Je snapt wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:48 schreef -skippybal- het volgende:
Echt élke reactie is welkom?
Bedankt!. Ja ik heb er wel aan zitten denken maar de alle psychologen en psychiaters wilde eerst allerlei andere dingen doen. Waar ik in feite geen steek meer verder ben gekomen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:50 schreef Locusta het volgende:
Heb je al eens gedacht aan cognitieve therapie om je over dit probleem te helpen?
Heel veel succes!
Tja, omdat ik het gevoel dat ik nu moet plassen. En omdat ik weet dat het waarschijnlijk niet komt. Het lukt mij gewoon niet als er andere om mij heen zijn of als ik andere hoor. Dat geeft mij zo'n vreemd gevoel., dat is helemaal geen privacy heb enzo.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
om te beginnen:
[..]
waarom word je zenuwachtig?
Wat bedoel je precies? Ik kan wel op de WC gaan zitten als er mensen om me heen zijn maar dan lukt het niet. Kan confronteer ik mezelf dus met het probleem maar schiet er niks mee op.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:59 schreef katerwater het volgende:
Ik denk dat het het praktisch moet oplossen: net zoals een fobie tegen spinnen moet je het probleem oplossen door het uit te voeren.
zoek eens bij fobieen?
waarom zou je nu moeten? als ik ga zitten, komt het ook niet zodra ik zit.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:59 schreef Lucian het volgende:
[..]
Tja, omdat ik het gevoel dat ik nu moet plassen. En omdat ik weet dat het waarschijnlijk niet komt. Het lukt mij gewoon niet als er andere om mij heen zijn of als ik andere hoor. Dat geeft mij zo'n vreemd gevoel., dat is helemaal geen privacy heb enzo.
Dat werkt niet. Volgens mij heb dan nog meer kans dat mijn blaas knapt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:02 schreef freecell het volgende:
En als je dan gewoon NIET gaat plassen?
Gewoon negeren dat je moet plassen?
Op een gegeven moment kan je het niet meer tegenhouden, dus dan plas je in je broek. op dat moment vervelend, maar het zou kunnen helpen?
daar zou je dus mee moeten beginnen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:02 schreef Lucian het volgende:
Inderdaad. Ik heb dit nu al twee jaar en het is zo vervelend. Het is zo'n bellemering. Ik kan het gewoon echt niet uit mijn hoofd zetten.
Je kunt het ook zelf aangeven he, dat je cognitieve therapie wilt proberen. Zeker aangezien al die andere dingen niet helpen. Zou het toch eens met je huisarts of psycholoog bespreken. Je kunt het altijd proberen, baat het niet, schaad het niet en misschien werkt dit welquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:58 schreef Lucian het volgende:
Bedankt!. Ja ik heb er wel aan zitten denken maar de alle psychologen en psychiaters wilde eerst allerlei andere dingen doen. Waar ik in feite geen steek meer verder ben gekomen.
En ik kan me eigenlijk niet zo iets herrineren waardoor dit is gekomen. Ik heb vanaf vroeg af aan dus altijd al licht gehad. Toen ik 16 was werd het ineens veel erger, maar ik het echt geen idee waarom. Lichaamlijk is er dus waarschijnlijk niks aan de hand want dat is onderzocht.
Ik vanaf mijn 16e zeker veel meer stress. Helemaal omdat ik ook geestelijk in de puberteit kwam. Veel geestelijke problemen, maar zover ik kan bepalen heeft dat echt geen invloed op mijn plassen. Dat staat er helemaal los van.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:02 schreef kirsten. het volgende:
ik heb zelf spastische colon, en de dokter vertelde mij dat dit soort dingen ( dus ook plasangst, neem ik aan) vaak heel erg versterkt worden door stress en dat soort dingen, en dat het in de puberteit ook vaak erger is door hormonen enzo. is er een reden ofzo, dat je vanaf je 16e stress ofzo hebt?
ik weet ook wel hoe vervelend het is, heb er altijd last van als ik toetsweek heb of belangrijke zaken. bij mij is het meer de angst dat ik niet naar de wc kan/mag ( zoals vaak onder toetsen bv.), en dat maakt het erger. zodra er een toilet in de buurt is is er geen probleem meer, en daarom snappen mensen het ook vaak niet.
Zou best kunnen dat ik het zelf heb opgeblazen maar ik zit er nu wel mee. Hoe kan ik het nu dan meer minder maken?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:03 schreef Locusta het volgende:
[..]
Je kunt het ook zelf aangeven he, dat je cognitieve therapie wilt proberen. Zeker aangezien al die andere dingen niet helpen. Zou het toch eens met je huisarts of psycholoog bespreken. Je kunt het altijd proberen, baat het niet, schaad het niet en misschien werkt dit wel
Hmmm, kan misschien te maken hebben met pubertijd ofzo![]()
Verder ben ik het wel met MissyM eens dat je het misschien voor jezelf teveel hebt opgeblazen... en het nu in je hoofd heel groot is geworden.
Hebben wel meer mensen last van.... ik heb dat bijv. ook weleens gehad met piekeren enzo![]()
Welnee, je blaas knapt niet. Niet zo min als je zelf je adem in kan houden tot je dood bent.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:02 schreef Lucian het volgende:
Dat werkt niet. Volgens mij heb dan nog meer kans dat mijn blaas knapt.
Daar heb ik dus ook al heel erg over zitten nadeken. Maar dat staat de huisarts niet toe. Dat is gevaarlijk en ze willen eerst graven naar eventueele psygische problemen. Maja dat kan jaren duren.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:06 schreef Aventura het volgende:
Kan je niet een katheter laten aanleggen ofzo? Dan kan je toch gaan en staan waar je wil. En misschien ga je je dan onbewust wat meer ontspannen waardoor het naderhand vanzelf gaat.
ophouden met eraan denken.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:05 schreef Lucian het volgende:
Zou best kunnen dat ik het zelf heb opgeblazen maar ik zit er nu wel mee. Hoe kan ik het nu dan meer minder maken?
je hebt ook tijdelijke catheters he.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:08 schreef Lucian het volgende:
[..]
Daar heb ik dus ook al heel erg over zitten nadeken. Maar dat staat de huisarts niet toe. Dat is gevaarlijk en ze willen eerst graven naar eventueele psygische problemen. Maja dat kan jaren duren.
Dat doen ze niet zomaar als je niets lichamelijks mankeert, zeker niet met oog op infectiegevaar en dergelijke.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:06 schreef Aventura het volgende:
Kan je niet een katheter laten aanleggen ofzo? Dan kan je toch gaan en staan waar je wil. En misschien ga je je dan onbewust wat meer ontspannen waardoor het naderhand vanzelf gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |