Toen ik 12 was werd de zolder omgetoverd tot mijn slaapkamer. Trots dat ik was!
De eerste avond dat ik er sliep ging het al fout. Ik werd wakker en wilde even naar de wc en wat drinken. Alleen vergat ik met mn suffe kop dat ik niet meer om de begane grond sliep. Dus ik wil gewoon rechtdoor lopen waar ik de trap af moest.
Onder aan de trap stond een schoenenrek waar ik met volle vaart in terecht kwam, en op de een of andere manier in vast kwam te zitten. Dus midden in de nacht.. MAMA!!!
Mama schrikt en doet de deur open, om zich eerst een hartverlamming te lachen voordat ze me eruit kon helpen.
Gelukkig alleen een gekreukt ego en wat blauwe plekken aan over gehouden.
Of de ontsnapte kat willen vangen, en erachter aan rennen de trap op... Ik vergat alleen de bovenste tree en gleed zo op mn buik weer naar beneden,
Natuurlijk kwam de kat naar beneden rennen toen ik van de trap was gelazerd, en ging zonder morren naar binnen. Even oma helpen met de zware boodschappen. In elke hand een tas, doe ik normaal gesproken makkelijk. Alleen verloor ik toen mijn evenwicht en kletterde achterover 6 treden naar beneden. Flinke hersenschudding aan overgehouden. Die was niet fijn.