abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2007 @ 18:10:37 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50098527
quote:
Iran talks up temporary marriages
Unmarried Iranian couples can fall foul of strict Islamic morality laws
Iran's Interior Minister, Mostafa Pour-Mohammadi, has started promoting temporary marriage as a solution to the country's social problems.

Shia Islam allows a man and woman to marry for a fixed period of time, ranging from an hour to a century.

A man can also have any number of temporary marriages - or sigheh, as they are known.

However, Iranian society still looks down on temporary marriage as a cover for prostitution.

Iran's interior minister, himself a cleric, said marriage was a human need and temporary marriage should not be used just for sex but to solve social problems.

He said there needed to be a cultural change to allow this.

He also said couples should marry at an earlier age.

Strong taboo

Iran first started promoting temporary marriage as an alternative to living in sin 15 years ago.

The then President, Hashemi Rafsanjani, said it was a way for men and women to satisfy their sexual needs.

Iran's police have recently cracked down on "un-Islamic" dress
He even said there was no need for a cleric: the couple could read out an oath in private in order to marry.

These days, some girls who want to travel with their boyfriends and be allowed to stay in the same hotel room or avoid arrest by the moral police might have a temporary marriage.

Poor women who need financial support also do it.

But on the whole there is still a strong taboo against the practice.

One woman MP asked the interior minister if a man came to ask for the hand of his daughter in marriage, would he willingly tell him how many temporary marriages she had had.

Another warned that promoting temporary marriages would cause thousands of problems.

There are already tens of thousands of children from temporary marriages whose fathers will not acknowledge them and are therefore considered illegitimate.

One Friday prayer leader has suggested that Iran needs a centre to help young people find spouses.

Meanwhile, a hardline newspaper has complained that a travel agent in Tehran has been advertising holidays by the Caspian Sea for couples who want to have temporary marriages, offering accommodation and a cleric to register the marriage.
Bron: BBC
Wow. Dat had ik nooit verwacht.

Al las ik laatst in het NRC dat het een misverstand is dat het Iraanse regime diep-islamitisch is. De islam is meer een handig bindmiddel, een dekmantel voor onfrisse praktijken.
pi_50098834
In de Islam religie is alles wat stiekem gebeurt geoorloofd... net als in liefde en oorlog...

[ Bericht 6% gewijzigd door Kjew op 04-06-2007 18:57:55 ]
  maandag 4 juni 2007 @ 18:22:02 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_50098904
je kunt ook gewoon zeggen dat dit huichelarij ten top is hoor; alsof zo'n tijdelijk huwelijk het ineens 'goed' maakt als je wilt vergrijpen aan allerlei vrouwen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_50099136
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:22 schreef dr.dunno het volgende:
je kunt ook gewoon zeggen dat dit huichelarij ten top is
Wat lijkt de Islam toch weer op het Christendom...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50099157
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
marry for a fixed period of time, ranging from an hour to a century.
Handig! Die moslims zijn zo gek nog niet.
  maandag 4 juni 2007 @ 18:40:27 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50099461
ik heb hier al een uitgebreide docu over gezien, jaren terug. ginmg over een verslaafde hoer en haar omgeving in iran. kon je net zo makkelijk een tijdelijk huwelijk aangaan, dus mij ontgaat het nieuwe ervan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 4 juni 2007 @ 18:40:37 #7
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_50099466
Dit laat weer eens hoe ziek sommige Iraniers/ sjieten zijn. Tijdelijke huwelijken toestaan, echt in de geest van het pre-Islam tijdperk. Iran is eigenlijk nooit intentioneel en echt Islamitisch geweest. Iraniers zijn wat dat betreft een eigenzinnig volkje. De meeste Iraniers zijn eerder atheist, communist, agnost of een westerse hedonist dan een sjiet zonder al te gekke of extremistische ideeen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 4 juni 2007 @ 18:41:28 #8
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_50099493
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat lijkt de Islam toch weer op het Christendom...
Je bedoelt deze ziekelijke sjieten? Dit is geen Islam.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 4 juni 2007 @ 18:42:04 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50099515
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:40 schreef Super7fighter het volgende:
Dit laat weer eens hoe ziek sommige Iraniers/ sjieten zijn. Tijdelijke huwelijken toestaan, echt in de geest van het pre-Islam tijdperk. Iran is eigenlijk nooit intentioneel en echt Islamitisch geweest. Iraniers zijn wat dat betreft een eigenzinnig volkje. De meeste Iraniers zijn eerder atheist, communist, agnost of een westerse hedonist dan een sjiet zonder al te gekke of extremistische ideeen.
dat is toch toe te juichen? zeker die laatste paar woorden...
  maandag 4 juni 2007 @ 18:49:40 #10
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50099775
Ja, de verlichte staat Iran kan zo aansluiten bij de EU.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_50100058
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:41 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Bedankt voor de opheldering. Jij bent Soenniet?
Big dick.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:07:20 #12
179327 Harry4
Treehugger
pi_50100440
Tja, Iran is niet een super Islamitische staat. Alleen de westerse media blaast het erg op. Abortus mag er bijvoorbeeld ook.
Ich bin Macho, süper Macho...
  maandag 4 juni 2007 @ 19:08:38 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50100496
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:07 schreef Harry4 het volgende:
Tja, Iran is niet een super Islamitische staat. Alleen de westerse media blaast het erg op. Abortus mag er bijvoorbeeld ook.

de iraanse ayatollah media blaast het op en het westen neemt dat over...
  maandag 4 juni 2007 @ 19:11:47 #14
179327 Harry4
Treehugger
pi_50100612
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de iraanse ayatollah media blaast het op en het westen neemt dat over...
Dat is ook waar. alleen staat 80% van het land niet achter deze president, als ik Iraanse mensen moet geloven die hier bij mij in huis zitten
Ich bin Macho, süper Macho...
  maandag 4 juni 2007 @ 19:13:11 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50100656
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:11 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Dat is ook waar. alleen staat 80% van het land niet achter deze president, als ik Iraanse mensen moet geloven die hier bij mij in huis zitten
wij moeten afgaan op de fragmenten van ahmajinedad (oid) en die zijn behoorlijk pittig en dreigend...
pi_50104029
quote:
OKE
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50115441
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:41 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

de soennieten zijn net zo ziek:

The "sigheh" is banned in Sunni Islam, but similar practices can be found in Sunni countries. One such practice is the "urfi" marriage, an unofficial arrangement that is often kept secret. Although an urfi marriage involves signing a document in front of witnesses, the marriage can be broken by destroying the paper.
http://news.yahoo.com/s/a(...)temporary_marriage_1
pi_50115510
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:40 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb hier al een uitgebreide docu over gezien, jaren terug. ginmg over een verslaafde hoer en haar omgeving in iran. kon je net zo makkelijk een tijdelijk huwelijk aangaan, dus mij ontgaat het nieuwe ervan.
was een goede docu
pi_50115531
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nikah_Misyar

soennieten
pi_50117781
als je drie maanden elke dag naar CNN kijkt ben je ervan overtuighd dat Iran elk moment ons kan aanvallen. Volgens mij is dat bullshit. Ik heb een keer een docu van tegenlicht gezien over Iran. Van de Islam mogen ze niet eens massavernietigingswapens maken, en de president predict tot vrede tussen alle volken op aarde. Komt niet helemaal overeen met wat Bush te zeggen heeft.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:17:15 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50118074
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 01:58 schreef Arjan het volgende:

[..]

was een goede docu
zeker weten. ik vond alleen die islamitische straattroepen wat eng.
pi_50131169
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 02:00 schreef Paltalk het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Nikah_Misyar

soennieten
Inderdaad, precies hetzelfde. We kunnen het dus de islam noemen.

In de islam is de persoon van Mohammed nu eenmaal zeer belangrijk, en kritiek op hem een groot taboe. En toevallig had de beste man zelf ook een zeer bizar seksleven, waarvan sommige details algemeem bekend zijn.
Iets anders wat het grote voorbeeld der Muzelmannen deed was het "openbaren" van Allah's gebod dat een muslim maximaal vier vrouwen tegelijk mag hebben, en zelf had hij er op een gegeven moment negen: het voorbeeld voor de moslims was zelf ook erg creatief in het omgaan met regels over seksualiteit en huwelijk.

Maar goed, dat mag je natuurlijk net hardop zeggen. Want dan weet je niets van de islam.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_50131740
De titel is een beetje misleidend.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_50136254

Wat een schijnheiligheid ook
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:26:31 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50136998
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:10 schreef Double-Helix het volgende:

Wat een schijnheiligheid ook
Idd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')