Bronquote:Last Modified: 04 Jun 2007
By: Darshna Soni
A quarter of Muslims polled think the authorities involved with staging the 7/7 London bombings.
It's a worrying picture that suggests a significant minority of British Muslims are alienated from the government and the security services.
A Channel 4 News survey of 500 British Muslims, carried out by GFK NOP, has found that nearly a quarter don't believe the four men identified as the London bombers were responsible for the attacks.
And a similar number say the government or the security services were involved. Nearly six in ten of those polled believe the government hasn't told the whole truth about the July the 7th bombings - and more than half say the intelligence services have made up evidence to convict terrorist suspects.
The findings come as Tony Blair told a London conference that the "true voice of Islam" needed to be heard - to isolate the extremists.
The Prime Minister went on to say that that most Muslims wanted to be "loyal citizens", despite the "disproportionate" public attention given to what he called "small, unrepresentative groups" of radicals. In this exclusive report,
Darshna Soni reveals the full findings of our survey - and talks to Muslims throughout England.
The Survey
Channel 4 News, with GFK NOP, has commissioned a survey to reveal the Muslim community's attitudes towards the 'official narrative' surrounding the 7/7 bombings revealing that: 59% of the 500 people polled believe that the government has not told the public the whole truth about the 7th July bombings.
52% believe that the British security services have "made up" evidence to convict terrorist suspects.
24% believe the four men identified as the July 7th bombers were not actually responsible for the attacks.
68% believe that the Muslim community does not bear any responsibility for the emergence of extremists willing to attack UK targets. Although 58% felt that the community should be doing more.
IDD het is maar 44% willekeurig ondervraagde personen.... niks voor een extremistische moskee ....quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:30 schreef Dagonet het volgende:
De TT is dus schromelijk overdreven
Hoe kom jij aan 44%? Ik zie dat namelijk niet staan in het artikel.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
IDD het is maar 44% willekeurig ondervraagde personen.... niks voor een extremistische moskee ....
Filmpje kijken....?quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan 44%? Ik zie dat namelijk niet staan in het artikel.
Hoever in het filmpje, welke minuut? Het lijkt mij namelijk héél sterk dat er in het filmpje met andere cijfers geschermd wordt dan ze in de enquete waar kunnen maken.quote:
Da's knap, ik zeg dat desiredbard overdrijft en jij draaft meteen de andere kant op en stelt dat ik zeg dat er helemaal niets aan de hand is.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je hebt gelijk Dagonet. Er is niets aan de hand met de moslims in het Westen. Allemaal onzin.
Jullie?quote:
Dat is het dus wel, maar je bent al dusdanig afgestompt of ongeinteresseerd dat je een dergelijke zin uberhaupt uit je strot krijgt.quote:Het is allemaal niet echt opzienbarend eigenlijk.
het is allemaal een groot rechts /christelijk/ seculier danwel feministisch complotquote:Op woensdag 6 juni 2007 14:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je hebt gelijk Dagonet. Er is niets aan de hand met de moslims in het Westen. Allemaal onzin.
Kijk gewoon het hele filmpje even.....quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoever in het filmpje, welke minuut? Het lijkt mij namelijk héél sterk dat er in het filmpje met andere cijfers geschermd wordt dan ze in de enquete waar kunnen maken.
24% denkt dat de regering verantwoordelijk isquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:04 schreef Fides het volgende:
24% vd moslims denkt dat de Britse regering een rol speelt bij 7/7. Niet echt opvallend. 76% denkt dus dat ze het gewoon wel gedaan hebben...
Het percentage Nederlandse 9/11 conspiracy theory denkers zal ook wel rond de 20% liggen.
Geloofde jij niet dat aan het einde der tijden de bomen en stenen tegen je gaan praten en zeggen dat er joden achter staan die je moet vermoorden?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En jij bent dusdanig afgestompt dat je achter elke boom een moslim ziet?
quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geloofde jij niet dat aan het einde der tijden de bomen en stenen tegen je gaan praten en zeggen dat er joden achter staan die je moet vermoorden?
dus het valt best nog mee, zo in perspectief gezienquote:More than a third of the American public suspects that federal officials assisted in the 9/11 terrorist attacks or took no action to stop them so the United States could go to war in the Middle East, according to a new Scripps Howard/Ohio University poll.
Ik zou geschokt zijn als een kwart van de Britse moslims deze aanslagen een goed idee zou vinden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat is het dus wel, maar je bent al dusdanig afgestompt of ongeinteresseerd dat je een dergelijke zin uberhaupt uit je strot krijgt.
Walgelijk dat men vraagtekens durft te zetten bij het gebeurde.....quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zou geschokt zijn als een kwart van de Britse moslims deze aanslagen een goed idee zou vinden.
Ik vind het wel meevallen dat een kwart van de moslims een abonnement op TRU zou willen.
Hoezo? Dat gebeurt aan de lopende band. Mensen willen graag meer zijn achter gebeurtenissen dan er daadwerkelijk zijn.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:30 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Walgelijk dat men vraagtekens durft te zetten bij het gebeurde.....
Wat dat ie door een dierenfanaat met fascistoide trekjes vermoord is..... daar heb ik geen twijfel bij.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoezo? Dat gebeurt aan de lopende band. Mensen willen graag meer zijn achter gebeurtenissen dan er daadwerkelijk zijn.
Je zou je ook een middag kunnen vermaken met alle samenzweringstheorieen over de moord op Fortuyn.
Daar wil ik wel een debat met je over aangaan, maar niet hier. Open er een topic over en ik ben je vrouw.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wat dat ie door een dierenfanaat met fascistoide trekjes vermoord is..... daar heb ik geen twijfel bij.
Dat het klimmaat gecreerd is door Links.... ook geen twijfel bij.
Ze ondermijnen het niet, ze willen gewoon de simpele waarheid niet onder ogen zien.quote:Dat is ook iets dat alleen maar ontkernd wordt binnen datzelfde enge kliekje, hetzelfde soort gespuis als dat in de UK 7/7 aan het ondermijnnen is
Zijn we het daar eens .....quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daar wil ik wel een debat met je over aangaan, maar niet hier. Open er een topic over en ik ben je vrouw.
[..]
Ze ondermijnen het niet, ze willen gewoon de simpele waarheid niet onder ogen zien.
Ja, een gedachtepolitie!quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:55 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zijn we het daar eens .....
Wordt eens tijd voor een millitante groep moslims die de waarheid er bij ze inbeukt.....
Kleine stap cvoor ze ...ze hebben al religieuze politie...quote:
Die kwam gisteren nog aan de deur omdat mijn anjers te zinneprikkelend waren, ja.quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Kleine stap cvoor ze ...ze hebben al religieuze politie...
Anders lees je je even in in het onderwerp:quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:17 schreef desiredbard het volgende:
het is allemaal een groot rechts /christelijk/ seculier danwel feministisch complot![]()
Zoals die Inteligente dame in haar rolstoel ook aantoont met haar uitspraken...
meer lezen?quote:"The policeman said 'mind that hole, that's where the bomb was'. The metal was pushed upwards as if the bomb was underneath the train. They seem to think the bomb was left in a bag, but I don't remember anybody being where the bomb was, or any bag," he said.
Kan er geen verbod op kortzichtige mensen komen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:36 schreef Disorder het volgende:
Kunnen we geen verbod op Truth posters in NWS krijgen?
Ik snap niet dat sommige mensen niet in staat zijn om Ockhams Scheermes toe te passen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Kan er geen verbod op kortzichtige mensen komen?![]()
Ik snap dat andere zichtswijzen dan de jouwe misschien eng zijn maar je hoeft toch niet alles wat de media je voorschoteld klakkeloos te geloven?
Ik wil er hier niet te ver op doorgaan, juist omdat dit [NWS] is, maar als je dit principe toepast zouden eventuele conspiracy-makers juist altijd hun zin krijgenquote:Op woensdag 6 juni 2007 17:39 schreef Floripas het volgende:
Ik snap niet dat sommige mensen niet in staat zijn om Ockhams Scheermes toe te passen.
er was anders wel een oefening die dag .. http://tinyurl.com/8um9dquote:Op woensdag 6 juni 2007 13:20 schreef desiredbard het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=ZV0a8Zz6EO4
Vooral die jufrouw die op een derde beweert dat het een oefening was en dat de Moslims voor niets de schuld krijgen is zeker blond onder haar doekje
nogal logisch hé, als je ervan overtuigd bent dat je niets hebt gedaan maar wel de zwarte piet krijgt toegeschoven, in het openbare leven vijandig wordt bejegend ed, lijkt het me heel normaal dat je je bedreigt voeltquote:En aan het einde...wie voelen zich weer bedreigd.....![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |