is ook de reden waarom je die dingen niet meer nieuw kon invoeren vanuit Z-Amerika, zijn daar tot een jaar of 5 geleden gemaakt ofzoquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:49 schreef T42 het volgende:
ik val niet eens met me auto onder de gordel plicht(auto heeft dus nog geen gordels)
ik mag dus al lekker zonder
jah je gaat wel beter opletten onderweg.
neej mijne is uit 69 vanaf 1970 is er pas helm en gordel plichtquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:36 schreef Archont het volgende:
[..]
is ook de reden waarom je die dingen niet meer nieuw kon invoeren vanuit Z-Amerika, zijn daar tot een jaar of 5 geleden gemaakt ofzo
Maar als het verplicht is sinds 1970, hoe kom je dan door je APK?quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:49 schreef T42 het volgende:
[..]
neej mijne is uit 69 vanaf 1970 is er pas helm en gordel plicht
Of hun bestuurdersquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:59 schreef Heintje het volgende:
Er zijn ook heel veel terug gekeurde vrachwagentjes waarin je geen gordel omhoeft omdat die er simpelweg niet inzitten.
Al zijn de meeste van die wagens wel dood inmiddels.
zie jij lelijke eendjes met 3e remlicht?quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:54 schreef Evik het volgende:
[..]
Maar als het verplicht is sinds 1970, hoe kom je dan door je APK?
Is er dan ontheffing voor zulke auto's????
Niet aanvallend hoor, maar belachelijk. Je krijgt hoge boetes, maar zulke auto's (die dus ook geen rolkooi, airbag of kreukelzone hebben) hoeven die boete dan niet te betalen???
Heb je dan ook een vrijstelling op papier oid? Waar heb je nog meer vrijstelling voor dan?
Het kan de beste overkomen ja maar de stomste het eerst.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:16 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik ben het wel deels met je eens. Het is natuurlijk nooit leuk als iemand pijn heeft van een ongeluk wat jij veroorzaakt hebt. Maar als iemand idd z'n gordel niet om had en daar last van heeft. Tja, eigen schuld dikke bult. Al zal ik me wel schuldig voelen als die persoon iets heel ernstigs heeft of nooit meer kan lopen ofzo, misschien wat minder schuldig dan wanneer hij/zij wel een gordel om had gehad maar goed. Voelde me na ons ongeluk ook ongelooflijk schuldig...maar het kan de beste overkomen
Voor mij gaat het er hem niet om om schuldig/niet schuldig te zijn in de ogen van de verzekering, die gasten moeten hun werk maar doen en beslissen wie er betaalt, daarvoor betaal ik ook mijn premie. Waar het voor mij om gaat is hoe je er zelf mee omgaat dat je iemand verwond hebt, het schuldgevoel dus.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:49 schreef dazzle123 het volgende:
JIJ maakt de voorrangsfout/stuurfout whatever en daar onstaat het ongeluk door niet door het niet dragen van een gordel.
eendjes zijn niet lelijk, pas op je woordenquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:21 schreef T42 het volgende:
[..]
zie jij lelijke eendjes met 3e remlicht?(regel van ergens in de jare 90 pas namelijk) als er een regel komtt geld dit alleen vanaf dat bouwjaar! als er nu dus regel komt van iets geld dit pas van af bj 2007 + maand.
11e maand 1970 kwam de gordelplicht auto's van daarvoor waren al goedgekeurd dus mogen zonder gordel de weg op nu nog steeds. de politie weet dit. dus kan niet eens een boette uitschrijven. MAAR zitten er gordels in! dan moet je ze wel dragen want dan kun je wel een boette krijgen! maar bij mij zijn ze toen niet gemonteerdapk weet deze regels ook! apk regels gelden van de bouwjaar van je auto niet regels van 2007 die gelden over 3 jaar pas voor auto's van 2007
.
(ook voor 1970 werden gordels al gebruikt bijv volvo enz maar waren toen niet verplicht in NL maar die moeten hun gordel nu wel omdoen)
heb vrijstelling voor uitstoot, belasting (oldtimer), katelysator enz. alles wat er gewoonweg niet was in de jare 60.
ik wil een VW T1 daar zijn je voeten en knieën de kreukelruimte maar in die jaren was dat normaal en goedgekeurd dus mag dit nu nog.
gordels achterin moetten pas vanaf midde jare 80. (mijn kever uit 74 en (ex)jetta uit 84 hadden die dus niet)
auto van eind jaren 80 hoeven pas schijfremmen te hebben alleen voor.
helmplicht is iets anders die geld voor alle bouwjaren.
Ik reed als een ouwe drol...en nu nog meerquote:Op donderdag 7 juni 2007 12:22 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Verder maakt het ook niet uit hoe intelligent je bent voor een ongeluk te krijgen, ik heb zelf al 2 ongelukken gehad (1 halffrontaal op een tegenligger, 1x een hoek van een gebouw geraakt). Intelligentie staat daar totaal los van, het ligt gewoon aan de rijstijl. Hoe sportiever je rijdt, hoe meer ongelukken je zal krijgen (en ik reed te sportief, ben ondertussen gekalmeerd).
Gordels zijn altijd verstandig daar hoeven we ook geen discussie te voeren. Alleen jij doet het voorkomen alsof jij niet verantwoordelijk bent voor de personen die door jouw toedoen betrokken raken bij een ongeval. Jij bent degene die een ongeluk veroorzaakt en de schuldvraag is dus niet slechts een kwestie van "de verzekeringsmaatschappij het werk laten doen". Je bent ook verantwoordelijk voor degenen die met jou mee rijden en voor je medeweggebruikers.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:22 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Aangezien de bestuurder van die andere wagen niets had, moet ik mezelf niet schuldig voelen voor de passagier; het directe gevolg van mijn "actie" was enkel 2 stukken schroot als de passagier zijn gordel ook had aangehad. Die stukken schroot ben ik verantwoordelijk voor, het letsel van de passagier totaal niet aangezien de bestuurder het duidelijkste bewijs was dat een gordel toen afdoende bescherming bood. Het ongeval ben ik zeker schuldig in, het lichamelijk letsel niet. Had die mens zijn gordel aan gehad, dan had hij ook geen letsel. Als je een beetje nadenkt weet je namelijk dat je altijd een ongeluk kan krijgen, hoe kalm je ook rijdt (al dan niet door jouw fout), dus je gordel aandoen is gewoon verstandig.
hmmm... als je nou zonder gordel/hlm crasht en dan meteen dood bent dan is dat wel ok.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:12 schreef SoupNazi het volgende:
Mensen die er zo over denken hoeven inderdaad een gordel om of helm op.![]()
Dit gaat op voor de zware ongevallen. Maar indien geen gordel wordt gedragen ga je merken dat er veel meer lichtere kwetsuren gaan ontstaan, en dan vooral door ongevallen met een lagere snelheid waarbij je gordel je goed tegenhoudt met dikwijls enkel een whiplash tot gevolg. Indien je in zo'n geval geen gordel draagt ga je heel snel door de vooruit geslingerd worden en zal je een vegetaal bestaan gaan lijden. En dit zal veel duurder uitkomen, er gebeuren namelijk meer ongevallen aan lagere snelheid (kleine kopstaartaanrijdingen aan lichten bvb)quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:44 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
hmmm... als je nou zonder gordel/hlm crasht en dan meteen dood bent dan is dat wel ok.
Als je daarna jaren als kasplantje op kosten van de gemeenschap (dus van mij) lig te vegeteren, dan heb ik daar dus wél bezwaar tegen.
ik ben een keer zonder gordel weggereden, maar de auto stond schuin in 2 parkeervakken, en daarnaast stond een amsterdammertje. Terwijl ik optrok reed ik dus tegen dat ding aan met de linker voorkant, en zelfs toen lag ik al met m'n bek tegen het raam aan...quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:14 schreef Archont het volgende:
[..]
Dit gaat op voor de zware ongevallen. Maar indien geen gordel wordt gedragen ga je merken dat er veel meer lichtere kwetsuren gaan ontstaan, en dan vooral door ongevallen met een lagere snelheid waarbij je gordel je goed tegenhoudt met dikwijls enkel een whiplash tot gevolg. Indien je in zo'n geval geen gordel draagt ga je heel snel door de vooruit geslingerd worden en zal je een vegetaal bestaan gaan lijden. En dit zal veel duurder uitkomen, er gebeuren namelijk meer ongevallen aan lagere snelheid (kleine kopstaartaanrijdingen aan lichten bvb)
whahaquote:Op donderdag 7 juni 2007 14:44 schreef eer-ik het volgende:
[..]
eendjes zijn niet lelijk, pas op je woorden
idd, krijg met 100 kmh maar eens een vlieg tegen je kop aan :Squote:Op vrijdag 8 juni 2007 02:11 schreef Devilnl het volgende:
gordelplicht. mjah.. ik hou 'm toch wel om
Helmplicht.. zou ik ook ophouden ivm die klote muggen etc..
hommelquote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:24 schreef Neluhz het volgende:
[..]
idd, krijg met 100 kmh maar eens een vlieg tegen je kop aan :S
hoe zit het dan eigenlijk met Amerika? California etc. is toch niet verplicht een helm daaro?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:01 schreef Archont het volgende:
[..]
of een steentje, kan zich redelijk die boren als je het mij vraagt
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:12 schreef SoupNazi het volgende:
Mensen die er zo over denken hoeven inderdaad een gordel om of helm op.![]()
Ik zit er niet zo mee. Heb een vrijstelling.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:59 schreef Archont het volgende:
zeg maar gerust gelukkig
eey jij moet in de 2ekamer gaan zitten wat een goed ideequote:Op zondag 10 juni 2007 00:56 schreef zhe-devilll het volgende:
Oh bejaardenhuizen overvol laten we ff een paar opa's en oma's omleggen,![]()
Kijk jij hebt het begrepenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:15 schreef MrHeads het volgende:
[..]
Tot dat je zelf enorm onderuit / op je plaat gaat en je hoofd volledig open licht of door je vooruit vliegt.
Wat mij betreft hoeft de zorgverzekeraar dan ook je ziekenhuiskosten e.d. niet te vergoeden.
Hoe kortzichtig kunnen mensen wel niet zijn zeg![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |