abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77788456
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:51 schreef TLC het volgende:

[..]

Ik kan in Italie gaan werken, maar ik moet zelf woonruimte zoeken en mijn Italiaans is nog vrij beginnend

Maar eigenlijk is dit een te mooie kans om te laten lopen.

Trouwens, bedankt voor alle websites
Gaaf! Wat voor werk ga je doen? Ik heb hier in Milaan wel woonruimte maar geen werk

Eventueel gaan wij in juni onze studio uit, ik weet niet per wanneer je iets nodig hebt maar wij zoeken dus misschien iemand (maar dat is nog niet zeker). Ongeveer 32 vierkante meter plus ruime badkamer en balkonnetje in een goede buurt (alleen niet in het centrum). Laat maar weten. O ja, je krijgt dan wel te maken met bovengenoemde huisbaas
pi_77800736
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 64% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:45:59 ]
pi_77804807
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:19 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vanavond ook weer naar Italië vliegen.. Nog maar voor 2 weekjes in plaats van nog een half jaar
Besloten om vanwege de studie hier toch maar hier door te gaan in plaats van in Italië zitten voor de lol
Studie afmaken en dan alsnog gaan Staat tevens goed op je CV
pi_77806250
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:46:00 ]
pi_77973543
Nog even voor TLC: ik stuitte op de site van Easy Milano, met allemaal ads in het Engels. Als je even hun laatste uitgave downloadt (pdf) zie je super veel advertenties voor woonruimte,:

http://www.easymilano.it/eng/download.php
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:59:29 #156
164283 Luco
Buongiorno!
pi_78068064
Italië .

Baal dat ik voor m'n studie niet een half jaar in Milaan kan studeren, maar dat is toch echt wel "mijn" stad (Na Amsterdam en Groningen ).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_78068416
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:59 schreef Luco het volgende:
Italië .

Baal dat ik voor m'n studie niet een half jaar in Milaan kan studeren, maar dat is toch echt wel "mijn" stad (Na Amsterdam en Groningen ).
Echt? Wat vind je er zo leuk aan? Ik vind het de minst leuke stad van Italie (op Napels na dan) waar ik ben geweest. Toch woon ik er

Zijn er trouwens mensen die als moedertaal Italiaans hebben hier? Ik wil graag mijn CV laten nalezen door iemand die de foutjes er uit kan halen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:13:05 #158
164283 Luco
Buongiorno!
pi_78068570
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:08 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Echt? Wat vind je er zo leuk aan? Ik vind het de minst leuke stad van Italie (op Napels na dan) waar ik ben geweest. Toch woon ik er

Zijn er trouwens mensen die als moedertaal Italiaans hebben hier? Ik wil graag mijn CV laten nalezen door iemand die de foutjes er uit kan halen.
Nou, laten we eens beginnen met het feit dat m'n moeder er vandaan komt en er nog familie woont. Ik spreek ook wel een aardig woordje Italiaans, alleen niet genoeg om je CV te controleren denk ik...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_78068651
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:13 schreef Luco het volgende:

[..]

Nou, laten we eens beginnen met het feit dat m'n moeder er vandaan komt en er nog familie woont. Ik spreek ook wel een aardig woordje Italiaans, alleen niet genoeg om je CV te controleren denk ik...
Ah, dat maakt het al anders denk ik. Dan ken je de stad misschien ook wat meer van binnenuit. Ben je van plan om er na je studie iets te gaan doen?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:17:36 #160
164283 Luco
Buongiorno!
pi_78068777
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:15 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ah, dat maakt het al anders denk ik. Dan ken je de stad misschien ook wat meer van binnenuit. Ben je van plan om er na je studie iets te gaan doen?
Nee, denk dat ik gewoon in Nederland blijf, maar zal Italië (en Milaan in het specifiek) regelmatig blijven bezoeken . Hoe ben jij er terecht gekomen dan?
pi_78069324
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef Luco het volgende:

[..]

Nee, denk dat ik gewoon in Nederland blijf, maar zal Italië (en Milaan in het specifiek) regelmatig blijven bezoeken . Hoe ben jij er terecht gekomen dan?
Met easyjet en ryanair is dat sowieso goed te doen!

Ik had ook al een voorliefde voor Italie (in Perugia gestudeerd). Mijn vriend woont in Milaan en ik ben met hem gaan samenwonen, daarom zit ik nu hier. Nu nog een baan vinden als ik straks ben afgestudeerd.
pi_78358948
Hebben mensen misschien nog tips wbt Nederlandse/internationale bedrijven in en om Milaan? Ik wil beginnen met solliciteren en het makkelijkste lijkt mij dat om bij een dergelijk bedrijf te doen, vooral omdat mijn Italiaans misschien tekort schiet voor een echte professionele carriere. Ik weet van het consulaat, Fiat, zijn er nog meer van dit soort bedrijven, liefst Nederlands?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:56:20 #163
111528 Viajero
Who dares wins
pi_78370340
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:25 schreef gifkwal het volgende:
Hebben mensen misschien nog tips wbt Nederlandse/internationale bedrijven in en om Milaan? Ik wil beginnen met solliciteren en het makkelijkste lijkt mij dat om bij een dergelijk bedrijf te doen, vooral omdat mijn Italiaans misschien tekort schiet voor een echte professionele carriere. Ik weet van het consulaat, Fiat, zijn er nog meer van dit soort bedrijven, liefst Nederlands?
Misschien kan je Amgen proberen. Een Amerikaans farmaceutisch bedrijf dat ook een grote vestiging in Breda heeft. In bocca al lupo!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_78374994
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

Misschien kan je Amgen proberen. Een Amerikaans farmaceutisch bedrijf dat ook een grote vestiging in Breda heeft. In bocca al lupo!
Grazie! Ik zal het eens uitzoeken.

O ja, heb overigens iets in de sociale wetenschappen gestudeerd, dat maakt natuurlijk ook uit.
pi_78785893
Is Turijn eigenlijk wat? ik ga ook misschien in Italia werken.
pi_78788246
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:12 schreef donnerkabab het volgende:
Is Turijn eigenlijk wat? ik ga ook misschien in Italia werken.
Schijnt een mooie binnenstad te hebben. Veel industrie dus ook veel werkgelegenheid. Ligt echter wel in een kom met heuvels eromheen waardoor de smog blijft hangen en die smog is niet weinig...
pi_78788490
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:00 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Schijnt een mooie binnenstad te hebben. Veel industrie dus ook veel werkgelegenheid. Ligt echter wel in een kom met heuvels eromheen waardoor de smog blijft hangen en die smog is niet weinig...
weet jij iets over de plaats Arese?
pi_78789141
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:05 schreef donnerkabab het volgende:

[..]

weet jij iets over de plaats Arese?
Whehe, je wil bij de Fiat gaan werken? Ik zit daar ook aan te denken, mocht ik in Milaan niks vinden. Ben er nog nooit geweest dus kan je er niks over vertellen. Ik geloof wel dat ze daar altijd Nederlandstalige mensen zoeken (zie in elk geval altijd advertenties).

O ja, Turijn ben ik ook niet geweest maar een vriendin van me wel en die vond het een erg leuke stad, modern en meer Europees aandoend dan veel andere Italiaanse steden (er liggen bijvoorbeeld heel veel fietspaden) en ook heel groen.
pi_78789549
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:18 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Whehe, je wil bij de Fiat gaan werken? Ik zit daar ook aan te denken, mocht ik in Milaan niks vinden. Ben er nog nooit geweest dus kan je er niks over vertellen. Ik geloof wel dat ze daar altijd Nederlandstalige mensen zoeken (zie in elk geval altijd advertenties).

O ja, Turijn ben ik ook niet geweest maar een vriendin van me wel en die vond het een erg leuke stad, modern en meer Europees aandoend dan veel andere Italiaanse steden (er liggen bijvoorbeeld heel veel fietspaden) en ook heel groen.
kan je daar wat meer over vertellen, waarvoor zoeken ze NLstalige mensen? wat verdien je dan per maand?
pi_78789755
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:26 schreef donnerkabab het volgende:

[..]

kan je daar wat meer over vertellen, waarvoor zoeken ze NLstalige mensen? wat verdien je dan per maand?
Voor zover ik weet gaat het dan om callcenter werk Customer service, dus ik neem aan Nederlanders die naar Fiat bellen voor hulp of iets dergelijks, die moet je dan te woord staan. Ik heb geen idee wat het verdient, het zal niet bijster veel zijn gezien het soort werk en het feit dat lonen in Italie sowieso gemiddeld al lager zijn dan in Nederland, maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben.

Wellicht dat ze op andere gebieden ook nog wel eens Nederlandstalige mensen nodig hebben, maar tot nu toe gingen alle vacatures die ik heb gezien steeds om dat customer service werk. Verder heb ik me er nog niet zo in verdiept omdat ik zelf liever iets in Milaan zelf heb en ik ook liever iets doe wat meer bij mijn studie aansluit, maar stel dat ik nou helemaal niks kan vinden dan wil ik dat nog wel proberen.
pi_78794900
Ik zou niet te veel van Fiat verwachten, de hele autoindustrie ligt voorlopig nog wel op z'n gat...
pi_78796128
Ik zie ze anders nog op elke vacaturesite die ik bekijk mensen die Nederlands spreken zoeken. Zie ook hier.

Tenzij het van die nepvacatures zijn, maar ik verwacht niet dat ze die op alle vacature-sites zetten.
pi_79413657
Vertrek in september voor minimaal een jaar
[14.gif]
pi_79413810
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:43 schreef Chen het volgende:
Vertrek in september voor minimaal een jaar
Tof! waar?
pi_79413946
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:47 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]