abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50153298
gvd, ik ben momenteel in cairns en kwam terug van een zeer relaxt duiktrip (4 dagen op zee) en had m'n auto ergens in het centrum geparkeerd; blijkt m'n auto gejat te zijn!! mooie boel, gelijk naar de politie en towing company gebeld om te kijken of ie niet weggesleept was, helaas niet.

dus hij is dus nu gejat. Wat nu? Ik ben 2.5 maand met dat klote ding aan het rondrijden, veel gefuck met reparaties gehad en nu dit. mooie boel.

Welke stappen moet ik ondernemen om zoveel mogelijk geld terug te krijgen van de verzekering? (ik wil niet frauderen, dus normale reacties graag). Ik heb aangifte gedaan, en m'n company gemaild. zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

en wat raden jullie aan wbt reizen? ik wil naar sydney doorreizen, denk nu met een bus ofzo, pauper maar het is niet anders. en vertrek 8 augustus. maar wat nou als ik over een maand ofzo gebeld wordt dat m'n bus ergens in het regenwoud boven cairns gevonden is. of nog erger als ik het land al uit ben?

verkopen wordt nogal lastig dan. heeft iemand ervaring met mijn situatie?

ben beniewd.
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:40:49 #2
37811 hemmes
Prietprater
pi_50153932
Wat je kan doen is of met de Greyhound (persoonlijk veel aan gehad daar) of dat je een autoverhuur bedrijf belt of zij niet auto's hebben die van stad naar stad (bijv in jou geval Cairns naar Sydney) gereden moet worden. Kost je meestal niets en je krijgt benzine geld. Wel zit je dan aan een limiet, maar dat is verschillend per verhuurbedrijf.

Het helpt je niet met het terugklrijgen van de auto, maar als pleister op de wonde wellicht...?

[ Bericht 13% gewijzigd door hemmes op 06-06-2007 09:42:37 (nu af.) ]
Praatprieter
pi_50154015
Greyhound of iets in die trend kan idd. Ik heb zelf met Ozexperience gereisd, ik vond het iig erg leuk:

http://www.ozexperience.com/

Heel veel succes en sterkte!
Bah !
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:10:42 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_50154780
Ik weet niet of aangifte doen voldoende is om van eventuele verkeersboetes af te komen, als eigenaar ben je daar namelijk verantwoordelijk voor in Oz!
Een auto huren is goed te doen, kost een paar honderd dollar one-way, heb je een aantal dagen.
Ozexperience is leuk, als je tijd hebt om wat te zien onderweg. Greyhound gaat in 1 stuk door, als je haast hebt, maar dan kan je ook vliegen (als dat ondertussen alweer goedkoper is binnenlands).
censuur :O
pi_50157385
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik weet niet of aangifte doen voldoende is om van eventuele verkeersboetes af te komen, als eigenaar ben je daar namelijk verantwoordelijk voor in Oz!
Een auto huren is goed te doen, kost een paar honderd dollar one-way, heb je een aantal dagen.
Ozexperience is leuk, als je tijd hebt om wat te zien onderweg. Greyhound gaat in 1 stuk door, als je haast hebt, maar dan kan je ook vliegen (als dat ondertussen alweer goedkoper is binnenlands).
mijn planning is om rond 8 augustus naar christchurch te vliegen. ik heb m'n duikbrevet dus wil nog wel wat duiken maken. en verder uiteraard de highlights zien aan de oostkust (en eventueel landinwaards als dat wat is).

ik ben bijna klaar met m'n rondje australie, Sydney -> Canberra -> melbourne _> Great OR -> Adelaide -> outback -> Darwin -> cairns. einde auto.

dus heb ongeveer 7 weken nog. ik wil misschien nog wel ff een weekje werken (of 2) en voor de rest veel zien. is 5 weken reizen dan genoeg?
pi_50173270
Voor de verzekeringsvraag gaat deze nog even naar WGR

voor reistips in Australiė kun je goed terecht in: Australiė deel 11
  donderdag 7 juni 2007 @ 07:40:11 #7
179752 TheChemeng
['ębsin&#;] Ikea boy
pi_50189765
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je een copie van de aangifte kunt laten zien ben je uiteraard niet meer verantwoordelijk van de overtredingen die later worden begaan met jou auto.

Hoe je zoveel mogelijk geld terug kan krijgen zou ik niet weten het lijkt me dat als je niks extras hebt verzekerd dat je de boekwaarde plus eventueel een vergoeding voor de inhoud krijgt.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')