no way, zijgevel is privébezit. Je moet zelfs een vergunning hebben om er een reclamebord op te mogen bevestigen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:06 schreef Jerruh het volgende:
Klopt het trouwens dat als je een losse zijgevel hebt in je huis (dus niet ingebouwd) dat er dan gewoon reclame tegen aan mag worden gehangen omdat dat deel van je gevel niet telt als privébezit? Althans, ik hoorde zoiets van een kennis in Belgie.
haha ok! ik vond het al zo'n rare urban legend. Toch zie je tegen de zijgevels van best veel huizen zo'n enorm bord. aan de ene kant afzichtelijk, aan de andere kant heeft het wel weer wat.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:15 schreef Athmozz het volgende:
[..]
no way, zijgevel is privébezit. Je moet zelfs een vergunning hebben om er een reclamebord op te mogen bevestigen.
Als er op het stuk naast je een huis gebouwd wordt, dan moet die persoon jou zelfs betalen om jouw gevel als gemeenschappelijke muur te gebruiken (ongeveer 50% van de kostprijs om zo'n muur te bouwen), als hij dat niet wil moet hij er een extra muur tegen bouwen.
Je kan wel aangeven zo'n reclamebord aan je gevel te willen. Maar als je huis op een goede locatie stond voor reclame, had je wel al iemand aan de deur gehad.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
haha ok! ik vond het al zo'n rare urban legend. Toch zie je tegen de zijgevels van best veel huizen zo'n enorm bord. aan de ene kant afzichtelijk, aan de andere kant heeft het wel weer wat.
hahaha! weet je, ik begin steeds meer van belgie te houden. niet alleen omdat de familie er geboren isquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Je kan wel aangeven zo'n reclamebord aan je gevel te willen. Maar als je huis op een goede locatie stond voor reclame, had je wel al iemand aan de deur gehad.
Het heeft een aantal voordelen:
Je krijgt ervoor betaald en het isoleert
Nog zo'n verkiezingscampagne meegemaakt hier bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen. De ene partij beloofde iets te doen aan de vele slechte wegen ed in de gemeente. Terwijl de andere ruim campagne maakte voor een belastingsverlaging, maar dan zou men wel de "infrastructuur" moeten laten zoals die nu was. 2x raden wie ruim de verkiezingen wonquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:51 schreef Jerruh het volgende:
Schijt aan een gat in de weg of electriciteitsdraden aan de huizen, aan de hobbelige stoepjes of reclameborden. het heeft ergens wel wat....
Er is bijna geen Nederlander die dat snapt maar ik vind onze oude betonbanen écht geweldig. Daarop voel je pas écht dat je rijdt. "kadok kadok kadok" , die schok die bij elk nieuw betonstuk door je auto en jezelf heen gaat. Heerlijkquote:Op donderdag 14 juni 2007 14:09 schreef Jerruh het volgende:
belastingverlaging uber allesch.
vroeger, toen ik net mijn rijbewijs had, reed ik soms echt met angst over de expressweg tussen antwerpen en brugge! de tunnel bij zelzate lekte als een gieter en daarna had je echt een tomtom nodig om de gigantische gaten in het wegdek te ontwijken! ze hebben het nu enorm opgeknapt, maar ik mis dat spannende nu wel een beetje.
ja dat vind ik dus ook!!!quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er is bijna geen Nederlander die dat snapt maar ik vind onze oude betonbanen écht geweldig. Daarop voel je pas écht dat je rijdt. "kadok kadok kadok" , die schok die bij elk nieuw betonstuk door je auto en jezelf heen gaat. Heerlijk![]()
Ik snap je volkomen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er is bijna geen Nederlander die dat snapt maar ik vind onze oude betonbanen écht geweldig. Daarop voel je pas écht dat je rijdt. "kadok kadok kadok" , die schok die bij elk nieuw betonstuk door je auto en jezelf heen gaat. Heerlijk![]()
Belgische snelwegen zijn een stukje breder dan de Nederlandse, is je dat wel al opgevallen?quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:33 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja dat vind ik dus ook!!!
alhoewel ik soms wel angstvallig het stuur vasthoud als ik langs een vrachtwagen rij en over een bobbel kom!.
En dat is jammer.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nog zo'n verkiezingscampagne meegemaakt hier bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen. De ene partij beloofde iets te doen aan de vele slechte wegen ed in de gemeente. Terwijl de andere ruim campagne maakte voor een belastingsverlaging, maar dan zou men wel de "infrastructuur" moeten laten zoals die nu was. 2x raden wie ruim de verkiezingen won![]()
ja maar toch! door zon hobbel stuiter je zo drie meter naar links of rechtsquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:07 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Belgische snelwegen zijn een stukje breder dan de Nederlandse, is je dat wel al opgevallen?
Vroeger vond ik dat ook best grappig, aangezien ik met een auto reed waar de ophanging gelijk een spons was, zo'n bultje pek voelde je toch niet. Nu houd ik er iets minder van, een sportophanging die echt keihard afgesteld staat en de combinatie met dergelijke banen is niet leuk meer, gelukkig hebben mijn banden nog wat veerweg, ik denk dat ik met laagprofiels elke dag rugpijn zou hebben...quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik ook!quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:42 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik ga zaterdag naar Brussel!
Brugge=boerendorp. West-Vlamingen kennen maar 1 ding: geld. Dat is het enigste waar een West-Vlaming ook maar iets om geeft, dat en het bedenken van nieuwe manieren om de belastingen te ontduiken (volkssport nr.1 naast wielrennen). Verder is West-Vlaanderen een mooie provincie, vooral de bossen, de kust en de Franse grens.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:20 schreef jewelsophie het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de mentaliteit. Ik woon in Brugge, heeft een echte dorpsmentaliteit! Mensen durven hier precies niet vrijer gaan denken... Durven niet uitkomen voor hun mening... Beetje zielig toch?
Het Nederlandse leger zou normaal dat geboefte bij mekaar geveegd hebben, veel stelden ze niet voor in vergelijking met het Nederlandse leger (dat overigens helemaal niet alleen uit Noordnederlanders bestond). Op korte tijd behaalden ze successen, maar het regime liet duizenden Franse troepen binnen in het zuiden, met wie de Nederlanders een confrontatie niet zagen zitten.quote:Dat kan mischien wel kloppen. Maar het is een feit dat de Vlaamse identiteitsvorming pas echt goed op gang kwam na de grove onderdrukking door het Belgische regime. Feit is ook dat verschillende Vlaamse steden meededen met de Unie van Utrecht, en Willem I in 1830 bijna smeekten om hun te beschermen tegen de dolgedraaide Franstaligen. Je kan toch moeilijk volhouden dat de Vlamingen beter af waren in Belgie, dan in de Verenigde Nederlanden. Of vind jij wel dat de Vlamingen het beter kregen na 1830? Nog in de Eerste Wereldoorlog werden de Vlamingen gebruikt als kanonnenvoer door de Walen. En dan heb jij het over hoeveel de Vlamingen wel niet gemeen hebben met de Walen? Stel je eens voor wat Vlamingen en Nederlanders samen hadden kunnen bereiken?
En dat is maar weer mooi aangetoond op 10 juni. De Vlamingen verkiezen de christendemocraten van Leterme, die openlijk steun en bezoek kreeg van Balkenende, de Franstaligen verkiezen de liberalen van Didier Reynders, die "bevriend" is met Sarkozy.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:51 schreef Oma het volgende:
[..]
Tja, zo weet ik er ook wel een paar. Zo lijkt de politieke cultuur van Vlaanderen meer op die in Nederland dan op die in Wallonie. Vlaamse politici bijvoorbeeld, hechten net als de Nederlandse aan een verantwoord begrotingsbeleid. Ook qua economie, welvaart en onderwijs lijkt Vlaanderen veel meer op Nederland dan op Wallonie. Volgens mij lijkt Vlaanderen in alle dingen die er echt toe doen meer op Nederland dan op Wallonie.
Het is tijd om thuis te komen broeders...![]()
Momenteel in Brussel. Leuke stad, daar niet van.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:16 schreef jewelsophie het volgende:
[..]
Waar woon je dan? En waar wil je heen?
Brugge een boerendorp ? Brugge is een van de mooiste steden in heel Europa. Overigens, 100 jaar terug lag West-Vlaanderen net als Wallonië nu "op z'n gat" door de ingestorte economie. Al helemaal na WO I toen de hele provincie letterlijk kapotgeschoten werd. Maar de West-Vlamingen bleven niet bij de pakken zitten. Drie kwart eeuw later is dit misschien wel de economisch meest welvarende streek van Europa geworden.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:53 schreef marnixds het volgende:
[..]
Brugge=boerendorp. West-Vlamingen kennen maar 1 ding: geld. Dat is het enigste waar een West-Vlaming ook maar iets om geeft, dat en het bedenken van nieuwe manieren om de belastingen te ontduiken (volkssport nr.1 naast wielrennen). Verder is West-Vlaanderen een mooie provincie, vooral de bossen, de kust en de Franse grens.
spreek voor jezelf hé gast ...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:53 schreef marnixds het volgende:
[..]
West-Vlamingen kennen maar 1 ding: geld. Dat is het enigste waar een West-Vlaming ook maar iets om geeft, dat en het bedenken van nieuwe manieren om de belastingen te ontduiken
ik heb een voorstel : trap jij het af naar je koninkrijk der nederlanden ...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:00 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Het Nederlandse leger zou normaal dat geboefte bij mekaar geveegd hebben, veel stelden ze niet voor in vergelijking met het Nederlandse leger (dat overigens helemaal niet alleen uit Noordnederlanders bestond). Op korte tijd behaalden ze successen, maar het regime liet duizenden Franse troepen binnen in het zuiden, met wie de Nederlanders een confrontatie niet zagen zitten.
Over de Unie van Utrecht had je gelijk, eigenlijk was het perfect geweest als die zich afscheurden. Ik denk dat het vaak vergeten wordt hoe belangrijk Vlaanderen was bij die Unie. Willem de Zwijger is toen gevlucht uit Brussel (en terecht, anderen heeft het letterlijk de kop gekost). Antwerpen was de grootste nederlandstalige stad. Maar Wallonië diende toen als uitvalsbasis voor de Spaanse troepen die zij wel steunden.
[..]
En dat is maar weer mooi aangetoond op 10 juni. De Vlamingen verkiezen de christendemocraten van Leterme, die openlijk steun en bezoek kreeg van Balkenende, de Franstaligen verkiezen de liberalen van Didier Reynders, die "bevriend" is met Sarkozy.
Nederland heeft een "pak het aan" cultuur. Denk nu maar aan al die waterwerken. In Wallonië zie je dat men maar blijft stemmen op door en door corrupte politici. Zo los je geen problemen op.
Maar laat onderwijs nu juist een van die dingen zijn die ik niet zou willen zomaar overnemen van bij jullie. Ik heb de indruk dat de lat toch iets hoger ligt.
Snif.![]()
[afbeelding]
Tja, wat je daar over zou kunnen zeggen is dat Nederland ook 8 jaar lang paars had voor de christenen (weer) aan de macht kwamenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 04:40 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik heb een voorstel : trap jij het af naar je koninkrijk der nederlanden ...![]()
Je vertegenwoordigt wellicht 1 op 1000 ofzo die als Vlaming terug bij de NL'ers wil komen ...
Trouwens , nu is het opeens beginnen lullen dat Vlamingen voor Leterme kiezen, maar dat men 8 jaar liberaal (en dus Verhofstadt) heeft gestemd, daar zeg je niks over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |