abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79414598
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:50 schreef Chen het volgende:

[..]

Perugia
Perugia...
  zondag 21 maart 2010 @ 21:15:31 #177
104963 ETA
European Travel Author
pi_79421932
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:06 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Perugia...
Perugia...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 21 maart 2010 @ 22:53:24 #178
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_79430245
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:06 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Perugia...
Ik ga er volgend jaar studeren, vorig jaar enkele weken geweest...Perugia Ik ken de eigenaren van Tureno, beste cappucc Heb stiekem een beetje heimwee. Van de zomer maar weer even langsgaan
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_79430644
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:53 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ik ga er volgend jaar studeren, vorig jaar enkele weken geweest...Perugia Ik ken de eigenaren van Tureno, beste cappucc Heb stiekem een beetje heimwee. Van de zomer maar weer even langsgaan
Bedoel je de bioscoop of het restaurant? Ik ken iemand die bij het restaurant werkt

Ik heb altijd heimwee naar Perugia...
pi_79430791
Perugia is mooi Laat weten hoe je het er hebt Chen!
pi_79432217
Ben groot deel van m'n leven in de regio van Perugia opgegroeid, bij het meer van Trasimeno om precies te zijn, dus ken de regio al heel goed, veel familie en vrienden wonen, wil nu graag toch terug, maar dan wel wat meer in de stad wonen ben nu nog opzoek naar leuke appartementen, en heb de gelegenheid om een studie te volgen als m'n werk voor te zetten vanuit daar
[14.gif]
  maandag 22 maart 2010 @ 12:53:49 #182
182728 honda1990
pi_79444065
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:00 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Bedoel je de bioscoop of het restaurant? Ik ken iemand die bij het restaurant werkt

Ik heb altijd heimwee naar Perugia...
Het restaurant
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_79444751
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:53 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Het restaurant
Toevallig zeg.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:15:53 #184
182728 honda1990
pi_79454285
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:16 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Toevallig zeg.
Idd Ben er ongeveer een jaar niet meer geweest dus weet het niet zeker, maar de eigenaar heet toch Fabio, en 1 van de medewerksters is Patricia uit Argentinië? Nu wil ik terug
  maandag 22 maart 2010 @ 18:51:01 #185
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79457587
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:16 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Toevallig zeg.
Statistisch gezien valt dat wel mee Wel altijd leuk om zulke "toevalligheden" tegen te komen.

O.T

Zit na m'n langste winter ooit (er ligt nog steeds sneeuw hier) er sterk over te denken om weer in Italie te gaan wonen een tijd. Ga eerst een tijd tussen Milaan en Genova zitten
pi_79460231
Ja? Wordt de verleiding (of het gemis) weer te groot?

Tof!!
 FR
pi_79461420
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:15 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Idd Ben er ongeveer een jaar niet meer geweest dus weet het niet zeker, maar de eigenaar heet toch Fabio, en 1 van de medewerksters is Patricia uit Argentinië? Nu wil ik terug
Dat weet ik niet, ik ken alleen 1 medewerker die daar een soort stage deed. Ik was er vorige maand nog
  maandag 22 maart 2010 @ 21:48:52 #188
182728 honda1990
pi_79467364
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:06 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik ken alleen 1 medewerker die daar een soort stage deed. Ik was er vorige maand nog
Ik wil ook, naja nu nog maar genieten van de tijd dat ik bij mij vrienden en familie ben
pi_81879602
Deze zomer ga ik twee maanden op een camping werken in Italië. Ik heb alleen wat probleempjes met het regelen van vervoer ernaartoe. Ik heb al gepost in Travel, maar misschien dat de mensen hier wat meer verstand hebben van de Italiaanse treinen in het zuiden.

Ik moet naar Corigliano Calabro (in Calabrië). Totaan Rome, Napels, Bari enz... kom ik nog wel met het vliegtuig, of evt. een internationale trein. Maar vanaf dat punt, lijken de Italiaanse treinen niet zo vaak te rijden.

Weet een van jullie misschien wat het handigste is om van, laten we zeggen, Napels naar Corigliano Calabro te komen? Ik dacht misschien vanaf Napels naar Metaponto en dan naar beneden langs de kust, of kan dat niet? Kreeg er niet echt opties op bij Trenitalia.it.
Of zijn er misschien bussen?
People live to learn things, and I learn to live...
pi_83009859
@gifkwal: ik zag elders dat je in Italie ging wonen. Wat ga je doen en waar?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_83013934
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:03 schreef Piepje het volgende:
Deze zomer ga ik twee maanden op een camping werken in Italië. Ik heb alleen wat probleempjes met het regelen van vervoer ernaartoe. Ik heb al gepost in Travel, maar misschien dat de mensen hier wat meer verstand hebben van de Italiaanse treinen in het zuiden.

Ik moet naar Corigliano Calabro (in Calabrië). Totaan Rome, Napels, Bari enz... kom ik nog wel met het vliegtuig, of evt. een internationale trein. Maar vanaf dat punt, lijken de Italiaanse treinen niet zo vaak te rijden.

Weet een van jullie misschien wat het handigste is om van, laten we zeggen, Napels naar Corigliano Calabro te komen? Ik dacht misschien vanaf Napels naar Metaponto en dan naar beneden langs de kust, of kan dat niet? Kreeg er niet echt opties op bij Trenitalia.it.
Of zijn er misschien bussen?
Denk dat er ook wel bussen zijn, maar treinen blijkbaar ook. Op de site van Trenitalia krijg ik gewoon als ik Napoli-Corigliano Calabro invoer een aantal opties. Vliegen op Bari lijkt inderdaad het handigst, dan ben je 2 keer zo snel in Corigliano.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83017052
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:26 schreef tim2308 het volgende:
@gifkwal: ik zag elders dat je in Italie ging wonen. Wat ga je doen en waar?
Ik woon al een paar maanden in Milano. Ik heb hier mijn scriptie zitten schrijven. Nu ben ik afgestudeerd en hard op zoek naar een baan, heb wat sollicitaties lopen. En misschien zoeken we nog een ander huis, want onze huurbaas hier is from hell. Wat heb jij met Italië?
pi_83020932
Cool, over twee weken ga ik naar Milaan

Eerst was ik Francofiel en ben naar Frankrijk verhuist. Door de (vrouwelijke) collega's is echter de interesse voor Italie opgewekt.
pi_83025721
Ga je in Milaan wonen/werken? Weet je al waar?
pi_83042321
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:26 schreef gifkwal het volgende:
Ga je in Milaan wonen/werken? Weet je al waar?
Nee op vakantie 3 dagen en dan bologna, sienna, perugia en pisa
pi_83049684
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:47 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Nee op vakantie 3 dagen en dan bologna, sienna, perugia en pisa
Oh, mooie reis zeg! En bij deze dan nogmaals... Perugia

Ik zou wel zeggen, trek voor Milaan niet al te veel tijd uit. Misschien dat je het hier in een dag al gezien hebt.
pi_83691360
Ik vertrek eind augustus voor een paar maanden naar Italie! Ga dan eerst twee weken een intensieve taalcursus in Como doen en daarna naar Milaan.

Ben nu dus alles zo'n beetje aan t regelen en heb nog genoeg vragen. Hoe makkelijk is bijvoorbeeld het om een studentenkamer te vinden?
Ben al aan t rondkijken geweest op easystanza.it. Zie dat er wel een enorm aanbod is, omdat iedereen graag zn kamer deelt voor een paar honderd euro, maar ws is er dan ook wel veel vraag. Hoe regel je zoiets meestal? Zie het namelijk niet zitten om eerst weer een week in Milaan in een hotel te zitten en dan te gaan zoeken.
Alle ervaring is dus welkom

[ Bericht 7% gewijzigd door Innocence op 05-07-2010 18:56:35 ]
Sweet and innocent...
pi_83704087
Facebook is ook handig om iets te zoeken. Er is een groep die "Studio a Milano, cerco/offro stanza" of iets dergelijks heet waar mensen ook kamers aanbieden. Je kan dan direct met ze in contact treden.

Je kan ook nog kijken op www.easymilano.it, daar staat elke twee weken een soort advertentiekrantje op in pdf waarin ook woonruimte wordt aangeboden.

Wat is je budget? En wat ga je in Milaan doen?
pi_83714717
Max. zo'n 450 euro per maand, maar daar is genoeg voor te vinden. Veel is alleen gelijk voor een heel jaar te huur.

Ga een onderzoeksstage aan het Politecnico doen. Sta dus gewoon ingeschreven als Erasmus uitwisselingsstudent, wel zo makkelijk.
Sweet and innocent...
pi_83736807
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:29 schreef Innocence het volgende:
Max. zo'n 450 euro per maand, maar daar is genoeg voor te vinden. Veel is alleen gelijk voor een heel jaar te huur.

Ga een onderzoeksstage aan het Politecnico doen. Sta dus gewoon ingeschreven als Erasmus uitwisselingsstudent, wel zo makkelijk.
Op die facebookpagina wordt ook redelijk veel voor een half jaar en dergelijke aangeboden. Verder bestaat er ook een facebookgroep van de Politecnico waar mensen van alles aanbieden. Voor 450 euro moet een kamer in een studentenhuis wel lukken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')