abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50434729
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:23 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Waarom? Zo erg zijn die Polen niet hoor.
Ze zijn niet Iers. Dat is het probleem .
quote:
En je begon er zelf over, door te vragen naar Spanjaarden
Hmja. Die zijn net zo on-Iers ....
quote:
Wat ik wél erg vind is dat de oorspronkelijke taal, het Gaelic dus, zo van de veranderde tijden hier te lijden heeft. Er worden gelukkig vreselijk groede programma's samengesteld om het Gaelic te herintroduceren op de scholen en te bewaren. Het wordt wel gedoceerd op scholen, maar niet zo lang, en niet zo intensief. En da's zo jammer, want het is zo'n mooie taal. Zie onderschrift en sig
Ik probeer wel es wat woorden te begrijpen, maar kan er nog steeds geen touw aan vastknopen .
pi_50434739
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:25 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ow, dat valt nog mee. Dan is de census niet goed gegaan ben ik bang en hebben veel Polen het formulier niet igevuld. Er is in de volksmond sprake van 180.000
Op 4 miljoen Ieren zoiets...
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:28:23 #78
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_50434824
Hoe is het eigenlijk met de belastingen gesteld? Is al eerder over gepost, maar ik ben een totale belasting-anafalbeet.
Als je 7500 bruto per maand verdient, wat blijft er dan netto over?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:29:56 #79
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50434859
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:25 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik ook nog niet. Nog 3 jaar Dan wel
quote:
Ik probeer wel es wat woorden te begrijpen, maar kan er nog steeds geen touw aan vastknopen .
Dat komt omdat het volledig anders wordt uitgesproken dan geschreven.

Siobhan bijvoorbeeld, spreek je uit als: Sjuvon, en dat is dan dus Iers voor Yvonne
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_50434968
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:28 schreef static het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de belastingen gesteld? Is al eerder over gepost, maar ik ben een totale belasting-anafalbeet.
http://www.evd.nl/info/publicaties/printing_overzichten/lob.asp?landen=ier&sorteercode=niet%20leeg&iaantal=150&sortering=sorteercode :
quote:
Ierland kent het 'PAYE'-systeem, wat staat voor 'Pay As You Earn'. Iedereen die in Ierland werkt binnen dit systeem moet beschikken over een Personal Public Service (PPS) number. Met dit nummer worden de vereiste premies en belastingen ingehouden van iedere werknemer in het PAYE-systeem. Aan het eind van het jaar ontvangt de werknemer een P60 met daarop een jaaroverzicht van de inhoudingen. Wordt een werknemer ontslagen, dan moet er een P45 uitgereikt worden met een totaaloverzicht van alle betalingen in dienst van de werkgever. De tarieven voor inkomstenbelasting zijn 20 en 42 procent. Een huishouden krijgt afhankelijk van de samenstelling (wel of geen kinderen, alleenstaand) en leeftijd een verschillende belastingvrije voet en een verschillend drempelbedrag per tarief. Hoe de tarieven precies worden toegepast staat op de website van de Ierse belastingdienst. Ook op de website Citizens Information is informatie over dit onderwerp te vinden.
Zie ook http://www.citizensinform(...)ur_tax_is_calculated en http://www.citizensinform(...)-credits-and-reliefs .
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:34:14 #81
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50434975
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:28 schreef static het volgende:
Daar zit een verdeelsleutel op. Je kunt het beter per jaarsalaris bekijken. Over de eerste 34000 betaal je als je geen bijzondere omstandigheden hebt 20% loonbelasting, en alles daarboven 41%

Maar er zijn heel wat tax reliefs waar je voor in aanmerking kunt komen.

[ Bericht 19% gewijzigd door ElizabethR op 14-06-2007 00:44:21 ]
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:34:45 #82
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50434991
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
.

Ophoeren, kutpolen .
Joh, je woont niet eens in Ierland..... wat kan jou het schelen wat al die Polen DAAR komen doen? Of had je ze liever in Nederland?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50435016
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Joh, je woont niet eens in Ierland.....
Nu nog niet. Wellicht dat dat ooit verandert .
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:48:09 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50435341
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nu nog niet. Wellicht dat dat ooit verandert .
Nou goed, bij deze de kennis dat in vrijwel elk westers land er wel een allochtone minderheid is, inclusief Ierland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 14 juni 2007 @ 01:06:25 #85
15080 static
pi_50435764
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:34 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Daar zit een verdeelsleutel op. Je kunt het beter per jaarsalaris bekijken. Over de eerste 34000 betaal je als je geen bijzondere omstandigheden hebt 20% loonbelasting, en alles daarboven 41%
90.000
quote:
Maar er zijn heel wat tax reliefs waar je voor in aanmerking kunt komen.
Zoals?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 14 juni 2007 @ 01:13:35 #86
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50435904
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 01:06 schreef static het volgende:

[..]

90.000
Nou, dan betaal jij bij geen verdere tax relief

Over de eerste 34000 20% = 6800
Over de rest, zijnde 56000 41% = 22960

Je houdt dus netto over 60240 = 5020 per maand
quote:
Zoals?
zelf lezen
Roeltje heeft het hierboven ook al gelinkt
  donderdag 14 juni 2007 @ 01:26:15 #87
15080 static
pi_50436152
Dank je.

En ik snap echt niets van die officiele verklaringen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 01:30:44 #88
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50436230
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 01:26 schreef static het volgende:
Dank je.

En ik snap echt niets van die officiele verklaringen.
Ach, het komt erop neer dat je vrij snel nog extra tax relief krijgt. Als je bijvoorbeeld alleenverdiener bent met een gezin, of student (die betalen niks!) of alleenstaande moeder, of als je ouders bij je inwonen etcetera enzo. In ieder geval wordt Ierland best gezien als een belastingsparadijsje
pi_50440187
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 01:13 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nou, dan betaal jij bij geen verdere tax relief

Over de eerste 34000 20% = 6800
Over de rest, zijnde 56000 41% = 22960

Je houdt dus netto over 60240 = 5020 per maand
[..]

zelf lezen
Roeltje heeft het hierboven ook al gelinkt
Je vergeet je belastingvrije voet.....
Je vergeet je evt rent/mortgage allowance en reinigingskosten van je bruto salaris af te trekken
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50440225
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik ook nog niet. Nog 3 jaar Dan wel
5 Jaar
Getrouwd met een ier is het 3 jaar anders 5
pi_50445392
Om eerlijk te zijn vind ik de Spanjaarden veel irritanter dan de Polen. Ze kunnen zich alleen maar in grote groepen bewegen en bij voorkeur stil blijven staan op de plek waar jij langs moet. En die taal veel te snel en niet eens proberen Engels te spreken.. terwijl de meeste spanjaarden juist in Ierland zijn om de taal te leren

Oeh.. ben echt blij dat ik van t zomer nog even een paar daagjes terug kan! Paar gave kroegen nog bezoeken

Dat vond ik toch wel het gaafste, dat er gewoon ook géén muziek in pubs kan worden gedraaid..

edit: belastingen.. als je minder dan 3 maanden werkt ofzo krijg je alles terug
pi_50447254
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:31 schreef ArtemisQ het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik de Spanjaarden veel irritanter dan de Polen. Ze kunnen zich alleen maar in grote groepen bewegen en bij voorkeur stil blijven staan op de plek waar jij langs moet. En die taal veel te snel en niet eens proberen Engels te spreken.. terwijl de meeste spanjaarden juist in Ierland zijn om de taal te leren

Oeh.. ben echt blij dat ik van t zomer nog even een paar daagjes terug kan! Paar gave kroegen nog bezoeken

Dat vond ik toch wel het gaafste, dat er gewoon ook géén muziek in pubs kan worden gedraaid..

edit: belastingen.. als je minder dan 3 maanden werkt ofzo krijg je alles terug
Er zitten een Schot een Spanjool en Ier in een trein
Schot opent zijn bagage, haalt er een fles whisky uit, neemt een slok en tyft de fles uit het raam met de woorden: "We got enough of those where I come from"
Spanjool open zijn koffer terkt er een fles wijn uit,duwt de kurk in neemt en slok en tyft het het raam uit met de woorden:
"Zo daar hebben wij ook genoeg van waar ik vandaan kom"
Die Ier heeft alles gade geslagen opent zijn tas trekt zijn blikje Guinnes open ...neemt een slok.... staat op ...en tyft de spanjool het raam uit
pi_50478954
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ben je zelf ook niet, dus wat moet je?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_50545585
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:55 schreef TLC het volgende:
Ik heb zelf een tijdje in Dundalk gewoond, en ik heb goede hoop binnenkort naar Ierland te mogen om me daar te vestigen
Ik hou er niet zo van om mezelf te quoten, maar euhm....

volgende zondag vertrek ik naar Ierland en ga ik in Dublin wonen !

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_50545764
Heb je in Ierland zoveel Spanjaarden dan?
Btw, weet iemand hoe ik me moet inschrijven voor een universiteit in Ierland. Moet dat via het www.cao.ie en is dat hetzelfde systeem als in Engeland met http://www.ucas.com/ ?
Ik support gevallen topclubs!
  zondag 17 juni 2007 @ 14:56:45 #96
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50545886
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:25 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ow, dat valt nog mee. Dan is de census niet goed gegaan ben ik bang en hebben veel Polen het formulier niet igevuld. Er is in de volksmond sprake van 180.000
Als het maar 60,000 is dan zitten ze dus állemaal in Dublin... de schatting van de "volksmond" lijkt me zeker een betere. Als ik door Dublin heen loop dan hoor ik ontzettend veel Pools (ik kan zelf onderscheid maken tussen Pools, Slowaaks, Tsjechisch, etc).

Qua gdrag passen ze vaak wel bij de "track suit Ieren"

Oh ja.. het D4 accent is echt vreselijk... "Who't duh fooook Shane, shot duh fooook up...."
  zondag 17 juni 2007 @ 14:57:41 #97
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50545914
quote:
Op zondag 17 juni 2007 14:52 schreef Fetai het volgende:
Heb je in Ierland zoveel Spanjaarden dan?
Ik heb het idee dat een groot deel van de Spanjaarden die ik tegenkom hier op vakantie zijn (erg veel jongeren namelijk)
pi_50565125
quote:
Op zondag 17 juni 2007 14:46 schreef TLC het volgende:
Ik hou er niet zo van om mezelf te quoten, maar euhm....

volgende zondag vertrek ik naar Ierland en ga ik in Dublin wonen !

Tof! Wat kom je hier doen? Waar ga je wonen?

Ben zelf net neergestreken in mijn eigen appartement in The Gasworks, Ballsbridge, D4. Eindelijk, na maaaanden in hotels en B&B's te hebben gewoond was ik hier wel aan toe.

Het accent hier is idd wat apart. Doblin, pob.. Die u doen ze hier niet aan volgens mij.
  maandag 18 juni 2007 @ 01:30:09 #99
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50565189
quote:
Op maandag 18 juni 2007 01:26 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Tof! Wat kom je hier doen? Waar ga je wonen?

Ben zelf net neergestreken in mijn eigen appartement in The Gasworks, Ballsbridge, D4. Eindelijk, na maaaanden in hotels en B&B's te hebben gewoond was ik hier wel aan toe.

Het accent hier is idd wat apart. Doblin, pob.. Die u doen ze hier niet aan volgens mij.
Lijkt me geen slechte buurt

Wen maar aan het accent... schijnt bij de jeugd nogal populair te zijn.
pi_50569038
quote:
Op maandag 18 juni 2007 01:30 schreef ScienceFriction het volgende:
Lijkt me geen slechte buurt

Wen maar aan het accent... schijnt bij de jeugd nogal populair te zijn.
'k Doe mijn best. Op werk lopen sowieso maar drie (van de >50) Ieren rond, dus daar merk ik er weinig van. Best wel erg, eigenlijk... De buurt is idd wel handig, vijf minuten om naar mijn werk te lopen is wel fijn. Beetje duur wel, maar in mijn geval niet duurder dan het gemiddelde andere appartement binnen het centrum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')