En het grappige is dat ik toevallig gisteren in een vlaggenwinkel (4th of July komt eraan) een Amerikaanse vlag gekocht heb van een moslima met hoofddoek en alquote:Op zondag 1 juli 2007 17:26 schreef flipsen het volgende:
Net zo min als hoofddoekjes op straat
* meldt en tevens TVP om binnenkort een diatribe aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:17 schreef pberends het volgende:
Ik vroeg me af: wie zijn er geëmigreerd omwille de (verziekende) multiculturele "samenleving" van Nederland en de uitwassen daarvan?
Ik hoop niet dat je dat bedoeld als in 'als we liever waren geweest waren er geen aanslagen geweest dus we moeten de hand in eigen boezem steken?'quote:Op zondag 1 juli 2007 18:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar ik heb wel het idee dat men in Nederland altijd maar weer naar de moslims wijst als er iets fout gaat of iets gebeurd..... En volgens mij mogen de Britten ook naar hunzelf kijken in de vraag waarom er extremistische groepjes vormen in dat land, en hetzelfde geldt ook voor Nederland.
Eh, nee. Europa heeft meer Arabieren, de VS meer Aziaten. Daarbij heeft de VS geen simpele arbeiders uit de bergen geworven, maar zijn de mensen op eigen kracht naar Amerika toegeëmigreerd.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:32 schreef maartena het volgende:
En zelfs met een opeengepakte hoeveelheid moslims, meestal afkomstig uit dezelfde landen waar ze in Europa vandaan komen,
Om te zeggen dat de Nederlanders de schuld hebben gaat mij te ver, maar ik denk dat er zowel bij allochtonen als bij autochtonen mensen zitten. Vooral dat er een aantal idioten rondlopen die geweldig zijn in het extrapoleren van problemen en daardoor niet meer inzien dat ieder mens anders is, en dat je als moslim bijvoorbeeld niet gelijk een crimineel/fraudeur/terrorist bent. Lijkt me erg moeilijk om als welwillende marokkaan (en ja die zijn er ook), om continu af te worden gerekend op het gedrag van anderen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:06 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je dat bedoeld als in 'als we liever waren geweest waren er geen aanslagen geweest dus we moeten de hand in eigen boezem steken?'
jij bent echt domquote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:08 schreef -Hahaha- het volgende:
Tja maarten, the States zijn altijd een land van immigranten geweest, en vrijwel iedereen stamt er van af. Daardoor kunnen ze eerder begrip hebben voor de nieuwe immigranten.
De Nederlanders daarentegen, waarvan het leeuwendeel geen immigranten zijn, hebben altijd in hun land gewoond. Generaties lang hebben ze hun land opgebouwd, en wanneer een horde zandbakbewoners en negers die van de Westerse niveau van welvaart willen profiteren in aantocht is, buigen wij gelijk zodat de hele 3e wereld in blanke Nederland kan nestelen.
Oprotten stelletje profiteurs, dit is onze land. Ja, volgens de muggenzifters zal het puur op feiten wel allemaal niet kloppen wat ik nu beweer, maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wél hun hart volgen. Zulke dingen kun je gewoonweg niet uitleggen.
Tja, in taal sta ik sowieso niet sterk. Maar het zou je wel sieren om mij uit te leggen wat er dan verkeerd mag zijn aan m'n gedachtegangquote:
't zal me aan me reet roesten of je goed nederlands kan schrijven, maar wat ik je wil vragen is, wat is een "Profiteur" en hoe denk jij dat NL aan zijn rijkdom is gekomen.. beetje pot verwijt de ketel etc gelul...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:33 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Tja, in taal sta ik sowieso niet sterk. Maar het zou je wel sieren om mij uit te leggen wat er dan verkeerd mag zijn aan m'n gedachtegang
Of ben je soms een allochtoon dat iedere opvatting mbt allochtonen al bij voorbaat afkeurt, zonder deze eerst even te lezen?
Nederland is aan z'n rijkdom gekomen door de VOC mentaliteit dat lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:59 schreef DAMH het volgende:
[..]
't zal me aan me reet roesten of je goed nederlands kan schrijven, maar wat ik je wil vragen is, wat is een "Profiteur" en hoe denk jij dat NL aan zijn rijkdom is gekomen.. beetje pot verwijt de ketel etc gelul...
enoja, ons, blank, toevallig ook racist of gaat dat te ver![]()
Durf te wedden als ik vraag, om die mentaliteit te omschrijven, zal men dingen zeggen als,, Uitstekende "Handelsgeest" etc... wat allemaal gewoon neerkomt op Plunderen, maar hey dat deden alleen de andere landenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:03 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Nederland is aan z'n rijkdom gekomen door de VOC mentaliteit dat lijkt me duidelijk.
Neen weledele heer.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:07 schreef DAMH het volgende:
[..]
Durf te wedden als ik vraag, om die mentaliteit te omschrijven, zal men dingen zeggen als,, Uitstekende "Handelsgeest" etc... wat allemaal gewoon neerkomt op Plunderen, maar hey dat deden alleen de andere landenwij waren wel eerlijk
![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:20 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Neen weledele heer.
Den Nederlandsche handelsgeest Ischt een geest welke inhoudt doat den simpelste ambachtslied ten Zeee voerde met den overtuiging om reikdommen te kunnen vergaeren voor den Provincieen.
Endekkingen ten maaken die tot groote welvaert leiden en daarmee de grootsheid van den Republiek ten goede kwaamen.
Plunderingen werden ten strengste bestrafte ende veroordeeld. Den Hollandsche handelsschepen waren ook gericht op den handel en niet op den moard ende doodslag.
Idd fetai ik ben dommerquote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:23 schreef Fetai het volgende:
[..]
Goed argument!![]()
Jij bent nog zoveel dommer
Ik denk dat de reden waarom in Engeland (en ook in Nederland) er zoveel jongeren zijn die in Engeland (of Nederland) geboren zijn, en toch extremistische gedachtenvormen aanhouden voor een deel komt doordat de moslimbevolking altijd is weggedrukt door de autochtone bevolking in dat land ja. Het schoolvoorbeeld in Nederland is natuurlijk de moord op van Gogh.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:06 schreef Vincenski het volgende:
Ik hoop niet dat je dat bedoeld als in 'als we liever waren geweest waren er geen aanslagen geweest dus we moeten de hand in eigen boezem steken?'
Klopt. De Fransen en de Portugezen gingen de binnenlanden van Afrika binnen om hele dorpjes leeg te trekken, en onze Hollandse handelsschepen waren voorzien van prachtige luxe en comfort om ze te vervoeren naar hun nieuwe bestemming voor een carrière in de landbouw in de Nieuwe Wereld.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:20 schreef Buschetta het volgende:
Plunderingen werden ten strengste bestrafte ende veroordeeld. Den Hollandsche handelsschepen waren ook gericht op den handel en niet op den moard ende doodslag.
Klopt, in deze kwestie hou ik de linkse gedachtegoed ook vooral verantwoordelijk. Dat blijkt maar weer eens uit dit topic: Politie viel café Zuidoost onterecht binnenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat de reden waarom in Engeland (en ook in Nederland) er zoveel jongeren zijn die in Engeland (of Nederland) geboren zijn, en toch extremistische gedachtenvormen aanhouden voor een deel komt doordat de moslimbevolking altijd is weggedrukt door de autochtone bevolking in dat land ja. Het schoolvoorbeeld in Nederland is natuurlijk de moord op van Gogh.
Het is niet ALLEEN de Islam die verantwoordelijk kan worden gehouden voor het gedrag van straatmarokkaantjes.
Al die negerkolonien in Zuid Amerika kwamen daar omdat wij ze als vee in schepen stopten om ze daar als slaven te werk te zetten. De Afrikanen kwamen niet zelf met hun bootjes aanzetten om zich daar te vestigen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:25 schreef -Hahaha- het volgende:
Afrika en al die negerkoloniën in Zuid-Amerika
quote:Dus ja, ik durf wel te beweren dat de kolonisatie een zegen was voor de negers.
Jij snapt het. In de strijd voor een betere wereld gaan bepaalde zaken mis. Waer gehackte worde vallen den spaanders. In jouw land noemen ze dat collateral damage.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Klopt. De Fransen en de Portugezen gingen de binnenlanden van Afrika binnen om hele dorpjes leeg te trekken, en onze Hollandse handelsschepen waren voorzien van prachtige luxe en comfort om ze te vervoeren naar hun nieuwe bestemming voor een carrière in de landbouw in de Nieuwe Wereld.
Dat een derde van de vervoerde Afrikanen niet aankwamen, och.... klaag maar bij de reisorganisatie.
Er is in de Verenigde Staten een haat/liefde verhouding met immigranten, maar ze zijn niet zo afstandelijk dan jij hier doet beweren. Het is inderdaad waar dat een groot deel van de VS nog steeds erg pro-wit is, en een zwarte presidentskandidaat zal inderdaad veel moeite hebben met het verkrijgen van deze positie.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:26 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb in amerika gewoond. en nee. iedereen spreek juist eerder over blacks, hispanics, muslims, etc dan over amerikaan. dus ik snap je niet helemaal. een niet-witte president? denk niet dat die gast het gaat halen tegenover een volk dat zo conservatief en hokjesgeesterig als de pest is.
nee amerika is alleen the land of opportunities als je wit en geschoold bent. godzijdank sijpelen er tegenwoordig ook een paar 'blacks' door in hoge posities.
Hokjesgeest is cool tegenwoordig.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:47 schreef -Hahaha- het volgende:
Klopt, in deze kwestie hou ik de linkse gedachtegoed ook vooral verantwoordelijk.
Jij vergelijkt een bevolkingsgroep die 15 procent van de bevolking opmaakt en met hun roots al meer dan 400 jaar in de U.S met een Surinaamse bevolkingsgroep in Nederland die hooguit. 16% van de totaal uitmaakt van alle 3 miljoen allochtonen waarop je ten hoogste uitkomt op zo'n 3 % van de bevolking. Datzelfde geld ook voor Turken. Daarbij nemende het feit dat deze bevolkingsgroepen ten hoogste 50 jaar in Nederland verblijven is het een schande dat de U.S. niet meer zwarten op hogere posities hebt aangezien wij in de kamer wel een hoop allochtonen hebben zitten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:02 schreef maartena het volgende:
Maar ik weet zeker dat we hier in de VS eerder een zwarte of latino president zal hebben dan dat Nederland een Marokkaanse of Surinaamse president zal gaan hebben, en dat is eigenlijk het punt wat ik probeer te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |