Tsja. Achterliggende rampen heb je ook in Spa, Monaco of Brazil. Maar dat hoort er nu eenmaal bij vind ik.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:30 schreef Sally het volgende:
Tja, wat uiterlijk betreft is het Monaco, maar voor de boeiendste race hoef je daar niet te zijn!
Monza is ook wel ok, maar ik zal nooit de achterliggende rampen daar vergeten...
Brazilië is leuk omdat het de eindwedstrijd is.
Dan ga ik toch voor Spa - altijd goed voor spektakel en grote kans op regen!!!
Variante Ascari is toch geweldigquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:55 schreef vingerplant het volgende:
Overbodige vraag natuurlijk: Spa! Ook buiten het circuit één van de leukste om mee te maken. Lekker met een bronskaartje een weekend langs de baan trekken, het is een jaarlijks uitje geworden
Monza was ook leuk, totdat ze chicanes gingen inbouwen.
Als je ze al het hele weekend hebt gezien is dat niet zo'n ramp, ik ben de laatste keren zelfs een paar rondjes voor het einde vertrokken om voor de drukte weg te zijn. Als je alleen de zondag er bent is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:09 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Variante Ascari is toch geweldig. Ja Spa is inderdaad mooi, het enige nadeel is het feit dat de mannen maar 44 keer langskomen in de race. Vind ik jammer.
Ja dat is waar, maar een circuit met 5 bochten is ook zo wat, en krijg je rondetijden van 59 seconden ofzo. Nee evengoed, de omgeving van Monza en de historie dat het uitademt, dat vind ik prachtig.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:15 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Als je ze al het hele weekend hebt gezien is dat niet zo'n ramp, ik ben de laatste keren zelfs een paar rondjes voor het einde vertrokken om voor de drukte weg te zijn. Als je alleen de zondag er bent is het een ander verhaal.
Variante Ascari is mooi ja, ik doelde eigenlijk ook op de Prima Veriante en in minder mate de Variante della Roggia. Vroeger scheurde je over het rechte stuk en een snelle bocht rechtstreeks richting de Lesmo bochten.
Daarom moet je ook brons-kaartjes kopen. Kun je gaan zitten waar je wil. Binnenkant Rivage bijvoorbeeld is ideaal om fotootjes te schieten, ze komen daar met 80km/u voorbij. Jammer dat de bus-stop weg is. Als je er daar vroeg bij was en een mooie plek had was het actie troef, vooral met de F3000/GP2. Na Rivage richting Pouhon kun je ook op de rotsen gaan zitten, bijna niemand die dat waagt en je ziet ze dan aardig lang. Fagnes is ook leuk, mits je een goede plek hebt. Blanchimont en Kemmel zijn idd niet aan te raden, daar zie je ze alleen voorbij flitsen. Mijn eerste live F1-wagen die ik zag was op Blanchimont, ik vrolijk naar het hek beneden lopen, een paar meter van de baan. Kwam de 1e voorbij met meer dan 300 km/u op een paar meter afstand. Eens maar nooit meerquote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:56 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Ja Spa heeft dat natuurlijk ook. Het is een supercircuit, vind ik ook hoor, het is een goede nummer 2 op mijn lijstje. Maar als ik dan nog een puntje van kritiek zou mogen geven; je ziet zo weinig van de baan. Ja als je bovenaan op Eau Rouge zit kun je wel het hele pitgedeelte e.d. zien. Wanneer je echter in die chicane na het rechte stuk na Eau Rouge zit, zie je amper wat, dat is wel jammer vind ik. Maar het maakt het ook wel weer mooi, scheuren door het bos.
Dit weekend Montreal, dat is ook leuk, vooral met regen.
Bedankt voor je tipsquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:04 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Daarom moet je ook brons-kaartjes kopen. Kun je gaan zitten waar je wil. Binnenkant Rivage bijvoorbeeld is ideaal om fotootjes te schieten, ze komen daar met 80km/u voorbij. Jammer dat de bus-stop weg is. Als je er daar vroeg bij was en een mooie plek had was het actie troef, vooral met de F3000/GP2. Na Rivage richting Pouhon kun je ook op de rotsen gaan zitten, bijna niemand die dat waagt en je ziet ze dan aardig lang. Fagnes is ook leuk, mits je een goede plek hebt. Blanchimont en Kemmel zijn idd niet aan te raden, daar zie je ze alleen voorbij flitsen. Mijn eerste live F1-wagen die ik zag was op Blanchimont, ik vrolijk naar het hek beneden lopen, een paar meter van de baan. Kwam de 1e voorbij met meer dan 300 km/u op een paar meter afstand. Eens maar nooit meer
Montreal wordt weer lekker autootjes slopen bij opkomen rechte stuk, helemaal als het regent
Hongarije is wel gaaf om te bezoeken, maar dan vooral omdat je 's avonds lekker Budapest in kan. Geweldige stad, je kunt er een betaalbare korte vakantie van maken. De races zelf zijn op afgelopen jaar na drama. Het is er ook nog eens verschrikkelijk heet meestal, ik werd er gek van de zon die de hele dag op je schijnt terwijl er geen enkele beschutting in de buurt is.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:10 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Ter afsluiting; circuits die per direct weg mogen wat mij betreft:
Hongarije. Maleisië. Bahrein (fuck uitloopzones)...
Over die uitloopzones. Jammer dat Eau Rouge verneukt is door die plakken asfalt. Ik ben trouwens benieuwd naar de veranderingen van het circuit ten hoogte van de voormalige Bus Stop.
En dat is doodzonde. I love crashes in Eau Rouge. Die van villeneuve waren heerlijk, maar vergeet die ook niet van een Zanardi of Zontaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:20 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Hongarije is wel gaaf om te bezoeken, maar dan vooral omdat je 's avonds lekker Budapest in kan. Geweldige stad, je kunt er een betaalbare korte vakantie van maken. De races zelf zijn op afgelopen jaar na drama. Het is er ook nog eens verschrikkelijk heet meestal, ik werd er gek van de zon die de hele dag op je schijnt terwijl er geen enkele beschutting in de buurt is.
Maleisie en Bahrein vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen en die asfalt uitloopzones heb je zo'n beetje overal. Neemt niet weg dat dat soort circuits langzaam de klassieke circuits verdringen, wat erg zonde is.
Bij Eau Rouge 2 jaar op rij Villeneuve loeihard zien crashen, typisch geval van juiste tijd juiste plaats aangezien waar ik stond niet een echt mooie plek is. Crashes daar stellen niks meer voor nu dankzij dat asfalt.
dat is iets wat ik dus echt nooit meer doequote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:55 schreef vingerplant het volgende:
Overbodige vraag natuurlijk: Spa! Ook buiten het circuit één van de leukste om mee te maken. Lekker met een bronskaartje een weekend langs de baan trekken, het is een jaarlijks uitje geworden
Monza was ook leuk, totdat ze chicanes gingen inbouwen.
Vergeet ook niet die van Bellof (crash met Ickx). Die zou ik niet graag weerzien. Crashes waarbij coureurs (of publiek) overlijden zijn niet aan mij besteed.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:33 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
En dat is doodzonde. I love crashes in Eau Rouge. Die van villeneuve waren heerlijk, maar vergeet die ook niet van een Zanardi of Zonta.
Maleisie en Bahrein vind ik gewoon te kunstmatig. Turkije is wel prima, geintegreerd in het landschap, dat is tof.
Ja die crash zag ik laatst nog, zeker wel hard ja. Jammer dat er alleen onboard beelden zijn van die crash.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vergeet ook niet die van Bellof (crash met Ickx). Die zou ik niet graag weerzien. Crashes waarbij coureurs (of publiek) overlijden zijn niet aan mij besteed.
De crash van Senna was verschrikkelijk achteraf, als hij het had overleefd was de crash evengoed wel spectaculair geweest.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:30 schreef vingerplant het volgende:
Ik vond op het moment zelf de crash van Senna gaaf, totdat ik wist hoe erg het was. Ik was namelijk absoluut geen fan van de man en ben niet hypocriet gaan janken dat ik zo'n grote fan was later. Senna was goed, meer niet.
De crash van Barrichello dat weekend mocht er ook wezen trouwens, net als die van Wendlinger en Hakkinen in Monaco.
Moeten we de topictitel nu niet wijzigen trouwens?
Dat is zeker stoer ja! Maar ligt het ook niet vlakbij Tokyo?quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:07 schreef zBus het volgende:
Ik verwacht ook veel van de nieuwe Fuji Speedway, schijnt een ontzettend leuk circuit te zijn. Waarschijnlijk ook hele mooie plaatjes met Mt. Fuji op de achtergrond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |