Inderdaad, het heeft met de aerodynamica te maken. De dimples verstoren de luchtlaag vlak om het balletje (de zgn grenslaag of boundary layer). Het effect daarvan is dat de lucht iets verder van het oppervlak af, langer netjes om het balletje heen stroomt (als het ware meer om het balletje heen buigt). Het 'zog' achter het balletje is daardoor kleiner, en daarmee ook de luchtweerstand.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:29 schreef Siegfried het volgende:
Ze hebben minder weerstand in de lucht?
Tenzig, Tenzing Norgayquote:Op maandag 4 juni 2007 19:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Denzing
quote:
Jeeej, heb jij ook nog je puntjesquote:Op maandag 4 juni 2007 20:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Nurnberg
Je zit vast niet in de buurt, maar toch maar een vraagje:quote:Op maandag 4 juni 2007 20:10 schreef Nembrionic het volgende:
Even een TVP'tje vanaf de Canadese snelweg hier in dit bijzondere topic.
Ik zit in de auto.
Mooi die techniek van tegenwoordig
Eh, ja, goed! Nem was op de Canadese snelweg toch niet genoeg aan het F5-enquote:Op maandag 4 juni 2007 20:16 schreef Homdeck het volgende:
nova scotia?
Jojo +2quote:Op maandag 4 juni 2007 20:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Sinai
ohjaquote:Op maandag 4 juni 2007 20:27 schreef suzannne het volgende:
algarije
Afrika, uhuh... We zijn er inmiddels toch wel? Tenzij je de Westelijke Sahara ook bij de Noordkust rekent..quote:Op maandag 4 juni 2007 20:32 schreef ChrisJX het volgende:
Israël, Jordanië
dan telt soedan ook meequote:Op maandag 4 juni 2007 20:33 schreef Cootz het volgende:
[..]
Afrika, uhuh... We zijn er inmiddels toch wel? Tenzij je de Westelijke Sahara ook bij de Noordkust rekent..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |