Weeping Song als in die van Nick Cave? Lijkt me moeilijk te overtreffen, maar ben benieuwd, eens zoeken!quote:Op maandag 4 juni 2007 12:29 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Jeff Buckley - Hallelujah
Originele artiest is Leonard Cohen
Hurt door Johnny Cash
Lovesong door Tori Amos
Weeping song door Pain of progress
This corrosion door In Extremo
(ik ga hier nog even filmpjes bijzoeken, zal wel niet altijd lukken)
George Michael, maar de Limp Bizkit versie wilde ik inderdaad ook aandragen als beste: en anders die Land Of Confusion cover van Disturbed.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:42 schreef Snever het volgende:
Limp Bizkit: Faith
Weet niet door wie het originele gezongen wordt.
ik dacht dat het orgineel van bob dylan was?quote:Op maandag 4 juni 2007 12:41 schreef avw1982 het volgende:
Cover: Offspring - Hey Joe
Origineel: Jimi Hendrix - Hey Joe
quote:Op maandag 4 juni 2007 12:51 schreef MuadDib het volgende:
Naar mijn bescheiden mening de beste cover: With A Little Help From My Friends van Joe Cocker, origineel van een of ander amateuristisch kutbandje uit Liverpool.
Yup, en hier is er nog zo eentje: Evanescence - Heart Shaped Box, origineel is natuurlijk van Nirvana.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:51 schreef MuadDib het volgende:
Wordt dit weer zo'n topic waar allerhande punkrock bandjes worden genoemd die top40 liedjes zogenaamd briljant coveren?
edit: ik vind Land of Confusion een typisch voorbeeld van zo'n gemakzuchtige cover: wat harde gitaren, een wat rauwere stem en een gitaarsolo. Voegt werkelijk niets speciaals toe aan het, overigens fantastische, origineel.
Ik vind dat juist een van meest inspiratieloze covers van de laatste jarenquote:Op maandag 4 juni 2007 12:59 schreef bucketrogue het volgende:
[..]
En die cover van Disturbed is juist groot in zijn eenvoud, ze geven er een eigen draai aan door hun eigen manier van zang te gebruiken, maar die verschilt in weze niet veel van het origineel. Daarom wijken ze niet veel af van het origineel en blijft het een goed nummer.
'Hey Joe' was niet van Bob Dylan.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:49 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik dacht dat het orgineel van bob dylan was?
[...]
The origins of Hey Joe are unclearquote:Op maandag 4 juni 2007 12:49 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik dacht dat het orgineel van bob dylan was?
quote:Op maandag 4 juni 2007 13:31 schreef Horloge het volgende:
Arctic Monkeys - Love Machine (van Girls Aloud)
Maakt niet uit. De versie van Offspring is super, helemaal vanaf vinyl.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:05 schreef nipeng het volgende:
[..]
Hmm The Unclear, nog nooit van gehoord.
Goeie coverquote:Op maandag 4 juni 2007 17:18 schreef JX het volgende:
Muse - Feeling Good![]()
ooit geschreven voor een musical en o.a. gezongen door Nina Simone
Musequote:Op maandag 4 juni 2007 20:32 schreef ScottTracy het volgende:
Ook een leuke Muse cover:
Muse - Can't take my eyes off of you
De versie van Tori Amos is ook niet zo slecht.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:43 schreef Endtroducing het volgende:
Smells Like Teen Spirit (van Nirvana natuurlijk) gecovered coor Patti Smith. Ik weet niet of het de beste is die ik ken, maar ik vind het echt een mooie. Behoorlijk anders dan het origineel en verstaanbaar.
Youtube
En laatst hoorde ik op de radio een nummer dat exact zo klonk als Hey Ya van Outkast (misschien was het hem wel). Weet iemand of Outkast dit nummer heeft gecovered?
Sommige bands moet je niet coverenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:51 schreef ralfseltje het volgende:
Scissor Sisters - Comfortably Numb vind ik ook erg bijzonder.
http://youtube.com/watch?v=s9GUpM3l2so
Al blijft het origineel twintigduizend keer beter.
Goede lijst!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:27 schreef Berkery het volgende:
Leuk lijstje:
Die hebben The Slits (quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:49 schreef morgane het volgende:
Kaiser Chiefs - I heard It Through The Grapevine
(Marvin Gaye)
Elke artiest mag gecovered worden, mits smaakvol gedaan.quote:
Origineel is inderdaad van Brel.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:37 schreef MuadDib het volgende:
Ook een mooie cover, hoewel niet de Grootse Jacques Brel overtreffend: Next door Gavin Friday (Au Suivant).
hoewel ik eigenlijk niet weet of Brel wel origineel is...
Fuck no ! DT is erg vet, maar hun hele cover van het MOP album was erg saai. Kijk maar naar de performance alleen al....De 1989 versie van Metallica is zoals ie hoort te zijn: meesterlijkquote:Op maandag 4 juni 2007 20:37 schreef MarsX het volgende:
Damage, inc. door Dream Theater
orgineel:
Metallica
een remix is geen cover.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:56 schreef Astoreth het volgende:
A little less conversation van Junkie XL, voor de gelegenheid omgedoopt tot JXL.
Het origineel van Elvis heeft overigens ook wel wat.
Je boedoelt Nouvelle Vague zeker ? Sommige dingen door hen vind ik wel leuk, maar soms is het maar slap..quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:10 schreef nonserviam het volgende:
Iets recenter : in reclames hoor je vaak een vrouwengroep (ben de naam even kwijt) die akoestisch een aantal nummers uit de jaren tachtig covert (bijv. too drunk to fuck van de Dead Kennedy's enz.)
Dat is ook wel goed.
Echt? Dit is geen origineel topic?quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:08 schreef DrMarten het volgende:
Loopt al een soortgelijk topic over.
Covers die 'beter' klinken dan het origineel
Dat is toch iets anders. Het gaat hier niet om covers die beter zijn dan het origineel, maar om covers die je goed vindtquote:Op woensdag 6 juni 2007 17:08 schreef DrMarten het volgende:
Loopt al een soortgelijk topic over.
Covers die 'beter' klinken dan het origineel
Dit ga je toch niet menen...wat een ongelooflijke Night of the Proms-shitsmaak. Jij luistert vast Sky Radio als je in de file in je Opel Astra zit te zitten.quote:Naar mijn bescheiden mening de beste cover: With A Little Help From My Friends van Joe Cocker, origineel van een of ander amateuristisch kutbandje uit Liverpool.
edit: ik vind Land of Confusion een typisch voorbeeld van zo'n gemakzuchtige cover: wat harde gitaren, een wat rauwere stem en een gitaarsolo. Voegt werkelijk niets speciaals toe aan het, overigens fantastische, origineel.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:56 schreef Astoreth het volgende:
Het origineel van Elvis heeft overigens ook wel wat.
Ik heb geen auto.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:33 schreef Topper1 het volgende:
Dit ga je toch niet menen...wat een ongelooflijke Night of the Proms-shitsmaak. Jij luistert vast Sky Radio als je in de file in je Opel Astra zit te zitten.
Ga je lekker pretentieus zitten doen door punkrockbandjes die top40 liedjes coveren af te kraken, noem je zelf een verlepte spastische hippie die een top40 tienerbandje uit de 60's covertquote:Op maandag 4 juni 2007 12:51 schreef MuadDib het volgende:
Wordt dit weer zo'n topic waar allerhande punkrock bandjes worden genoemd die top40 liedjes zogenaamd briljant coveren?
Naar mijn bescheiden mening de beste cover: With A Little Help From My Friends van Joe Cocker, origineel van een of ander amateuristisch kutbandje uit Liverpool.
tsjaquote:Op vrijdag 6 juli 2007 08:45 schreef Syb-rund. het volgende:
Er schijnen heel veel covers van enjoy the silence te zijn, maar dit vind ik toch de beste:
It dies today - Enjoy the silence
Beetje jammer van die emo kuiven though
Wat je zegt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:18 schreef vingerplant het volgende:
Het is overigens ook een topic waar de eigen mening centraal staat, dus waar iedereen lekker z'n eigen toppertjes noemt
Ik ben het met je eens als je het zo stelt, daarom neem ik ook even de tijd om het kaf van het koren te scheiden wat betreft alle punkrockcovers die ik kenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:47 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Wat je zegt.
Maar ik wil m'n, overigens verre van pretentieuze, mening wel even toelichten. Ik heb niets tegen punkrock of tegen covers door punkrock bandjes. Maar er zijn al behoorlijk veel soortgelijke topics geweest die verzandden in het afzeiken van de zgn. dance covers (een beat eronder en klaar is kees) waarna vervolgens allerhande "briljante" punkrock covers worden genoemd (powerchord eronder en klaar is kees). Wat mij betreft is een cover pas geslaagd als er een geheel eigen draai aan wordt gegeven.
Zal ik er ook nog 2 noemen:
Ain't no Sunshine - Woven Hand (origineel Bill Withers)
Night and Day - U2 (Frank Sinatra, hoewel ik betwijfel of hij de originele uitvoerende is)
Fred Astaire, geschreven door Cole Porter.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:47 schreef MuadDib het volgende:
Night and Day - U2 (Frank Sinatra, hoewel ik betwijfel of hij de originele uitvoerende is)
Cole Porter wist ik, Fred Astaire nietquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:14 schreef Litpho het volgende:
Fred Astaire, geschreven door Cole Porter.
Origineel is van Creedence Clearwater Revivalquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:49 schreef morgane het volgende:
Kaiser Chiefs - I heard It Through The Grapevine
(Marvin Gaye)
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:07 schreef DuranK het volgende:
[..]
Origineel is van Creedence Clearwater Revival
Ja, nadat ik het getypt had begon ik zeer zwaar te twijfelenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |