abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:00:14 #1
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50029252
..........en dat bedoel ik musicaal gezien.

Radio en TV schotelt ons al decenia's lang muziek voor die in hun ogen en oren goed voor ons is.
Alleen erger ik me al jaren over het feit dat de muziek variaties zo beperkt zijn.
Als je bijvoorbeeld radio zenders als 3FM, 538, Veronica en weet ik wat ze nog meer voor zenders hebben, valt het mij op dat ze allemaal hetzelfde draaien. Wat een variaties he !
Ik ben een ROCKER en weet dat het er in Nederland stikt van de Rockers, maar hebben we in Nederland ooit een ROCK zender gehad ? Ik dacht het niet !
Ik weet nog vroeger had je op Radio 3 een Rockprogramma dat heette VUURWERK en werd gepresenteers door Henk Westpens (Westbroek), niet de perfecte kloon van een Rocker, maar goed, hij deed het wel.
Het programma, is volgens mij, niet lang in de lucht geweest.
Waar het mij nu om gaat is, is dat de popmuziek in mijn ogen veel te veel aandacht heeft gehad en we in muzikaal opzicht veel te veel zijn misgelopen. We worden gewoon teveel gebrainwashed met van die traa, la, la muziek waar de muziek industrie stink rijk van wordt.........O ja, het draait weer om geld !
Ik ben nu bijvoorbeeld, op dit moment, naar muziek aan het luisteren van een nederlandse hardrock formatie VENGEANCE. Veel mensen zullen deze band niet kennen, maar toch is dit een van de beste hardrockbands die nederland heeft !!!! Heeft een leek die altijd maar naar de radio luistert ooit van deze band gehoord ?............Denk het niet !!!
Echte muziek kenners zullen dat wel weten, maar iemand die alleen naar de door de Nederlandse staat voorgeschottelde radio zenders luistert, zal zijn schouders ophalen ! Is het niet belachelijk dat het DECENIA al zo gaat ?
Ik luister al jaren niet meer naar radio, gewoon door de muziek en die DJ die toch alleen maar crep uit hun nek lullen !
It's ROCK 'N' ROLL that's keeps the WORLD turning
Als je kijkt naar bands uit dit genre, dan valt op dat ze alles zelf doen. Muziek schrijven en zelf maken en een weg proberen te vinden om gehoort te worden. Zo zijn er duizenden die dat met hard werken proberen te bereiken en met alle respect !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar als je dan kijkt hoe platenmaatschappijen hiermee omgaan.............DOOD triest !!!!!!
Nee, die knutselen wel zelf wat bij elkaar en pompen er veel geld in..en hoplakee..we hebben weer een wereld artiest........belachelijk gewoon !
Ik vindt het gewoon jammer voor die artiesten die met hart en ziel hun hele leven muziek maken, dat zij altijd in de schaduw blijven staan, terwijl juist ZIJ (ik zal maar geen opsomming geven, want dan denk ik dat de server van FOK ! problemen krijgt) alle respect verdien !
Het is jammer dat de musicale cultuur hier in Nederland hoofdzakelijk bestaat uit Jantje Smit, Frans Bauer en zo'n eikels als Gerard Joling en Gordon wordt bepaalt.
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_50029305
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:00 schreef Moondreamer het volgende:
..........en dat bedoel ik musicaal gezien.

Radio en TV schotelt ons al decenia's lang muziek voor die in hun ogen en oren goed voor ons is.
Alleen erger ik me al jaren over het feit dat de muziek variaties zo beperkt zijn.
Als je bijvoorbeeld radio zenders als 3FM, 538, Veronica en weet ik wat ze nog meer voor zenders hebben, valt het mij op dat ze allemaal hetzelfde draaien. Wat een variaties he !
Ik ben een ROCKER en weet dat het er in Nederland stikt van de Rockers, maar hebben we in Nederland ooit een ROCK zender gehad ? Ik dacht het niet !
Ik weet nog vroeger had je op Radio 3 een Rockprogramma dat heette VUURWERK en werd gepresenteers door Henk Westpens (Westbroek), niet de perfecte kloon van een Rocker, maar goed, hij deed het wel.
Het programma, is volgens mij, niet lang in de lucht geweest.
Waar het mij nu om gaat is, is dat de popmuziek in mijn ogen veel te veel aandacht heeft gehad en we in muzikaal opzicht veel te veel zijn misgelopen. We worden gewoon teveel gebrainwashed met van die traa, la, la muziek waar de muziek industrie stink rijk van wordt.........O ja, het draait weer om geld !
Ik ben nu bijvoorbeeld, op dit moment, naar muziek aan het luisteren van een nederlandse hardrock formatie VENGEANCE. Veel mensen zullen deze band niet kennen, maar toch is dit een van de beste hardrockbands die nederland heeft !!!! Heeft een leek die altijd maar naar de radio luistert ooit van deze band gehoord ?............Denk het niet !!!
Echte muziek kenners zullen dat wel weten, maar iemand die alleen naar de door de Nederlandse staat voorgeschottelde radio zenders luistert, zal zijn schouders ophalen ! Is het niet belachelijk dat het DECENIA al zo gaat ?
Ik luister al jaren niet meer naar radio, gewoon door de muziek en die DJ die toch alleen maar crep uit hun nek lullen !
It's ROCK 'N' ROLL that's keeps the WORLD turning
Als je kijkt naar bands uit dit genre, dan valt op dat ze alles zelf doen. Muziek schrijven en zelf maken en een weg proberen te vinden om gehoort te worden. Zo zijn er duizenden die dat met hard werken proberen te bereiken en met alle respect !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar als je dan kijkt hoe platenmaatschappijen hiermee omgaan.............DOOD triest !!!!!!
Nee, die knutselen wel zelf wat bij elkaar en pompen er veel geld in..en hoplakee..we hebben weer een wereld artiest........belachelijk gewoon !
Ik vindt het gewoon jammer voor die artiesten die met hart en ziel hun hele leven muziek maken, dat zij altijd in de schaduw blijven staan, terwijl juist ZIJ (ik zal maar geen opsomming geven, want dan denk ik dat de server van FOK ! problemen krijgt) alle respect verdien !
Het is jammer dat de musicale cultuur hier in Nederland hoofdzakelijk bestaat uit Jantje Smit, Frans Bauer en zo'n eikels als Gerard Joling en Gordon wordt bepaalt.
Heb zelfs cd's van Vengeance

En Vuurwerk luisterde ik heeeel vaak naar.

Nu is het gewoon bagger wat men op de radio breng idd.
pi_50029563
WoT / TLDR

er zijn rockstation, kijk maar op www.nederland.fm
fotografie FTW
pi_50029605
Joh, dan zet je een cd op

pi_50029613
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:15 schreef Urquhart het volgende:
Joh, dan zet je een cd op

  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 12:16:25 #6
18653 crew  D.
pi_50029623
Moet dit niet in KLB?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:16:41 #7
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50029630
Weet je wat ook leuk is..................die barbie poppen die ze op MTV en TMF laten zien of die pooiers met hun babes.............echt een voorbeeldig iets voor de nieuwe generatie. Kotsen moet ik ervan !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_50029690
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:16 schreef Moondreamer het volgende:
Weet je wat ook leuk is..................die barbie poppen die ze op MTV en TMF laten zien of die pooiers met hun babes.............echt een voorbeeldig iets voor de nieuwe generatie. Kotsen moet ik ervan !


  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:20:43 #9
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50029699
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:15 schreef Urquhart het volgende:
Joh, dan zet je een cd op

Jonge, daar gaat het niet om.........het gaat om RESPECT voor andere muziek soorten.
Hier in Nederland wordt zelfs de muziekcultuur bepaalt door onze overheid !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_50029722
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:00 schreef Moondreamer het volgende:

Alleen erger ik me al jaren over het feit dat de muziek variaties zo beperkt zijn.
Als je bijvoorbeeld radio zenders als 3FM, 538, Veronica en weet ik wat ze nog meer voor zenders hebben, valt het mij op dat ze allemaal hetzelfde draaien. Wat een variaties he !

Ik luister al jaren niet meer naar radio, gewoon door de muziek en die DJ die toch alleen maar crep uit hun nek lullen !
pi_50029749
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:20 schreef Moondreamer het volgende:

[..]

Jonge, daar gaat het niet om.........het gaat om RESPECT voor andere muziek soorten.
Hier in Nederland wordt zelfs de muziekcultuur bepaalt door onze overheid !
Commerciele radiostations willen geld verdienen, en daarom zenden zij de muziek uit voor de doelgroep die het meest aantrekkelijk is voor reclame-inkomsten. Dat is nu eenmaal zo.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:24:30 #12
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_50029774
Der is toch ook zoiets als arrow clasic rock?
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_50029812
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:13 schreef Matrixxx het volgende:
WoT / TLDR

er zijn rockstation, kijk maar op www.nederland.fm
Staat niet 1 fatsoenlijke zender bij helaas.
pi_50029821
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:24 schreef MOD het volgende:
Der is toch ook zoiets als arrow clasic rock?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:28:24 #15
102466 cappp
Ondertitel
pi_50029854
True
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:39:22 #16
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50030052
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:24 schreef MOD het volgende:
Der is toch ook zoiets als arrow clasic rock?
De beperking, die de Rockmuziek niet heeft, wordt door deze zender beperkt !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:42:08 #17
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50030108
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:23 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Commerciele radiostations willen geld verdienen, en daarom zenden zij de muziek uit voor de doelgroep die het meest aantrekkelijk is voor reclame-inkomsten. Dat is nu eenmaal zo.
Muziek heeft niets, maar dan ook niets met geld te maken..................dat is PUUR EMOTIE !
Iets wat ze daar in hilversum nooit zullen of willen begrijpen !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:54:03 #18
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50030365
Daarbij is het zo dat je van EMOTIES een dikke PIK krijgt en als je alleen uit GELD bestaat je geen dikke PIK kunt krijgen, want je hebt die EMOTIES niet ! GOT IT !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_50044582
KINK?
All your cookies are belong to us!
pi_50044948
We hebben Kane toch?


Overigens ken ik Vengeance van de radio, volgens mij....
pi_50044985
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:47 schreef cafca het volgende:
We hebben Kane toch?
Kane
pi_50045019
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:48 schreef Snien het volgende:

[..]

Kane

En Di-rect natuurlijk
pi_50045059
Mijn god, ja, dat zijn zonder twijfel de beste rockbands van Nederland hoor.
pi_50045116
Samen met Blöf natuurlijk, voor de nederlandstalige rock
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:56:17 #25
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_50045216
Tegenwoordig is POP-muziek naast een drumcomputer zitten lullen wat je in je straat hebt meegemaakt. En om het een beetje aan te kleden, doe je een goudkleurige ketting om je nek en wat blote dames die wat staan te wiebelen.

Inderdaad de muziek van een paar jaar geleden, e.o. rock mis ik enorm. En toen konden we het ook muziek noemen. Tegenwoordig is het nou jah, uitgescheten productie tunes.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:59:02 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50045296
En de Black and White gaat ook al dicht
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:26:28 #27
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50046163
Rock is toch kut man. Dat geschreeuw en gerag met gitaren.
pi_50046365
Rock is meer dan alleen de zwaardere vormen van metal, nipeng.

Waarom begint TS niet zijn eigen rock radio/tv zender?
led nie op de spelvaudten!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 2 juni 2007 @ 23:39:54 #29
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50046563
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:33 schreef shakaboem het volgende:
Rock is meer dan alleen de zwaardere vormen van metal, nipeng.

Waarom begint TS niet zijn eigen rock radio/tv zender?
Nipeng was niet serieus

maar hopelijk had je dat wel door
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:46:55 #30
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_50046802
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:36 schreef Metaalkop het volgende:
KINK?
Kink.fm is inderdaad een aardige zender.
Maar goed, alhoewel ik weer helemaal niks kan met bands als Vengeance, beperkt het "embargo" van Nederlandse radiozenders zich niet alleen tot de stevigere rock. Maar in deze tijden van Internet zie ik niet eens in waarom je je uberhaupt zou ergeren aan wat er wel en niet op de ether zit - ik kan me op muzikaal gebied ook prima zonder radio vermaken, hoor.
pi_50047047
zeiende rockers ook altijd..

'mijn' muziek komt vrijwel nooit op radio en tv.. daar zeik ik toch ook niet over.. heb die shit helemaal niet nodig
pi_50047465
Hoi, leuk topic, hier wil ik een tvp.

Verder ben je lui en een zeikerd.

Als je van muziek houdt leef je tegenwoordig in het wahalla, met internet is het nog nooit zo makkelijk geweest om nieuwe muziek te ontdekken. Binnen een minuut kun je alle rock luisteren die je kent en nog niet kent.

En de mainstream (inclusief mainstream radio) is nooit veel soeps geweest, vroeger net zo min als nu. DJ's waren altijd al kut en rock is dood. Rock is vandaag de dag enkel een herhaling van de vorige decennia, geen wonder dat de meeste radiostations het amper draaien, voor herhalingen heb je SBS6 op je TV en Arrow op je radio.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_50047537
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
rock is dood. Rock is vandaag de dag enkel een herhaling van de vorige deccenia,
pi_50047633
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:11 schreef Yorrit het volgende:

[..]
Verbeter decennia ook even in die quote, nu denkt iedereen dat ik dom ben
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zondag 3 juni 2007 @ 19:21:19 #35
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_50068134
Met Kane, Di-rect en Anouk hebben we meer dan genoeg Rock in Nederland..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 3 juni 2007 @ 19:23:16 #36
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_50068208
ik moet wel zeggen dat er de laatste maanden een stuk meer rock en metal op de nederlandse tv is dan 2 jaar terug
pi_50069900
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Verbeter decennia ook even in die quote, nu denkt iedereen dat ik dom ben
denkt?
pi_50069953
D'r is inderdaad niet echt een degelijke radiozender, maarja, daarom zet ik gewoon zelf muziek op.
  zondag 3 juni 2007 @ 20:25:14 #39
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_50070002
er zal echt wel weer een tijd komen dat je heel de dagen rock hoort. ligt natuurlijk wel aan wat de mensen op dat moment willen. de ene dag is het jumpen, dat kan de andere dag weer anders zijn.
OOЯ
pi_50070108
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:16 schreef Moondreamer het volgende:
Weet je wat ook leuk is..................die barbie poppen die ze op MTV en TMF laten zien of die pooiers met hun babes.............echt een voorbeeldig iets voor de nieuwe generatie. Kotsen moet ik ervan !
Met dat kotsen doe je weer mee aan de anorexia-hype van de laatste tijd
pi_50070339
jankzak... kijk gewoon wat verder dan je neus lang is... er is genoeg goeie muziek er zijn miljoenen internet radiozenders en dat soort meuk...
  maandag 4 juni 2007 @ 00:57:28 #42
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_50078566
www.stubru.be
niets meer, niets minder
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_50126581
Dat is nou net de kracht van internetradio. Eindelijk kun je zelf kiezen.

Helaas blijkt dat een zender met alleen rock niet echt rendabel is op de fm band, wegens de torenhoge kosten van ether licenties.

In de jaren 90 was er nog wel RTL rock radio die een restfrequentie had.

Wat ook nog een aardige rockzender is op fm om aan het rijtje toe te voegen is city fm classic rock. De zender is in het oosten en in de randstad te ontvangen.

neem anders eens een kijkje op Tuner2 en download winamp 5 of de plugin voor windows media player.

Inernetradio geeft je grote vrijheid voor je eigen keuze, en kan indien het aacplus is in formidabele kwaliteit te ontvangen zijn via mobiel smalband internet
pi_50272979
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Met Kane, Di-rect en Anouk hebben we meer dan genoeg Rock in Nederland..
Die namen zeggen inderdaad een hoop over het niveau van de Nederlandse "rock"muziek.

Lijkt wel alsof Nederlanders alleen nog maar goed zijn achter de draaitafel, want ik zou echt geen enkele Nederlandse rockband weten die ik live zou willen zien.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:26:39 #45
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_50281121
Ik ken er wel een paar, dan niet Rock, maar onder de algemene noemer "Rock" muziek en achter de draaitafel?, zo geweldig zijn lui zoals Tïesto niet.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_50283063
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:26 schreef OFfSprngr het volgende:
achter de draaitafel?
C-Mon & Kypski
led nie op de spelvaudten!
pi_50284079
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:26 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik ken er wel een paar, dan niet Rock, maar onder de algemene noemer "Rock" muziek en achter de draaitafel?, zo geweldig zijn lui zoals Tïesto niet.
Er zijn nog meer dj's dan Tiesto.
Iemand als Junkie XL scoort bijv. goed in het buitenland, zie ik nog niet gebeuren bij een pubermeisjes bandje als Di-rect.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 23:34:31 #48
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_50285074
Niet zo zeuren. Met internet heb je ruime keus, en dat de overheid bepaalt waar wij naar luisteren is natuurlijk ook onzin. Commerciële stations draaien, zoals hier al vaak gemeld is, muziek voor de grootste doelgroep, logisch.
quote:
Het is jammer dat de musicale cultuur hier in Nederland hoofdzakelijk bestaat uit Jantje Smit, Frans Bauer en zo'n eikels als Gerard Joling en Gordon wordt bepaalt.
Dat is net zo goed muziek als wat er in jouw cd-kast staat.
deze ruimte is te huur
pi_50288589
quote:
Op maandag 4 juni 2007 00:57 schreef misteriks het volgende:
www.stubru.be
niets meer, niets minder
Niets meer aan toe te voegen. Jawel, in heel Zuid-Nederland te ontvangen op 101.4 FM
pi_50288739
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:59 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Er zijn nog meer dj's dan Tiesto.
Iemand als Junkie XL scoort bijv. goed in het buitenland, zie ik nog niet gebeuren bij een pubermeisjes bandje als Di-rect.
Junkie XL is geen DJ
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')