Een nepcontract? Wil je het land weer worden uitgezet ofzo?quote:Op maandag 23 november 2009 23:36 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Dan eerst maar eens die codice fiscale halen. Denk je dat het ook werkt als mijn huurbaas een nepcontract maakt met daarin mijn naam en cf, en dat ik daarmee naar de anagrafe ga?
25.000 euro is niet zo grappig. Dan maar hopen dat het lukt door eerst de cf aan te vragen, dan de anagrafe te proberen en me in te schrijven bij het arbeidsbureau en dan een permesso aan te vragen. Ik had echt niet verwacht dat het binnen de EU nog zo lastig zou zijn allemaal!
Ik ben nu trouwens ook min of meer 'illegaal' hier geloof ik. Ik las dat als je in Italie binnen komt je je binnen 8 dagen moet melden bij de politie. Normaal doet je hotel dat natuurlijk voor je, maar ja ik bivakkeer bij m'n vriend dus moet ik mezelf eigenlijk gaan melden. Doe ik nooit.
Ja maar je moet ook zien wat je ervoor terugkrijgt. Een leven met minder stress, mooi weer e.d. Sommige mensen vinden het waard...quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:40 schreef Aloulou het volgende:
Daarnaast vraag ik me af of een Nederlander die daar naartoe gaat niet een grote stap achteruit doet qua werk/salaris.
Deze twijfels heb ik ook, hoor. Een stap achteruit qua salaris is denk ik min of meer zeker. Maar zoals je zegt wil je maar voor "een tijdje" naar Italie, je bent dus niet van plan om voorgoed te emigreren. Dan lijkt het me de overweging wel waard, een periode van je leven inleveren op salaris maar wel een goede ervaring er voor terug krijgen (zoals Arjen al zegt). En als het je niet bevalt, ben je zo weer terug in Nederland, toch?quote:Alleen na aardig wat gelezen te hebben over Italie, en gehoord, betwijfel ik of de lat niet erg hoog ligt voor een buitenlander. Grote problemen om werk te vinden, en er uberhaupt redelijk van rond te kunnen komen. Daarnaast vraag ik me af of een Nederlander die daar naartoe gaat niet een grote stap achteruit doet qua werk/salaris.
LOL, zelfs als je halfs Italiaans bent is het lastig: http://hub.tm/?iAeULquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:33 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Een nepcontract? Wil je het land weer worden uitgezet ofzo?Neuh, gaat niet werken denk ik. Want op het huurcontract komen er officiële stempels van de commune te staan...
Dat melden bji de politie: boeien, heb ik ook nooit gedaanMaar ik vind dat dan ook een rare regel. Als ik nou een trektocht door de bergen van twee weken ga maken zou ik me ook moeten melden? Ik verblijf dan wel in het land maar heb geen vaste verblijfplek... Gewoon laten zitten, niet nodig.
quote:Op woensdag 16 december 2009 00:18 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zit nu in Firenze op de universiteit daar.. En ik heb het gevoel dat het opleidingsniveau erg makkelijk is.. Maar dat is misschien ook omdat ik Erasmus doe hier..
Maar aan de andere kant, de vakken die ik volg zijn niet alleen voor Erasmus maar ook voor reguliere studenten.. Vorige week donderdag had ik een tentamen en de docente vroeg van te voren of we de vragen makkelijk genoeg vonden.. Niemand heeft het tentamen niet gehaald..
Ideaal natuurlijk!quote:Op woensdag 16 december 2009 12:13 schreef Yashaaaaa het volgende:
en ook vandaag een tentamen gehaald waar ik normaal in Nederland nooit voor geslaagd zou zijn
Maar waarschijnlijk zijn ze ook een beetje makkelijk met Erasmus studenten
Ga geen moeite doen om HBO-niveau te halen in het Italiaans als je erheen gaat verhuizen. Zorg dat je goed Italiaans kan en dat je het kan verstaan. De universiteit van Perugia biedt Italiaans aan in diverse niveau's:quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:31 schreef honda1990 het volgende:
Woon niet in Italia, maar ga er wel wonen. Waarom weet ik niet, maar mijn hele leven heeft Italia mij getrokken. Ik ben daarom 2 jaar geleden in m'n eentje (voor het eerst gevlogen) naar een dochter van een collega van m;n ma geweest. Ze woont nu zo;n 10 jaar in Perugia is rond de 30 jaar en heb daar enkele weken gezeten, ik heb daar allerlei mensen ontmoet en het leven wat beter leren kennenVoorderest natuurlijk veel op vakantie geweest naar Italia
Op het eind van dit jaar krijg ik mijn MBO diploma marketing & communicatie, wat ik precies wil weet ik nog niet, maar dat ik naar Italia ga weet ik wel.
Weet iemand trouwens of er een HBO opleiding Italiaans is (in Nederland?) En wat zijn jullie ervaringen met de universiteit van Perugia, moet ik dan eerst HBO hebben gedaan of gaat het me ook wel lukken met alleen een mbo diplomatje?
Bij deze een tvp dus
Ik heb een parttime baan waar ik zo fulltime kan gaan werken voor bijv. een jaar, in dat jaar de basis van Italiaans leren en dan gaan studeren daar met alleen mbo? Of daar een jaar bij wijze van spreken gaan druivenplukken om de taal goed te leren en dan een baan zoeken?quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:58 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ga geen moeite doen om HBO-niveau te halen in het Italiaans als je erheen gaat verhuizen. Zorg dat je goed Italiaans kan en dat je het kan verstaan. De universiteit van Perugia biedt Italiaans aan in diverse niveau's:
http://www.unistrapg.it/italiano/didattica/lingua_cultura/
En in het land zijnde leer je de taal veel makkelijker. Maar ik zou wel zorgen dat je een beetje Italiaans kan, da's wel zo makkelijk bij het maken van vrienden e.d.
Ik ben na mijn opleiding ook een jaar fulltime gaan werken (waar ik eerst parttime werkte naast mijn studie) en in dat jaar heb ik ook Italiaans geleerd via een oude teleac cursus uit 1983 ofzoquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:34 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik heb een parttime baan waar ik zo fulltime kan gaan werken voor bijv. een jaar, in dat jaar de basis van Italiaans leren en dan gaan studeren daar met alleen mbo? Of daar een jaar bij wijze van spreken gaan druivenplukken om de taal goed te leren en dan een baan zoeken?
Lastig lastig, gelukkig zit hier zat man met ervaring
Hehe dat daten is wel een goeie tipquote:Op donderdag 7 januari 2010 09:14 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ik ben na mijn opleiding ook een jaar fulltime gaan werken (waar ik eerst parttime werkte naast mijn studie) en in dat jaar heb ik ook Italiaans geleerd via een oude teleac cursus uit 1983 ofzoGewoon zelfstudie. Toen ik na een half jaartje ofzo aardig wat Italiaans kon schrijven en lezen heb ik me aangemeld bij een Italiaanse datingsite, ik wilde namelijk veel Italiaans schrijven en ik kende weinig personen met wie ik dat kon doen. Achteraf was die datingsite een briljante move: heb er veel contacten opgedaan en ik heb me helemaal suf gemaild! Maar daar heb ik wel heel veel van geleerd. Tip dus
Kost een keertje 20 Euro ofzo maar als je kijkt wat je ervoor terug krijgt: ik zeg doen...
Dat jaar fulltime werken en die datingsite stonden allebei al in het teken van "over een jaar ga ik naar Italië". Het was dus allemaal voorbereiding op de emigratiequote:Op donderdag 7 januari 2010 10:33 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Hehe dat daten is wel een goeie tipWat heb je na dat jaar fulltime werken gedaan en na die datingssite? Naar Italia vertrokken, of in Ned. gebleven?
Ok, toen ben je dus zonder echte studie zegmaar daar gaan werken, hoe ging dat af en hoe oud was je toen? Als ik het vragen mag natuurlijkquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:23 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Dat jaar fulltime werken en die datingsite stonden allebei al in het teken van "over een jaar ga ik naar Italië". Het was dus allemaal voorbereiding op de emigratie
"Zonder echte studie", daar bedoel je een Italiaanse taalstudie mee? Ik was namelijk klaar met mijn HTS. Ik was 25 jaar oud en heb 4 maanden moeten zoeken naar een baan. Simpel werk als vakkenvuller kon ik niet krijgen omdat ik een HBO-diploma had: ook zij wisten dat ik zodra ik wat anders zou kunnen krijgen weg zou gaan. En wat "ingewikkelder werk" was ook moeilijk te krijgen vanwege mijn taalkennis. Ik kon een goed woordje Italiaans spreken maar daar red je het niet mee, ik heb in die eerste 4 maanden veel bijgeleerd qua Italiaans...quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:32 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ok, toen ben je dus zonder echte studie zegmaar daar gaan werken, hoe ging dat af en hoe oud was je toen? Als ik het vragen mag natuurlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |