de andere weer gevuld met water en bevroren Net lekker koud water, kijk ik op de dop... 29 september 2005

Maw: Verloopt spa rood uberhaupt wel, want het smaakte nog gewoon goed?
blaat
pi_50171528
Hoe kun je nu zo lang flessen drinken in je koelkast hebben liggen?
pi_50171640
Tsja, normaal gesproken drinkt bij ons nooit iemand spa rood, waarschijnlijk eens met een feest gekocht en in onze drank-koelkast blijven liggen Deze koelkast staat nl. in de schuur
blaat
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:21:55 #4
177876 Maruna
A Full Shipment of Failure
pi_50171643
water dat bederft?
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
pi_50171644
als je morgen ziek bent was het verkeerd

Maar het valt wel mee, zat goed dicht enzo toch? en water bederft toch niet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_50171754
Mja je weet het toch nooit Maar ik voel me nog steeds kiplekker verder.. Maar ik vroeg me dat dus af, of het kwaad kon
blaat
pi_50171829
ik zou maar afscheid van je familie gaan nemen
pi_50173185
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:21 schreef tomme6 het volgende:
Tsja, normaal gesproken drinkt bij ons nooit iemand spa rood, waarschijnlijk eens met een feest gekocht en in onze drank-koelkast blijven liggen Deze koelkast staat nl. in de schuur
Ah ach zo
pi_50176299
RIP aan de nabestaanden!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_50184380
nooit een plastic fles opnieuw vullen
bacteriën hebben een pracht van een broed plaats in de hals, je mond bevat zeer
veel batterijen.
Ook spoelen helpt niet, de plastic wanden zijn nml. niet glad maar min of meer hobbelig,
kijk maar eens onder een microscoop, het plastic is dan als pokdalig te zien.

Daarom is er zomers vaak een groter aanbod van buikgriep patiënten, buikloop komt dan
veel voor onder mensen die gebruikte 1/2 liter flesjes gebruiken.
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_50189724
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:18 schreef verzameldirk het volgende:

Daarom is er zomers vaak een groter aanbod van buikgriep patiënten, buikloop komt dan
Wat een onzin. Ik heb een aantal van de 1/2 liter flesjes die ik steeds weer opnieuw vul om mee te nemen bij het wandelen. Nooit buikgriep gehad.
Mijn mond bevat bacterien, die zitten vast ook op de hals. Big deal. Het zijn mijn bacterien, ze zitten al in mijn mond en van mijn mond wordt ik ook niet ziek.
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:48:30 #12
177876 Maruna
A Full Shipment of Failure
pi_50193684
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 07:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb een aantal van de 1/2 liter flesjes die ik steeds weer opnieuw vul om mee te nemen bij het wandelen. Nooit buikgriep gehad.
Mijn mond bevat bacterien, die zitten vast ook op de hals. Big deal. Het zijn mijn bacterien, ze zitten al in mijn mond en van mijn mond wordt ik ook niet ziek.
En daarbij hebben bacteriën daar misschien wel een leuke plek... maar geen echt goeie voedingsbodem om op te groeien
of in jouw mond groeien de eerste bacteriën die zich dik vreten in de plastic hals.
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
pi_50204001
Heb er inderdaad ook nog nooit last van gehad, anders was ik nu wel dood geweest, ik leef btw nog steeds
blaat
pi_50223250
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:15 schreef tomme6 het volgende:
Goed.. Ik vandeweek stervensdorst, pak ik uit de koelkast zo'n 1,5 literfles spa rood. Er lagen er 2 waarvan er 1 een oude moest zijn.. Mja, ik pak degene die er nog het beste uitziet. ( de andere zat vol met zand van buiten enzo). Goed ik die avond de hele fles opgedronken. Kijk ik vandaag in de koelkast voor de gein naar die andere fles.. Lol, goed tot 1 januari 2006. Ik denk nog, gelukkig heb ik de goede gepakt. Ik heb de andere weer gevuld met water en bevroren Net lekker koud water, kijk ik op de dop... 29 september 2005

Maw: Verloopt spa rood uberhaupt wel, want het smaakte nog gewoon goed?
Was het nogwel bubbelig?

wat namelijk na die houdbaarheidsdatum kan gebeuren is dat het koolzuur 'verdwijnt'... verder kan water niet bederven volgens mij...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:36:43 #15
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_50236422
Water kan wel bederven.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  Moderator / Miss SHO vrijdag 8 juni 2007 @ 18:34:07 #16
22592 crew  Ole
pi_50247078
als ie nog goed dichtzat zal het wel meevallen denk ik. Water is lang niet zo bederfelijk als melk
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:58:33 #17
139677 Curiosity
pi_50247964
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:34 schreef Ole het volgende:
als ie nog goed dichtzat zal het wel meevallen denk ik. Water is lang niet zo bederfelijk als melk
Nee je hebt gelijk, want in water zitten geen bacterien
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:40:12 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50249538
Als er nog koolzuur inzit is het prima.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50252241
Was deze week bij het RIVM, en daar hebben ze een paar jaar geleden onderzoek gedaan naar bacterien en virussen in flessen water. Conclusie: niets gevonden. En wat er niet inzit, kan ook niet vermenigvuldigen in een hermetisch afgesloten fles.
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:18 schreef verzameldirk het volgende:
nooit een plastic fles opnieuw vullen
bacteriën hebben een pracht van een broed plaats in de hals, je mond bevat zeer
veel batterijen.
Ook spoelen helpt niet, de plastic wanden zijn nml. niet glad maar min of meer hobbelig,
kijk maar eens onder een microscoop, het plastic is dan als pokdalig te zien.

Verzameldirk: batterijen? Je bedoelt bacterien?
Ik vind je verhaal nogal overdreven klinken. hoe kom je aan deze info? Bron?

[ Bericht 27% gewijzigd door ColdFeet op 08-06-2007 22:31:51 ]
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:20:39 #20
45206 Pietverdriet
pi_50252845
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Was deze week bij het RIVM, en daar hebben ze een paar jaar geleden onderzoek gedaan naar bacterien en virussen in flessen water. Conclusie: niets gevonden. En wat er niet inzit, kan ook niet vermenigvuldigen in een hermetisch afgesloten fles.

Le-Zen
Hij heeft het over mensen die flesjes water hervullen.
Spablauw flesjes met leidingwater erin,
pi_50254862
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Le-Zen
Hij heeft het over mensen die flesjes water hervullen.
Spablauw flesjes met leidingwater erin,

Sorry, was misschien wat onduidelijk Even aangepast...
De eerste alinea was bedoeld als antwoord op de vraag van TS (volgens mij hoeft die zich, op grond van onderzoek, geen zorgen te maken), de tweede was een reactie op het verhaal van verzameldirk, ik vind dat namelijk een nogal hoog urban-legendgehalte hebben

[ Bericht 2% gewijzigd door ColdFeet op 08-06-2007 22:32:28 ]
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:40:15 #22
45206 Pietverdriet
pi_50257333
Overginds vraag ik me wel af waar die bacterien van leven in dat water.
Kijk ik weet dat bacterien explosief groeien in een lauwwarme pastasalade, en dat mensen daar dood en doodziek van worden (zelfs doodgaan), maar in water?
pi_50271558
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

In ieder geval, ontopic, is inderdaad een beetje overdreven. Als je een plastic fles echt goed uitspoeld met heel erg heet water is het wel weer schoon.
Plus wat iemand anders zei, als alleen jij eruit drinkt, zitten ook alleen je eigenste bacteriën erin, en de meeste van deze bacteriën zijn commensaal dus what's the big deal?
En bacteriën kunnen op zich wel in water leven, zolang er maar voedinsstoffen zijn.
E.coli bv, is een darmbacterie, die groeit heel makkelijk met heel weinig voedinsstoffen. Vandaar ook altijd handjes wassen na het toiletbezoekje

En ja * Empathologica doet een opleiding tot laborant
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:57:11 #24
139677 Curiosity
pi_50273028
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:02 schreef Empathologica het volgende:

[..]

In ieder geval, ontopic, is inderdaad een beetje overdreven. Als je een plastic fles echt goed uitspoeld met heel erg heet water is het wel weer schoon.
Plus wat iemand anders zei, als alleen jij eruit drinkt, zitten ook alleen je eigenste bacteriën erin, en de meeste van deze bacteriën zijn commensaal dus what's the big deal?
En bacteriën kunnen op zich wel in water leven, zolang er maar voedinsstoffen zijn.
E.coli bv, is een darmbacterie, die groeit heel makkelijk met heel weinig voedinsstoffen. Vandaar ook altijd handjes wassen na het toiletbezoekje

En ja * Empathologica doet een opleiding tot laborant
In water leven altijd bacterien, leidingen waar water doorheen gaat kunnen ook bacterien hebben.
Ik moet wekelijks water op kweek zetten om te kijken of het schoon is.

Wij werken met infrarood en dit kan goed fout gaan, vandaar de controle.

Maar even over de flesjes navullen.'
Ga maar eens na waar op een dag je handen komen, je handen komen bij je mond, je mond op het flesje, dag in dag uit, nou na een maand zitten daar heel veel vieze beestje op dat mondstuk.
Nou ikdrink wel uit een bekertje.
pi_50274537
Ja hee, maar je doet hier nogal wat aannames: mensen raken vaak hun mond aan/ mensen hebben erg vieze handen (want zo makkelijk gaat die overdracht nou ook wel weer niet)/ mensen doen maanden met hetzelfde flesje zonder schoonmaken.

Volgens mij doet iedereen, net als ik, max een week met zo'n flesje en spoelt/wast m regelmatig na gebruik
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:16:06 #26
139677 Curiosity
pi_50276729
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:49 schreef ColdFeet het volgende:
Ja hee, maar je doet hier nogal wat aannames: mensen raken vaak hun mond aan/ mensen hebben erg vieze handen (want zo makkelijk gaat die overdracht nou ook wel weer niet)/ mensen doen maanden met hetzelfde flesje zonder schoonmaken.

Volgens mij doet iedereen, net als ik, max een week met zo'n flesje en spoelt/wast m regelmatig na gebruik
En vergeet niet de mensen die je op een dag de hand schud, beetje afhankelijk welk werk je doet.
Waar zijn die handen geweest?.

Ik las een test (in een bedrijfsboekje van een aantal jaren terug) die ze hadden gedaan om de gang van bacterien na te gaan, 1 persoon kreeg een aantal bacterien op zijn hand en schudde hierna 5 mensen de hand, nummer 3 had dezelfde bacterie nog op zijn hand, pas bij de vierde was deze niet meer waarneembaar.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:26:27 #27
139677 Curiosity
pi_50277028
Even gepikt van de Kassa site

Oke, je wordt er niet ziek van, maar ik blijf zeggen, ik neem wel een bekertje

Met behulp van de medewerkers van kabelbedrijf Casema leveren we 66 flesjes in bij Universiteit Wageningen. Na een week de flesjes op kweek gezet te hebben, komen de resultaten boven drijven: Microbioloog Rijkelt Beumer onderzoekt ondermeer de aantallen enterobacterien, ook wel poepbacterien genoemd.

Norm drinkwater
In maar liefst 3 flesjes zijn er meer dan 1000 enteros per milliliter gevonden. Ter vergelijking: voor het water wat koeien drinken geldt dat er niet meer dan 100 enteros per ml in mogen zitten. Dus die drie flesjes met 1000 of meer voldoen zelfs niet aan de norm voor het drinkwater van koeien.

Slootwater
Naast de gevonden darmbacterien is er ook gezocht naar de aantallen kiemgetallen. Deze getallen geven de kwaliteit weer van het water in de flesjes. Ook hier vond de microbioloog veel schokkende viezigheid. Er zijn een flink aantal flesjes gevonden bij waar het kiemgetal hoger was dan 100.000 per milliliter en dat is vergelijkbaar met slootwater, wat koeien drinken.

Groei beestjes
In totaal zijn er van de 66 flesjes dus 35 gevonden met een kwaliteit van slootwater.
De viezigheid is overigens wel makkelijk te verklaren: Het eten wat achterblijft in je mond, komt tijdens het drinken terecht in het water van de fles. Wanneer de fles nooit goed wordt uitgespoeld blijven die resten dus leven in het water en krijgen de kans steeds verder te groeien. Met gevolg dus dat er steeds meer beestjes in het water komen.

Bederfgrens
Die hele hoge kiemgetallen die laten zich het beste vergelijken met producten die op de bederfgrens zijn. Als het product bedorven is, of gaat bederven dan zitten er 10 miljoen in. Er zijn 3 flesjes gevonden waarbij er meer dan 10 miljoen waren per gram in zaten. Ter vergelijking: wanneer het om melk zou gaan, dan zou de melk gewoon bedorven zijn.

Tips
Voor de mensen die toch nog steeds hun flesjes willen hergebruiken, wat tips:

Vervang het flesje geregeld voor een nieuwe
Was het flesje geregeld af met heet water en afwasmiddel
Of zet een grote fles met water op uw bureau en gebruik dan elke dag een schoon glas om uit te drinken
Overigens worden mensen niet ziek van deze aantallen gevonden bacterien. Het gaat meestal om uw eigen bacteriën die dan via het water in de fles weer terug komen in uw mond.

Maar het blijft natuurlijk wel vies.

pi_50280436
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:49 schreef ColdFeet het volgende:
Ja hee, maar je doet hier nogal wat aannames: mensen raken vaak hun mond aan/ mensen hebben erg vieze handen
Weet je wat sommige mensen ook doen met hun mond? Zoenen! Nog erger: tongzoenen! Al die bacterien, gadverdamme. Stel je voor zeg dat je gaat zoenen met iemand die wel eens water drinkt uit een flesje, bah..
pi_50282238
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:26 schreef Curiosity het volgende:
Even gepikt van de Kassa site

Blabla.
Dit heb ik pas nog ergens gehoord.. Stond het niet op de Fok! frontpage? Of misschien in de Spits..
Weet het echt niet meer

Maar je vertelde hierboven over een test die er ooit gedaan is..
Paar weken terug moesten wij bij microbiologie ook zo'n test doen.
Handschoentjes aan en zo'n 10 mensen op een rijtje. Nummer 1 drukte zijn/haar duim in een plaat met E.coli en drukte toen op nummer 2 z'n vinger en toen op een nieuwe PCA-plaat. Nummer 2 drukt op nummer 3's duim en dan op plaat etc etc. En pas inderdaad na 4 of 5 man was er bijna geen groei meer. Maar toch, laat wel weer ff zien dat verspreiding erg makkelijk is, zeker met snelgroeiende bacteriën.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')