abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50027137
Ik vroeg me af: wie zijn er geëmigreerd omwille de (verziekende) multiculturele "samenleving" van Nederland en de uitwassen daarvan?
pi_50027185
Indirect heeft dat hier wel meegespeeld, maar anders dan jij waarschijnlijk bedoelt. Ik ben erg gaan walgen van het racisme en de intolerantie in Nederland de laatste jaren. Mijn buurman in Amsterdam was bijvoorbeeld een vluchteling uit Iran, maar hij woonde al 15 jaar in Nederland, zat gewoon op zondagavond met een heineken in de hand studio sport te kijken, sprak vloeiend en accentloos Nederlands, had een goede hoge baan en deed echt geen vlieg kwaad, maar toch werd hem het leven onmogelijk gemaakt de laatste jaren. Mensen die letterlijk op hem spuugden op straat, hem van de roltrap duwden of emmers water over hem heen gooiden. Ik ben me op dat soort momenten steeds meer gaan schamen on Nederlander te zijn. De hele grimmige atmosfeer van de laatste jaren, de politiek die inspeelde op die angst, allemaal erg naar. Dat heeft het wel veel makkelijker gemaakt om de stap te maken en afscheid te nemen van Nederland.
mooi he, alles
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:39:16 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50027301
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:17 schreef pberends het volgende:
Ik vroeg me af: wie zijn er geëmigreerd omwille de (verziekende) multiculturele "samenleving" van Nederland en de uitwassen daarvan?
Ik denk dat je behoorlijk bedrogen uit zal komen als je om die reden naar een ander westers land gaat verhuizen. Elk westers land - geen enkele uitzondering - heeft een minderheid waar een hogere werkloosheid heerst, een hogere criminaliteit kent, de staat geld kost aan bijv. medische zorg en/of uitkeringen, niet de algemeen geaccepteerde landstaal spreekt, eigen feestdagen heeft, etc, etc, etc.....

Even heel globaal heb je in zowel Noord Amerika als Europa te maken met immigranten uit het zuiden, en heb je in Australië te maken met immigranten uit het noorden.

Als je niet met ander culturen kunt omgaan, of wil omgaan, dan kun je beter naar een wat meer afgelegen oord verhuizen, zoals IJsland of het noorden van Scandinavië waar nog relatief weinig niet-blanke immigranten zijn. In Nederland zelf kun je ook nog wel een klein dorp in Friesland opzoeken, of op Schiermonnikoog gaan wonen.

Het verhuizen naar een ander land lost je eigen afkeer van een bepaalde minderheid in Nederland of een ander land echt magisch niet op.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:49:31 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50027396
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:24 schreef phileine het volgende:
Indirect heeft dat hier wel meegespeeld, maar anders dan jij waarschijnlijk bedoelt. Ik ben erg gaan walgen van het racisme en de intolerantie in Nederland de laatste jaren. Mijn buurman in Amsterdam was bijvoorbeeld een vluchteling uit Iran, maar hij woonde al 15 jaar in Nederland, zat gewoon op zondagavond met een heineken in de hand studio sport te kijken, sprak vloeiend en accentloos Nederlands, had een goede hoge baan en deed echt geen vlieg kwaad, maar toch werd hem het leven onmogelijk gemaakt de laatste jaren. Mensen die letterlijk op hem spuugden op straat, hem van de roltrap duwden of emmers water over hem heen gooiden. Ik ben me op dat soort momenten steeds meer gaan schamen on Nederlander te zijn. De hele grimmige atmosfeer van de laatste jaren, de politiek die inspeelde op die angst, allemaal erg naar. Dat heeft het wel veel makkelijker gemaakt om de stap te maken en afscheid te nemen van Nederland.
Ik ken je situatie. Niet geheel direct, maar ik heb zelf in Nederland ook jaren naast een Marokkaans gezin gewoond, en zo'n 200 meter van een moskee af. Ik had zelf altijd enorm goed contact met dit gezin, en tijdens het suikerfeest maakte mijn vrouw Amerikaanse chocolate chip cookies, waarna de moeder van het gezin met typische Marokkaanse zoetigheden kwam aanzetten. We hebben ze aardig wat spullen verkocht, en gegeven, toen wij in 2002 naar de VS vertrokken. Toen de aanvallen op New York en Washington plaatsvonden in 2001, waren zij de eerste buren die kwamen vragen of alles goed was, en of wij familie hadden in New York, etc.....

Ze hadden 6 kinderen, 5 nog in school, en de oudste, een jongen, had net de MEAO volledig afgerond en werkte als administratief medewerker bij een of ander bouwbedrijf. Vlak voordat we naar de VS verhuisden is de jongen door een stel Nederlanders in elkaar getikt. De precieze reden kan ik me niet meer herinneren, maar het had iets te maken met het feit dat hij iemand per ongeluk aanreed met zijn fiets.

Twee jaar na mijn vertrek hebben Nederlandse jongeren - dit was ook nog in het nieuws, zo rondom die schoolbrand in Uden - brandbommen naar de moskee gegooid waar ik vlakbij woonde, waardoor er enkele 10.000en euro's schade was. Dit is nu weer hersteld gelukkig. En nu weet ik dat die Moskee, die ruim een half miljoen euro heeft gekost, volledig gefinancierd is door de donaties van de Moslimgemeenschap in IJsselstein en Nieuwegein, en er is geen enkele subsidie aan te pas gekomen. En dan vraag ik me inderdaad af waar de Nederlandse samenleving heen gaat, want ik begin steeds vaker het idee te krijgen dat het niet de minderheden zijn die de echte probleem veroorzakers zijn.....

Is ook niet zo gek natuurlijk, als je als volk steeds verder in een hoek gedreven wordt door figuren als Geert Wilders, die ook het overgrote deel van moslims die gewoon een beter leven proberen op te bouwen door het slijk haalt alsof het van die kutmarrokkaantjes zijn met scooters.

Dat er problemen zijn met Marokkanen, dat weet iedereen. Maar ik ben er stellig van overtuigd dat de problemen niet voor 100% bij die Marokkanen ligt.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:53:16 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50027427
Niet vanwege de multiculturele samenleving. Dat zou ook een gekke reden zijn aangezien ik nu zelf buitenlander ben

Wat wel meespeelde is het onverdraagzame klimaat in Nederland.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:57:56 #6
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50027472
Voor mij was dat 0,0% de reden om te doen. Bovendien, als dat de reden zou zijn, dan zou ik echt niet weten naar welk land ik zou moeten verhuizen om niet vergelijkbare situaties tegen te komen.
pi_50027477
Ik sprak laatst iemand die naar Spanje ging emigreren omdat hij niet wou leven in een land waar de regering veel geld uitgaf uitgaf aan een generaal pardon voor 30.000 illegalen. Toen ik hem vertelde dat ze in Spanje vorig jaar een paar miljoen illegalen hebben gelegaliseerd trok hij wel een beetje wit weg.

Ze hebben hier trouwens in bepaalde gebieden ook problemen met racisme hoor, maar over het algemeen is het een land dat constant te maken heeft gehad met andere culturen, en hier in het zuiden is het ook daardoor ook duidelijk een mengeling van christelijke, joodse, en islamitische invloeden. Daar doet niemand moeilijk over.
mooi he, alles
pi_50027710
Het is niet de reden dat ik emigreer. Maar ik vind persoonlijk wel dat de multi-culti samenleving in NL aan het mislukken is. Veel bevolkingsgroepen leven meer langs elkaar heen dan dat het echt een samenleving is.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_50028223
Daar was laatst een onderzoek over; het is juist niet zo dat mensen emigreren vanwege een te vergaande multiculturele samenleving, maar eerder vanwege de toenemende intolerantie.

Precies andersom als TS het bedoelt dus.
pi_50028296
op zich hè, als je uit nederland emigreerd vanwege de multiculturele samenleving, dan kom je in het buitenland ook automatisch terecht in een méér-culturele samenleving, want daar zorg jij dan voor..
dus eigenlijk ga je dan van de regen in de drup :p
pi_50028383
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:01 schreef baNEEL het volgende:
op zich hè, als je uit nederland emigreerd vanwege de multiculturele samenleving, dan kom je in het buitenland ook automatisch terecht in een méér-culturele samenleving, want daar zorg jij dan voor..
dus eigenlijk ga je dan van de regen in de drup :p
Yup. En de mensen die wel om deze reden emigreren, zouden dat nou de mensen zijn die in hun nieuwe land volledig integreren? Of juist de mensen die lid worden van de plaatselijke Nederlandse vereniging?

Als je in Nederland al niet met andere culturen kunt omgaan, terwijl die in de minderheid zijn, hoe moet dat dan worden als je volledig omgeven bent door een andere cultuur?
  Admin zaterdag 2 juni 2007 @ 11:17:18 #12
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_50028524
Ik denk dat het de domste reden zou zijn om te emigreren. De hele wereld is multicultureel dus daar ga je niet aan ontkomen. Je kunt er beter aan wennen en er het beste van maken.
Emigreren doe je vanuit je gevoel lijkt me. Of dat nu emotioneel is, omdat je je binding met Nederland kwijt bent, omdat je avontuurlijk bent ingesteld of gewoon vanuit nieuwsgierigheid.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_50028624
Is het niet zo dat die kankeraars op de multiculturele samenleving vaak blijven wonen in de schotelbuurtjes waarin ze wonen? Niet eens verhuizen ze naar een betere buurt, of van stad naar platteland. Oorzaak misschien dat ze de opleiding ontberen, of anderszins de mogelijkheid niet hebben om hun eigen situatie te verbeteren? Makkelijker dan wat aan je eigen situatie te doen, is om je omgeving de schuld te geven van je problemen.
I´m back.
pi_50030751
Het is zeker niet de hoofdreden geweest, maar het heeft toch wel een beetje meegespeeld. Waar ik nu woon voel ik me veel minder allochtoon dan toen ik nog in Den Haag(Leyweg vlak bij de bierboetique) woonde. Ik had zeer regelmatig ellende met marokkanen, voornamelijk in het openbaar vervoer. Mijn buurman was marokkaans en ik kon eigenlijk prima met hem opschieten tot ik een andere buurman hoorde dat ie een keer z´n vrouw aan haar haren van het balkon het appartement ingetrokken heeft. Goeie herinneringen heb ik aan m´n Koerdische buurman, hij was liberaal en tof, maar was naar eigen zeggen dan ook geen goed moslim. Ik zal het ook zeker niet missen dat ik op straat alles behalve Nederlands hoorde...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:14:37 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50030789
quote:
waar woon je nu?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_50030985
quote:
Lekker geloofwaardig zeg, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met de buitenlanders die ik ken.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:27:51 #17
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_50031085
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:23 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Lekker geloofwaardig zeg, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met de buitenlanders die ik ken.
dat jij het niet mee hebt gemaakt maakt het niet minder geloofwaardig... Ik heb namelijk precies hetzelfde hier meegemaakt, alleen ik ben niet geemigreerd...
put
your
clothes
on!
pi_50031122
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:27 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dat jij het niet mee hebt gemaakt maakt het niet minder geloofwaardig... Ik heb namelijk precies hetzelfde hier meegemaakt, alleen ik ben niet geemigreerd...
Valt meer onder het kopje geval apart dus om daar nou meteen het land voor uit te gaan....
pi_50031141
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:17 schreef Danny het volgende:
Ik denk dat het de domste reden zou zijn om te emigreren. De hele wereld is multicultureel dus daar ga je niet aan ontkomen. Je kunt er beter aan wennen en er het beste van maken.
Emigreren doe je vanuit je gevoel lijkt me. Of dat nu emotioneel is, omdat je je binding met Nederland kwijt bent, omdat je avontuurlijk bent ingesteld of gewoon vanuit nieuwsgierigheid.
Ligt eraan hoe je het ziet. In Scandinavië heb je beduidend minder allochtonen, en in Amerika bijvoorbeeld erg weinig moslims. Er zit wel degelijk een groot verschil tussen een westerse en een niet-westerse immigranten en de mate van multiculturaliteit tussen landen.
pi_50031156
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:27 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Ik denk dat het aantal incidenten van Marokkanen versus Nederlanders iets hoger ligt dan Nederlanders versus ex-asielzoekers . Tis maar een gevoel...
pi_50031180
Maar... ga je dan zelf volledig integreren in het land waar je heen gaat?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:33:10 #22
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_50031194
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:29 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Valt meer onder het kopje geval apart dus om daar nou meteen het land voor uit te gaan....
geval apart? er zijn hier al een aantal mensen die intolerantietoename als een goeie reden hebben gezien om te emigreren. Dan is het een invloed die in hun omgeving steeds harder naar voren kwam. En was het pas geleden niet ook in het nieuws dat Nederland steeds intoleranter aan het worden is? Ik hoor in ieder geval van een hele grote groep mensen, in mijn omgeving of op internet, het bevestigen. Dus het kan prima zo zijn.
put
your
clothes
on!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:34:15 #23
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_50031211
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat het aantal incidenten van Marokkanen versus Nederlanders iets hoger ligt dan Nederlanders versus ex-asielzoekers . Tis maar een gevoel...
kan gerust. intolerantie is niet meteen de intolerantie van autochtonen maar ook van allochtonen.
put
your
clothes
on!
pi_50031219
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:32 schreef syf het volgende:
Maar... ga je dan zelf volledig integreren in het land waar je heen gaat?
Er bestaat ook nog zoiets als een gemeenschappelijk westerse cultuur. 2 westerse culturen integreren veel makkelijker dan een niet-westerse islamtische cultuur en een westerse cultuur.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:34:57 #25
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_50031234
ik snap alleen niet dat als dat een reden van phileine was om te emigreren, waarom dat meteen zo ongeloofwaardig zou moeten zijn.
put
your
clothes
on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')