abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50149043
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:53 schreef Jimmeh het volgende:
Is het salaris daar echt zo erg dan? Ik geloof best dat het ietsje lager ligt dan in NL, maar daarbij zou ik dan ook verwachten dat het leven er ietsje goedkoper is.

Als designer in opleiding zou ik later graag in Italië werken bij 1 van de grote designhuizen. Maar ik zou niet Nederland op willen geven voor een salaris waar je altijd krap mee zit.
Ja, het salaris is lager en het dagelijkse leven kost een 10% meer. Hoeveel designers betaald krijgen weet ik niet, dat zou nog wel wat meer kunnen zijn...
  woensdag 6 juni 2007 @ 03:34:45 #32
104963 ETA
European Travel Author
pi_50151659
levensonderhoud hangt natuurlijk af van waar je woont, de verschillen tussen Milaan en een stadje in het zuiden zijn natuurlijk erg groot. Echter als je als ontwerper aan de slag wil, dan is er een grote kans dat je in Milaan komt te zitten. Je kan geld besparen en in een van de vele kleine steden rondom Milaan gaan wonen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:00:53 #33
4593 Marty
Digi-babe
pi_50152991
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 03:34 schreef ETA het volgende:
levensonderhoud hangt natuurlijk af van waar je woont, de verschillen tussen Milaan en een stadje in het zuiden zijn natuurlijk erg groot. Echter als je als ontwerper aan de slag wil, dan is er een grote kans dat je in Milaan komt te zitten. Je kan geld besparen en in een van de vele kleine steden rondom Milaan gaan wonen.
Daar woon ik dus en ik moet zeggen dat je daar niet echt veel bespaard hoor.
Soms zijn de huizen daar nog duurder, omdat je wel de rust van een dorp hebt, maar in 10/15 minuten toch in het centrum van Milaan staat!

En inderdaad, de salarissen liggen hier lager en het levensonderhoud is een stuk duurder dan in Nederland. Mijn moeder schrikt elke keer weer wanneer m'n ouders hier zijn en we boodschappen doen en ze ziet hoeveel we moeten betalen.
Forza Juve!
pi_50153374
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:00 schreef Marty het volgende:

[..]

En inderdaad, de salarissen liggen hier lager en het levensonderhoud is een stuk duurder dan in Nederland. Mijn moeder schrikt elke keer weer wanneer m'n ouders hier zijn en we boodschappen doen en ze ziet hoeveel we moeten betalen.
Mijn moeder reageert elke keer precies zo
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:14:53 #35
3869 David
Drum the drums
pi_50156697
Het is mijn droom om naar Italië te verhuizen, ik ben de grauwheid hier kotsbeu en ik hou enorm van het land, de cultuur, het eten en de mensen. Wat dat geld betreft... tja, ik denk dat ik liever iets armer ben in Italië dan iets rijker en hier vastgeroest zitten. Maar dat is hoe ik er nu over denk (en ben nog maar 20).
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:57:58 #36
104963 ETA
European Travel Author
pi_50158273
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:14 schreef David het volgende:
Het is mijn droom om naar Italië te verhuizen, ik ben de grauwheid hier kotsbeu en ik hou enorm van het land, de cultuur, het eten en de mensen. Wat dat geld betreft... tja, ik denk dat ik liever iets armer ben in Italië dan iets rijker en hier vastgeroest zitten. Maar dat is hoe ik er nu over denk (en ben nog maar 20).
wat houdt je op dit moment nog tegen?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_50159317
Boodschappen zijn inderdaad vrij prijzig. Nu shop ik vrij veel in Europa, en al die oude zeikerds hier in Nederland zouden eens wat vaker over de grens moeten shoppen, dan merk je dat onze supermarktrekening relatief echt gewoon laag is - op uiteraard wel enige producten na.

Mbt kinderopvang Marty, dat is nu hier wel aardig geregeld.
M'n schoonouders passen op en krijgen daarvoor betaald - terwijl ze dat altijd al deden en ook zonder er een cent voor te krijgen zouden doen.

Qua kosten in Italie is het echt een wereld van verschil waar je zit. In Nederland kost een huis in Groningen gemiddeld ook een stuk minder dan in de randstad maar Italie is natuurlijk veel groter en de verschillen derhalve ook.

In het Zuiden is de werkeloosheid hoog, maar als je er een leuke baan hebt, heb je wel veel koopkracht omdat de kosten daar gewoon laag zijn.
Voor 1.50 drink je 66cl bier op het terras, 3 Italiaanse ijsjes kosten 3,50 (heb ik hier in NL 1 ijsje voor) en voor een pizza betaal je ook geen drol.

Als ik naar Italie ga - wat ik ivm de afstand van 1800 km en kids tegenwoordig nooit meer in 1 keer doe - dan is het Noord ongeveer van Nederlands niveau qua prijzen en het Zuiden echt veel goedkoper, vooral als het zaken als markt, winkeltjes, restaurant betreft. Supermarkten is het verschil minder. maar je hebt dan echt veel meer koopkracht.

Italie zit trouwens wel anders qua hypotheek, toch? Niks te "Ik leen het hele bedrag wel, desnoods aflossingsvrij" maar gewoon een substantieel deel eigen geld en anders geen huis, punt.

En nog mbt inkomen en kinderopvang: Het is niet voor niets dat Italie een probleem kent van vergrijzing wat erger is dan in Nederland.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_50161401
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:14 schreef David het volgende:
Zoals al gezegd: wat houdt je tegen? Studie (als je studeert) afmaken en gaan met die banaan. Zo heb ik het ook gedaan. Misschien nog even een jaartje werken voor wat geld maar je hebt nu wel de leeftijd om het te proberen. Met jouw gedachte ging ik ook naar Italie: "dan maar met wat minder geld" maar het blijkt dat ik best wel van wat extra geld hou Anyway, niet geschoten is altijd mis: gaan en dan kijk je verder hoe het gaat.

Hypotheek: ja heb ik ook gehoord: je hebt hier sowieso een grote eigen inleg nodig. Vandaar dat hier zoveel mensen zijn die huren. En de mensen die "rijk genoeg" zijn om te kopen worden er beter op omdat de onroerend goed prijzen alleen maar omhoog gaan. Het begrip "huisjesmelker" komt hier nog vaker voor dan in Nederland...
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:04:08 #39
3869 David
Drum the drums
pi_50164995
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:57 schreef ETA het volgende:

[..]

wat houdt je op dit moment nog tegen?
Dat ik nog student ben en totaal geen geld/diploma heb

Ik zoek het binnen een paar jaar te doen... lekker in de zon
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:04:42 #40
4593 Marty
Digi-babe
pi_50165017
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Mbt kinderopvang Marty, dat is nu hier wel aardig geregeld.
M'n schoonouders passen op en krijgen daarvoor betaald - terwijl ze dat altijd al deden en ook zonder er een cent voor te krijgen zouden doen.
Als het mijn ouders zouden zijn dan zou ik er ook niet over na hoeven te denken.
Maar die zijn veel jonger in hun doen dan mijn schoonouders (die trouwens ook uit het zuiden komen) terwijl ze dezelfde leeftijd hebben.
Mijn schoonvader heeft diabetes en ziet daardoor erg slecht en mijn schoonmoeder doet schoonmaakwerk bij andere mensen en is daardoor overdag vaak weg. Je snapt dat ik een baby niet bij hun achter zou kunnen laten.
quote:
Qua kosten in Italie is het echt een wereld van verschil waar je zit. In Nederland kost een huis in Groningen gemiddeld ook een stuk minder dan in de randstad maar Italie is natuurlijk veel groter en de verschillen derhalve ook.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat wij een huis in Friesland hebben gekocht en we daardoor natuurlijk ook een veel groter huis voor minder geld hebben.
quote:
Italie zit trouwens wel anders qua hypotheek, toch? Niks te "Ik leen het hele bedrag wel, desnoods aflossingsvrij" maar gewoon een substantieel deel eigen geld en anders geen huis, punt.
Dit klopt. Wij konden net een hypotheek van 100.000 euro krijgen en moesten de rest dus zelf inleggen.
Doordat wij ons huis voor de invoer van de euro hebben gekocht is dit met behulp van mijn schoonvader wel gelukt, maar als je ziet dat de huizen bij ons in de buurt nu voor 270.000 euro te koop staan zou ik niet weten waar ik de rest van het geld vandaan zou moeten halen!
quote:
En nog mbt inkomen en kinderopvang: Het is niet voor niets dat Italie een probleem kent van vergrijzing wat erger is dan in Nederland.
Inderdaad!
Forza Juve!
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:07:09 #41
4593 Marty
Digi-babe
pi_50165095
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:30 schreef AlmightyArjen het volgende:
Hypotheek: ja heb ik ook gehoord: je hebt hier sowieso een grote eigen inleg nodig. Vandaar dat hier zoveel mensen zijn die huren. En de mensen die "rijk genoeg" zijn om te kopen worden er beter op omdat de onroerend goed prijzen alleen maar omhoog gaan. Het begrip "huisjesmelker" komt hier nog vaker voor dan in Nederland...
Ik weet niet of het nog zo is, maar toen wij ons huis hebben gekocht is ons verteld dat je je (eerste) huis niet binnen vijf jaar mag verkopen, want daar staat een hele hoge boete op.
Forza Juve!
pi_54295305
Heren- en damen- half Italianen ik heb een vraag voor u,
Ik zou graag wat kleren van het merk Franklin en Marshall kopen. Nu zit het zo dat hun online shop, alleen naar italië shipped. Zou iemand zijn postadres willen lenen en de kleren door willen sturen naar Amsterdam? Natuurlijk tegen vergoeding. Er hoeft dus niks betaald te worden, het hoeft alleen doorgestuurd te worden. Ik zou u eeuwig dankbaar zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door peksin op 01-11-2007 02:56:35 ]
pi_54613237
*tvp*
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  zondag 3 mei 2009 @ 12:33:15 #44
152787 liiszle
Illusion
pi_68614757
Omdat mijn topic gesloten is, en ik toch wel graag wil weten hoe en wat
even quoteje van mijn topic
quote:
Hallo Hallo!

Al Jaren heb ik stiekem een zwak voor het Bella Italia. De mooie klanken van de Italiaanse taal, de fijne culturele aspecten, De italianen zelf en natuurlijk het prachtige plaatje als je om je heen kijkt in dit prachtige land

Nu ga ik in Juni 3 maanden een Werk vakantie houden in Italie (Porto S Stefano)
ik kijk er ontzettend naar uit, maar ben wel ontzettend benieuwd naar de ervaringen van de andere fokkers.

dus, hoe beviel Italie jou?
ervaring met de mensen, het land, het weer.
negatieve ervaringen ? Positieve? problemen tegen gekomen?
noem het hier
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_68654652
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:45:56 ]
pi_68654804
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Even een tvp hier

Ik ga namelijk vanaf september studeren in Firenze
misschien heb je hier dan ook wat aan:

www.italieforum.nl

Als je vragen hebt over benodigde documenten en waar te zijn qua bureaucratie...
pi_68680071
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Even een tvp hier

Ik ga namelijk vanaf september studeren in Firenze
Gaaf! Wat doe je voor studie?
 FR
pi_68726218
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:45:56 ]
pi_68755015
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik studeer internationaal en Europees recht, en in het kader daarvan moeten we minstens 3 maanden in het buitenland studeren en ik heb er voor gekozen om een jaar naar Firenze te gaan

Tnx voor de link AlmightyArjen

Het is dus in kader van het erasmus programma van de EU, dus heb verder volgens mij niet echt documenten nodig
Nee, normaal gesproken niet.
Die dingen regel je gewoon direct met de Erasmusbegeleiders, normaal gesproken.

Kun je de studiepunten die je in Firenze gaat behalen meenemen voor je Nederlandse studie en/of heb je bepaalde verplichte vakken? Of wordt je buitenlandjaar op andere wijze beoordeeld?

Trouwens wel een goeie keuze, om gewoon een jaar te gaan! 3 maanden is zooooo kort!
 FR
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:14:10 #50
111528 Viajero
Who dares wins
pi_69051734
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:33 schreef Afunados het volgende:
Geboren en gedeeltelijk opgegroeid in het schitterende Firenze. Op mijn paspoort staat het voor de Italie kenners het prachtige Fiesole (ligt boven Firenze, prachtig zicht). Mooie is dat iedereen die daar nu geboren wordt, tegenwoordig gewoon Firenze op het paspoort krijgt

Verder wonen mijn ouders nog steeds in Firenze, ga er dus een keer of vijf per jaar naar toe. Helaas wordt de stad zomers overspoeld door veel te veel toeristen, die ik vakkundig opjaag als ik op m'n moeders motorino door de stad cross

Zou verder goed kunnen dat mijn toekomst daar ook ligt. Kortom, TVP
Ik was gisteren in een Indiaas restaurant in Fiesole

Ik werk in Sesto Fiorentino (net buiten Firenze) en verblijf van maandag tot vrijdag daar.
In het weekend ga ik meestal terug naar London, waar ik woon.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_70135132
Beste "Italiaanse" vrienden, ik kom hier om jullie hulp vragen. Voor mijn afstuderen ben ik op zoek naar de vertaling van de volgende 2 zinnen:
quote:
Quattro torri d'angolo e sette torri intermedie sostengono travi a cassone in c.a.p. che reggono a loro volta le gradonate.

Le quattro torri d'angolo spiccano oltre gli spalti per raggiungere la quota della copertura e struttura metallica dell'intero invaso.
Het gaat over het San Siro stadion in Milaan. Eerste gedeelte lukt me nog wel (De vier torens op de hoeken en de 6 torens hier tussen in ...), maar verder kom ik niet. Hopelijk kunnen jullie met verder helpen. Alvast bedankt!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_70271429
Ik wil Italiaans gaan leren. Waar kun je dat het beste doen?
pi_70273249
Doe je bouwkunde zjroentje?

Het is wat te technisch om geheel te vertalen, maar het gaat over de 4 hoektorens en 7 tussengeplaatste torens.

Die 4 hoektorens zijn hoger dan de andere torens daar deze ook dienen om de stalen dakconstructie te dragen (dat is de 2e zin, 1e zin gaat over iets met steunbalken)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_70273472
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:17 schreef Zjakkie het volgende:
Ik wil Italiaans gaan leren. Waar kun je dat het beste doen?
Ik had het plan om een tijdje in Italië te gaan wonen. Ik had een oude TELEAC cursus uit 1986 op de kop getikt en ben domweg woordjes en grammatica gaan leren. Toen ik het wat beter kon had ik oefening nodig. Ik had me aangemeld bij een Italiaanse datingsite en heel veel vrouwen een berichtje gestuurd of ze met me wilden mailen om zo mijn Italiaans beter te krijgen: nou, ik had het druk met mailen Klinkt suf, maar ik heb er ongelooflijk veel van geleerd en had er ook nog een IRL aan over gehouden toen ik daar woonde Je hoeft je maar voor een maand oid aan te melden: daarna heb je hun MSN toch wel.

Dus half jaartje blokken op grammatica en woordjes en daarna mailen met deze en gene. Met deze methode leer je de uitspraak niet, daarvoor zou je een cursusje met wat CD's kunnen aanschaffen.
pi_70273727
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:56 schreef DIGGER het volgende:
Doe je bouwkunde zjroentje?

Het is wat te technisch om geheel te vertalen, maar het gaat over de 4 hoektorens en 7 tussengeplaatste torens.

Die 4 hoektorens zijn hoger dan de andere torens daar deze ook dienen om de stalen dakconstructie te dragen (dat is de 2e zin, 1e zin gaat over iets met steunbalken)
Civiele Techniek. Ben met een uitbreiding van de ArenA bezig voor mijn afstuderen.

Had de vertaling al gekregen via een docent Italiaans aan de TU, maar niettemin bedankt.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_70273914
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:01 schreef zjroentje het volgende:
Beste "Italiaanse" vrienden, ik kom hier om jullie hulp vragen. Voor mijn afstuderen ben ik op zoek naar de vertaling van de volgende 2 zinnen:
[..]

Het gaat over het San Siro stadion in Milaan. Eerste gedeelte lukt me nog wel (De vier torens op de hoeken en de 6 torens hier tussen in ...), maar verder kom ik niet. Hopelijk kunnen jullie met verder helpen. Alvast bedankt!
Quattro torri d'angolo e sette torri intermedie sostengono travi a cassone in c.a.p. che reggono a loro volta le gradonate.

Vier torens op de hoek en zeven torens daartussen dragen steunbalken in c.a.p. die op hun beurt de tribune steunen.

Ik weet niet wat "in c.a.p." betekent...

Le quattro torri d'angolo spiccano oltre gli spalti per raggiungere la quota della copertura e struttura metallica dell'intero invaso.

De vier torens op de hoek steken boven de stadionplaatsen uit om de hoogte van het dak en de metalen structuur van de overspanning te kunnen bereiken.
pi_70274019
c.a.p. is voorgespannen beton.
pi_70274454
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:13 schreef zjroentje het volgende:
c.a.p. is voorgespannen beton.
Castruzzo bla bla?
pi_70275309
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:01 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ik had het plan om een tijdje in Italië te gaan wonen. Ik had een oude TELEAC cursus uit 1986 op de kop getikt en ben domweg woordjes en grammatica gaan leren. Toen ik het wat beter kon had ik oefening nodig. Ik had me aangemeld bij een Italiaanse datingsite en heel veel vrouwen een berichtje gestuurd of ze met me wilden mailen om zo mijn Italiaans beter te krijgen: nou, ik had het druk met mailen Klinkt suf, maar ik heb er ongelooflijk veel van geleerd en had er ook nog een IRL aan over gehouden toen ik daar woonde Je hoeft je maar voor een maand oid aan te melden: daarna heb je hun MSN toch wel.

Dus half jaartje blokken op grammatica en woordjes en daarna mailen met deze en gene. Met deze methode leer je de uitspraak niet, daarvoor zou je een cursusje met wat CD's kunnen aanschaffen.
Klinkt goed! Ik zal eens op bol.com o.i.d. kijken of ze wat cursusjes hebben. Bedankt!
pi_70275424
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:22 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Castruzzo bla bla?
Cemento armato precompresso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')