Schei toch uit. Ik haal het niveau van het NL. elftal niet onderuit. Als ik het goed begrijp vind jij het dus wel wereldtop. Vind ik niet en dan heb ik het vooral over het verdedigende gedeelte. Dat is wel het verschil met 1998 / 2000. Als je Stam, de Boer en Numan (vind jij middelmaat maar was in die tijd gewoon een zeer nuttige back die aanvallend ook wat toevoegde) in hun hoogtijdagen ter beschikking hebt en je vergelijkt dat met nu dan is er gewoon een klasse verschil. Ook aanvallend was het toen beter alhoewel ik wel de hoop heb dat we daar wel progressie in gaan boeken.quote:Op zondag 17 juni 2007 23:55 schreef Grimm het volgende:
[..]
asjeblieft zeg wat een lulverhaal. er valt een meer dan redelijke opstelling te maken met de spelers die er zijn. ik vindt het prima als je nieuwe spelers wilt uitproberen maar spelers zoals Sprockel, Jansen, Denneboom, etc. en die lui allemaal op roepen is ronduit belachelijk. Het lijkt wel alsof hij niet in de sterkst mogelijke opstelling wil spelen. Hij laat de beste voetballers er buiten.
In 98/2000 waren er ook mindere voetballers tussen met mensen zoals Numan, Zenden etc. dus ga nou niet ineens het nivo van het nl elftal naar beneden halen. Wij waren toen zo goed omdat er een uitgebalanceerd elftal stond en een uitgebalanceerde selectie. En niet 4 links backs en 1 centrale verdediger. Dan vraag je ook om problemen.
Met spelers zoals, Sar, Bommel, Nistelrooy, Seedorf, Davids, VDV, Robben, Persie, Mathijsen, Boulahrouz, Bronckhorst valt meer dan een redelijk elftal te maken. Maar als je mensen zoals Sprockel, Jaliens, Landzaat, De jong, Bouma, Slory oproept, dan is het ook gedoemd om mis te gaan.
Welkom bij de Opportunisten Club !quote:Op zondag 24 juni 2007 11:58 schreef Gelderland het volgende:
v. Basten, maakt u plaats voor Foppe please
Dus eigenlijk ben je het totaal met me eensquote:Op maandag 18 juni 2007 17:51 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Schei toch uit. Ik haal het niveau van het NL. elftal niet onderuit. Als ik het goed begrijp vind jij het dus wel wereldtop. Vind ik niet en dan heb ik het vooral over het verdedigende gedeelte. Dat is wel het verschil met 1998 / 2000. Als je Stam, de Boer en Numan (vind jij middelmaat maar was in die tijd gewoon een zeer nuttige back die aanvallend ook wat toevoegde) in hun hoogtijdagen ter beschikking hebt en je vergelijkt dat met nu dan is er gewoon een klasse verschil. Ook aanvallend was het toen beter alhoewel ik wel de hoop heb dat we daar wel progressie in gaan boeken.
En om nou heel flauw spelers als Sprockel en Slory te noemen die geselecteerd zijn in oefenwedstrijden omdat de 1e en 2e keus door welke reden dan ook niet ter beschikking waren zegt meer over jou dan over v. Basten. Jaliens is een van de schaarse rechtsbacks, noem mij is een betere (ik vind hem ook geen top hoor). Evt. Heitinga kan er spelen en een Kromkamp die al 2 jaar stilstaat in zijn ontwikkeling. Bouma heeft het redelijk gedaan en er zijn weinig alternatieven voor die positie. Evt. Ooijer als ie terugkomt. Het is nu eenmaal zo dat we niet kunnen putten uit wereldverdedigers.
Welkom bij de club. Dus eigenlijk vind jij ook wel dat Marco uitstekend presteert met een team waar kwalitatief nogal wat ontbreekt?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:25 schreef Grimm het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je het totaal met me eens
misschien wel, misschien niet. 1 ding is zeker; v. Basten kan geen team smeden. Punt 1: omdat hij daar de persoonlijkheid niet voor heeft (te hard, in systemen etc). Punt 2: omdat hij TELKENS nieuwe spelers bijvoegd en weer weghaal.... lekker teamgevoel ontstaat er dan ..quote:
Haha nee, ik vindt dat er juist wel kwaliteit is en dat er wel een enorm goed team van te maken is.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:39 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Welkom bij de club. Dus eigenlijk vind jij ook wel dat Marco uitstekend presteert met een team waar kwalitatief nogal wat ontbreekt?
Het grootste verschil vind ik nog, dat de spelers van Jong Oranje perfect van ieders kwaliteiten gebruik maakt(dribbel van Drenthe, diepgang van Bakkal, voorzet van de Ridder, balvastheid Maduro enz.) en elkaars zwakke punten camoufleert. Ik denk dat je daar de goeie coaches aan kunt herkennen.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:18 schreef Grimm het volgende:
[..]
Haha nee, ik vindt dat er juist wel kwaliteit is en dat er wel een enorm goed team van te maken is.
We hebben spelers die zowat elke week uitblinken.
Ik noemde slory en Sprockel, maar ik kan nog 15 andere opnoemen.
Er staat geen uitgebalanceerd elftal of selectie, kijk maar n's naar jong oranje daar is er 2 voor elke positie. terwijl basten soms 4 links backs selecteerd. Er zit totaal geen lijn in het selectiebeleid van van basten.
Bassie is het zeker weten niet hahaquote:Op zondag 24 juni 2007 14:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Opportunistisch klootjesvolk.
Alsof Foppe de nieuwe Jezus is...
Natuurlijk niet, maar wel een coach die in korte tijd een goed team neer weer te zetten en inzicht heeft. Beide kan Kneus van Basten niet.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Opportunistisch klootjesvolk.
Alsof Foppe de nieuwe Jezus is...
Foppe is een leuke vent en is voor dit niveau (jeugd teams waarmee je onbevangen je gang kan gaan) een perfecte coach. Dat veel mensen hier nu opeens doorslaan en hem zelfs als bondscoach van het echte Oranje zien gaat natuurlijk veel te ver. En over welke 3 jaar ellende heb je het eigenlijk ? Over die 36 wedstrijden waar er maar 2 van verloren zijn gegaan ? Of over de gemakkelijke plaatsing voor het WK en waarschijnlijk ook het komende EK ?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:26 schreef Solstice het volgende:
Nah, is gewoon een goeie coach, niets meer en niets minder. Maar als je 3 jaar ellende met het Nederlands elftal achter de rug hebt, lijkt zoiets natuurlijk al heel wat. Foppe doet eigenlijk gewoon wat elke goeie coach zou moeten kunnen.
Noem ook ff het rijtje wedstrijden waarin we goed hebben gevoetbald..het voetbal wat jong oranje heeft laten zien.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Foppe is een leuke vent en is voor dit niveau (jeugd teams waarmee je onbevangen je gang kan gaan) een perfecte coach. Dat veel mensen hier nu opeens doorslaan en hem zelfs als bondscoach van het echte Oranje zien gaat natuurlijk veel te ver. En over welke 3 jaar ellende heb je het eigenlijk ? Over die 36 wedstrijden waar er maar 2 van verloren zijn gegaan ? Of over de gemakkelijke plaatsing voor het WK en waarschijnlijk ook het komende EK ?
Alle lof voor Foppe maar hij heeft de kwaliteiten niet om in de echte top te werken.
Uitstekend? een derde plaats achter B-landen in de kwalificatie voor Euro 2008quote:Op zondag 24 juni 2007 13:39 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Welkom bij de club. Dus eigenlijk vind jij ook wel dat Marco uitstekend presteert met een team waar kwalitatief nogal wat ontbreekt?
Heb geen zin om alles wat ik al is gepost heb nog is te posten. Laten we het d'r maar op houden, dat ik en velen met mij drie jaar ellende hebben gehad, en zelfs de tv d'r niet meer voor aanzetten, en dat jij samen met Henk Kesler, Johan Cruijff en Marco van Basten 3 leuke jaren hebt gehad. Foppe mag het van mij best een keer proberen trouwens, maar ik denk dat hij zelf ook liever naar Peking gaat.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:34 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Foppe is een leuke vent en is voor dit niveau (jeugd teams waarmee je onbevangen je gang kan gaan) een perfecte coach. Dat veel mensen hier nu opeens doorslaan en hem zelfs als bondscoach van het echte Oranje zien gaat natuurlijk veel te ver. En over welke 3 jaar ellende heb je het eigenlijk ? Over die 36 wedstrijden waar er maar 2 van verloren zijn gegaan ? Of over de gemakkelijke plaatsing voor het WK en waarschijnlijk ook het komende EK ?
Alle lof voor Foppe maar hij heeft de kwaliteiten niet om in de echte top te werken.
En jij wil dat mensen je serieus nemen?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:33 schreef Malibu-06 het volgende:
terwijl Foppe het tegendeel bewijst.
Ik denk dat Seedorf de turnlessen met Foppe wel serieus neemt ja. Dat werkt toch niet bij dat soort spelers joh. Foppe is perfect voor deze leeftijdsgroep, maar niet voor het echte Oranje.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:44 schreef Solstice het volgende:
[..]
Heb geen zin om alles wat ik al is gepost heb nog is te posten. Laten we het d'r maar op houden, dat ik en velen met mij drie jaar ellende hebben gehad, en zelfs de tv d'r niet meer voor aanzetten, en dat jij samen met Henk Kesler, Johan Cruijff en Marco van Basten 3 leuke jaren hebt gehad. Foppe mag het van mij best een keer proberen trouwens, maar ik denk dat hij zelf ook liever naar Peking gaat.
Heeft inderdaad geen zin om constant in herhaling te vallen. Dat jij drie jaar ellende hebt gezien is zonde. Welke bondscoach er ook is, er zal altijd kritiek zijn. Dat moet vooral zo blijven. Ik ben het grotendeels wel met het selectiebeleid eens van v. Basten, alhoewel Seedorf er van mij veel eerder bij had gemogen. Ik durf zelf te zeggen dat v. Basten de basis legt voor een succesvol Oranje. Ik hoop dat het EK een succes wordt. Zeker is wel dat we daarna een Oranje zullen hebben die een goede ombouw heeft doorstaan van de succesvolle "1998" generatie naar een nieuwe generatie.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:44 schreef Solstice het volgende:
[..]
Heb geen zin om alles wat ik al is gepost heb nog is te posten. Laten we het d'r maar op houden, dat ik en velen met mij drie jaar ellende hebben gehad, en zelfs de tv d'r niet meer voor aanzetten, en dat jij samen met Henk Kesler, Johan Cruijff en Marco van Basten 3 leuke jaren hebt gehad. Foppe mag het van mij best een keer proberen trouwens, maar ik denk dat hij zelf ook liever naar Peking gaat.
Met een wedstrijd minder.. En kijk voor de grap even naar de andere A landen, zo slecht staat NL er niet voor.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:44 schreef okee6 het volgende:
[..]
Uitstekend? een derde plaats achter B-landen in de kwalificatie voor Euro 2008
Ik ben blij dat jij gister een kutavond hebt gehad.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En jij wil dat mensen je serieus nemen?.
Hoe kan je u21 in godsnaam met het echte werk vergelijken.
Qua teambuilding zijn ze wel te vergelijken, omdat je allebei met teams te maken hebt die in een korte periode wat op moeten bouwen. Het ene team raakt alleen na 3 weken op elkaar ingespeeld, het andere is het na 3 jaar nog niet. Qua tegenstand kom je op zo'n EK trouwens meer tegen als bijvoorbeeld tegen Luxemburg, Macedonië en Albanië.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En jij wil dat mensen je serieus nemen?.
Hoe kan je u21 in godsnaam met het echte werk vergelijken.
Ik ben niet eens voor Oranje, dipshitquote:Op zondag 24 juni 2007 14:55 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij gister een kutavond hebt gehad.
Blijf jij wel thuis voor het geweldige voetbal wat bassie laat zien? Aanvallend spetterend voetbal tegen tegenstanders van naam?
En dus is de motivatie groter.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:02 schreef Solstice het volgende:
[..]
Qua teambuilding zijn ze wel te vergelijken, omdat je allebei met teams te maken hebt die in een korte periode wat op moeten bouwen. Het ene team raakt alleen na 3 weken op elkaar ingespeeld, het andere is het na 3 jaar nog niet. Qua tegenstand kom je op zo'n EK trouwens meer tegen als bijvoorbeeld tegen Luxemburg, Macedonië en Albanië.
Wat de fuck doe je dan in het van basten moet ontslagen worden topicquote:Op zondag 24 juni 2007 15:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik ben niet eens voor Oranje, dipshit.
Maar om het niveau van U21 te gaan vergelijken met het echte EK is natuurlijk te triest voor woorden. Alsof die jonkies er met Foppe wel meteen zouden staan op een echt toernooi. Van Basten doet het qua resultaat prima. Met vergeet steeds maar dat het geen schande is om door Portugal uitgeschakeld te worden. Dat had Foppe ook kunnen gebeuren,.
Ik denk dat hij wel professional genoeg is om in te zien wat bij een jonge groep past en wat bij volwassen spelers. Blijkt in ieder geval wel uit de interviews waarin ie heeft gezegd dat bepaalde dingen die bij zo'n jonge ploeg goed werken, natuurlijk niet werken bij volwassen kerels.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik denk dat Seedorf de turnlessen met Foppe wel serieus neemt ja. Dat werkt toch niet bij dat soort spelers joh. Foppe is perfect voor deze leeftijdsgroep, maar niet voor het echte Oranje.
Oh, sorry. Ik wist niet dat je hier alleen een mening over mag hebben als je voor Oranje bentquote:Op zondag 24 juni 2007 15:04 schreef Grimm het volgende:
[..]
Wat de fuck doe je dan in het van basten moet ontslagen worden topicfucking cunt
Logische opstelling en selectiebeleid wil doorgaans ook nogal helpen.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En dus is de motivatie groter.
Nogmaals, kijk even naar Italie, Engeland en Spanje enzo. Tis niet zo dat alle A landen, behalve Nederland, door de kwalificatie heen freeweelen.
Ik vind dat ie het prima doet.. Met mooi voetbal en verliezen kom je ook nergens.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:06 schreef Solstice het volgende:
[..]
Logische opstelling en selectiebeleid wil doorgaans ook nogal helpen.
Zou wel helpen, maar ik snap ook wel dat de tegenpartij wil dat Bassie blijft zitten.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Oh, sorry. Ik wist niet dat je hier alleen een mening over mag hebben als je voor Oranje bent.
Onzin.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:07 schreef Grimm het volgende:
[..]
Zou wel helpen, maar ik snap ook wel dat de tegenpartij wil dat Bassie blijft zitten.
Als je tegen landen zoals Thailand etc. ook niet wint dan is het diep triest natuurlijk. niet voor niks zijn we afgezakt op de uefa lijst. Als we niet tegen A landen oefenen zoals frankrijk, brazilie kom je altijd voor "onaangename" verrasingen te staan zoals het verliezen tegen portugal, gewoon domweg omdat je niet weet waar je staat.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vind dat ie het prima doet.. Met mooi voetbal en verliezen kom je ook nergens..
Nogmaals, elke bondscoach had van Portugal kunnen verliezen. Dat is echt geen argument.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:09 schreef Solstice het volgende:
WK heb je het over of zo?
Ja daarom snap ik ook wel dat je voor Bassie bent haha natuurlijk wil de tegenpartij dat Bassie blijft zitten. ja of ben je nu wel ineens voor het nl elftal? heeft niks met racisme te maken ofzo, of ga je altijd zo snel in het verdomhoekje zittenquote:Op zondag 24 juni 2007 15:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Onzin.
Ik woon al mn leven lang in Nederland en volg derhalve het Nederlandse voetbal ook. Ergo, ik heb er een mening over.
Als dat je niet bevalt, ga je lekker op Stormfront over voetbal praten. Weet je iig zeker dan er geen buitenlanders zijn die zich er mee bemoeien.
Agreed, maar is het Van Basten die de tegenstanders kiest? Tegen A landen oefenen is idd wat beter, aan de andere kant zijn die vaak net zo ongemotiveerd als Oranje.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:10 schreef Grimm het volgende:
[..]
Als je tegen landen zoals Thailand etc. ook niet wint dan is het diep triest natuurlijk. niet voor niks zijn we afgezakt op de uefa lijst. Als we niet tegen A landen oefenen zoals frankrijk, brazilie kom je altijd voor "onaangename" verrasingen te staan zoals het verliezen tegen portugal, gewoon domweg omdat je niet weet waar je staat.
Kun je wel leuk een weekje gaan trainen maar dan weet je niet waar je op moet trainen.
Nee, ik ben niet voor Nederland.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:11 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ja daarom snap ik ook wel dat je voor Bassie bent haha natuurlijk wil de tegenpartij dat Bassie blijft zitten. ja of ben je nu wel ineens voor het nl elftal? heeft niks met racisme te maken ofzo, of ga je altijd zo snel in het verdomhoekje zitten![]()
Wel leuk, dat jij als niet Oranje fan een veel meer realistische kijk op het grote Oranje hebt dan al die napraters en opportunisten. Welk land support jij eigenlijk?quote:Op zondag 24 juni 2007 15:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Onzin.
Ik woon al mn leven lang in Nederland en volg derhalve het Nederlandse voetbal ook. Ergo, ik heb er een mening over.
Als dat je niet bevalt, ga je lekker op Stormfront over voetbal praten. Weet je iig zeker dan er geen buitenlanders zijn die zich er mee bemoeien.
Het land waar ik vandaan kom, Griekenland.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:14 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wel leuk, dat jij als niet Oranje fan een veel meer realistische kijk op het grote Oranje hebt dan al die napraters en opportunisten. Welk land support jij eigenlijk?
Maar tegen een A land zul je altijd meer weerstand krijgen dan tegen Thailand.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Agreed, maar is het Van Basten die de tegenstanders kiest? Tegen A landen oefenen is idd wat beter, aan de andere kant zijn die vaak net zo ongemotiveerd als Oranje.
Kijk naar 2004, Nederland walste met 4-0 over Griekenland heen, dat een week of 4 later de finale won. Ook dat zegt niets. Die hele oefenpotjes zijn sowieso al overbodig. Onaangenaam was het wel, verliezen van Portugal. Maar een verrassing allerminst. Ik had er wel degelijk rekening mee gehouden, Portugal heeft een heel goed elftal.
Van Nistelrooy wilde garanties op een basisplaats, dat zijn sterallures. Opzouten met dat soort gasten.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:16 schreef Grimm het volgende:
[..]
Maar tegen een A land zul je altijd meer weerstand krijgen dan tegen Thailand.
Aan die verliespartij zit een luchtje vindt ik, ivm dat hele gedoe met Nistelrooy. want we hebben wel kansen gehad in die wedstrijden, en kuyt etc. misten die kansen, terwijl nistelrooy heeft bewezen altijd een killer te zijn.
En zo zijn er her en der nogal wat blunders gemaakt.
dat wilde hij niet, dat heeft v. Nistel zelf aangegeven. Hij wilde alleen vertrowen...quote:Op zondag 24 juni 2007 15:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Van Nistelrooy wilde garanties op een basisplaats, dat zijn sterallures. Opzouten met dat soort gasten.
Ik heb 't over die wedstrijd tegen portugal. en andere tactische dwalingen.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Van Nistelrooy wilde garanties op een basisplaats, dat zijn sterallures. Opzouten met dat soort gasten.
Dan zal 2004 wel het mooiste jaar van je (voetbal) leven zijn geweest. Staan er volgens mij momenteel weer goed voor in EK-kwalificatie reeks. Volgend jaar in de finale : Griekenland-Nederland. Deal ?quote:Op zondag 24 juni 2007 15:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het land waar ik vandaan kom, Griekenland..
Er worden brieven verstuurd en ontvangen van verschillende voetbal bonden en dan kijken ze wie er beschikbaar zijn etc. Wordt in overleg gedaan met iedereen.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[edit]
Meer weerstand heb je zeker ja. Maar nogmaals, wie kiest de tegenstanders?
Van Basten of de KNVB? (serieuze vraag trouwens, heb geen idee. )
2006 en 2007 waren geen leuek voetbaljaren voor NL?quote:Op zondag 24 juni 2007 15:20 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dan zal 2004 wel het mooiste jaar van je (voetbal) leven zijn geweest. Staan er volgens mij momenteel weer goed voor in EK-kwalificatie reeks. Volgend jaar in de finale : Griekenland-Nederland. Deal ?
Dat ben ik wel met je eens. Maar het argument dat v. Basten moet blijven is omdat ie goed presteert, maar als je d'r al redelijk snel uit ligt op het WK klopt dat dus niet helemaal. De argumenten tegen v. Basten zijn dat z'n selectiebeleid nergens op slaat, hij bepaalde spelers als stront behandelt, terwijl anderen geen fout kunnen doen bij hem, z'n opstellingen van geen kant kloppen, en dat hij vasthoudt aan een systeem dat met deze spelers niet werkt.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nogmaals, elke bondscoach had van Portugal kunnen verliezen. Dat is echt geen argument.
Kuijt verdiende die kans tegen Portugal. Nistelrooij bracht weinig tot niets op het WK dus was het heel legitiem om een andere keuze te maken, zeker als je Kuijt achter de hand hebt. Over v. Bommel zullen we het inderdaad maar helemaal niet meer hebben. Daar zijn we gelukkig van verlost.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:20 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ik heb 't over die wedstrijd tegen portugal. en andere tactische dwalingen.
Laten we 't niet weer over nistelrooy en bommel etc. hebben want dat hebben we al in deel 9-16 besproken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |