en ik doe met deze fipo hetzelfde.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:02 schreef Stroekie het volgende:
bij gebrek aan Dreamer zal ik de fipo voor mijn rekening nemen, maar deze aan haar opdragen
Ja maar toen zat ik niet op mijn werkquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:20 schreef JamesBrowny het volgende:
3 posts geleden was je er nog!
bij onsquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:02 schreef maedel het volgende:
weet iemand toevallig bij wat voor een bedrijf je een uitgebreide acces-toepassing kunt laten maken?
Ik zou het liever bij een bedrijf laten doen. Niet bij een beun, het gaat om vertrouwelijke gegevens.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:11 schreef Stroekie het volgende:
[..]
bij ons![]()
maar dan komt er ook een flinke factuur bij, en da's denk ik niet de bedoeling
maar geen beun de haas in de buurt, of een handig neefje/nichtje ?
Nee op dat gebied ken ik eigenlijk niet echt namen van conculega'squote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:39 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik zou het liever bij een bedrijf laten doen. Niet bij een beun, het gaat om vertrouwelijke gegevens.
Weet je toevallig een iets kleiner bedrijf dat hetzelfde kan?
Tip: Gebruik geen Acces. Gebruik inplaats daarvan MySQL. Andere alternatieven zijn te duur (voor zover ik weet).quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:39 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik zou het liever bij een bedrijf laten doen. Niet bij een beun, het gaat om vertrouwelijke gegevens.
Weet je toevallig een iets kleiner bedrijf dat hetzelfde kan?
Ja, het punt is, hoe? Ik gebruik in mijn werk wel mysql, maar dat gaat dan wel lekker volautomatisch en verder hoef ik daar dan niks meequote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:25 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Tip: Gebruik geen Acces. Gebruik inplaats daarvan MySQL. Andere alternatieven zijn te duur (voor zover ik weet)
Dat maakt uit hoeveel tijd je er aan wilt besteden. Bovendien moet je niet Acces willen leren, maar moet je databases willen leren ontwerpen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:28 schreef maedel het volgende:
Is het interessant om je daar dan zelf in te verdiepen? Ik ben niet achterlijk qua computers zeg maar...
Volgens mij zijn er wel GUI's (grafische gebruikersinterfaces) verkrijgbaar voor MySQL.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:30 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, het punt is, hoe? Ik gebruik in mijn werk wel mysql, maar dat gaat dan wel lekker volautomatisch en verder hoef ik daar dan niks mee
Zijn er geen statistiekenprogramma's te koop waar je zoiets mee kan?
Ik wil per object x 25 kenmerken in kunnen vullen en dan op allerlei mogelijke manieren statistieken kunnen samenstellen. Ik wil eigenijk gewoon kunnen aanvinken van doe me die en die en die maar en in die volgorde.
Ik wil er eigenlijk ook gewoon voor betalenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:31 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Dat maakt uit hoeveel tijd je er aan wilt besteden. Bovendien moet je niet Acces willen leren, maar moet je databases willen leren ontwerpen.
Ik vond je anders best scherp in het hetero hetro/aussie topicquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:57 schreef wonderer het volgende:
Mogguh. Ik ben een beetje duf.
Wrom?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:43 schreef JamesBrowny het volgende:
Ik voel me heel dom nu....
Kun je nagaan hoe ik ben als ik niet duf ben.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:59 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik vond je anders best scherp in het hetero hetro/aussie topic
Hallo Wondererquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:57 schreef wonderer het volgende:
Mogguh. Ik ben een beetje duf.
Omdat ik echt geen enkel idee heb waar het over gaat...Volgens mij iets met de computer.quote:
Duur geld.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:44 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik wil er eigenlijk ook gewoon voor betalen![]()
Wat is peperduur in jouw ogen?
Je weet wat een database is?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:07 schreef JamesBrowny het volgende:
[..]
Omdat ik echt geen enkel idee heb waar het over gaat...Volgens mij iets met de computer.![]()
Oeh, leuk, even kijken! (dat doe ik altijd pas nadat ik alle fora heb afgestruind).quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:04 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Hallo Wonderer![]()
je hebt een email ontvangen![]()
Ehm, ja, denk ik...quote:
Waarom? Omdat wij het over dingen hebben waar jij helemaal niet mee bezig bent?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:43 schreef JamesBrowny het volgende:
Ik voel me heel dom nu....
Je hoeft niet alles te weten. Ik weet ook lang niet alles.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:13 schreef JamesBrowny het volgende:
Ja, daarom!!
En omdat ik het niet kan laten om toch commentaar te geven, da's echt een aandachtspuntje voor mij.
Vergelijk het met een electronisch kaartenbaksysteem. Je slaat gegevens op die op een bepaalde manier een relatie met elkaar hebben (bijvoorbeeld username, userid en wachtwoord) en daar doe je dan dingen mee (bijvoorbeeld inloggen, wachtwoord veranderen etc). Of product, product id en hoeveel ervan verkocht is. Of... nou ja, honderdduizend verschillende applicaties kun je ermee maken.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:09 schreef JamesBrowny het volgende:
[..]
Ehm, ja, denk ik...
Nauwelijks eigenlijk, iets met data....![]()
Sorry, ben heel erg, alleen tikken gaat redelijk.
lijk ik nu op een teletubbie als ik roep, nog een keer ?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oeh, leuk, even kijken! (dat doe ik altijd pas nadat ik alle fora heb afgestruind).
Maar er zijn toch ook wel lichtere applicaties dan SPSS denkbaar ?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:18 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
@Maedel: Hier is een prijslijstje, en het geeft denk ik ook direct wel de indruk waarom je dit wel of niet zou willen aanschaffen
Dat lijk je toch wel. Op Tinkie Winkie.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:26 schreef Stroekie het volgende:
[..]
lijk ik nu op een teletubbie als ik roep, nog een keer ?
Mmm, ja, dit gaat wat ver. Van 700 euro schrok ik nog niet echt. Als het daarvoor draait en werkt vind ik dat niet zo veel geld.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:18 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
@Maedel: Hier is een prijslijstje, en het geeft denk ik ook direct wel de indruk waarom je dit wel of niet zou willen aanschaffen
da's gewoon een rugzak hoor, ook al heb ik hem soms wel eens bij het handvat vastquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat lijk je toch wel. Op Tinkie Winkie.
Natuurlijk draait het, natuurlijk werkt 't. Maar je moet wel weten wat je nu wilt, en weten wat je in realistische zin in de toekomst wilt. Ik zou eerst maar eens met een concreet wensenlijstje aankomen, voordat je veel te veel geld uitgeeft aan een veel te complex product (of een product dat anderszijds niet aan je wensen voldoet).quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:35 schreef maedel het volgende:
[..]
Mmm, ja, dit gaat wat ver. Van 700 euro schrok ik nog niet echt. Als het daarvoor draait en werkt vind ik dat niet zo veel geld.
Maar volgens mij moet jij al prima uit de voeten kunnen met een basis variant van Exact of Unit4agresso en hoeven die volgens mij niet zo veel te kostenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:35 schreef maedel het volgende:
[..]
Mmm, ja, dit gaat wat ver. Van 700 euro schrok ik nog niet echt. Als het daarvoor draait en werkt vind ik dat niet zo veel geld.
Nee, het is gevoelige info, dus liever niet onlinequote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:55 schreef wonderer het volgende:
Is een webapplicatie niet mogelijk?
Niet echt, maar dan zijn er wel meerdere mogelijkheden. Ook veilige. Het hoeft niet per se over het web natuurlijk, je kunt zelf een servertje opzetten en het alleen benaderbaar maken via het intranet.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:59 schreef maedel het volgende:
[..]
Nee, het is gevoelige info, dus liever niet online
Hoezo, had je een suggestie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |