abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50106285
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Op welk moment zou martelen een minder kwaad zijn?
Kom zeg, zo wereldvreemd ben je toch ook niet he? Informatie kan levens redden, en als bepaalde mensen niet bereid zijn die informatie (tijdig) te geven met de gebruikelijke middelen, kun je ervoor kiezen onschuldige mensen te laten sterven, of je doet iets wat gewoonlijk niet zou stroken met je normen en waarden.

Doen wat nodig is, daar gaat het om. Reken maar dat ik marteling acceptabel vind (als laatste redmiddel natuurlijk) wanneer iemand redelijk kan aannemen dat hij doden met de verkregen informatie kan voorkomen.
  maandag 4 juni 2007 @ 21:33:06 #52
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50106653
Evil_Jur, mijn Iblardi is hier.
Ik debatteer gauw verder over dit onderwerp. Hold that thought.
  maandag 4 juni 2007 @ 21:54:50 #53
99433 Tup
Tupperwaar
pi_50107646
Dood door schuld. Wat mij betreft moet de VS voor het internationaal strafhof komen.
Wasserwunderland
pi_50107764
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Damn straight.
Dan ben je NOG naiever dan ik dacht.
quote:
Nee? Dat zit mensen in de genen, of wat? Hm?
Territoriumdrang? De drang om anderen te overheersen? Oorlogsdrang? De drang om het sterkte mannetje te zijn?
Nee, dat zit totaal niet in de menselijke genen. Hoe kom je erbij.
quote:
Dat vermoede ik al wel.
Snap je toch een keer IETS van het leven.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 01:16:42 #55
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50115105
Ik omarm jouw aanname niet, dat de motieven van de zelfmoordpoging de omstandigheden die hem daartoe aanspoorde waren, dus ik vind niet dat je kan spreken over dood door schuld. En we spreken pas over moord wanneer iemand met voorbedachten rade en opzettelijk van het leven wordt beroofd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:45:03 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50122098
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 01:16 schreef damian5700 het volgende:
Ik omarm jouw aanname niet, dat de motieven van de zelfmoordpoging de omstandigheden die hem daartoe aanspoorde waren, dus ik vind niet dat je kan spreken over dood door schuld. En we spreken pas over moord wanneer iemand met voorbedachten rade en opzettelijk van het leven wordt beroofd.
Vind je iemand aanzetten tot zelfmoord door karaktermoord te plegen met mishandelingen, vrijheidsberoving, uitzichtloosheid, enzovoorts geen moord?
Of vind je wat er op Guantanamo Bay gebeurt geen karaktermoord?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:46:28 #57
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50122146
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dan ben je NOG naiever dan ik dacht.
[..]
Fijn. Ik weet wel dat de internationale conflicten er schoner op zijn geworden sinds de conventie van Geneve. Dat vind ik een prettige gedachte.
quote:
Territoriumdrang? De drang om anderen te overheersen? Oorlogsdrang? De drang om het sterkte mannetje te zijn?
Nee, dat zit totaal niet in de menselijke genen. Hoe kom je erbij.
Zoals de waard is, vertrouwt-ie z'n gasten.
Kun je een keer af van de ad homines en waardig debatteren?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:03:49 #58
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50122742
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vind je iemand aanzetten tot zelfmoord door karaktermoord te plegen met mishandelingen, vrijheidsberoving, uitzichtloosheid, enzovoorts geen moord?
Nee. Het criterium bij het aanzetten van zelfmoord is voor mij, dat men bewust opzettelijk behulpzaam is of middelen daartoe verschaft.
quote:
Verschuif je met deze vraag het zwaartepunt niet van moord naar karaktermoord?
Ik vind dus nogmaals, dat er geen sprake is van moord. En karaktermoord ook niet, want heel toegankelijk openbaar zijn de namen van de gevangenen nu ook weer niet, is mijn indruk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:43:28 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50125789
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat zou jij doen met deze mensen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50126485
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Fijn. Ik weet wel dat de internationale conflicten er schoner op zijn geworden sinds de conventie van Geneve. Dat vind ik een prettige gedachte.
Leuk dat jij dat een prettige gedachte vindt maar hij is TOTAAL niet op de realiteit gebaseerd.

De 1e werd notabene al in 1864 getekend en voor WOII werd nog een overeenkomst voor de behandeling van krijsgevangenen getekend waar 10 jaar later niemand zich aan hield.

De internationale conflicten zijn er absoluut niet schoner op geworden, de industrieel grote landen hebben sinds die tijd geen oorlog meer tegen elkaar gevoerd dus denk jij dat het er schoner op is geworden. Maar kijk eens naar oorlogen die plaats hebben gevonden na de laatste getekende conventie zoals in Korea, Vietnam, Somalie, Sierra Leone, Afghanistan, Cambodja, Tjetjenie, Irak, Iran etc etc etc

NIETS schoner geworden: grootschalige genocides, concentratiekampen, gebruik van gassen, grootschalige martelingen, (etnische) zuiveringen etc etc etc
quote:
Zoals de waard is, vertrouwt-ie z'n gasten.
Jaja, je hebt wederom gelijk: al die zaken doen er voor mensen helemaaaal niet meer toe. Je hebt gelijk.
quote:
Kun je een keer af van de ad homines en waardig debatteren?
Als jij een keer leert niet stellig dingen te beweren die gewoon niet kloppen. Dat wekt agressie op.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50126603
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Kopje thee, aai over de bol en 'niet meer doen hé!'
pi_50126771
Sterker nog: na het tekenen van de 1e 3 conventies kwamen de grootste en smerigste oorlogen tot nu toe.

Maar ze helpen echt hoor!
pi_50128492
Noem me cynisch, maar dergelijke conventies zijn op papier misschien leuk, echter in de praktijk van oorlog niet meer zo relevant en waardevol. Dat heeft de meest bloedige eeuw in de geschiedenis van de mens toch wel bewezen lijkt mij...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:12:27 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50128625
De kogels van de M16 en afgeleide wapens voldoen aan de letter van de conventie, de volmantelpatroon. Ze gaan echter zo snel en zijn zo licht dat ze tuimelen als ze door de huid gaan, en als ze een stuk bot raken spatten ze uit elkaar en veroorzaken heel smerige wonden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50136251
Nee, het is geen moord, dit is asymetrische oorlogsvoering tegen het Westen.
  † In Memoriam † dinsdag 5 juni 2007 @ 19:13:51 #66
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50136416
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Een eerlijk proces geven en afhankelijk van de uitspraak straffen of vrijlaten.
Carpe Libertatem
pi_50143437
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:13 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een eerlijk proces geven en afhankelijk van de uitspraak straffen of vrijlaten.
En als dat nou niet werkt? Wat als een van die idioten door een vormfout vrijuit gaat en zijn plannetjes kan voortzetten?
pi_50143833
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En als dat nou niet werkt? Wat als een van die idioten door een vormfout vrijuit gaat en zijn plannetjes kan voortzetten?
Live free, or die trying, dat vond je toch?
pi_50143930
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Live free, or die trying, dat vond je toch?
Ja hoor, je punt?
pi_50144060
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:02 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja hoor, je punt?
Mijn punt is overduidelijk.
pi_50144100
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mijn punt is overduidelijk.
Voor jou misschien, maar ik snap echt niet wat je er mee wilt zeggen...
pi_50144171
Spijtig.
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:01:41 #73
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50171146
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Een "vormfout", daar kom je niet zomaar op vrij. Het is wel duidelijk dat het om een nogal wankel juridisch verhaal gaat. Met andere woorden: de kans is groot dat er veel onschuldigen vastzitten.
pi_50173968
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een "vormfout", daar kom je niet zomaar op vrij. Het is wel duidelijk dat het om een nogal wankel juridisch verhaal gaat. Met andere woorden: de kans is groot dat er veel onschuldigen vastzitten.
Er zitten maar 300 mensen, daar kom je dus echt niet zomaar terecht. Er zitten vast ook onschuldigen tussen, jammer, maar daar kan ik verder heel utilitair over zijn...
pi_50174002
Hoeveel schuldigen zitten er?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')