Zonder echte studie bedoel ik een Italiaanse studiequote:Op donderdag 7 januari 2010 15:26 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
"Zonder echte studie", daar bedoel je een Italiaanse taalstudie mee? Ik was namelijk klaar met mijn HTS. Ik was 25 jaar oud en heb 4 maanden moeten zoeken naar een baan. Simpel werk als vakkenvuller kon ik niet krijgen omdat ik een HBO-diploma had: ook zij wisten dat ik zodra ik wat anders zou kunnen krijgen weg zou gaan. En wat "ingewikkelder werk" was ook moeilijk te krijgen vanwege mijn taalkennis. Ik kon een goed woordje Italiaans spreken maar daar red je het niet mee, ik heb in die eerste 4 maanden veel bijgeleerd qua Italiaans...
vervolgens ging ik aan het werk, een MTS-baantje zeg maar. En daar sprak men allemaal dialect, kon ik nog geen reet verstaanMaar dat wende snel zat.
Ik zie anders ook genoeg mongolen die met hangende pootjes terugkomen naar NLquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:02 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Zonder echte studie bedoel ik een Italiaanse studieIk vind het wel knap om in Nederland te wonen en jezelf toch Italiaans aan te leren, ik probeer het ook, maar het lukt me vaak niet echt, als ik in Italia zelf ben wel, maar misschien doe ik hier ook niet goed genoeg mijn best en oefen ik het niet vaak genoeg
Wat ik voor mezelf wel altijd voorhoud, die programma's als ik vertrek, daar zie je de grootste mongolen onvoorbereid ergens heen gaan met familie ed. die komen uiteindelijk ook goed terecht, waarom zou ik het dan niet kunnen
Dat is idd ook zo, ik ben van nature iemand die zegt dat lukt me toch nooit, dit wil ik heel erg graag dus het gaat me lukken ook, dat weet ik zeker. Als ik mijn situatie dan vergelijk met van die mongolen bij ik vertrek móet het bijna wel goed gaan. Ik ben wel voorbereid en maak wel overwogen keuzes en heb geen gezin die ik meeneemquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:40 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ik zie anders ook genoeg mongolen die met hangende pootjes terugkomen naar NLMijn drive voor het leren van Italiaans was dat men daar niet zo goed engels spreekt. En mijn God, wat was ik blij dat ik een woordje Italiaans kon, al was het alleen maar bij het aanvragen van een verblijfsvergunning e.d. Je komt misschien ook wel zonder voorkennis op je pootjes terecht maar dat gaat wel gepaard met heel veel stress...
Precies. Voordeel van jouw situatie (en de mijne destijds) is dat je nergens aan vast zit. Als het niet lukt, kom je gewoon weer terug. Met die instelling ben ik er ook heengegaan. En als je niet gaat zal je je de rest van je leven afvragen, 'wat nou als...".quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:46 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Als ik mijn situatie dan vergelijk met van die mongolen bij ik vertrek móet het bijna wel goed gaan.
Als ik er in Italia er achter kom dat het toch niks voor me is dan is dat zo, maar ik zal er heen gaan. Ik zou spijt hebben als ik het niet probeer, niet als het "mislukt"
Daaromquote:Op donderdag 7 januari 2010 17:04 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Precies. Voordeel van jouw situatie (en de mijne destijds) is dat je nergens aan vast zit. Als het niet lukt, kom je gewoon weer terug. Met die instelling ben ik er ook heengegaan. En als je niet gaat zal je je de rest van je leven afvragen, 'wat nou als...".
quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:14 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ik ben na mijn opleiding ook een jaar fulltime gaan werken (waar ik eerst parttime werkte naast mijn studie) en in dat jaar heb ik ook Italiaans geleerd via een oude teleac cursus uit 1983 ofzoGewoon zelfstudie. Toen ik na een half jaartje ofzo aardig wat Italiaans kon schrijven en lezen heb ik me aangemeld bij een Italiaanse datingsite, ik wilde namelijk veel Italiaans schrijven en ik kende weinig personen met wie ik dat kon doen. Achteraf was die datingsite een briljante move: heb er veel contacten opgedaan en ik heb me helemaal suf gemaild! Maar daar heb ik wel heel veel van geleerd. Tip dus
Kost een keertje 20 Euro ofzo maar als je kijkt wat je ervoor terug krijgt: ik zeg doen...
Dat ga ik dus duidelijk ook doen, wie weet hou ik er nog wat aan over ookquote:Op zondag 10 januari 2010 23:00 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]Wat een geniale, en originele methode, dat Italiaanse daten!!
![]()
Geen definitieve vriendin mee opgedaan trouwens?
Nee, de meesten woonden allemaal erg ver weg. Ik ging namelijk in het noorden, bij Trento wonen. Ik mailde in Nederland zelfs met iemand die nog verder van Trento af woonden dan ik, zij woonde in de punt van de laarsquote:Op zondag 10 januari 2010 23:00 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]Wat een geniale, en originele methode, dat Italiaanse daten!!
![]()
Geen definitieve vriendin mee opgedaan trouwens?
Heb ik trouwens niet ooit eens een topic van jou gelezen in R&P dat je terug was gekomen omdat je je vrienden miste? Of was dat iemand anders?quote:Op maandag 11 januari 2010 09:31 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Nee, de meesten woonden allemaal erg ver weg. Ik ging namelijk in het noorden, bij Trento wonen. Ik mailde in Nederland zelfs met iemand die nog verder van Trento af woonden dan ik, zij woonde in de punt van de laarsMaar ik heb er wel een IRL aan over gehouden
In het begin had ik contact met 10 vrouwen ofzo en je raakt na verloop van tijd toch wel uitgeluld met de meesten maar met eentje bleef ik goed contact houden; zij hielp mij ook het meeste met het verbeteren van mijn mails of op MSN. Ze woonde in de buurt van Padova. En we hebben elkaar opgezocht, toen ik net een paar weken in Italië was. Maar ja: Italiaans typen (vooral mails) is makkelijker dan praten: je kan wat langer nadenken over je woorden en ze eventueel ook opzoeken in een woordenboek. Dus het kan sowieso al tijdens een IRL voorkomen dat er ongemakkelijke stiltes vallen en al helemaal als je de taal niet goed spreekt
Het was wel gezellig maar ook niet meer dan dat. Daarna is het contact eigenlijk vrij rap doodgebloed, vooral van haar kant. Ik had eigenljik nog wel een kans willen hebben na 3 jaartjes in Italië te hebben gewoond, eens zien of er dan nog steeds ongemakkelijke stiltes vallen...
Jepquote:Op maandag 11 januari 2010 10:13 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Heb ik trouwens niet ooit eens een topic van jou gelezen in R&P dat je terug was gekomen omdat je je vrienden miste? Of was dat iemand anders?
Ok, ik kan me het topic nog redelijk herinneren omdat ik me best herkende in de situatie zegmaar (iig wat ik ga doen dan) leuk dat ik je hier weer tegenkom.quote:Op maandag 11 januari 2010 10:23 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
JepIk had genoeg vrienden in IT maar het contact is toch anders. Zelfs na 3 jaar is er een taalbarriere en heb je niet dezelfde humor als met je Nederlandse vrienden. Maar dat was niet de reden om terug te komen. Het waren allemaal kleine dingetjes bij elkaar...
Ik heb het ff voor je opgezocht.quote:Op maandag 11 januari 2010 10:29 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ok, ik kan me het topic nog redelijk herinneren omdat ik me best herkende in de situatie zegmaar (iig wat ik ga doen dan) leuk dat ik je hier weer tegenkom.
Dat had ook bij Università degli Studi di Siena. Ik kreeg daar ook heel sterk het gevoel dat de Italiaanse universiteit niet te vergelijken is met de Nederlandse universiteit (er waren ook genoeg Erasmus-studenten die in hun land een soort HBO-niveau deden, en de uni in Italië ook makkelijk aankonden), en idd daarbovenop zijn ze vaak ook nog extra makkelijk met Erasmus-studenten...quote:Op woensdag 16 december 2009 12:13 schreef Yashaaaaa het volgende:
en ook vandaag een tentamen gehaald waar ik normaal in Nederland nooit voor geslaagd zou zijn
Maar waarschijnlijk zijn ze ook een beetje makkelijk met Erasmus studenten
Wat een rare situatie indd.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:01 schreef gifkwal het volgende:
Er staat:
Il presente Contratto scadra il 31/10/2010 a tale data il comodatorio e tenuto a restituire il sudetto immobile. Tuttavia, il comodante, ai sensi dell' art. 1809, 2 comma cod. civ., avra diritto a risolvere anticipatamente il presente contratto con il preavviso di 15 giorni, da comunicarsi in forma scritta.
Dat wil dus zeggen dat die man ons er wel in 15 dagen uit kan zetten maar wij andersom hier voor eeuwig vastgeketend zitten![]()
Voor de rest staat er niks relevants in, dus ook niet of wij al dan niet het recht hebben om eerder weg te gaan. Weet je toevallig wat de Italiaanse wet hier over zegt? In Nederland heb je toch gewoon het recht om de huur x-aantal maanden van te voren op te zeggen en te vertrekken?
Als je wat satanstekens en andere occulte dingen neerzet en dan aan het eind zegt dat je een foto ter herrinering aan je huurbaas wilt maken dan kan je meteen vertrekkenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:44 schreef gifkwal het volgende:
Bedankt voor de antwoorden. Dat een contract voor bepaalde tijd uitgezeten moet worden, daar kan ik nog wel inkomen. Maar dat hij dan wel zomaar de huur kan verhogen tot 850 euro en vervolgens zegt dat wij er absoluut niet uitkunnen (en dus gedwongen worden dat hoge bedrag te betalen) is toch niet normaal? Die man zegt ook steeds "mijn dochter is advocaat!"Weet niet of dat echt waar is.
We gaan inderdaad even informeren hier bij Italiaanse vrienden van mijn vriend (zelf woon ik hier nog heel kort en ken dus niemand, ben hier ook niet via studie oid). Voorlopig proberen we iemand te zoeken die de kamer wil overnemen zodat wij er uit kunnen, al vind ik dat wel weer sneu voor die persoon...
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:55 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als je wat satanstekens en andere occulte dingen neerzet en dan aan het eind zegt dat je een foto ter herrinering aan je huurbaas wilt maken dan kan je meteen vertrekken
Ik heb het destijds via http://www.phosphoro.com/ geregeld...quote:Op maandag 8 februari 2010 21:11 schreef TLC het volgende:
Weet iemand toevallig een goede site waarop je woonruimte kunt zoeken in en nabij Milaan ?![]()
Alvast dank je wel
Ik kan in Italie gaan werken, maar ik moet zelf woonruimte zoeken en mijn Italiaans is nog vrij beginnendquote:Op maandag 8 februari 2010 21:43 schreef gifkwal het volgende:
Met welk doel ga je eigenlijk naar Milaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |