Kom zeg, zo wereldvreemd ben je toch ook niet he? Informatie kan levens redden, en als bepaalde mensen niet bereid zijn die informatie (tijdig) te geven met de gebruikelijke middelen, kun je ervoor kiezen onschuldige mensen te laten sterven, of je doet iets wat gewoonlijk niet zou stroken met je normen en waarden.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Op welk moment zou martelen een minder kwaad zijn?
Dan ben je NOG naiever dan ik dacht.quote:
Territoriumdrang? De drang om anderen te overheersen? Oorlogsdrang? De drang om het sterkte mannetje te zijn?quote:Nee? Dat zit mensen in de genen, of wat? Hm?
Snap je toch een keer IETS van het leven.quote:Dat vermoede ik al wel.
Vind je iemand aanzetten tot zelfmoord door karaktermoord te plegen met mishandelingen, vrijheidsberoving, uitzichtloosheid, enzovoorts geen moord?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:16 schreef damian5700 het volgende:
Ik omarm jouw aanname niet, dat de motieven van de zelfmoordpoging de omstandigheden die hem daartoe aanspoorde waren, dus ik vind niet dat je kan spreken over dood door schuld. En we spreken pas over moord wanneer iemand met voorbedachten rade en opzettelijk van het leven wordt beroofd.
Fijn. Ik weet wel dat de internationale conflicten er schoner op zijn geworden sinds de conventie van Geneve. Dat vind ik een prettige gedachte.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan ben je NOG naiever dan ik dacht.
[..]
Zoals de waard is, vertrouwt-ie z'n gasten.quote:Territoriumdrang? De drang om anderen te overheersen? Oorlogsdrang? De drang om het sterkte mannetje te zijn?
Nee, dat zit totaal niet in de menselijke genen. Hoe kom je erbij.
Nee. Het criterium bij het aanzetten van zelfmoord is voor mij, dat men bewust opzettelijk behulpzaam is of middelen daartoe verschaft.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vind je iemand aanzetten tot zelfmoord door karaktermoord te plegen met mishandelingen, vrijheidsberoving, uitzichtloosheid, enzovoorts geen moord?
Verschuif je met deze vraag het zwaartepunt niet van moord naar karaktermoord?quote:Of vind je wat er op Guantanamo Bay gebeurt geen karaktermoord?
Wat zou jij doen met deze mensen?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vind je iemand aanzetten tot zelfmoord door karaktermoord te plegen met mishandelingen, vrijheidsberoving, uitzichtloosheid, enzovoorts geen moord?
Of vind je wat er op Guantanamo Bay gebeurt geen karaktermoord?
Leuk dat jij dat een prettige gedachte vindt maar hij is TOTAAL niet op de realiteit gebaseerd.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Fijn. Ik weet wel dat de internationale conflicten er schoner op zijn geworden sinds de conventie van Geneve. Dat vind ik een prettige gedachte.
Jaja, je hebt wederom gelijk: al die zaken doen er voor mensen helemaaaal niet meer toe. Je hebt gelijk.quote:Zoals de waard is, vertrouwt-ie z'n gasten.
Als jij een keer leert niet stellig dingen te beweren die gewoon niet kloppen. Dat wekt agressie op.quote:Kun je een keer af van de ad homines en waardig debatteren?
Kopje thee, aai over de bol en 'niet meer doen hé!'quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat zou jij doen met deze mensen?
Een eerlijk proces geven en afhankelijk van de uitspraak straffen of vrijlaten.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat zou jij doen met deze mensen?
En als dat nou niet werkt? Wat als een van die idioten door een vormfout vrijuit gaat en zijn plannetjes kan voortzetten?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een eerlijk proces geven en afhankelijk van de uitspraak straffen of vrijlaten.
Live free, or die trying, dat vond je toch?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En als dat nou niet werkt? Wat als een van die idioten door een vormfout vrijuit gaat en zijn plannetjes kan voortzetten?
Ja hoor, je punt?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Live free, or die trying, dat vond je toch?
Een "vormfout", daar kom je niet zomaar op vrij. Het is wel duidelijk dat het om een nogal wankel juridisch verhaal gaat. Met andere woorden: de kans is groot dat er veel onschuldigen vastzitten.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En als dat nou niet werkt? Wat als een van die idioten door een vormfout vrijuit gaat en zijn plannetjes kan voortzetten?
Er zitten maar 300 mensen, daar kom je dus echt niet zomaar terecht. Er zitten vast ook onschuldigen tussen, jammer, maar daar kan ik verder heel utilitair over zijn...quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een "vormfout", daar kom je niet zomaar op vrij. Het is wel duidelijk dat het om een nogal wankel juridisch verhaal gaat. Met andere woorden: de kans is groot dat er veel onschuldigen vastzitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |