abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:27:14 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50660931
Drop is hier in Duitsland gewoon te koop, net als vanillevla, chocoladevla, etc.
Wat je hier niet kan krijgen, en wat men vreselijk lekker vind als ik het voorzet is de gelderse rookworst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:29:50 #102
45206 Pietverdriet
pi_50660995
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 07:13 schreef speknek het volgende:
[afbeelding].

Brood, zijn ze in Japan toch niet zo goed in...
Ben eens een japanse dame tegen het lijf gelopen die in Duitsland was om brood te leren bakken, ze volgde een leergang voor bakker, om dan in Japan een bakkerij te beginnen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:31:37 #103
45206 Pietverdriet
pi_50661034
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:32 schreef SuperWeber het volgende:
Drop en kaas kennen ze hier gelukkig ook, Finse kaas is totaal smakeloos is, maar gelukkig verkopen ze hier ook 'Gouda' en 'Edam' waar gelukkig wel smaak aan zit. Verder mis ik ongelovelijk frikandellen, bv. een McKroket, of andere gefrituurde zooi. Frituren is hier zo'n beetje een doodzonde, want dat is vet en ongezond . Gelukkig hebben ze hier een overheid die het beste met je gezondheid voor heeft en bv.alle lightproducten zijn maximaal net zo duur als het 'normale' product. Je ziet dus ook overal 0% vet of 0,5% vet enz. op staan (wat er dan verder allemaal nog in zit maakt niet uit, want vet is ongezond en alles zonder vet is dus automatisch gezond ). Als ik dan ook vertel dat je bij mij op de universiteit tenminste 'lekkere' gefrituurde zooi kan kopen voor lunch dan zie je ze eik ook walgen. Ook als ik aan het 'pesten' ben en vertel dat ik gefrituurde bagger wil, kijken ze me vol ongeloof aan
Nog een jaar of 10 en dan is men hier ook zo ver..
  donderdag 21 juni 2007 @ 04:27:54 #104
8369 speknek
Another day another slay
pi_50680072
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben eens een japanse dame tegen het lijf gelopen die in Duitsland was om brood te leren bakken, ze volgde een leergang voor bakker, om dan in Japan een bakkerij te beginnen.
Ze hebben hier ook wel bakkerijen, het is niet allemaal kommer en kwel. Maar meestal zijn dat allemaal van die zoete broodjes, of brood wat de volgende dag niet meer houdbaar is, en allemaal wit. Geen volkoren dingen ofzo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:32:11 #105
59738 ioish
Sem ressaca
pi_50696106
Als je drop al niet lusten, geef ze dan voor de gein eens snoep met salmiak erin. Ik heb mijn vrouw nog nooit zulke lelijke gezichten zien trekken. En dan helemaal als je ze verteld waarvan salmiak gemaakt is

MrCyber: Zou je me recepten voor bitterballen en kroketten kunnen geven? Ze hebben hier wel "Duitse" kroketten, maar dat lijkt meer op gefrituurd brood dan vlees...

Witte bonen in tomatensaus kennen ze hier niet
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:04:57 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50697148
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:32 schreef ioish het volgende:
Als je drop al niet lusten, geef ze dan voor de gein eens snoep met salmiak erin. Ik heb mijn vrouw nog nooit zulke lelijke gezichten zien trekken. En dan helemaal als je ze verteld waarvan salmiak gemaakt is

MrCyber: Zou je me recepten voor bitterballen en kroketten kunnen geven? Ze hebben hier wel "Duitse" kroketten, maar dat lijkt meer op gefrituurd brood dan vlees...

Mocht je ooit gaan proberen kroketten of bitterballen te maken: Post dan een uitgebreide fotoreportage graag.

Dat wordt namelijk een enorme rotzooi denk ik.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:42:04 #107
59738 ioish
Sem ressaca
pi_50698297
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:04 schreef popolon het volgende:

[..]

Mocht je ooit gaan proberen kroketten of bitterballen te maken: Post dan een uitgebreide fotoreportage graag.

Dat wordt namelijk een enorme rotzooi denk ik.
Dat zal ik doen Ik kan vrij goed koken overigens, dus ik hoop dat het niet een al te erge bende wordt
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:01:31 #108
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_50698820
Ok recept voor kroketten en bitterballen zoals ik ze maak

benodigdheden:
500 gram rundvlees
1 vleesbouillonblokje
flinke hand fijngesneden peterselie
4 laurierb;aadjes
Flinke scheut azijn
50 gram boter
50 gram bloem
zout, peper en nootmuskaat
2 eieren
Paneermeel

In een pan met 1 liter water met azijn, vlees boullionblokje laurier alles langzaam aan de kook brengen en het vlees in ca 2 uur gaar laten koken totdat je het gemakkelijk uit elkaar kan trekken.
Vlees afgieten en het vocht opvangen. Vlees fijn pluisen voor eenkroket met stukjes vlees erin, of in een blender doen als je een kroket wilt zonder grote stukjes vlees erin, een pasta zeg maar.

In een pan de boter smelten. De bloem erdoor roeren en ca 2 minuten zachtjes verwarmen.
Al roerend vocht van het vlees toevoegen en blijven roeren tot er een gladde saus ontstaat. Scheutje voor scheutje nog meer vocht toevoegen tot er een dikke pap ontstaat war de lepel vrijwel rechtop in kan staan.
Vlees en de peterselie toevoegen en roeren en 2 minuten zachtjes doorkoken.
Op smaak brengen met zout, peper en nootmuskaat.
Het geheel dan overdoen in een diepe schaal en minimaal 2 uur, beter is een etmaal, in de koelkast koud laten worden.

daarna:

In een diep bord 2 eireren met beetje water losklutsen.
1 bord met paneermeel en eentje met bloem klaarzetten.
Het vleesmengsel in porties verdelen qua kroket grootte of bitterbal grootte en dan door de bloem rollen.
dan door het eimengsel en dan door de paneermeel. De kroketten moeten goed bedekt zijn met deze 3 zaken, de bloem, het ei en paneermeel. Alle kanten moeten dus flink in deze 3 zitten.

Daarna weer minimaal 2 uur in de koelkast stoppen en daarna kun je ze of bakken of invriezen.

Eet smakelijk

Snert maak ik ook zelf btw en ook ik hou van koken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:32:29 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50699661
Dat lijkt zo makkelijk dat ik het bijna wil proberen...

Kijken of ze hier ook ergens paardenvlees verkopen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:34:03 #110
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50699701
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:32 schreef wonderer het volgende:

Je zou bijna een Nederlandse snackbar beginnen, of niet ?
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:36:27 #111
71919 wonderer
pi_50699753
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:34 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Je zou bijna een Nederlandse snackbar beginnen, of niet ?
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo van de vette hap We hebben thuis niet eens een frituurpan. Het enige waar ik wel van kan genieten is een bakje raspatat met een flinke klodder echte mayo, en een kroket met paardenvlees (rundvleeskroketten vind ik niet zo lekker, geef mij de goedkope versie maar )

Dus nee. Daarnaast is een snackbar runnen veel te veel werk voor mij
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:37:42 #112
110987 ErwinRommel
pi_50699792
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:32 schreef wonderer het volgende:

het is op zich erg gemakkelijk. Zorg wel dat wanneer je de kroketten vormt in de bloem, ei en paneer, je om de 3 kroketten je handen wast en droogt. Want na 3 kroketten kleeft het nogal aan je handen en dat doet de vorm van de kroket geen goed.

recept voor snert nodig?
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:00:03 #113
71919 wonderer
pi_50700425
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

het is op zich erg gemakkelijk. Zorg wel dat wanneer je de kroketten vormt in de bloem, ei en paneer, je om de 3 kroketten je handen wast en droogt. Want na 3 kroketten kleeft het nogal aan je handen en dat doet de vorm van de kroket geen goed.

recept voor snert nodig?
Snert vind ik vies

En we moeten eerst een frituurpan kopen of zo...
pi_50700614
van mijn periode in Nepal kan ik me herinneren dat er maar een paar dingen te krijgen die we ook in nederland kunnen krijgen. Chips, pizza, Mariebiscuitjes, aardig wat soorten fruit, een aantal groenten en rijst
Meer kan ik me nu niet bedenken. Zelfs de aardappels daar werden nooit gekookt. Partjes/schijfjes aardappel werden soms door de curry gegooid, en dan meegebakken.

Dus waar ik een tijd zat, was heeeel weinig Westers voedsel
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:20:25 #115
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50726433
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:32 schreef ioish het volgende:

waar is dat dan van gemaakt
zoethout dacht ik altijd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:22:29 #116
71919 wonderer
pi_50730964
Salmiak? Da's een zout dat ontstaat als zoutzuur en ammoniak met elkaar reageren. Wij hebben het ooit tijdens scheikunde geprobeerd te maken, was best vet, moest in de zuurkast
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:28:01 #117
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50731228
Je kan trouwens gewoon frituren in een grote pan vet, alleen raadt ik je aan om dat op een electrisch gasstel te doen i.v.m vlam in pan. Ik frituur 2 keer per maand ofzo. Giet het vet af in een bakje en gebruik het de volgende keer weer Zo'n speciale electrische frituur is toch lastig als je hem zelden gebruikt. Ik had in een opwelling een proffesionele frituur (15 liter olie ) gekocht. Erg stom als je zo weinig frituurt. Na 2 dagen ook teruggebracht.
pi_50731814
Volkorenbrood van de warme bakker

Hier in Manila is er alleen wit, heel zoetig brood.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:52:55 #119
71919 wonderer
pi_50732203
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:28 schreef Buschetta het volgende:
Je kan trouwens gewoon frituren in een grote pan vet, alleen raadt ik je aan om dat op een electrisch gasstel te doen i.v.m vlam in pan. Ik frituur 2 keer per maand ofzo. Giet het vet af in een bakje en gebruik het de volgende keer weer Zo'n speciale electrische frituur is toch lastig als je hem zelden gebruikt. Ik had in een opwelling een proffesionele frituur (15 liter olie ) gekocht. Erg stom als je zo weinig frituurt. Na 2 dagen ook teruggebracht.
True. We hebben een wok, dat werkt vast wel. Ik weet alleen niet hoe je weet of de olie heet genoeg is. En raad je nou aan om het wel of niet op gas te doen? (niet dat het uitmaakt, we hebben een elektrisch fornuis, maar het staat er een beetje raar ).
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:12:46 #120
110987 ErwinRommel
pi_50732789
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

True. We hebben een wok, dat werkt vast wel. Ik weet alleen niet hoe je weet of de olie heet genoeg is. En raad je nou aan om het wel of niet op gas te doen? (niet dat het uitmaakt, we hebben een elektrisch fornuis, maar het staat er een beetje raar ).
Wij hebben ook geen frituurpan en fituren ook gewoon in een normale pan en dan gieten wij ook altijd de olie weer in een grote pot of fles om dat een andere keer weer te gebruiken.

Hoe je weet of de olie heet genoeg is? gooi in de olie een lucifer en als die ontbrand is de olie heet genoeg voor frituren. Doe ik altijd en echt, je krijgt geen vlam in de pan.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:15:48 #121
71919 wonderer
pi_50732886
Heh, wat een manier

Nou ja, als ik tijd heb ga ik het misschien wel eens proberen.

Wat voor soort rundvlees eigenlijk? Dat spul dat je ook voor sudderlapjes doet?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:27:28 #122
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50733245
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik zou die lucifer methode van Rommel maar negeren... lijkt me ook niet erg bevordelijk voor de smaak die zwavel en daarnaast is het giftig....

De koks methode is om een stukje brood in de olie te gooien. Als er lucht belletjes onstaan is de olie op temperatuur.

http://www.voedingscentru(...)ereiden/frituren.htm
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:30:35 #123
71919 wonderer
pi_50733334
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:27 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik zou die lucifer methode van Rommel maar negeren... lijkt me ook niet erg bevordelijk voor de smaak die zwavel en daarnaast is het giftig....

De koks methode is om een stukje brood in de olie te gooien. Als er lucht belletjes onstaan is de olie op temperatuur.

Hm. Geldt dat ook voor raar Amerikaans brood?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:39:50 #124
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50733648
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hm. Geldt dat ook voor raar Amerikaans brood?
Ja Ik heb het al eens gedaan. Denk al het op deegwaar gebaseerd voedsel moet kunnen.

http://www.hormel.com/templates/knowledge/knowledge.asp?catitemid=32&id=449
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:00:16 #125
110987 ErwinRommel
pi_50734325
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:15 schreef wonderer het volgende:
Heh, wat een manier

Nou ja, als ik tijd heb ga ik het misschien wel eens proberen.

Wat voor soort rundvlees eigenlijk? Dat spul dat je ook voor sudderlapjes doet?
Voor kroketten bedoel je?
Zacht rundvlees, en er mag best een beetje vet aanzitten. Dus sudderlapjes komen prima tot hun recht
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:01:38 #126
110987 ErwinRommel
pi_50734363
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:27 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds niet dood hoor
Ik zweer bij de lucifer methode, en door de hoge tempeatuur blijven er geen schadelijke stoffen achter.
Ik gebruik deze methode al jaren en het werkt perfect.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:10:34 #127
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50734640
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds niet dood hoor
Ik zweer bij de lucifer methode, en door de hoge tempeatuur blijven er geen schadelijke stoffen achter.
Ik gebruik deze methode al jaren en het werkt perfect.
[nerd modus]
De ontstekings temperatuur van zwavel is 230 graden welke dus 50 graden te heet is voor de meeste frituur producten.

De gewenste temperaturen voor het frituurvet:

- Groenten 160-170 °C

- Aardappelen 140-180 °C

- Vleeskroketten en cromesquis 160°C

- Deeg-en beslagprodukten 160-170°C

[/nerd modus]
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:11:55 #128
71919 wonderer
pi_50734676
Misschien laten we wel een frituurpan inbouwen in de keuken, dat kan ook
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:14:11 #129
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50734734
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:11 schreef wonderer het volgende:
Misschien laten we wel een frituurpan inbouwen in de keuken, dat kan ook
Dan kan het zo zijn dat je er zo aan gewend raakt dat je alles gaat frituren... met alle gevolgen vandien.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:20:01 #130
110987 ErwinRommel
pi_50734900
hahahahaha, ok Buschetta
Je zal vast gelijk hebben, echter zweer ik bij die oude vertrouwde lucifer
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:21:50 #131
71919 wonderer
pi_50734947
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:14 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dan kan het zo zijn dat je er zo aan gewend raakt dat je alles gaat frituren... met alle gevolgen vandien.
Daar ben ik inderdaad ook bang voor. En we zijn juist zo goed op weg...

Nou ja, we zien wel. Ik heb voorlopig toch geen tijd om kroketten te maken.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:41:34 #132
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50735526
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
hahahahaha, ok Buschetta
Je zal vast gelijk hebben, echter zweer ik bij die oude vertrouwde lucifer
Ik ga het sowiezo een keer proberen... Ben n.l een beetje pyromaan. Als het misgaat dan stel ik jou verantwoordelijk
  dinsdag 26 juni 2007 @ 07:10:28 #133
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846891
jah kaas, normale kaas! say no to cheddar!!!

En normale stukken worst, die salami hier is niet om te vreten, lijkt wel hondevoer ofzo.
En ze gooien het echt overal op pizza en weet ik veel. Wat is er mis met normale salami?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:09:19 #134
45206 Pietverdriet
pi_50847210
Lucifers bevatten al decennia geen zwavel meer.
pi_50861198
In spanje slaan ze me dood voor Drop, Stroopwafels, de echte frietjes en Mayonese
Ik ben Q en jij lekker niet!
pi_50893321
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:49 schreef RuttieQ het volgende:
In spanje slaan ze me dood voor Drop, Stroopwafels, de echte frietjes en Mayonese
Omdat ze het lekker vinden of omdat ze je als ketter zien
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:25:34 #137
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50894289
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Denk dat je geen reply meer krijgt. Hij is tenslotte dood geslagen nu
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:35:32 #138
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_50898984
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Drop vinden ze hier, althans me familie ook lekker,, euhmm wat zijn echte frietjes? ennuh mayo hebben ze hier ook gewoon
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  Moderator / Miss SHO woensdag 27 juni 2007 @ 19:23:46 #139
22592 crew  Ole
pi_50909355
er moet ergens een kroketten topic zijn in CUL.. Met name voor / door mensen die in het buitenland wonen. Zal even zoeken
Zelf kroketten maken?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:24:58 #140
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_50927245
Ik verkeer in de gelukkige positie dat er in Jakarta een erg nederlandse bar bestaat (BuGils), waar je rustig een frikandel speciaal en bitterballen naar binnen kan werken.

Erg handig
From the ashes...
  Trouwste user 2022 donderdag 28 juni 2007 @ 18:19:41 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_50945349
Lijkt me zo cool. Duizenden kilometers van huis een frikandelletje speciaal eten

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 18 september 2007 @ 05:59:15 #142
59738 ioish
Sem ressaca
pi_53262444
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Ok recept voor kroketten en bitterballen zoals ik ze maak

benodigdheden:
500 gram rundvlees
1 vleesbouillonblokje
flinke hand fijngesneden peterselie
4 laurierb;aadjes
Flinke scheut azijn
50 gram boter
50 gram bloem
zout, peper en nootmuskaat
2 eieren
Paneermeel

In een pan met 1 liter water met azijn, vlees boullionblokje laurier alles langzaam aan de kook brengen en het vlees in ca 2 uur gaar laten koken totdat je het gemakkelijk uit elkaar kan trekken.
Vlees afgieten en het vocht opvangen. Vlees fijn pluisen voor eenkroket met stukjes vlees erin, of in een blender doen als je een kroket wilt zonder grote stukjes vlees erin, een pasta zeg maar.

In een pan de boter smelten. De bloem erdoor roeren en ca 2 minuten zachtjes verwarmen.
Al roerend vocht van het vlees toevoegen en blijven roeren tot er een gladde saus ontstaat. Scheutje voor scheutje nog meer vocht toevoegen tot er een dikke pap ontstaat war de lepel vrijwel rechtop in kan staan.
Vlees en de peterselie toevoegen en roeren en 2 minuten zachtjes doorkoken.
Op smaak brengen met zout, peper en nootmuskaat.
Het geheel dan overdoen in een diepe schaal en minimaal 2 uur, beter is een etmaal, in de koelkast koud laten worden.

daarna:

In een diep bord 2 eireren met beetje water losklutsen.
1 bord met paneermeel en eentje met bloem klaarzetten.
Het vleesmengsel in porties verdelen qua kroket grootte of bitterbal grootte en dan door de bloem rollen.
dan door het eimengsel en dan door de paneermeel. De kroketten moeten goed bedekt zijn met deze 3 zaken, de bloem, het ei en paneermeel. Alle kanten moeten dus flink in deze 3 zitten.

Daarna weer minimaal 2 uur in de koelkast stoppen en daarna kun je ze of bakken of invriezen.

Eet smakelijk

Snert maak ik ook zelf btw en ook ik hou van koken.
Het idee is dat ik dit weekend het ga proberen. Ik zal foto's maken en wellicht een video (youtube?) als mijn vrouw verder niks te doen heeft. Welk type vlees gebruik je overigens? Alcatra? Uiteraard is iedereen welkom om te komen proeven, al is het zowat voor iedereen nogal ver weg...
pi_53262468
wij hebben gelukkig een kookboek meegenomen met traditionele Nederlandse recepten maar met Engelse teksten.
  dinsdag 18 september 2007 @ 08:21:38 #144
59738 ioish
Sem ressaca
pi_53262952
Het gaat niet zozeer om de taal maar om de ingrediënten die je
kunt krijgen in een bepaald land/stad. Het vinden van de juiste ingrediënten of dingen die er op lijken kan namelijk best moeilijk zijn. Vertalen kan je m.b.v. woordenboek en zelfs als je de taal vloeiend spreekt wil dat nog niet zeggen dat je overal aan kan komen Maar goed, dat is nou juist de uitdaging, niet waar?
pi_53262970
Alles wat lekker is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_53268675
In India kun je eigenlijk alles kopen..zelfs van de Nederlandse merken.
pi_53652359
In Oostenrijk heb ik nog geen drop gezien, en volgens mij is er ook niet veel behoefte aan drop, de kamergenoten van mijn vrienden (polen en een rus) vonden het niet te eten en wij nederlanders waren dan ook de enigen die onze meegebrachte voorraad opaten.

Hier bij de Mac hebben ze geen mckroket, maar wel een soort mccamenbert en wat betreft de groente hebben ze volgens mij hier het meeste wel.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:36:53 #148
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53652524
Ontbijtkoek!

Zoals die van Peijnenburg enzo....

Ik was al vergeten dat het bestond. En toen vond ik het bij mijn ouders tijdens mijn bezoek aan Nederland.....

Met roomboter erop!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 3 oktober 2007 @ 02:53:18 #149
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_53659428
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 05:59 schreef ioish het volgende:
Het idee is dat ik dit weekend het ga proberen. Ik zal foto's maken en wellicht een video (youtube?) als mijn vrouw verder niks te doen heeft. Welk type vlees gebruik je overigens? Alcatra? Uiteraard is iedereen welkom om te komen proeven, al is het zowat voor iedereen nogal ver weg...
En, en, en?

Vrienden van ons in China maakten heel regelmatig kroketten en brouwden hun eigen bier. Ze waren erg populair
pi_53688356
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 02:53 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

En, en, en?

Vrienden van ons in China maakten heel regelmatig kroketten en brouwden hun eigen bier. Ze waren erg populair
Vrouwtje van de Nederlandse club hier in Bangalore is er ook erg populair mee!

Mijn moeder heeft het recept gemaild en zegt dat het erg eenvoudig is dus wij gaan het ook proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')