..........en dat bedoel ik musicaal gezien.
Radio en TV schotelt ons al decenia's lang muziek voor die in hun ogen en oren goed voor ons is.
Alleen erger ik me al jaren over het feit dat de muziek variaties zo beperkt zijn.
Als je bijvoorbeeld radio zenders als 3FM, 538, Veronica en weet ik wat ze nog meer voor zenders hebben, valt het mij op dat ze allemaal hetzelfde draaien. Wat een variaties he !
Ik ben een ROCKER en weet dat het er in Nederland stikt van de Rockers, maar hebben we in Nederland ooit een ROCK zender gehad ? Ik dacht het niet !
Ik weet nog vroeger had je op Radio 3 een Rockprogramma dat heette VUURWERK en werd gepresenteers door Henk Westpens (Westbroek), niet de perfecte kloon van een Rocker, maar goed, hij deed het wel.
Het programma, is volgens mij, niet lang in de lucht geweest.
Waar het mij nu om gaat is, is dat de popmuziek in mijn ogen veel te veel aandacht heeft gehad en we in muzikaal opzicht veel te veel zijn misgelopen. We worden gewoon teveel gebrainwashed met van die traa, la, la muziek waar de muziek industrie stink rijk van wordt.........O ja, het draait weer om geld !
Ik ben nu bijvoorbeeld, op dit moment, naar muziek aan het luisteren van een nederlandse hardrock formatie VENGEANCE. Veel mensen zullen deze band niet kennen, maar toch is dit een van de beste hardrockbands die nederland heeft !!!! Heeft een leek die altijd maar naar de radio luistert ooit van deze band gehoord ?............Denk het niet !!!
Echte muziek kenners zullen dat wel weten, maar iemand die alleen naar de door de Nederlandse staat voorgeschottelde radio zenders luistert, zal zijn schouders ophalen ! Is het niet belachelijk dat het DECENIA al zo gaat ?
Ik luister al jaren niet meer naar radio, gewoon door de muziek en die DJ die toch alleen maar crep uit hun nek lullen !
It's ROCK 'N' ROLL that's keeps the WORLD turning
Als je kijkt naar bands uit dit genre, dan valt op dat ze alles zelf doen. Muziek schrijven en zelf maken en een weg proberen te vinden om gehoort te worden. Zo zijn er duizenden die dat met hard werken proberen te bereiken en met alle respect !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar als je dan kijkt hoe platenmaatschappijen hiermee omgaan.............DOOD triest !!!!!!
Nee, die knutselen wel zelf wat bij elkaar en pompen er veel geld in..en hoplakee..we hebben weer een wereld artiest........belachelijk gewoon !
Ik vindt het gewoon jammer voor die artiesten die met hart en ziel hun hele leven muziek maken, dat zij altijd in de schaduw blijven staan, terwijl juist ZIJ (ik zal maar geen opsomming geven, want dan denk ik dat de server van FOK ! problemen krijgt) alle respect verdien !
Het is jammer dat de musicale cultuur hier in Nederland hoofdzakelijk bestaat uit Jantje Smit, Frans Bauer en zo'n eikels als Gerard Joling en Gordon wordt bepaalt.