Ik denk dat je behoorlijk bedrogen uit zal komen als je om die reden naar een ander westers land gaat verhuizen. Elk westers land - geen enkele uitzondering - heeft een minderheid waar een hogere werkloosheid heerst, een hogere criminaliteit kent, de staat geld kost aan bijv. medische zorg en/of uitkeringen, niet de algemeen geaccepteerde landstaal spreekt, eigen feestdagen heeft, etc, etc, etc.....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:17 schreef pberends het volgende:
Ik vroeg me af: wie zijn er geëmigreerd omwille de (verziekende) multiculturele "samenleving" van Nederland en de uitwassen daarvan?
Ik ken je situatie. Niet geheel direct, maar ik heb zelf in Nederland ook jaren naast een Marokkaans gezin gewoond, en zo'n 200 meter van een moskee af. Ik had zelf altijd enorm goed contact met dit gezin, en tijdens het suikerfeest maakte mijn vrouw Amerikaanse chocolate chip cookies, waarna de moeder van het gezin met typische Marokkaanse zoetigheden kwam aanzetten. We hebben ze aardig wat spullen verkocht, en gegeven, toen wij in 2002 naar de VS vertrokken. Toen de aanvallen op New York en Washington plaatsvonden in 2001, waren zij de eerste buren die kwamen vragen of alles goed was, en of wij familie hadden in New York, etc.....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:24 schreef phileine het volgende:
Indirect heeft dat hier wel meegespeeld, maar anders dan jij waarschijnlijk bedoelt. Ik ben erg gaan walgen van het racisme en de intolerantie in Nederland de laatste jaren. Mijn buurman in Amsterdam was bijvoorbeeld een vluchteling uit Iran, maar hij woonde al 15 jaar in Nederland, zat gewoon op zondagavond met een heineken in de hand studio sport te kijken, sprak vloeiend en accentloos Nederlands, had een goede hoge baan en deed echt geen vlieg kwaad, maar toch werd hem het leven onmogelijk gemaakt de laatste jaren. Mensen die letterlijk op hem spuugden op straat, hem van de roltrap duwden of emmers water over hem heen gooiden. Ik ben me op dat soort momenten steeds meer gaan schamen on Nederlander te zijn. De hele grimmige atmosfeer van de laatste jaren, de politiek die inspeelde op die angst, allemaal erg naar. Dat heeft het wel veel makkelijker gemaakt om de stap te maken en afscheid te nemen van Nederland.
Yup. En de mensen die wel om deze reden emigreren, zouden dat nou de mensen zijn die in hun nieuwe land volledig integreren? Of juist de mensen die lid worden van de plaatselijke Nederlandse vereniging?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:01 schreef baNEEL het volgende:
op zich hè, als je uit nederland emigreerd vanwege de multiculturele samenleving, dan kom je in het buitenland ook automatisch terecht in een méér-culturele samenleving, want daar zorg jij dan voor..
dus eigenlijk ga je dan van de regen in de drup :p
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:24 schreef phileine het volgende:
Indirect heeft dat hier wel meegespeeld, maar anders dan jij waarschijnlijk bedoelt. Ik ben erg gaan walgen van het racisme en de intolerantie in Nederland de laatste jaren. Mijn buurman in Amsterdam was bijvoorbeeld een vluchteling uit Iran, maar hij woonde al 15 jaar in Nederland, zat gewoon op zondagavond met een heineken in de hand studio sport te kijken, sprak vloeiend en accentloos Nederlands, had een goede hoge baan en deed echt geen vlieg kwaad, maar toch werd hem het leven onmogelijk gemaakt de laatste jaren. Mensen die letterlijk op hem spuugden op straat, hem van de roltrap duwden of emmers water over hem heen gooiden. Ik ben me op dat soort momenten steeds meer gaan schamen on Nederlander te zijn. De hele grimmige atmosfeer van de laatste jaren, de politiek die inspeelde op die angst, allemaal erg naar. Dat heeft het wel veel makkelijker gemaakt om de stap te maken en afscheid te nemen van Nederland.
Lekker geloofwaardig zeg, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met de buitenlanders die ik ken.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:24 schreef phileine het volgende:
dat jij het niet mee hebt gemaakt maakt het niet minder geloofwaardig... Ik heb namelijk precies hetzelfde hier meegemaakt, alleen ik ben niet geemigreerd...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:23 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Lekker geloofwaardig zeg, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met de buitenlanders die ik ken.
Valt meer onder het kopje geval apart dus om daar nou meteen het land voor uit te gaan....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:27 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dat jij het niet mee hebt gemaakt maakt het niet minder geloofwaardig... Ik heb namelijk precies hetzelfde hier meegemaakt, alleen ik ben niet geemigreerd...
Ligt eraan hoe je het ziet. In Scandinavië heb je beduidend minder allochtonen, en in Amerika bijvoorbeeld erg weinig moslims. Er zit wel degelijk een groot verschil tussen een westerse en een niet-westerse immigranten en de mate van multiculturaliteit tussen landen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:17 schreef Danny het volgende:
Ik denk dat het de domste reden zou zijn om te emigreren. De hele wereld is multicultureel dus daar ga je niet aan ontkomen. Je kunt er beter aan wennen en er het beste van maken.
Emigreren doe je vanuit je gevoel lijkt me. Of dat nu emotioneel is, omdat je je binding met Nederland kwijt bent, omdat je avontuurlijk bent ingesteld of gewoon vanuit nieuwsgierigheid.
Ik denk dat het aantal incidenten van Marokkanen versus Nederlanders iets hoger ligt dan Nederlanders versus ex-asielzoekersquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:27 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dat jij het niet mee hebt gemaakt maakt het niet minder geloofwaardig... Ik heb namelijk precies hetzelfde hier meegemaakt, alleen ik ben niet geemigreerd...
geval apart? er zijn hier al een aantal mensen die intolerantietoename als een goeie reden hebben gezien om te emigreren. Dan is het een invloed die in hun omgeving steeds harder naar voren kwam. En was het pas geleden niet ook in het nieuws dat Nederland steeds intoleranter aan het worden is? Ik hoor in ieder geval van een hele grote groep mensen, in mijn omgeving of op internet, het bevestigen. Dus het kan prima zo zijn.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:29 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Valt meer onder het kopje geval apart dus om daar nou meteen het land voor uit te gaan....
kan gerust. intolerantie is niet meteen de intolerantie van autochtonen maar ook van allochtonen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat het aantal incidenten van Marokkanen versus Nederlanders iets hoger ligt dan Nederlanders versus ex-asielzoekers. Tis maar een gevoel...
Er bestaat ook nog zoiets als een gemeenschappelijk westerse cultuur. 2 westerse culturen integreren veel makkelijker dan een niet-westerse islamtische cultuur en een westerse cultuur.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:32 schreef syf het volgende:
Maar... ga je dan zelf volledig integreren in het land waar je heen gaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |