Que?quote:De Stones zelfs al in de jaren '20.
Poging tot humorquote:
Noem mij eens een rockbandje wat iets doet wat ik niet ook op een album van meer dan 10 jaar oud heb staan?quote:Verder een beetje triest verhaal. Van metal weet ik verder niets dus daar ga ik niet op in, maar Rock is zeker niet dood. Er zijn genoeg bands die nog hele vette dingen maken, ik denk dat jij gewoon beter je best moet doen om bands te zoeken. Er is veel meer rock & roll dan Kane & The Artic Monkeys. Rock is niet dood, jij snapt het gewoon niet.
Incubus en Tool zijn al meer dan 15 jaar, zo niet 20 jaar bezig. En hebben allebei toch eigenlijk wel hun hoogtij-dagen achter de rug.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:51 schreef Dont_Panic het volgende:
Ergens heb je wel gelijk, de grote rock legende's bestaan al jaren niet meer.
En daarmee de muziek dus ook.
Maar tegenwoordig zit niemand meer op dat soort legendes, en dat soort muziek te wachten.
Alles is tegenwoordig mainstream geworden, en het wordt wss veel erger nog.
Alleen om de Arctic Monkeys en de "rock" van tegenwoordig een blamage te noemen, vind ik te ver gaan. Neem een voorbeeld aan Incubus, wat zij doen is niet super vernieuwend (alhoewel ze het leuk doen) Maar het zijn wel geweldige en echte ras artiesten, met goeie muziek.
En een band als Tool dan? zijn die niet vernieuwend bezig geweest, hebben die niet een totaal nieuw genre neergezet?
Ik vind van wel!
Waarschijnlijk vind je die niet, maar elke band haalt zijn roots ergens vandaan. (en het valt idd niet te ontkennen dat die bands uit de jaren 80, een super grote invloed hebben op de muziek van tegenwoordig, maar in feite is dat altijd al zo geweest, want ook die bands werden beinvloed door andere muziekanten )quote:Op zondag 3 juni 2007 14:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Noem mij eens een rockbandje wat iets doet wat ik niet ook op een album van meer dan 10 jaar oud heb staan?
Als ik me daar voor zou schamen dat had ik wel een andere username gekozen natuurlijk. Ik luister ook graag naar allerhande electronische muziek, schaam ik me ook niet voor. Tegenwoordig luister ik er naar liever dan naar rock zelfs, ik heb alles nu wel gehoord zo'n beetje. Tijd dat er nieuwe rock komt, opbokken met dat conservatieve geherhaal in die scene. De rockfans zijn narrowminded en de bands hebben een compleet gebrek aan creativiteit. En dan ben je dood. Nog niet begraven, maar wel dood.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:56 schreef Rechterbal het volgende:
Schaam je je dat je oude muziek luistert? In dat geval, stel ik voor dat je je naam verandert in Hekkel en Jyde.![]()
En ja, er is bar weinig vernieuwing in de scene, en die kut rochelrock maakt het er niet beter op. Metal had een opleving in de 80's, en die komt niet meer terug. Maar om te stellen dat het dood is? Nee.
Beinvloeden is niet hetzelfde als klonen. Laten we zeggen dat rock is ontstaan in de jaren '50. Als je dan de geschiedenis tot de jaren '90 neemt zie je dat rock continue groeide en zich doorontwikkelde. Natuurlijk met het verleden als uitgangspunt. Maar het groeide en leefde. Het veranderd, er komen nieuwe dingen bij. Nu kunnen we wel stellen dat rockmuziek al zeker 10 jaar zo goed als stilstaat en dus niet groeit. Sterker nog: rock sterft af.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:58 schreef Dont_Panic het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vind je die niet, maar elke band haalt zijn roots ergens vandaan. (en het valt idd niet te ontkennen dat die bands uit de jaren 80, een super grote invloed hebben op de muziek van tegenwoordig, maar in feite is dat altijd al zo geweest, want ook die bands werden beinvloed door andere muziekanten )
Het is misschien minder origineel, maar bij lange na niet slecht, en al helemaal niet dood.
Ik durft te stellen dat ik erg goed op de hoogte ben. Maar verras me....quote:Op zondag 3 juni 2007 15:04 schreef Pudy het volgende:
Ik heb natuurlijk geen inzicht in jouw platen/cd kast, maar uit het verhaal kan ik opmaken dat jij nog een hoop kan ontdekken kwa rock muziek.
QOTSA en Audioslave zijn goed, maar het is allemaal al eerder gedaan, en beter. DEP is niet mijn ding, maar inderdaad vernieuwend. SOAD is wel mijn ding en het laatste echt vernieuwende in de rockscene wat mij betreft, maar dat is ook al weer iets van meer dan 5 jaar geleden.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:06 schreef UnoclaM het volgende:
mja, weet niet of gelijk hebt. beetje pessimistisch in mijn ogen. queens of the stone age doet het bij mij nog altijd goed, audioslave had ook een leuk album en een goede nummers. the dillinger escape plan bijvoorbeeld, niet helemaal mijn muziek, maar wel vernieuwend. en die 4 raggende armeniers doen ook hun eigen ding.
je kan heus wel wat bands verzinnen die een vrij unieke sound hebben en steeds nieuwe dingen uitproberen. maar ik ben het wel met je eens dat het genre het momentum een beetje mist. maar dood is het niet.
Tja, de boer vreet niet wat ie niet kent. Ik ben het met je eens, dat van alle soorten fans, de rock en metal fans, het meest conversatief zijn. En geloof me, ik luister ook wel eens van die elektro-troepquote:Op zondag 3 juni 2007 15:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als ik me daar voor zou schamen dat had ik wel een andere username gekozen natuurlijk. Ik luister ook graag naar allerhande electronische muziek, schaam ik me ook niet voor. Tegenwoordig luister ik er naar liever dan naar rock zelfs, ik heb alles nu wel gehoord zo'n beetje. Tijd dat er nieuwe rock komt, opbokken met dat conservatieve geherhaal in die scene. De rockfans zijn narrowminded en de bands hebben een compleet gebrek aan creativiteit. En dan ben je dood. Nog niet begraven, maar wel dood.
Nee want die zijn ook zooooo verschrikkelijk onbekendquote:Op zondag 3 juni 2007 15:28 schreef Corsnor het volgende:
Maar dr is natuurlijk hier niemand die dat kent.
dis ook weer zon loos verhaal.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:42 schreef MrFl0ppY het volgende:
De samenleving is gewoon veranderd en daarmee zijn de legendarische bands zoals GnR en de stones mee verdwenen. Zulke idolen van dat formaat zullen waarschijnlijk ook nooit meer komen. Maar om rock dood te verklaren vind ik wel erg voorbarig. Oke er zit veel herhaling in maar dat wil nog niet zeggen dat de muziek dood is. Het is toch begrijpelijk dat de muziek zich binnen het genre gaat herhalen?
D'r lopen ook nog figuren rond met hanekammen. Maar punk is toch ook best dood. Natuurlijk hou je altijd wel een scene. Maar de muziek is dood, en als de muziek dood is zal ook de scene langzaam afsterven op een paar fanatici na. Wat blijft er van metal over als Iron Maiden, Metallica en Slayer straks stoppen?quote:Op zondag 3 juni 2007 15:11 schreef Rechterbal het volgende:
Maar metal dood? Nee. De muziek misschien, maar de scene is springlevend, al word die gevoed door paupers![]()
Mwaw, wat Mars Volta doet is een oud truukje, wat Frank Zappa ook ooit toepaste. En daarnaast is Mars Volta een bandje wat in de marge wat rondlummelt. Dat houdt geen genre levend.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:35 schreef Dont_Panic het volgende:
Mag ik vragen wat je van The Mars Volta vindt dan? Vind ik ook behoorlijk vernieuwend
Natuurlijk zijn er grondleggers. Maar toch is de rock uit '50 iets heel anders dan de rock van '70 en die is weer anders dan de rock van '90. Maar sinds die tijd staat de rock stil. En doen we net of oude wijn in nieuwe zakken ook nieuwe wijn is. Dat is onzin, waarom denk je dat hiphop en met name electronische muziek nu enorm langszij komen? Hoe groot is rock nog over 10 jaar? Hebben we uberhaupt nog grootschalige metalfestivals als de grote bands uit de jaren '80 straks stoppen?quote:Op zondag 3 juni 2007 15:44 schreef horned_reaper het volgende:
ik vind het maar een beetje een triest verhaal. je klinkt als een breezah kutje:P
der is zoveel vernieuwing geweest, alleen wat jij vernieuwing vind ligt ver buiten de grenzen van muziek.
wat wil je ? dat ze met clowspakken over het podium rennen en metal gaan maken op mondharmonica's.
bijna elke goede band kan ik onderscheiden door hun stijl. natuurlijk hebben ze ook iets meegepikt van vroeger maar daar zijn GRONDLEGGERS vooranders waren de grondlegger van de rock en metal een beetje zinloos want als je het zodanig gaat vernieuwen zoals jij het wilt is het geen rock of metal meer.
nogmaals ik vind het erg triest om te horen dat iemand er zo over dankt. al kan ik de link niet eens leggen naar zijn hele punt want het is klietklare onzin wat sack_blabbath lult.
Onzin, bij leven waren de Beatles ook al legendes. En natuurlijk luisteren we over 30 jaar ook nog naar rockbands. Maar wel naar die van 20 jaar geleden, en amper naar die van nu.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:46 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
dis ook weer zon loos verhaal.
over 30 jaar word mischien Dream Theater ook wel aanbeden als de grondleggers van de new wave progressive metal.
op het moment dat de beatles speelde waren ze ook nog niet zo legendarisch als ze nu zijn hoor.
ze werden pas legendarisch nadat ze gestopt waren.![]()
En die zijn in feite een rip-off van Radiohead... Dus ja. het is triest...quote:Op zondag 3 juni 2007 14:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Maar goed, genoeg metal. Rock. Rock is stervende. Want laten we eerlijk zijn: wat hebben de jaren '00 ons gebracht aan nieuwigheid? Niets toch? De enige band die zich bij het rijtje stadion-acts heeft kunnen voegen is Muse.
Vrees dat ik het gewoon met Sack eens moet zijn. Er is weinig rock op dit moment die lang zal blijven....quote:Op zondag 3 juni 2007 15:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Onzin, bij leven waren de Beatles ook al legendes. En natuurlijk luisteren we over 30 jaar ook nog naar rockbands. Maar wel naar die van 20 jaar geleden, en amper naar die van nu.
Muse vergelijken met Radioheadquote:Op zondag 3 juni 2007 16:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
En die zijn in feite een rip-off van Radiohead... Dus ja. het is triest...
Dat was nou precies wat Linkin Park wilde doen. Hiphop, rock en electronica met elkaar combineren om rockers, hiphoppers en electro fanaten te bereiken en ze in contact kwamen met andere genres. Het is alleen jammer dat de rock kant van LP zo veel moet overheersen.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:34 schreef Knoei het volgende:
Is rock dood? Nog niet, het leeft wel bij veel van ons..... de vlam moet opnieuw ontstoken worden, maar dan zal er eerst een band moeten zijn die iedereen kan bereiken.
Dan heb je al die jaren de verkeerde (electronische) muziek geluisterd.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gelukkig begint de electronische muziek eindelijk volwassen te worden.
Ik vind het helemaal niet jammer dat deze kant zoveel overheerst, de band had ook weinig keus met de kwaliteiten die Chester's stem met zich meebrengt. Met zo'n leadsinger heb je weinig keus behalve meer in de rock stoppen.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:40 schreef shakaboem het volgende:
[..]
Dat was nou precies wat Linkin Park wilde doen. Hiphop, rock en electronica met elkaar combineren om rockers, hiphoppers en electro fanaten te bereiken en ze in contact kwamen met andere genres. Het is alleen jammer dat de rock kant van LP zo veel moet overheersen.
Hier spreekt een kenner, hoor *proest*quote:Op zondag 3 juni 2007 16:37 schreef Knoei het volgende:
[..]
Dan nog te bedenken dat radiohead ook nog eens een rip off is van Nirvana en the cure.....
Electronische muziek begon al als adolescent met bijvoorbeeld een Tangerine Dream pakweg 30 jaar geleden.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:42 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dan heb je al die jaren de verkeerde (electronische) muziek geluisterd.
Ik ken hetquote:Op zondag 3 juni 2007 16:34 schreef Knoei het volgende:
hm, ik wilde eigenlijk maar een klein stukje schrijven
Jaja, lees: wordt eindelijk eens een beetje serieus genomen.....quote:Op zondag 3 juni 2007 16:42 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dan heb je al die jaren de verkeerde (electronische) muziek geluisterd.
Ik vind het eigenlijk wel prima zo. Van al die eenheidsworst word ik ook niet vrolijk, en het feit dat er wel een zeker publiek is voor bepaalde stromingen zonder dat deze echt uit hun voegen breken, is eigenlijk best goed voor de muziekwereld. Vroeger kon een rockband veel makkelijker via formulewerk de hitjes aaneenrijgen, omdat het makke publiek het toch wel slikte, vooral ook door een gebrek aan al te veel alternatieven. Dat is met de opkomst van Internet als nieuw medium al een stuk beter geworden.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:34 schreef Knoei het volgende:
Vrees dat ik het gewoon met Sack eens moet zijn. Er is weinig rock op dit moment die lang zal blijven....
We laten alleen nog maar buiten beschouwing dat de rockbands die 20-30 jaar terug aan de macht waren door iedereen gekend werden. Tegenwoordig worden de rockbands die "populair" zijn maar gekend door maximaal 30% van de doelgroep..... Ik zou ook willen dat het meer was, maar dan zal er wel eerst een band op moeten staan die iets echt groots neerzet....
ik ben absoluut geen kenner maar wel vreemd dat er meerdere malen, door mensen die wel pretenderen kenners te zijn, op internet gezegd wordt dat er nummers van radiohead duidelijk wat van nirvana's stijl hebben. Ook geeft de band zelf aan beinvloed de zijn door de cure.... nouja, natuurlijk kan ik bronnen niet bevestigen van het internet en kan ik niet op tegen argumenten als *proest*quote:Op zondag 3 juni 2007 16:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Hier spreekt een kenner, hoor *proest*
Beïnvloed en rip-off is natuurlijk niet hetzelfde. Maar ze lijken muzikaal geen van 3en op elkaar.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:54 schreef Knoei het volgende:
[..]
ik ben absoluut geen kenner maar wel vreemd dat er meerdere malen, door mensen die wel pretenderen kenners te zijn, op internet gezegd wordt dat er nummers van radiohead duidelijk wat van nirvana's stijl hebben. Ook geeft de band zelf aan beinvloed de zijn door de cure.... nouja, natuurlijk kan ik bronnen niet bevestigen van het internet en kan ik niet op tegen argumenten als *proest*
Ik noem Cynicquote:Op zondag 3 juni 2007 15:28 schreef Corsnor het volgende:
JAZZ Metal (Ephel Duath bijvoorbeeld) bestond in de jaren '90 nog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |