abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:16:32 #1
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50124939
Wat is volgens jullie het leukste circuit op de F1-kalender dit jaar? (motiveer waarom)

Mijn keuze gaat uit naar Monza. Het circuit bevat hoge snelheden (wat gewoon bij racerij hoort) + gave bochten zoals Variante della Roggia, Variante Ascari en natuurlijk Parabolica. Ik verwacht ook wel veel van Fuji Speedway.
pi_50125380
Tja, wat uiterlijk betreft is het Monaco, maar voor de boeiendste race hoef je daar niet te zijn!

Monza is ook wel ok, maar ik zal nooit de achterliggende rampen daar vergeten...
Brazilië is leuk omdat het de eindwedstrijd is.

Dan ga ik toch voor Spa - altijd goed voor spektakel en grote kans op regen!!!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:37:40 #3
137530 Radagast2005
The Brown Wizard
pi_50125578
Spa natuurlijk! Het circuit der circuits.
Every fool's got a reason for feelin' sorry for himself, and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm comin' home
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:05:05 #4
179034 Bernard0s
pi_50128388
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:30 schreef Sally het volgende:
Tja, wat uiterlijk betreft is het Monaco, maar voor de boeiendste race hoef je daar niet te zijn!

Monza is ook wel ok, maar ik zal nooit de achterliggende rampen daar vergeten...
Brazilië is leuk omdat het de eindwedstrijd is.

Dan ga ik toch voor Spa - altijd goed voor spektakel en grote kans op regen!!!
Tsja. Achterliggende rampen heb je ook in Spa, Monaco of Brazil. Maar dat hoort er nu eenmaal bij vind ik.

De F1 zou op dat circuit in Australie moeten rijden dat zo die berg opgaat.. Shit hoe heet dat ook alweer?

Edit: Bathurst!
pi_50133846
Overbodige vraag natuurlijk: Spa! Ook buiten het circuit één van de leukste om mee te maken. Lekker met een bronskaartje een weekend langs de baan trekken, het is een jaarlijks uitje geworden

Monza was ook leuk, totdat ze chicanes gingen inbouwen.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:09:31 #6
179034 Bernard0s
pi_50134266
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:55 schreef vingerplant het volgende:
Overbodige vraag natuurlijk: Spa! Ook buiten het circuit één van de leukste om mee te maken. Lekker met een bronskaartje een weekend langs de baan trekken, het is een jaarlijks uitje geworden

Variante Ascari is toch geweldig . Ja Spa is inderdaad mooi, het enige nadeel is het feit dat de mannen maar 44 keer langskomen in de race. Vind ik jammer.
pi_50136500
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:09 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Variante Ascari is toch geweldig . Ja Spa is inderdaad mooi, het enige nadeel is het feit dat de mannen maar 44 keer langskomen in de race. Vind ik jammer.
Als je ze al het hele weekend hebt gezien is dat niet zo'n ramp, ik ben de laatste keren zelfs een paar rondjes voor het einde vertrokken om voor de drukte weg te zijn. Als je alleen de zondag er bent is het een ander verhaal.

Variante Ascari is mooi ja, ik doelde eigenlijk ook op de Prima Veriante en in minder mate de Variante della Roggia. Vroeger scheurde je over het rechte stuk en een snelle bocht rechtstreeks richting de Lesmo bochten.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:56:08 #8
179034 Bernard0s
pi_50140786
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:15 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Als je ze al het hele weekend hebt gezien is dat niet zo'n ramp, ik ben de laatste keren zelfs een paar rondjes voor het einde vertrokken om voor de drukte weg te zijn. Als je alleen de zondag er bent is het een ander verhaal.

Variante Ascari is mooi ja, ik doelde eigenlijk ook op de Prima Veriante en in minder mate de Variante della Roggia. Vroeger scheurde je over het rechte stuk en een snelle bocht rechtstreeks richting de Lesmo bochten.
Ja dat is waar, maar een circuit met 5 bochten is ook zo wat, en krijg je rondetijden van 59 seconden ofzo. Nee evengoed, de omgeving van Monza en de historie dat het uitademt, dat vind ik prachtig.

Ja Spa heeft dat natuurlijk ook. Het is een supercircuit, vind ik ook hoor, het is een goede nummer 2 op mijn lijstje. Maar als ik dan nog een puntje van kritiek zou mogen geven; je ziet zo weinig van de baan. Ja als je bovenaan op Eau Rouge zit kun je wel het hele pitgedeelte e.d. zien. Wanneer je echter in die chicane na het rechte stuk na Eau Rouge zit, zie je amper wat, dat is wel jammer vind ik. Maar het maakt het ook wel weer mooi, scheuren door het bos.

Dit weekend Montreal, dat is ook leuk, vooral met regen .
pi_50141200
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:56 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Ja Spa heeft dat natuurlijk ook. Het is een supercircuit, vind ik ook hoor, het is een goede nummer 2 op mijn lijstje. Maar als ik dan nog een puntje van kritiek zou mogen geven; je ziet zo weinig van de baan. Ja als je bovenaan op Eau Rouge zit kun je wel het hele pitgedeelte e.d. zien. Wanneer je echter in die chicane na het rechte stuk na Eau Rouge zit, zie je amper wat, dat is wel jammer vind ik. Maar het maakt het ook wel weer mooi, scheuren door het bos.

Dit weekend Montreal, dat is ook leuk, vooral met regen .
Daarom moet je ook brons-kaartjes kopen. Kun je gaan zitten waar je wil. Binnenkant Rivage bijvoorbeeld is ideaal om fotootjes te schieten, ze komen daar met 80km/u voorbij. Jammer dat de bus-stop weg is. Als je er daar vroeg bij was en een mooie plek had was het actie troef, vooral met de F3000/GP2. Na Rivage richting Pouhon kun je ook op de rotsen gaan zitten, bijna niemand die dat waagt en je ziet ze dan aardig lang. Fagnes is ook leuk, mits je een goede plek hebt. Blanchimont en Kemmel zijn idd niet aan te raden, daar zie je ze alleen voorbij flitsen. Mijn eerste live F1-wagen die ik zag was op Blanchimont, ik vrolijk naar het hek beneden lopen, een paar meter van de baan. Kwam de 1e voorbij met meer dan 300 km/u op een paar meter afstand. Eens maar nooit meer

Montreal wordt weer lekker autootjes slopen bij opkomen rechte stuk, helemaal als het regent
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:10:14 #10
179034 Bernard0s
pi_50141508
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:04 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Daarom moet je ook brons-kaartjes kopen. Kun je gaan zitten waar je wil. Binnenkant Rivage bijvoorbeeld is ideaal om fotootjes te schieten, ze komen daar met 80km/u voorbij. Jammer dat de bus-stop weg is. Als je er daar vroeg bij was en een mooie plek had was het actie troef, vooral met de F3000/GP2. Na Rivage richting Pouhon kun je ook op de rotsen gaan zitten, bijna niemand die dat waagt en je ziet ze dan aardig lang. Fagnes is ook leuk, mits je een goede plek hebt. Blanchimont en Kemmel zijn idd niet aan te raden, daar zie je ze alleen voorbij flitsen. Mijn eerste live F1-wagen die ik zag was op Blanchimont, ik vrolijk naar het hek beneden lopen, een paar meter van de baan. Kwam de 1e voorbij met meer dan 300 km/u op een paar meter afstand. Eens maar nooit meer

Montreal wordt weer lekker autootjes slopen bij opkomen rechte stuk, helemaal als het regent
Bedankt voor je tips . Ja haha, Blanchimont is wel keihard natuurlijk als je daar een paar meter van de baan staat haha. Dan kun je je oren wel weggooien na een anderhalf uur durende race glaube ich.

Ja ik hoop dat Montreal slopen wordt. Ik kijk F1 niet om de crashes, maar ik wacht er wel stiekem op, ik wil brokstukken zien en vooral ook regen. Ik ga zo trouwens even kijken of we regen kunnen verwachten dit weekend.

Ter afsluiting; circuits die per direct weg mogen wat mij betreft:

Hongarije. Maleisië. Bahrein (fuck uitloopzones)...

Over die uitloopzones. Jammer dat Eau Rouge verneukt is door die plakken asfalt. Ik ben trouwens benieuwd naar de veranderingen van het circuit ten hoogte van de voormalige Bus Stop.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:11:41 #11
179034 Bernard0s
pi_50141585
--> Fuck: Hoogstwaarschijnlijk geen regen dit weekend op Montreal . Bron: Yahoo weather. Vrijdag wel regen + hoge temperaturen.
pi_50141963
Monza en Spa uiteraard
pi_50144717
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:10 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Ter afsluiting; circuits die per direct weg mogen wat mij betreft:

Hongarije. Maleisië. Bahrein (fuck uitloopzones)...

Over die uitloopzones. Jammer dat Eau Rouge verneukt is door die plakken asfalt. Ik ben trouwens benieuwd naar de veranderingen van het circuit ten hoogte van de voormalige Bus Stop.
Hongarije is wel gaaf om te bezoeken, maar dan vooral omdat je 's avonds lekker Budapest in kan. Geweldige stad, je kunt er een betaalbare korte vakantie van maken. De races zelf zijn op afgelopen jaar na drama. Het is er ook nog eens verschrikkelijk heet meestal, ik werd er gek van de zon die de hele dag op je schijnt terwijl er geen enkele beschutting in de buurt is.

Maleisie en Bahrein vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen en die asfalt uitloopzones heb je zo'n beetje overal. Neemt niet weg dat dat soort circuits langzaam de klassieke circuits verdringen, wat erg zonde is.

Bij Eau Rouge 2 jaar op rij Villeneuve loeihard zien crashen, typisch geval van juiste tijd juiste plaats aangezien waar ik stond niet een echt mooie plek is. Crashes daar stellen niks meer voor nu dankzij dat asfalt.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:33:51 #14
179034 Bernard0s
pi_50145350
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:20 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Hongarije is wel gaaf om te bezoeken, maar dan vooral omdat je 's avonds lekker Budapest in kan. Geweldige stad, je kunt er een betaalbare korte vakantie van maken. De races zelf zijn op afgelopen jaar na drama. Het is er ook nog eens verschrikkelijk heet meestal, ik werd er gek van de zon die de hele dag op je schijnt terwijl er geen enkele beschutting in de buurt is.

Maleisie en Bahrein vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen en die asfalt uitloopzones heb je zo'n beetje overal. Neemt niet weg dat dat soort circuits langzaam de klassieke circuits verdringen, wat erg zonde is.

Bij Eau Rouge 2 jaar op rij Villeneuve loeihard zien crashen, typisch geval van juiste tijd juiste plaats aangezien waar ik stond niet een echt mooie plek is. Crashes daar stellen niks meer voor nu dankzij dat asfalt.
En dat is doodzonde. I love crashes in Eau Rouge. Die van villeneuve waren heerlijk, maar vergeet die ook niet van een Zanardi of Zonta .

Maleisie en Bahrein vind ik gewoon te kunstmatig. Turkije is wel prima, geintegreerd in het landschap, dat is tof.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:35:39 #15
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50145422
Spa, en Montreal vind ik ook wel wat hebben. en jammer dat suzuka er niet op staat
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:50:15 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50155884
Suzuka scoort bij mij ook hoog, omdat het zo een technisch circuit is.
Spa omdat het een mooi circuit is, en dichtbij.
Brazilie, omdat het zo leuk kan regenen daar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:55:27 #17
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50158162
Spa is de mooiste
Aussie en Canada vind ik ook bijzonder gave banen en sinds 2006 hek met de Hungaroring ook een verwantschap

ent oude Hockenheim mis ik!!
pi_50158309
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:55 schreef vingerplant het volgende:

dat is iets wat ik dus echt nooit meer doe
ik koop voortaan wel gewoon tribunekaartjes,dan ben je verzekerd van een goede plek...
we hebben het ook jaren gedaan hoor,bronskaartjes,maar als ik moet kiezen tussen om 6 uur aan de poort wachten tot het circuit opengaat,dan rennen om een goede plaats te krijgen met je klapstoeltje onder je arm,en vervolgens de hele dag in de regen te zitten,of tot half negen in je tentje blijven liggen,rustig naar het circuit lopen,en naar je plaats toe die overdekt is is voor mij de keuze snel gemaakt
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_50161687
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:33 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

En dat is doodzonde. I love crashes in Eau Rouge. Die van villeneuve waren heerlijk, maar vergeet die ook niet van een Zanardi of Zonta .

Maleisie en Bahrein vind ik gewoon te kunstmatig. Turkije is wel prima, geintegreerd in het landschap, dat is tof.
Vergeet ook niet die van Bellof (crash met Ickx). Die zou ik niet graag weerzien. Crashes waarbij coureurs (of publiek) overlijden zijn niet aan mij besteed.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:42:49 #20
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50168890
of Christian Fitipaldi die in 1993 op Monza een salto achterwaarts maakte en op 3 wielen terecht kwam
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:14:49 #21
179034 Bernard0s
pi_50173291
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vergeet ook niet die van Bellof (crash met Ickx). Die zou ik niet graag weerzien. Crashes waarbij coureurs (of publiek) overlijden zijn niet aan mij besteed.
Ja die crash zag ik laatst nog, zeker wel hard ja. Jammer dat er alleen onboard beelden zijn van die crash.
pi_50176715
Ik vond op het moment zelf de crash van Senna gaaf, totdat ik wist hoe erg het was. Ik was namelijk absoluut geen fan van de man en ben niet hypocriet gaan janken dat ik zo'n grote fan was later. Senna was goed, meer niet.

De crash van Barrichello dat weekend mocht er ook wezen trouwens, net als die van Wendlinger en Hakkinen in Monaco.

Moeten we de topictitel nu niet wijzigen trouwens?
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:24:40 #23
179034 Bernard0s
pi_50179070
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:30 schreef vingerplant het volgende:
Ik vond op het moment zelf de crash van Senna gaaf, totdat ik wist hoe erg het was. Ik was namelijk absoluut geen fan van de man en ben niet hypocriet gaan janken dat ik zo'n grote fan was later. Senna was goed, meer niet.

De crash van Barrichello dat weekend mocht er ook wezen trouwens, net als die van Wendlinger en Hakkinen in Monaco.

Moeten we de topictitel nu niet wijzigen trouwens?
De crash van Senna was verschrikkelijk achteraf, als hij het had overleefd was de crash evengoed wel spectaculair geweest.

Heb je die crash van Rubens wel vanuit dat andere camerastandpunt gezien? Niet normaal joh.

Hoe moet je de topictitel veranderen?
pi_50183905
Ik verwacht ook veel van de nieuwe Fuji Speedway, schijnt een ontzettend leuk circuit te zijn. Waarschijnlijk ook hele mooie plaatjes met Mt. Fuji op de achtergrond.
  donderdag 7 juni 2007 @ 14:33:13 #25
179034 Bernard0s
pi_50201418
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:07 schreef zBus het volgende:
Ik verwacht ook veel van de nieuwe Fuji Speedway, schijnt een ontzettend leuk circuit te zijn. Waarschijnlijk ook hele mooie plaatjes met Mt. Fuji op de achtergrond.
Dat is zeker stoer ja! Maar ligt het ook niet vlakbij Tokyo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')