Dank je welquote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:15 schreef reul_lb het volgende:
Een ademanalyse, een bon mee en naar huis.
Super Jordy, daar heb ik wat aan!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:21 schreef Jordy-B het volgende:
Ademanalyze op een iets geavanceerder apparaat dan dat blaasding. Dat apparaat geeft een nauwkeurige waarde van de hoeveelheid alcohol in haar adem (in µg/L)... Er is een wettelijke grens waar je onder moet blijven.
Zit ze er boven, krijgt ze een boete en een rij-ontzegging van een paar uur, anders mag ze naar huis.
nou ehh... heb zoiets net ook meegemaakt... hij kon de tering krijgen van me... ben gewoon naar huis gegaan ( mocht lekker op m wachten.. nou dacht t niet )quote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:14 schreef Strychnine het volgende:
Ik werd zojuist gebeld, iemand is aangehouden door de politie omdat ze iets te veel op had (met iets te veel moet je denken aan letterlijk een paar slokken, ze heeft 2 wijntjes op).
Ze is meegenomen naar het politiebureau. Wat is nu de procedure die ze moet ondergaan, hoe lang duurt dit ongeveer? Want ik moet haar zo daar ophalen.
Dit is de eerste keer dat ze aangehouden is in jaren, wat zijn de gevolgen?
Ik hoop dat iemand (snel) kan helpen met de antwoorden, aangezien het nu speelt. Ze is denk ik rond 01.00 uur op het politiebureau binnengebracht.
Naaistreek? Ze heeft teveel op en is de weg opgegaan. Dat is pas een naaistreek!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 02:29 schreef Strychnine het volgende:
Dus eigenlijk is het wel een naaistreek ergens.
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:57 schreef Billy_daKid het volgende:
2.4 en twee glaasjes op??
Ik denk dat ze 220 µg bedoelde (de limiet) en dat de persoon 240 µg blies...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:57 schreef Billy_daKid het volgende:
2.4 en twee glaasjes op??
Dat bedoelde ik inderdaad. Ook de politie zei dat het lullig was omdat het letterlijk 1 slok is geweest.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:10 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik denk dat ze 220 µg bedoelde (de limiet) en dat de persoon 240 µg blies...
Aan de ene kant een naaistreek, aan de andere kant wel terecht. Ik vind de grens van 220 µg/l (0,5 promille) eigenlijk nog te hoog maar afgezien daarvan moet er een grens worden gesteld. En wie daar overheen gaat wordt gestraft. Ik hoorde trouwens laatst dat ze pas beboeten vanaf 230 µg/l. Dat zal ook wel met marges van de meetapparatuur te maken hebben.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 02:29 schreef Strychnine het volgende:
Het is al opgelost
En als diegene echt dronken was had ze van mij ook mogen stikken, maar dit was letterlijk 1 slok teveel. Je mag 2.2 hebben en zij had 2.4. En ze heeft maar 2 glazen op. Dus eigenlijk is het wel een naaistreek ergens. Maarja, eind goed al goed (en 300 euro armer).
Juist. Als de grens 230 wordt is het weer lullig voor mensen die 3 slokken teveel hebben gehad etc.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:41 schreef Light het volgende:
[..]
Aan de ene kant een naaistreek, aan de andere kant wel terecht. Ik vind de grens van 220 µg/l (0,5 promille) eigenlijk nog te hoog maar afgezien daarvan moet er een grens worden gesteld. En wie daar overheen gaat wordt gestraft. Ik hoorde trouwens laatst dat ze pas beboeten vanaf 230 µg/l. Dat zal ook wel met marges van de meetapparatuur te maken hebben.
Nee, bij 0 drankjes houden. Wat mij betreft voeren ze 0,2 promille in als maximum.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:59 schreef Serinde het volgende:
[..]
Juist. Als de grens 230 wordt is het weer lullig voor mensen die 3 slokken teveel hebben gehad etc.
Gewoon bij 1 drankje houden en anders niet rijden. Ben je altijd veilig (in meerder opzichten)
Precies.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:27 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, bij 0 drankjes houden. Wat mij betreft voeren ze 0,2 promille in als maximum.
En ze hebben altijd al een marge waarin ze niet beboeten. Bij snelheid krijg je geen boete voor 1, 2 of 3 km/u te snel (na meetcorrectie).
Ik bedoel dat je je met de huidige wetgeving aan 1 drankje zou moeten houden imo.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:27 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, bij 0 drankjes houden. Wat mij betreft voeren ze 0,2 promille in als maximum.
En ze hebben altijd al een marge waarin ze niet beboeten. Bij snelheid krijg je geen boete voor 1, 2 of 3 km/u te snel (na meetcorrectie).
En je rijd niemand dood. Bent niet onverzekerd als je een een ongeluk krijgt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:06 schreef Zweefvliegje het volgende:
300 euro?! Serieus? Wat een bedrag zeg, voor 1 "slokje" teveel.
Daarom drink ik ook nooit als ik moet rijden, dat scheelt een hoop gelazer.
Of fietsen, ben laatst naar huis gefietst als een aap, als je niet in de sloot valt is het geen probleemquote:Op zondag 3 juni 2007 00:03 schreef HarryP het volgende:
[..]
En je rijd niemand dood. Bent niet onverzekerd als je een een ongeluk krijgt.
Dat zijn heel wat betere redenen om niet te te drinken ipv een boete.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |