alweer....quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:32 schreef BrandX het volgende:
anyways, day break, dat ging ik kijken.
dus toedels en tot laterz![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het plaatsen van privé gegevens is niet toegestaanquote:
Vastelaovend (Nederlands: vastenavond) is het Rooms-Katholieke feest dat vooraf gaat aan de priode van 40 dagen vasten voor Pasen. Dit, van oorsprong drie dagen durende feest (zondag, maandag en dinsdag) is de laatste gelegenheid om nog eens flink uit de band te springen, alvorens 40 dagen te vasten. Deze drie dagen van plezier, muziek en bier staat alles op zijn kop, de stad wordt geregeerd door Prins Carnaval, de lokale politiek wordt in de optocht eens flink op de korrel genomen, en elke dag wordt er tot diep in de nacht gefeestquote:
Vastelaovend is cultuur ja. Het is een religieus volksfeest, zoals je in mijn post kunt lezen, dat diep verweven is met de cultuur in grote delen van het landquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:34 schreef vrolijke-frits het volgende:
Er gingen op mijn studie serieus mensen klagen dat we een tentamen hadden op de dinsdag van CarnavalOmdat het cultuur is enzo!
Laat ze lekker daar blijven dan kom niet naar Utrecht als je niets wilt doen met carnaval!
Waarschijnlijk betreft het een oneerbaar voorstelquote:
Zie je..... heeft dus wel met carnaval te maken...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:39 schreef MPG het volgende:
[..]
Vastelaovend (Nederlands: vastenavond) is het Rooms-Katholieke feest dat vooraf gaat aan de priode van 40 dagen vasten voor Pasen. Dit, van oorsprong drie dagen durende feest (zondag, maandag en dinsdag) is de laatste gelegenheid om nog eens flink uit de band te springen, alvorens 40 dagen te vasten. Deze drie dagen van plezier, muziek en bier staat alles op zijn kop, de stad wordt geregeerd door Prins Carnaval, de lokale politiek wordt in de optocht eens flink op de korrel genomen, en elke dag wordt er tot diep in de nacht gefeest. De woensdag erna gaan alle gelovigen naar de kerk om een askruisje te halen bij meneer pastoor, en begint de vastentijd.
Tegenwoordig is de religieuze betekenis wat op de achtergrond geraakt. Vooral het plezier en het persifleren van het leven van alledag staan voorop, evenals het bier drinken. De tendens is ook dat carnaval steeds langer duurt. De zaterdag is er al stilletjesaan bijgekomen en ook de vrijdagavond wordt door sommigen al voorzichtigjes aangegrepen om te beginnen met feesten. Echter, vanaf 11-11 staan er al activiteiten op het programma, varierend van liedjes-avond, waar de carnavalshits van het komend seizoen gekozen worden, tot prinsenbals, waar Prins Carnaval uitkomt.
Alaaf!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:39 schreef MPG het volgende:
[..]
-lang verhaal over raar limbo/brabo volk dat zuipt onder het mom van 'geloof'
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:41 schreef MPG het volgende:
kwartet?
Vastelaovend heet boven de rivieren carnavalquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:42 schreef OA het volgende:
[..]
Zie je..... heeft dus wel met carnaval te maken...![]()
Alles onder de rivieren is sowieso besmet...![]()
Heel mooi verwoord Frits!!!quote:
Moet jij nodig zeggen met je sextet van vandaagquote:
Je kan toch niet bannen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:38 schreef crossover het volgende:
[..]
Het plaatsen van privé gegevens is niet toegestaan![]()
quote:
Jullie kunnen beide bieden.quote:
want?quote:
Hier wordt alles wat daar enigszins mee te maken heeft onder de noemer carnaval verpakt...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:43 schreef MPG het volgende:
[..]
Vastelaovend heet boven de rivieren carnaval![]()
![]()
![]()
Mijn eigen privé gegevens?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:38 schreef crossover het volgende:
[..]
Het plaatsen van privé gegevens is niet toegestaan![]()
Dom maar toegestaan!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn eigen privé gegevens?![]()
Whehe... mooi stukje cultuur is het welquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:44 schreef OA het volgende:
[..]
Hier wordt alles wat daar enigszins mee te maken heeft onder de noemer carnaval verpakt...![]()
Eén pot nat dusch...![]()
Ik hoopte eigenlijk dat jij bereid zou zijn je mening wat te onderbouwenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:46 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dank je!
[..]
Ik omschrijf blijkbaar zijn gedachten
Je moet er mee opgegroeid zijn....quote:
dat is not done hier...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:47 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik hoopte eigenlijk dat jij bereid zou zijn je mening wat te onderbouwen
Ik zeg ook niet dat ik daar niet bereid toe benquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:47 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik hoopte eigenlijk dat jij bereid zou zijn je mening wat te onderbouwen
Ik ben er ook pas sinds mijn 17e jaar echt mee begonnenquote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn eigen privé gegevens?![]()
Inderdaad, want dan staan we allemaal op de stoep voor koffiequote:
Zou je je mening dan eens willen onderbouwen, en zo ja dat ook doen?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:48 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik daar niet bereid toe ben
Absoluutquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:49 schreef crossover het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, want dan staan we allemaal op de stoep voor koffie
Prima opvoeidng genoten dus!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:48 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik ben er ook pas sinds mijn 17e jaar echt mee begonnen
Vanuit mijn opvoeding nooit meegekregen...
quote:
Ja hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:49 schreef MPG het volgende:
[..]
Zou je je mening dan eens willen onderbouwen, en zo ja dat ook doen?
Agendapuntje liefde is nogal een eenzijdige monoloog mijnerzijds geworden, met antwoorden op jullie prnagende vragen...quote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:56 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ja hoor
Ik ben van mening dat mensen in het zuiden lekker moeten doen wat ze niet laten kunnen, maar niet alles onder de noemer van het Katholieke geloof moeten laten vallen. Bedrijven en instellingen zijn dicht tijdens carnaval, ben ik geen voorstander van immers, de economie dient gewoon door te draaien.
Mensen die vanuit Brabant naar 'boven de rivieren' komen, moeten niet denken dat zij ook hier alles kunnen verstoren 'omdat het carnaval is'.
Kort gesteld: hou carnaval lekker ini het zuiden.
Dank voor uw aandacht! Voor vragen mail naar koffiesc@live.com .nl
Zoals ik al zei is de religieuze noot vcrijwel verdwenen, en gaat het vooral om de gezelligheid en het persifleren van het leven van alledag.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:56 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ja hoor
Ik ben van mening dat mensen in het zuiden lekker moeten doen wat ze niet laten kunnen, maar niet alles onder de noemer van het Katholieke geloof moeten laten vallen. Bedrijven en instellingen zijn dicht tijdens carnaval, ben ik geen voorstander van immers, de economie dient gewoon door te draaien.
Mensen die vanuit Brabant naar 'boven de rivieren' komen, moeten niet denken dat zij ook hier alles kunnen verstoren 'omdat het carnaval is'.
Kort gesteld: hou carnaval lekker ini het zuiden.
Dank voor uw aandacht! Voor vragen mail naar koffiesc@live.com
Mijn dakterras is groot genoeg en ik heb net een verse pot Euroshopper vriesdroogkoffie!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:49 schreef crossover het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, want dan staan we allemaal op de stoep voor koffie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |