FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / hoge kilometerstand slecht voor auto?
BaDaZzdinsdag 5 juni 2007 @ 15:28
Ik vraag me nu al een tijdje af waarom men soms zo huiverig is voor een hoge kilometer stand.
Ik heb zelf een volvo s40 gezien uit '96 met 160.000 op de teller.

Is de auto dan gelijk afgeragd? Of hangt het van de fabrikant af?
-chefke-dinsdag 5 juni 2007 @ 15:33
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:28 schreef BaDaZz het volgende:
Ik vraag me nu al een tijdje af waarom men soms zo huiverig is voor een hoge kilometer stand.
Ik heb zelf een volvo s40 gezien uit '96 met 160.000 op de teller.

Is de auto dan gelijk afgeragd? Of hangt het van de fabrikant af?
neeh hoor de moderne auto is bij 160K nog goed te rijden kijk tis geen nieuwe meer hij zal her en der een rammeltje hebben en je versnellingsbak zal iets minder strak zijn als een gloed nieuwe maar der is over het algemeen niks mis met een auto met ervaring zeg maar.

heb zelf een 100nx met 180K op de klok en die rijd nog harstikke goed nog net zo goed als dat hij deed toen ik hem kocht met 135K.

der is alleen 1 ding de onderhoudskosten zijn over het algemeen wat hoger.

maar liever een jonge auto met veel kilometers dan een oude met weinig.
crackheaddinsdag 5 juni 2007 @ 15:37
Dat hangt van de kwaliteit van de auto, het gebruik en het onderhoud af, wat anders?
Crashcatdinsdag 5 juni 2007 @ 15:39
Als er normaal mee gereden is, dan zijn de meeste moderne auto's pas bij de 100k echt ingereden.
Mits goed onderhouden, kan zo'n auto makkelijk meer dan 200k rijden.
chemistonedinsdag 5 juni 2007 @ 15:43
Ik heb zelf een 440 gehad. Die heb ik gekocht met 308.000 km op de teller. In drie jaar tot 368000 km gereden en toen was er nog steeds niets mee aan de hand, behalve dat ik een grotere nodig had. Mits goed onderhouden kan zo'n S40 minstens 250000+ KM mee.
Philippe_Starckdinsdag 5 juni 2007 @ 15:45
Ik denk eerder dat men een hoge kilometerstand aan hoge onderhoudskosten koppelt.
D-FENSdinsdag 5 juni 2007 @ 15:47
Niet de kilometers maar de koude starts zijn funest voor een auto. Dan treed de meeste slijtage op.

Als een auto na die koude start telkens 100km draait zal je bij km-stand X minder slijtage hebben dan wanneer elk ritje mx. 5km was. Kilometers alleen zegt dus weinig.
BaDaZzdinsdag 5 juni 2007 @ 15:59
bij die s40 staat wel dat er bij 150.000 een nieuwe motor in is gegaan
Vlaflipdinsdag 5 juni 2007 @ 16:01
Een Volvo waar al na 150.000 een nieuwe motor in moet?? Dat klinkt niet echt best moet ik zeggen.. als er een merk is dat makkelijk hoge tellerstanden kan hebben...

Maar zoals gezegd, een hoge tellerstand zegt niet alles. Mits goed onderhouden kan een auto best veel kilometers maken. Mijn huidige auto (Honda Civic Coupe) heb ik gekocht met bijna 250.000 op de teller en die rijdt ook nog als een zonnetje.
bassetdinsdag 5 juni 2007 @ 16:14
Motoren zijn het probleem niet bij een auto. Die zijn doorgaans onverwoestbaar, Het is alle zooi er omheen die het eerder begeeft, bijvoorbeeld rotte elektronika is een hele dure grap. Dan heb je nog zaken als remmen, carosserie, versnellingsbakken, veringen. Als je een auto met veel kilometers koopt, zorg dat dat deze alle grote dingen onlangs vervangen heeft gehad. (banden, distributieriem, uitlaat) zo zijn er meer die periodiek vervangen moeten worden en een hoop kosten.
MikeyMandinsdag 5 juni 2007 @ 16:42
Tsjah, natuurlijk is een nieuwe auto "beter" dan eentje met 5 ton op de klok...

Maar alles hangt samen met het onderhoud en de manier waarop met de auto omgegaan wordt...

Vaak worden de onderhoudskosten toch wat hoger omdat er toch steeds meer dingen versleten zijn... Opzich hoeft de auto er niet slechter van te worden als dat onderhoud gewoon wordt uitgevoerd...
BaDaZzdinsdag 5 juni 2007 @ 17:14
dus een onderhoud die goed onderhouden is kan veel kilometers lopen als ik het zo goed lees
-chefke-dinsdag 5 juni 2007 @ 17:38
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:14 schreef BaDaZz het volgende:
dus een onderhoud die goed onderhouden is kan veel kilometers lopen als ik het zo goed lees
jips

mijn vorige baas had een XM met 3 ton op de klok en toen was het blok ook echt op hij reed nog wel maar je merkte gewoon dat ie op was olie verbruik stuk mindere compresie ect.

maar verder werkte en was alles oke aan de auto welke keurig onderhouden was.
claudius013dinsdag 5 juni 2007 @ 18:48
Ik was heel erg gehecht aan m`n ouwe diesel. Het was dan wel een MB (w124 model, 250 td, 1991) gekocht ooit met 210k op de teller en probleemloos jaren door heel europa gekacheld, door omstandigheden moest `ie weg, met 493k.

Gewoon de olie in de gaten houden en niet teveel "schampen"
(oh ja, oudere MB diesels hebben niet al teveel onderhoud nodig, dat was ook best fijn...)
bluebitwoensdag 6 juni 2007 @ 06:44
twee vragen lijken me belangrijk, vooral omdat 150.000 km nou niet echt schokkend veel is. :
waarom is de motor vervangen?
wat voor motor is erin gekomen, nieuw of een gereviseerde?
Dragantawoensdag 6 juni 2007 @ 08:45
Een te lage kilometerstand is pas slecht. Mijn pa heeft een Kia Sportage uit 1998 gekocht, en die had maar 130.000 gelopen(diesel). Liep een beetje slecht in het begin en verbruikte wat olie, maar nu hebben we er zoiets van 5000 km mee gereden, is he weer in orde.

De hoogte van de km stand wil niet veel zegen over een auto. Ik heb een Vectra benzine met 196.000 gehad, liep 100% perfect. De nieuwe eigenaar heeft hem pas weer verkocht (RDW site nagecheckt), dat ding rijd vrolijk verder.
Fulcrum_Xwoensdag 6 juni 2007 @ 08:51
Zolang het onderhoud en de manier waarop de auto is gebruikt (netjes warmrijden etc.) goed is geweest, hoeft er weinig van de kilometerstand gemerkt te worden.. vraag is altijd alleen of dat allemaal goed is, kun je moeilijk controleren.

Heb een Citroën BX gehad, een benzine (1.6 TRi) uit 1987. Had 428.309 km op de teller toen ik hem verkocht. Jammer dat ik hem moest verkopen, want hij liep nog als een zonnetje
boegschroefwoensdag 6 juni 2007 @ 09:56
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 08:45 schreef Draganta het volgende:
Een te lage kilometerstand is pas slecht. Mijn pa heeft een Kia Sportage uit 1998 gekocht, en die had maar 130.000 gelopen(diesel). Liep een beetje slecht in het begin en verbruikte wat olie, maar nu hebben we er zoiets van 5000 km mee gereden, is he weer in orde.

De hoogte van de km stand wil niet veel zegen over een auto. Ik heb een Vectra benzine met 196.000 gehad, liep 100% perfect. De nieuwe eigenaar heeft hem pas weer verkocht (RDW site nagecheckt), dat ding rijd vrolijk verder.
Ik heb zo ook een paar vrienden die willen een andere auto kopen van +- 8 jaar oud maar met minder dan een ton op de teller....
Iedereen hecht naar mijn mening veel teveel aan een lage km stand. Een lage km stand duid vaak op korte ritten waardoor de auto nooit echt warm is gelopen. Dat is pas slecht voor de auto. Auto's van tegenwoordig kunnen bij normaal gebruik makkelijk boven de 250.000 komen. Als het onderhoud maar goed is.
Quint24woensdag 6 juni 2007 @ 18:51
Mijn mercedes uit 1992 die dealer onderhouden is geweest heeft ong. 149.200 km gelopen en mijn motor tikt als een gek nu.
Waarschijnlijk blijft er ergens een klepstoter hangen.
De BMW 518i uit 1990 had toen ik hem weg deed 235.000 km gelopen en de motor liep nog als een zonnetje.

Dus de kilometer stand zegt echt geen drol
Archontwoensdag 6 juni 2007 @ 19:02
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:01 schreef Vlaflip het volgende:
Een Volvo waar al na 150.000 een nieuwe motor in moet?? Dat klinkt niet echt best moet ik zeggen.. als er een merk is dat makkelijk hoge tellerstanden kan hebben...

(...)
is er niet ergens een foutje in de s40? dacht dat ooit ergens gehoord te hebben.

en ik moet zeggen dat 160.000km in een auto van '96 niet zo veel is hoor.

zit al aan 193.000km sinds september 2002, en niet eens op reis mee geweest

[ Bericht 5% gewijzigd door Archont op 06-06-2007 21:53:50 ]
Pascal86woensdag 6 juni 2007 @ 21:45
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:43 schreef chemistone het volgende:
Ik heb zelf een 440 gehad. Die heb ik gekocht met 308.000 km op de teller. In drie jaar tot 368000 km gereden en toen was er nog steeds niets mee aan de hand, behalve dat ik een grotere nodig had. Mits goed onderhouden kan zo'n S40 minstens 250000+ KM mee.
Veel langer man, volvo's zijn kwalitatief gewoon sterk.
Honda_Crx_V-tecdonderdag 7 juni 2007 @ 02:25
kameraad van mij heeft een volvo v40 van 1996 met 2.0 motor en die heeft in middels 330.000 km zonder problemen op gas
T42donderdag 7 juni 2007 @ 08:52
ik ken iemand met een golf1 diesel die ruim 800'000km op de teller heeft
Robardonderdag 7 juni 2007 @ 08:56
Het hangt allemaal af hoe ermee gereden is, zoals velen hier zeggen.
Snelwegkilometers, stadskilometers, zware rechtervoet, rustige rijder, merk, type motor, bouwjaar, dat heeft er allemaal mee te maken.
Een auto met 160K is niet per definitie slecht.
boegschroefdonderdag 7 juni 2007 @ 10:29
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:56 schreef Robar het volgende:
Het hangt allemaal af hoe ermee gereden is, zoals velen hier zeggen.
Snelwegkilometers, stadskilometers, zware rechtervoet, rustige rijder, merk, type motor, bouwjaar, dat heeft er allemaal mee te maken.
Een auto met 160K is niet per definitie slecht.
En ter aanvulling: Een auto met 10K is niet per definitie goed.
BlackRhinodonderdag 7 juni 2007 @ 10:53
Mwa, onze S40 was bij 180.000km toch aardig rot. Katalysator kapot.. wiellagers rot, etc..
Knipkipdonderdag 7 juni 2007 @ 11:03
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:53 schreef BlackRhino het volgende:
Mwa, onze S40 was bij 180.000km toch aardig rot. Katalysator kapot.. wiellagers rot, etc..
Korte afstanden gereden? Enkel bij slecht weer gebruikt?
BlackRhinodonderdag 7 juni 2007 @ 11:15
Neuh.
MikeyMandonderdag 7 juni 2007 @ 11:19
etc?
Kat is opzich niet heel erg vreemd, en wiellagers kan ook best met die kilometerstand...
T42donderdag 7 juni 2007 @ 11:33
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:53 schreef BlackRhino het volgende:
Mwa, onze S40 was bij 180.000km toch aardig rot. Katalysator kapot.. wiellagers rot, etc..
mijn kever uit 74 heeft al ruim 3 ton op zitte nu pas 2e uitlaat er op en 1e keer kagersvervangen omdat ik schijven monteerde (oude waren nog steeds goed)
UncleFunkdonderdag 7 juni 2007 @ 12:44
Mijn Daewoo Leganza 2.0 automaat uit september '98 heeft nu 207.600 op de teller en draait als een zonnetje. Altijd dealeronderhouden en gewoon een rustige rijder. Daewoo staat natuurlijk uitermate slecht bekend onder autoliefhebbers, maar ik vind het een heerlijke auto met weinig mankementen buiten het reguliere onderhoud.
MikeyMandonderdag 7 juni 2007 @ 13:02
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:44 schreef UncleFunk het volgende:
Mijn Daewoo Leganza 2.0 automaat uit september '98 heeft nu 207.600 op de teller en draait als een zonnetje. Altijd dealeronderhouden en gewoon een rustige rijder. Daewoo staat natuurlijk uitermate slecht bekend onder autoliefhebbers, maar ik vind het een heerlijke auto met weinig mankementen buiten het reguliere onderhoud.
Ja, das stiekem een opel record uit 18noach... Geen kunst dat die betrouwbaar is
BaDaZzdonderdag 7 juni 2007 @ 13:43
die volvo die ik eerder genoemd heb is verkocht. Ik heb nu nog een volvo s40 gezien met minder kilometers, voor de rest veelal hetzelfde. Ik wacht nu nog op extra foto's
Devilnlvrijdag 8 juni 2007 @ 02:19
kheb mijn a3 (1998) eind januari gekocht met 192dkm op de teller
Dus heeft ook veel snelweg KM gemaakt.
heb 'm nu op 215dkm gezet (ongeveeerrr.. weet zo niet eens uit me hoofd)
maar alles is nog dik in orde.. geen olie lekkages oid.. 1x per week olie checken. en misschien 1x per 2maand iets bijvullen.. vrij goed lijkt mij..

basicly..
hoe jonger de auto.. en hoe meer KM's.. hoe langer hij het vol houd.. (okayy.. onderhoud etc.. maar that aside)
UncleFunkzaterdag 9 juni 2007 @ 12:44
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:02 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja, das stiekem een opel record uit 18noach... Geen kunst dat die betrouwbaar is
Nee, dat blijkt dus niet te kloppen. Ik ging daar ook vanuit, maar de dealer gaf aan dat er géén Opel-techniek in dit model zit...
BaDaZzmaandag 11 juni 2007 @ 16:26
Tot welke hoogte kun je trouwens afdingen bij een garage? stel een auto kost 3500 wat kun je er dan afhalen?
jaja zuinige Zeeuw hier
TelleJmaandag 11 juni 2007 @ 22:01
Kilometerstand is niet doorslaggevend voor goed of slecht.
Zoals al eerer vermeld, ligt het er ook aan hoe die kilometers gemaakt zijn.

Heb zelf een Citroen Xantia uit `97 met 225.432 op de klok, volgens sommige "kenners" is dit niet eens meer mogelijk.
quote:
een franse auto van 10 jaar oud met meer dan 2 ton op de klok?
En toch blijft `ie het doen .

Het is met hoge km standen meer de vraag of je het extra onderhoud wat er toch wel bij komt kijken er voor overhebt.
Simpele dingen als olie bijvullen en klein beurt kun je zelf doen, evenals in de gaten houden wanneer onderdelen "op" dreigen te raken.

Je moet gewoon niet verwachten dat alles toppie is en zonder omkijken blijft functioneren.

[ Bericht 7% gewijzigd door TelleJ op 11-06-2007 22:04:54 (iets leesbaarder herschreven) ]
BaDaZzwoensdag 13 juni 2007 @ 19:20
Nu heb ik bij mij in de buurt een mooie volvo s40 zien staan met volledig lederen bekleding. Ik ga binnekort kijken, wat zijn de punten waar ik dan op moet letten?
estrangedwoensdag 13 juni 2007 @ 19:29
Ik heb een Toyota Carina E 2.0 GTi met 365.000+ km op de teller.
Tot nu toe nog erg weinig mis mee op wat gebruikelijke (slijtage)dingen na natuurlijk
BaDaZzwoensdag 13 juni 2007 @ 19:40
ik bedoel een bepaald lijstje met dingen die bekent bij volvo's dat ze wat minder zijn
Mikkiewoensdag 13 juni 2007 @ 20:56
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:47:07 ]
DeBastaardwoensdag 13 juni 2007 @ 23:06
Zweedse volvo's keep on going and going....
Ligt er natuurlijk aan wat je wilt kopen, een sportwagen zou ik niet snel kopen met 300k op de klok. Een degelijke tank, ala Volvo of Mercedes kan dat wel hebben
garnage-patrickzondag 13 juli 2008 @ 09:45
goed, het topic is al een jaar oud maar schop hem toch ff omhoog.

mijn vorige auto is door toedoen van iemand anders totallos gereden, waardoor ik nu op zoek ben naar een andere jonge(re) diesel.

nu is mijn oog gevallen op een mazda 323 fastbreak uit het bouwjaar rond 99' tot 02' ongeveer.

ik heb een mazda 323 fastbreak te koop zien staan, uit 2002 maar als enige minpunt staat er 230.000 op de teller (het is een turbodiesel) maar voor de rest is ie wel luxe, en omdat het een van de laatste serie is, zitten er leukere koplampen en achterlampen op, boordcompute, cruisecontrol, airco (zit op elk model wat ik wil)


dus de vraag alweer, moet ik heel erg op de kmstand letten (als auto goed is onderhouden) of een oude(re) auto kopen met minder km's, of is 230000 voor een diesel nog niet superveel? en kan er makkelijk een ton bij.

want voor zelde prijsklassen, maar dan wat ouder heb je ook een auto met 170000 op de teller.
john6zondag 13 juli 2008 @ 09:52
bij normaal onderhoud kan er rustig nog meer dan een ton bij
Mikkiezondag 13 juli 2008 @ 12:32
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:47:09 ]
NEDzondag 13 juli 2008 @ 12:41
Als ik 2 identieke auto's te koop zie staan van een paar jaar oud en eentje heeft een ton gelopen en de ander heeft 15 duizend gelopen bv en ze zien er hetzelfde uit en zijn goed onderhouden gaat mijn voorkeur uit naar die met een ton op de klok.

Die auto is altijd met plezier in gereden denk ik dan en die met 15k is alleen gebruikt om naar de buurtsuper te rijden.
Mikkiezondag 13 juli 2008 @ 12:50
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:47:09 ]
gatewayzondag 13 juli 2008 @ 19:28
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:28 schreef BaDaZz het volgende:
Ik vraag me nu al een tijdje af waarom men soms zo huiverig is voor een hoge kilometer stand.
Ik heb zelf een volvo s40 gezien uit \'96 met 160.000 op de teller.

Is de auto dan gelijk afgeragd? Of hangt het van de fabrikant af?
whehe, me broertje heeft een auto gekocht uit 1993 met 266k op de teller, en mijn auto (weliswaar een diesel) uit 1994 met 338k op de teller

Niks geen problemen mee!
Okselzondag 13 juli 2008 @ 19:36
Heeft motorinhoud nog verband met het aantal KM dat een motor kan lopen? Ik ga in Australie wonen, die auto's hebben standaard een 3.0 V6 erin hangen..
Mikkiezondag 13 juli 2008 @ 19:49
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:47:11 ]
Demarestzondag 13 juli 2008 @ 19:53
Vanmiddag zag ik op www.autotrack.nl een redelijk aantal Volvo S70's te koop staan. Deze auto's - gebouwd tussen 1997 en 2000 - zijn doorgaans afgeladen met luxe opties, en mede hierdoor is het enigzins vreemd dat de gevraagde prijzen bescheiden zijn; door de bank genomen tussen 3500 en 7000 euro. De kilometerstanden waren echter fors met veelal 200.000 tot 350.000 km. Via via heb ik vernomen dat de motoren in S70's bij degelijk onderhoud met gemak de kaap van 400.000 km passeren. Lijkt me wel vet om volgend jaar ofzo een überdikke Volvo S70 voor 5k aan te schaffen, LPG-G3 te installeren, en vervolgens relatief goedkoop riant te rijden.
DarkerThanBlackzondag 13 juli 2008 @ 20:13
Die motor is gewoon goed. Zal waarschijnlijk een Renault motor zijn.
mighty_mytevrijdag 18 juli 2008 @ 15:21
meestal is een hoge km-stand niet zo best.
ik raad dan ook aan de teller een ton of 2 terug te draaien,
dan moet alles weer in orde zijn!
Turquaz52vrijdag 18 juli 2008 @ 16:28
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:21 schreef mighty_myte het volgende:
meestal is een hoge km-stand niet zo best.
ik raad dan ook aan de teller een ton of 2 terug te draaien,
dan moet alles weer in orde zijn!
Onze Variant TDI reed ineens ook als nieuw, toen we de 299.999km passeerde!!

*Golfjes resetten zich als de teller 299.999 worden na 1 km word het dan niet 300.000 maar gewoon 0
T42vrijdag 18 juli 2008 @ 18:33
mijn kever teller stopte ermee bij 5ton (4 jaar geleden) auto rijd nog blok was wel ondertussen versleten. komt nog nieuwe in.
SilentChaosvrijdag 18 juli 2008 @ 20:04
Deze week komt mijn 21 jarige Nissan eindelijk op de 2 ton
2 ton is zelfs niet zoveel voor een auto.
Kennis van me had dezelfde motor in een andere Nissan liggen, stond 4 ton op. Dat is veel ja
Maar ja, gewoon normaal onderhouden en klaar...

Zo'n motor blijft wel draaien mits je regelmatig olie ververst enzo...
De dingen eromheen hebben een grotere kans om vervangen te moeten worden dan (dynamo, versnellingsbak, koppeling etc.)
TheFreshPrincezaterdag 19 juli 2008 @ 18:18
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:59 schreef BaDaZz het volgende:
bij die s40 staat wel dat er bij 150.000 een nieuwe motor in is gegaan
Als het een diesel is, zou dat nog verklaarbaar zijn.
Die S40's hebben een 1.9 diesel van Renault

Maar een motor kan natuurlijk stuk gaan door iets simpels als een geknapte distributieriem.
Dat kan bij een nieuwe auto gebeuren, maar ook bij een hele oude.
Of je motor daarvan kapot gaat, hangt er weer vanaf of de kleppen de zuigers kunnen raken.
Bij diesels is dit vrijwel in alle gevallen einde verhaal, of je moet net stationair draaien en geluk hebben.

Bij benzine-motoren hangt dit af van het ontwerp van de motor. Bij mijn motor (B230) of die van een Toyota 1.6 Corolla (4afe) geeft dit bijvoorbeeld geen schade.
Turquaz52zondag 20 juli 2008 @ 03:08
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 18:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]


Bij benzine-motoren hangt dit af van het ontwerp van de motor. Bij mijn motor (B230) of die van een Toyota 1.6 Corolla (4afe) geeft dit bijvoorbeeld geen schade.
8 kleppers?
TheFreshPrincezondag 20 juli 2008 @ 12:48
quote:
Op zondag 20 juli 2008 03:08 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

8 kleppers?
De Volvo B230 is een 8 klepper.
De Toyota 4AFE is een 16 klepper.
Archontmaandag 4 augustus 2008 @ 21:50
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:04 schreef SilentChaos het volgende:
Deze week komt mijn 21 jarige Nissan eindelijk op de 2 ton
2 ton is zelfs niet zoveel voor een auto.
Kennis van me had dezelfde motor in een andere Nissan liggen, stond 4 ton op. Dat is veel ja
Maar ja, gewoon normaal onderhouden en klaar...

Zo'n motor blijft wel draaien mits je regelmatig olie ververst enzo...
De dingen eromheen hebben een grotere kans om vervangen te moeten worden dan (dynamo, versnellingsbak, koppeling etc.)
2ton in 21 jarige auto is weinig, zit met zesjarige auto al aan de 230.000km

moet bekennen dat ik hem niet zou kopen als tweede handse wagen
Daffodil31LEdinsdag 5 augustus 2008 @ 00:53
Ik heb m'n Volvo 740 Ti weggedaan met een kilometerstand van 470.251. Het motortje was toen echt helemaal op. En de rest van de auto was ook niet al te best meer.
PNGdinsdag 5 augustus 2008 @ 01:55
Nee.

Ligt aan eigenaar, onderhoud, en 100.000 km op snelweg < 5000 stoplichtsprint.
< 500 km zonder warm rijden.
Gokhan03dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:47
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:52 schreef T42 het volgende:
ik ken iemand met een golf1 diesel die ruim 800'000km op de teller heeft
http://www.autoweek.nl/klokjerond.php?id=30&cache=no

blablabla