abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50105419
tsja; dan ben ik (vandaag als eerste dag) klaar met de (HBO bedrijfswiskunde) afstudeerstage die niet bijster vlekkeloos verliep (zoeken op simmu geeft info) klaar, dan moet er volgens mijn partner met de diplomauitreiking een familie etentje komen, betaald door de ouders. (ik ben zelf overigens 34, geen puber meer dank u zeer)

probleem 1: zijn ouders zijn gescheiden en de nieuwe vriend kan de ex man niet uitstaan (schoonpapa is ook wel een pietsje moeilijk aandachtvragerig persoon, mentaal en sociaal niet helemaal vaardig, laten we het daarop houden). iig altijd gesodemieter.

probleem 2: ik ben zo onhandig geweest om voor dat feest mijn tante uit te nodigen (die jarenlang voor mij gezorgd heeft, van kleins afaan) en daar is mijn ma nu dus verontwaardigd over, want tsja: 'het moet toch alleen de nabije familie zijn, en ze trekt zo de aandacht naar zich toe'

jaja: de vrouw die mijn luiers verschoonde (tante dus) mag er niet bij zijn, en de vrouw die me er (tot twee keer aan toe) eruit schopte 'thuis' (ma dus) is familie. right.

naja, ik ben nu zo kwaad dat ik zoiets heb van 'lamaar met dat hele etentje', maar als ik even rustig nadenk komen de volgende opties boven:

1) slik het, etentje met pa, ma en schoonfamilie, geen tante.
2) heibel: tegen ma zeggen dat ik tante erbij wens, en dat zij het maar heeft te slikken
3) barst helemaal maar 1: geen etentje
4) barst helemaal maar 2: ik betaal het zelf wel, en dan maak ik zelf wel uit wie er komt.

wie o wie heeft zinnig advies. zoals al blijkt heb ik nou niet bepaald een leuke relatie met ma, ik heb zelf de stelregel dat ik minstens 100 kilometer verdeop wil wonen. ze heeft zo haar problemen. misshcien stemmen over de opties?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_50105515
Eens kijken. Het etentje afblazen, daarmee laat je je natuurlijk wel erg kennen. Gezichtsverlies voor jou. Als je je tante alsnog afbelt, idem, want dan geef je toe aan de druk van je moeder. Wederom verlies voor jou. Ik zou gaan voor nummer 2, de confrontatie.

Maar dan wel op een volwassen manier he. Laat je moeder maar lekker schreeuwen en moeilijk doen oid. IK zou me iig niet laten kennen op zo'n moment. My way or the highway.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 4 juni 2007 @ 21:08:20 #3
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_50105551
een feestje is toch zo'n gelegenheid waar iedereen gezellig met elkaar iets viert?

Ik zou afhaken en lekker met je vriend uit eten gaan.
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_50105574
Optie 3 lijkt me, het is jouw etentje. Ga lekker met zijn tweetjes je diploma vieren/uit eten. (en da's dan dus #4)
Gelukkig zonder haar
pi_50105598
pa,ma tante
ik neem aan dat je moeder begrijpt dat je tante ook veel gedaan heeft,. dat t niet zo raar is dat die erbij is dus ?
en om partners niet uit te nodigen is logisch, die hebben niet voor jou gezord
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  maandag 4 juni 2007 @ 21:09:24 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50105600
Ik zou gaan voor 4. Waarom zou je je ouders voor zoiets laten betalen? Je bent toch volwassen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_50105716
Sowieso 2, 3 of 4 zouden voor mij een optie zijn. Mijn voorkeur zou gaan naar 3, ik heb geen zin om met familie te gaan zitten die nors, moeilijk of what ever gaan doen.

Ik zou dan met de mensen die echt je afstuderen willen vieren iets gaan eten. Dus met je tante en vriendin, natuurlijk betaal je zelf.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_50105830
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:09 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zou gaan voor 4. Waarom zou je je ouders voor zoiets laten betalen? Je bent toch volwassen?
of 3... volgens mij heb je heel geen zin in dat hele etentje met je familie. Ik zou dan wel gaan eten, maar met wat goede vrienden en die tante en je pa ofzo.. en ja zelf betalen natuurlijk je bent toch geen kind meer
pi_50105972
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:09 schreef Tinkepink het volgende:
volgens mijn partner is het traditie.

confrontaties met mijn ma zijn altijd vreselijk. tot mijn 18de sloeg ze je in je gezicht als je niet uitkeek (tot ik op mijn 18de een keer echt woedend terugsloeg, sindsdien heeft ze het nooit meer gedaan) ze dreigt continu met 'als het je niet bevalt rot je maar op' zelfs als je niet meer thuiswoont (zo doet ze overigens nog steeds, maar nu tegen mijn 19jarig broertje)

ik denk dus maar dat ik voor de optie 'ik betaal zelf wel, en sangdrax en ik gaan lekker zelf uit eten' ga. ik baal er wel van dat dit weer niet normaal kan. hoe moet dat in godsnaam als ik (volgend jaar) wil gaan trouwen?
  Moderator maandag 4 juni 2007 @ 21:18:31 #10
5428 crew  miss_sly
pi_50106005
Datgene dat JIJ wilt, welke van de 4 dat ook is.

Heel jammer dat dit soort dingen vaak zo loopt, net als verjaardagen of bruiloften. Het wordt tijd dat men leert dat het gaat om degene(n) voor wie er iets gevierd wordt. Als jij denkt dat dat mbt het etentje wel door laten gaan, alleen kan dmv optie 4, zou ik daarvoor gaan. Hoe dan ook zou ik gaan voor het feestje dat jij wilt en de rest zeggen dat ze zich daaraan aan kunnen passen of weg kunnen blijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 juni 2007 @ 21:18:52 #11
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_50106025
Van en voor wie is het etentje? Dus wie mag er dan beslissen wie er wel en wie er niet komt?
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_50106121
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:18 schreef Kwezel het volgende:
Van en voor wie is het etentje? Dus wie mag er dan beslissen wie er wel en wie er niet komt?
het etentje is ter ere van mij die een diploma/ingenieuerstitel haalt

edit: en die een 4 jarige studie in 3 jaar gedaan heeft en een verdomd kutjaar achter de rug heeft met zich de pleuris werken, miskraam, operatie en algehele ellende.
pi_50106194
sorry, ik ben nog wat gammel. het is mijn eerste dag dat ik niks hoef te doen, en ik heb zeer dringen het gevoel dat ik *iets* moet doen, en haast heb, en anders komt het niet af.
  maandag 4 juni 2007 @ 21:26:49 #14
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_50106349
wel grappig dat je opent met "ik ben geen puber dank u"

gedraag je ernaar dan!

laat je leven niet bepalen door anderen en kom es op voor jezelf!!

ik hoef je niet eens te vertellen dat optie 4 het beste is!

gefeliciteerd en ga lekker met je vriend en je tante grieken!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_50106609
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:26 schreef mrSPLIFFY het volgende:
wel grappig dat je opent met "ik ben geen puber dank u"

gedraag je ernaar dan!

laat je leven niet bepalen door anderen en kom es op voor jezelf!!
consequentie van dat opkomen voor mezelf is dan dat ik niet meer welkom ben in het ouderlijke huis. dus ook pa & broertje niet meer zie, aangezien die dan stiekum moeten gaan doen (en ik dus 100 kilometer verderop woon)

die consequentie vermijden is niet bepaald puberaal. sjees, man, ik doe al jaren de moeite om de lieve vrede te bewaren, 'het blijft toch je moeder he', maar als ik nu hierover kwaad wordt komt alles eruit, en dat lijkt me gewoon niet zo verstandig. (alhoewel ik niet zeker weet of het me om te beginnen gaat lukken mijn geduld te bewaren)
  maandag 4 juni 2007 @ 21:33:04 #16
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_50106649
4 , succes ermee
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_50106722
wat een geouwehoer, een familie etentje?! uit wat voor land komt je partner? ga lekker met wat lui een mooie avond vieren.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_50106972
Optie 2, opzouten met het gezeik van je moeder. Zoals je zelf al zei, je bent 34, en geen klein kind meer.
  maandag 4 juni 2007 @ 21:41:36 #19
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_50107043
Goh! ik wens je veel suc6 dan met je verdere leven!

maar misschien is dit es handig KLIK!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_50107186
nja, ik heb even met5 broertje gebeld (die zondag overigens ook jarig is, dus per telefoon de boel afhandelen gaat lastig worden)

de consensus hier lijkt iig te zijn: rot op met de lieve vrede, tis jouw feestje. is ook de mening van sangdrax & broertje. wat mijn echte eerlijke mening is: ik ben dat gedoe al jaren zat. daarom woon ik ook 100 kilometer verdereop, en krijg je mij nog niet met een span paarden terug. de ellende is alleen dat als ik nu heibel trap, mijn broertje ervoor betaald (alhoewel die het er voor over heeft) in de vorm van gegil, geruzie, wellicht er ook uitgegooid worden, etc...
pi_50107399
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:41 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Goh! ik wens je veel suc6 dan met je verdere leven!

maar misschien is dit es handig KLIK!
ik krijg meestal juist te horen dat ik erg assertief ben

kon ook onder rotomstandigheden dus die afstudeerstage afmaken, en me verdedigen tegen die *u* van een bedrijfsmentor (firma 'oh, je gaat een miskraam krijgen en wilt thuiswerken omdat dat nog best heftig kan worden? best joh, als ik mijn resultaten maar krijg' 3 dagen na de operatie weer aan het werk)

sorry voor het gal.................
sommige dingen moeten er even uit. ik ben het eerlijk gezegd goed beu dat alle verantwoordelijkheid bij mij gelegd wordt.
  maandag 4 juni 2007 @ 21:54:25 #22
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_50107623
Bah; vervelend gedoe.

Ik zou gaan voor optie 5; die is met tante en schoonvader+ nieuwe vriend, en indien ze zich kan gedragen; ook met moeder, en dan zonder gedram en gezeur; door wie dan ook.
Bel ze allemaal op en leg het voor; en zeg er gelijk even bij dat jij het feestvarken bent en dat ze dus blij voor jou moeten zijn; wie er dan betaald laat ik in het midden; ik zou zelf overigens kiezen voor iets ongedwongens, met een hoop geroezemoes en veel drank; knappen ze misschien wel van op.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_50108657
Ik denk dat je voornamelijk naar je eigen gevoel moet luisteren.. uit je verhaal is op te maken dat je tante ontzettend veel voor je betekend en eigenlijk een beetje je 'moeder' is.. Haar moet je er dus zeker bij hebben..

Wat je schoonfamilie betreft is het een wat lastigere zaak.. Wat vind je partner ervan?

Waar het om gaat, en wat dat betreft sluit ik me aan bij doeka, JIJ bent hier het middelpunt van de belangstelling.. het gaat om JOU.. JIJ bent geslaagd, zij niet.. dus ze moeten zich maar aanpassen aan jouw situatie..
pi_50108767
4!

en dan tegen je ma zeggen dat je tante je poep aan der handen heeft en niet zij en dat ze beide welkom zijn.
  maandag 4 juni 2007 @ 22:29:00 #25
3038 Emel
realist
pi_50109301
optie 4
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')