Ben eens een japanse dame tegen het lijf gelopen die in Duitsland was om brood te leren bakken, ze volgde een leergang voor bakker, om dan in Japan een bakkerij te beginnen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 07:13 schreef speknek het volgende:
[afbeelding].
Brood, zijn ze in Japan toch niet zo goed in...
Nog een jaar of 10 en dan is men hier ook zo ver..quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:32 schreef SuperWeber het volgende:
Drop en kaas kennen ze hier gelukkig ook, Finse kaas is totaal smakeloos is, maar gelukkig verkopen ze hier ook 'Gouda' en 'Edam' waar gelukkig wel smaak aan zit. Verder mis ik ongelovelijk frikandellen, bv. een McKroket, of andere gefrituurde zooi. Frituren is hier zo'n beetje een doodzonde, want dat is vet en ongezond. Gelukkig hebben ze hier een overheid die het beste met je gezondheid voor heeft en bv.alle lightproducten zijn maximaal net zo duur als het 'normale' product. Je ziet dus ook overal 0% vet of 0,5% vet enz. op staan (wat er dan verder allemaal nog in zit maakt niet uit, want vet is ongezond en alles zonder vet is dus automatisch gezond
). Als ik dan ook vertel dat je bij mij op de universiteit tenminste 'lekkere' gefrituurde zooi kan kopen voor lunch dan zie je ze eik ook walgen. Ook als ik aan het 'pesten' ben en vertel dat ik gefrituurde bagger wil, kijken ze me vol ongeloof aan
Ze hebben hier ook wel bakkerijen, het is niet allemaal kommer en kwel. Maar meestal zijn dat allemaal van die zoete broodjes, of brood wat de volgende dag niet meer houdbaar is, en allemaal wit. Geen volkoren dingen ofzo.quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben eens een japanse dame tegen het lijf gelopen die in Duitsland was om brood te leren bakken, ze volgde een leergang voor bakker, om dan in Japan een bakkerij te beginnen.
Mocht je ooit gaan proberen kroketten of bitterballen te maken: Post dan een uitgebreide fotoreportage graag.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:32 schreef ioish het volgende:
Als je drop al niet lusten, geef ze dan voor de gein eens snoep met salmiak erin. Ik heb mijn vrouw nog nooit zulke lelijke gezichten zien trekken. En dan helemaal als je ze verteld waarvan salmiak gemaakt is![]()
MrCyber: Zou je me recepten voor bitterballen en kroketten kunnen geven? Ze hebben hier wel "Duitse" kroketten, maar dat lijkt meer op gefrituurd brood dan vlees...
Witte bonen in tomatensaus kennen ze hier niet![]()
Dat zal ik doenquote:Op donderdag 21 juni 2007 17:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Mocht je ooit gaan proberen kroketten of bitterballen te maken: Post dan een uitgebreide fotoreportage graag.
Dat wordt namelijk een enorme rotzooi denk ik.
Je zou bijna een Nederlandse snackbar beginnen, of niet ?quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:32 schreef wonderer het volgende:
Dat lijkt zo makkelijk dat ik het bijna wil proberen...
Kijken of ze hier ook ergens paardenvlees verkopen.
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo van de vette hapquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:34 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Je zou bijna een Nederlandse snackbar beginnen, of niet ?
het is op zich erg gemakkelijk. Zorg wel dat wanneer je de kroketten vormt in de bloem, ei en paneer, je om de 3 kroketten je handen wast en droogt. Want na 3 kroketten kleeft het nogal aan je handen en dat doet de vorm van de kroket geen goed.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:32 schreef wonderer het volgende:
Dat lijkt zo makkelijk dat ik het bijna wil proberen...
Kijken of ze hier ook ergens paardenvlees verkopen.
Snert vind ik viesquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
het is op zich erg gemakkelijk. Zorg wel dat wanneer je de kroketten vormt in de bloem, ei en paneer, je om de 3 kroketten je handen wast en droogt. Want na 3 kroketten kleeft het nogal aan je handen en dat doet de vorm van de kroket geen goed.
recept voor snert nodig?
waar is dat dan van gemaaktquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:32 schreef ioish het volgende:
Als je drop al niet lusten, geef ze dan voor de gein eens snoep met salmiak erin. Ik heb mijn vrouw nog nooit zulke lelijke gezichten zien trekken. En dan helemaal als je ze verteld waarvan salmiak gemaakt is![]()
MrCyber: Zou je me recepten voor bitterballen en kroketten kunnen geven? Ze hebben hier wel "Duitse" kroketten, maar dat lijkt meer op gefrituurd brood dan vlees...
Witte bonen in tomatensaus kennen ze hier niet![]()
True. We hebben een wok, dat werkt vast wel. Ik weet alleen niet hoe je weet of de olie heet genoeg is. En raad je nou aan om het wel of niet op gas te doen? (niet dat het uitmaakt, we hebben een elektrisch fornuis, maar het staat er een beetje raarquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:28 schreef Buschetta het volgende:
Je kan trouwens gewoon frituren in een grote pan vet, alleen raadt ik je aan om dat op een electrisch gasstel te doen i.v.m vlam in pan. Ik frituur 2 keer per maand ofzo. Giet het vet af in een bakje en gebruik het de volgende keer weerZo'n speciale electrische frituur is toch lastig als je hem zelden gebruikt. Ik had in een opwelling een proffesionele frituur (15 liter olie
) gekocht. Erg stom als je zo weinig frituurt. Na 2 dagen ook teruggebracht.
Wij hebben ook geen frituurpan en fituren ook gewoon in een normale pan en dan gieten wij ook altijd de olie weer in een grote pot of fles om dat een andere keer weer te gebruiken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
True. We hebben een wok, dat werkt vast wel. Ik weet alleen niet hoe je weet of de olie heet genoeg is. En raad je nou aan om het wel of niet op gas te doen? (niet dat het uitmaakt, we hebben een elektrisch fornuis, maar het staat er een beetje raar).
Ik zou die lucifer methode van Rommel maar negeren... lijkt me ook niet erg bevordelijk voor de smaak die zwavel en daarnaast is het giftig....quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
True. We hebben een wok, dat werkt vast wel. Ik weet alleen niet hoe je weet of de olie heet genoeg is. En raad je nou aan om het wel of niet op gas te doen? (niet dat het uitmaakt, we hebben een elektrisch fornuis, maar het staat er een beetje raar).
Hm. Geldt dat ook voor raar Amerikaans brood?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:27 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik zou die lucifer methode van Rommel maar negeren... lijkt me ook niet erg bevordelijk voor de smaak die zwavel en daarnaast is het giftig....
De koks methode is om een stukje brood in de olie te gooien. Als er lucht belletjes onstaan is de olie op temperatuur.
http://www.voedingscentru(...)ereiden/frituren.htm
Jaquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hm. Geldt dat ook voor raar Amerikaans brood?
Voor kroketten bedoel je?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:15 schreef wonderer het volgende:
Heh, wat een manier
Nou ja, als ik tijd heb ga ik het misschien wel eens proberen.
Wat voor soort rundvlees eigenlijk? Dat spul dat je ook voor sudderlapjes doet?
Ik ben nog steeds niet dood hoorquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:27 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik zou die lucifer methode van Rommel maar negeren... lijkt me ook niet erg bevordelijk voor de smaak die zwavel en daarnaast is het giftig....
De koks methode is om een stukje brood in de olie te gooien. Als er lucht belletjes onstaan is de olie op temperatuur.
http://www.voedingscentru(...)ereiden/frituren.htm
[nerd modus]quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds niet dood hoor![]()
Ik zweer bij de lucifer methode, en door de hoge tempeatuur blijven er geen schadelijke stoffen achter.
Ik gebruik deze methode al jaren en het werkt perfect.
Dan kan het zo zijn dat je er zo aan gewend raakt dat je alles gaat frituren... met alle gevolgen vandien.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:11 schreef wonderer het volgende:
Misschien laten we wel een frituurpan inbouwen in de keuken, dat kan ook
Daar ben ik inderdaad ook bang voor. En we zijn juist zo goed op weg...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:14 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dan kan het zo zijn dat je er zo aan gewend raakt dat je alles gaat frituren... met alle gevolgen vandien.
Ik ga het sowiezo een keer proberen... Ben n.l een beetje pyromaan. Als het misgaat dan stel ik jou verantwoordelijkquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
hahahahaha, ok Buschetta
Je zal vast gelijk hebben, echter zweer ik bij die oude vertrouwde lucifer
Omdat ze het lekker vinden of omdat ze je als ketter zienquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:49 schreef RuttieQ het volgende:
In spanje slaan ze me dood voor Drop, Stroopwafels, de echte frietjes en Mayonese
Denk dat je geen reply meer krijgt. Hij is tenslotte dood geslagen nuquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat ze het lekker vinden of omdat ze je als ketter zien![]()
Drop vinden ze hier, althans me familie ook lekker,, euhmm wat zijn echte frietjes? ennuh mayo hebben ze hier ook gewoonquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat ze het lekker vinden of omdat ze je als ketter zien![]()
Het idee is dat ik dit weekend het ga proberen. Ik zal foto's maken en wellicht een video (youtube?) als mijn vrouw verder niks te doen heeft. Welk type vlees gebruik je overigens? Alcatra? Uiteraard is iedereen welkom om te komen proeven, al is het zowat voor iedereen nogal ver weg...quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Ok recept voor kroketten en bitterballen zoals ik ze maak
benodigdheden:
500 gram rundvlees
1 vleesbouillonblokje
flinke hand fijngesneden peterselie
4 laurierb;aadjes
Flinke scheut azijn
50 gram boter
50 gram bloem
zout, peper en nootmuskaat
2 eieren
Paneermeel
In een pan met 1 liter water met azijn, vlees boullionblokje laurier alles langzaam aan de kook brengen en het vlees in ca 2 uur gaar laten koken totdat je het gemakkelijk uit elkaar kan trekken.
Vlees afgieten en het vocht opvangen. Vlees fijn pluisen voor eenkroket met stukjes vlees erin, of in een blender doen als je een kroket wilt zonder grote stukjes vlees erin, een pasta zeg maar.
In een pan de boter smelten. De bloem erdoor roeren en ca 2 minuten zachtjes verwarmen.
Al roerend vocht van het vlees toevoegen en blijven roeren tot er een gladde saus ontstaat. Scheutje voor scheutje nog meer vocht toevoegen tot er een dikke pap ontstaat war de lepel vrijwel rechtop in kan staan.
Vlees en de peterselie toevoegen en roeren en 2 minuten zachtjes doorkoken.
Op smaak brengen met zout, peper en nootmuskaat.
Het geheel dan overdoen in een diepe schaal en minimaal 2 uur, beter is een etmaal, in de koelkast koud laten worden.
daarna:
In een diep bord 2 eireren met beetje water losklutsen.
1 bord met paneermeel en eentje met bloem klaarzetten.
Het vleesmengsel in porties verdelen qua kroket grootte of bitterbal grootte en dan door de bloem rollen.
dan door het eimengsel en dan door de paneermeel. De kroketten moeten goed bedekt zijn met deze 3 zaken, de bloem, het ei en paneermeel. Alle kanten moeten dus flink in deze 3 zitten.
Daarna weer minimaal 2 uur in de koelkast stoppen en daarna kun je ze of bakken of invriezen.
Eet smakelijk
Snert maak ik ook zelf btw en ook ik hou van koken.
En, en, en?quote:Op dinsdag 18 september 2007 05:59 schreef ioish het volgende:
Het idee is dat ik dit weekend het ga proberen. Ik zal foto's maken en wellicht een video (youtube?) als mijn vrouw verder niks te doen heeft. Welk type vlees gebruik je overigens? Alcatra? Uiteraard is iedereen welkom om te komen proeven, al is het zowat voor iedereen nogal ver weg...
Vrouwtje van de Nederlandse club hier in Bangalore is er ook erg populair mee!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 02:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
En, en, en?
Vrienden van ons in China maakten heel regelmatig kroketten en brouwden hun eigen bier. Ze waren erg populair![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |