Ik wou het niet zeggen, maar ik heb idd liever dat je wegblijft.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik wou er maar een punt achter zetten. Het wordt hier duidelijk niet gewaardeerd.
Misschien kunnen mensen het beter verwerken als ze weten dat het door miljoenen anderen gelezen wordt?quote:Op maandag 4 juni 2007 19:57 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Iedereen heeft een morele plicht om te proberen de wereld beter te maken![]()
Het is alleen ieders eigen keuze om daar naar te handelen![]()
Maar als mensen zo'n verhaal schrijven om "met hun eigen verdriet en leed om te gaan", wat is dan de meerwaarde ervan om dat verhaal uit te geven?![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 19:57 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Zou best een hilarisch, edoch gewaagde sketch kunnen opleveren![]()
[..]![]()
Zelfs al wordt het niet gewaardeerd, dan nog kun je het als je morele plicht zien om ons op onze fouten te wijzenquote:Op maandag 4 juni 2007 19:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik wou er maar een punt achter zetten. Het wordt hier duidelijk niet gewaardeerd.
Houd je muil eens, stuk kadaver! Ga iemand anders voor de gek houden.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:58 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ik wou het niet zeggen, maar ik heb idd liever dat je wegblijft.
Gedeelde smart is halve smart?quote:Op maandag 4 juni 2007 19:57 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Iedereen heeft een morele plicht om te proberen de wereld beter te maken![]()
Het is alleen ieders eigen keuze om daar naar te handelen![]()
Maar als mensen zo'n verhaal schrijven om "met hun eigen verdriet en leed om te gaan", wat is dan de meerwaarde ervan om dat verhaal uit te geven?![]()
Bupa, hou dat meisje nou niet voor de gekquote:Op maandag 4 juni 2007 19:57 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Wát wordt hier niet gewaardeerd?! Haal je nou geen gekke dingen in je hoofd. Alles wordt hier gewaardeerd. Vooral dit soort dingen!
Heb je 't moeilijk, jongen?quote:Op maandag 4 juni 2007 19:58 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ik wou het niet zeggen, maar ik heb idd liever dat je wegblijft.
Dan noteren we die eventjes.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:57 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Zou best een hilarisch, edoch gewaagde sketch kunnen opleveren![]()
Alleen als ik er dik voor betaald word.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:59 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Zelfs al wordt het niet gewaardeerd, dan nog kun je het als je morele plicht zien om ons op onze fouten te wijzen![]()
Meisje.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:59 schreef Svensational het volgende:
[..]
Bupa, hou dat meisje nou niet voor de gek!
Muhahaha, een patstelling!quote:Op maandag 4 juni 2007 19:59 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Zelfs al wordt het niet gewaardeerd, dan nog kun je het als je morele plicht zien om ons op onze fouten te wijzen![]()
Een beetje.quote:
Wordt?quote:Op maandag 4 juni 2007 20:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen als ik er dik voor betaald wordt.
Dat staat er bij mij niet. Echt niet.quote:
Ik had al gereageerd, hoor.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:01 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Muhahaha, een patstelling!![]()
Lienekien kan nu reageren, maar dan bewijst ze mijn "morele plicht" verhaal.
Of ze kan kiezen niet meer te reageren, maar dan is de discussie beslist in haar nadeel.
Al zijn discussies natuurlijk niet in eerste instantie bedoeld om te "winnen" of "verliezen", maar om er samen wijzer uit te worden![]()
Dat zal het zijnquote:Op maandag 4 juni 2007 19:58 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Misschien kunnen mensen het beter verwerken als ze weten dat het door miljoenen anderen gelezen wordt?
Bedoel je 'allang' of 'al lang'?quote:
Je gelooft ook in morele plichtquote:
Tof hè, wat die Bupa hier allemaal teweeg brengtquote:
Dat zou kunnen ja. Al geloof ik daar niet echt inquote:
Ach, je kunt het haar niet meer verwijten dan dat je mensen kunt verwijten dat ze nooit geld aan goede doelen geven.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:59 schreef Lienekien het volgende:
Kijk, plichtsbesef heeft m.i. in zich dat als ze die lezigen níet zou geven, we dat haar zouden kunnen verwijten. En dat is natuurlijk niet zo.
Het ambivalente gevoel dat ik altijd bij jou had, is weer helemaal terug.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:06 schreef Bupatih het volgende:
Bij mij komen er alleen maar jaren bij dankzij dit soort topics, discussies en gesprekken.
Eng he, als ShowChat weer in een kwaliteitstopic verandertquote:
Als dit kwaliteit is hang ik liever iemand opquote:Op maandag 4 juni 2007 20:08 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Eng he, als ShowChat weer in een kwaliteitstopic verandert![]()
Dat weet ik helemaal niet of ik dat wel vind.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:07 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja. Al geloof ik daar niet echt in![]()
[..]
Ach, je kunt het haar niet meer verwijten dan dat je mensen kunt verwijten dat ze nooit geld aan goede doelen geven.![]()
Maar als je dus wel vindt dat mensen de morele plicht hebben om de wereld te verbeteren, dan kun je het haar dus wel een klein beetje verwijten. Al doe je dat natuurlijk niet hardop.
Verklaar u nader.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het ambivalente gevoel dat ik altijd bij jou had, is weer helemaal terug.
Ik heb er de kracht niet meer voor.quote:
Laat je je weg plagen?quote:Op maandag 4 juni 2007 20:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb er de kracht niet meer voor.
Je mag 'de rest' hier wel even uitleggen dat het slechts een incident is dat ik hier ben, hoor.
Nee, ik bezwijk onder een overdosis Bupatih. Ik ben 't gewoon niet meer gewend.quote:
Ik bespeur twijfelquote:Op maandag 4 juni 2007 20:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat weet ik helemaal niet of ik dat wel vind.![]()
We kunnen niet zonder, maar ook niet met jequote:Op maandag 4 juni 2007 20:15 schreef Bupatih het volgende:
Hoe kunnen mensen nou een ambivalent gevoel bij mij hebben.
Meer in 'als je een ander er maar niet mee lastig valt' en wie zich geroepen voelt om de wereld te verbeteren, moet vooral zijn gang gaan. Maar een morele plicht om zulks te doen? Nee.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:16 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik bespeur twijfel![]()
Maar jij gelooft dus meer in een hedonistische maatschappij? Ieder voor zichzelf? Dat idee?
Ligt op zich wel dichter bij de menselijke natuur![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 20:17 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Zo, dit topic gaat hard met Bupatih erbij! Zo lijkt het meer op wat me verteld was
Nee, maar mij was verteld dat dit de snelstlopende SC was, en het was nogal een eh... nouja... dooie boel toen ik inhaakte... Maar ik wil wel even wat roddels verzinnen hoorquote:
Het was een dooie boel toen ik afhaakte én toen ik inhaakte... en jij had mijn plek niet even met wat meer pit kunnen bezetten?quote:Op maandag 4 juni 2007 20:20 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Nee, maar mij was verteld dat dit de snelstlopende SC was, en het was nogal een eh... nouja... dooie boel toen ik inhaakte... Maar ik wil wel even wat roddels verzinnen hoor
Dit is echt niet de snelstlopende SCquote:Op maandag 4 juni 2007 20:20 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Nee, maar mij was verteld dat dit de snelstlopende SC was, en het was nogal een eh... nouja... dooie boel toen ik inhaakte... Maar ik wil wel even wat roddels verzinnen hoor
In dat geval zou onze hele samenleving flink moeten worden omgegooid. Want ik vind het toch wel lastig dat ik relatief meer belasting betaal dan mensen met een lager inkomen. En de sociale woningbouw is ook heel lastig als je zelf net iets te veel verdient en dus een huurwoning van enkele honderden euro's meer moet nemen, waar je relatief vele vierkante meters minder voor krijgt. En zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Meer in 'als je een ander er maar niet mee lastig valt' en wie zich geroepen voelt om de wereld te verbeteren, moet vooral zijn gang gaan. Maar een morele plicht om zulks te doen? Nee.
O, ik ben wel voor de overheid. Ik wist niet dat we het over politiek hadden.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:28 schreef Zhenar het volgende:
[..]
In dat geval zou onze hele samenleving flink moeten worden omgegooid. Want ik vind het toch wel lastig dat ik relatief meer belasting betaal dan mensen met een lager inkomen. En de sociale woningbouw is ook heel lastig als je zelf net iets te veel verdient en dus een huurwoning van enkele honderden euro's meer moet nemen, waar je relatief vele vierkante meters minder voor krijgt. En zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.
Een groot deel van onze samenleving is gebaseerd op het "morele plichtsbesef" dat je elkaar moet helpen en dat je daar soms ook zelf wat voor moet inleveren. Het is hypocriet om dat besef alleen maar selectief toe te passen.
Nu ben ik wel benieuwd naar je politieke oriëntatie eigenlijk![]()
Je was als Gandalf de Grijze, die zag dat hij zichzelf moest opofferen om de boel te redden. En een lange tijd later keer je terug als Gandalf de Witte, precies op tijd om het tij te keren en het naderende onheil af te wenden!quote:Op maandag 4 juni 2007 20:22 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Het was een dooie boel toen ik afhaakte én toen ik inhaakte... en jij had mijn plek niet even met wat meer pit kunnen bezetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |