quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:00 schreef PumaStreamer het volgende:Even ter duidelijkheid. Tuurlijk is het een soort van sneu voor de kids, Maar er word zeer duidelijk onderschat wat de kracht is van familie...Nederlanders zijn over het algemeen wat kouder..wat minder familie gehecht. Donkere mensen, met name Antilianen en Surinamers hebben vele sterkere familie banden, die kids komen niks te kort. Daarbij niet om het een of ander, maar om niet te lullig te zijn.JE zou blij moeten zijn voor die kids..eindelijk is rust psychomamma
Die kinderen komen niets tekort?
![]()
Hoe zit dat dan bij met name Antilianen en Surinamers? Zijn die zo 'betrokken' dat ze makkelijk vervangbaar zijn? Ach joh, het rot niet wie er bij je is, maakt niet uit dat het mama niet is, je hebt je snoep en je speelgoed en je krijgt te eten en een kus van een tante dus... mama is niet nodig. Je komt niets tekort hoor!
Nou, dan kan Natasja ook wel....... dood zijn? Want dan kom je toch niets tekort? Is ze daarom zo ongehoord gemeen tegen Eric over zijn moeder? Want ach..... dan had zijn familie maar moeten zorgen dat hij niets tekort komt? Een mama missen? Welnee.... zo gaat dat niet bij die warme families uit de Antillen en Suriname? Daar mag mama best een paar jaar oprotten! Als ze maar kinderen uit haar kut schijt?
( even voor de niet bijgelezen lezer, dit is een uitdrukking van Natasja.... ik krijg hem niet eens verzonnen, zelfs niet met mijn fantasie)
Echt, ik snap dit niet!
En ik ben ook van mening dat het diep triest is dat het dochtertje (zeker vandaag) de dupe is, maar daarmee hoeft ze (wat mij betreft)niet tegen de pijn van het gemis beschermd te worden.
Ik ben wel van mening dat die familie ( en ook dat meisje die straks in haar leven betere keuzes mag maken dan haar moeder en familie nu doen) geen bescherming tegen deze pijn hoeft te krijgen.
Ik wil dat de pijn duidelijk, zichtbaar en voelbaar is. Met uitstraling graag! Openlijk en niet stiekem op de achtergrond en we praten er niet over?
De consequenties van Natasja's onberouwbare gedrag en haar afwezigheid zijn traumatisch en ik wil dat dat liever vandaag dan morgen eindelijk duidelijk is.