Ja, het salaris is lager en het dagelijkse leven kost een 10% meer. Hoeveel designers betaald krijgen weet ik niet, dat zou nog wel wat meer kunnen zijn...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:53 schreef Jimmeh het volgende:
Is het salaris daar echt zo erg dan? Ik geloof best dat het ietsje lager ligt dan in NL, maar daarbij zou ik dan ook verwachten dat het leven er ietsje goedkoper is.
Als designer in opleiding zou ik later graag in Italië werken bij 1 van de grote designhuizen. Maar ik zou niet Nederland op willen geven voor een salaris waar je altijd krap mee zit.
Daar woon ik dus en ik moet zeggen dat je daar niet echt veel bespaard hoor.quote:Op woensdag 6 juni 2007 03:34 schreef ETA het volgende:
levensonderhoud hangt natuurlijk af van waar je woont, de verschillen tussen Milaan en een stadje in het zuiden zijn natuurlijk erg groot. Echter als je als ontwerper aan de slag wil, dan is er een grote kans dat je in Milaan komt te zitten. Je kan geld besparen en in een van de vele kleine steden rondom Milaan gaan wonen.
Mijn moeder reageert elke keer precies zoquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:00 schreef Marty het volgende:
[..]
En inderdaad, de salarissen liggen hier lager en het levensonderhoud is een stuk duurder dan in Nederland. Mijn moeder schrikt elke keer weer wanneer m'n ouders hier zijn en we boodschappen doen en ze ziet hoeveel we moeten betalen.
wat houdt je op dit moment nog tegen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:14 schreef David het volgende:
Het is mijn droom om naar Italië te verhuizen, ik ben de grauwheid hier kotsbeu en ik hou enorm van het land, de cultuur, het eten en de mensen. Wat dat geld betreft... tja, ik denk dat ik liever iets armer ben in Italië dan iets rijker en hier vastgeroest zitten. Maar dat is hoe ik er nu over denk (en ben nog maar 20).
Zoals al gezegd: wat houdt je tegen? Studie (als je studeert) afmaken en gaan met die banaan. Zo heb ik het ook gedaan. Misschien nog even een jaartje werken voor wat geld maar je hebt nu wel de leeftijd om het te proberen. Met jouw gedachte ging ik ook naar Italie: "dan maar met wat minder geld" maar het blijkt dat ik best wel van wat extra geld houquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:14 schreef David het volgende:
Het is mijn droom om naar Italië te verhuizen, ik ben de grauwheid hier kotsbeu en ik hou enorm van het land, de cultuur, het eten en de mensen. Wat dat geld betreft... tja, ik denk dat ik liever iets armer ben in Italië dan iets rijker en hier vastgeroest zitten. Maar dat is hoe ik er nu over denk (en ben nog maar 20).
Dat ik nog student ben en totaal geen geld/diploma hebquote:
Als het mijn ouders zouden zijn dan zou ik er ook niet over na hoeven te denken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Mbt kinderopvang Marty, dat is nu hier wel aardig geregeld.
M'n schoonouders passen op en krijgen daarvoor betaald - terwijl ze dat altijd al deden en ook zonder er een cent voor te krijgen zouden doen.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat wij een huis in Friesland hebben gekocht en we daardoor natuurlijk ook een veel groter huis voor minder geld hebben.quote:Qua kosten in Italie is het echt een wereld van verschil waar je zit. In Nederland kost een huis in Groningen gemiddeld ook een stuk minder dan in de randstad maar Italie is natuurlijk veel groter en de verschillen derhalve ook.
Dit klopt. Wij konden net een hypotheek van 100.000 euro krijgen en moesten de rest dus zelf inleggen.quote:Italie zit trouwens wel anders qua hypotheek, toch? Niks te "Ik leen het hele bedrag wel, desnoods aflossingsvrij" maar gewoon een substantieel deel eigen geld en anders geen huis, punt.
Inderdaad!quote:En nog mbt inkomen en kinderopvang: Het is niet voor niets dat Italie een probleem kent van vergrijzing wat erger is dan in Nederland.
Ik weet niet of het nog zo is, maar toen wij ons huis hebben gekocht is ons verteld dat je je (eerste) huis niet binnen vijf jaar mag verkopen, want daar staat een hele hoge boete op.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:30 schreef AlmightyArjen het volgende:
Hypotheek: ja heb ik ook gehoord: je hebt hier sowieso een grote eigen inleg nodig. Vandaar dat hier zoveel mensen zijn die huren. En de mensen die "rijk genoeg" zijn om te kopen worden er beter op omdat de onroerend goed prijzen alleen maar omhoog gaan. Het begrip "huisjesmelker" komt hier nog vaker voor dan in Nederland...
quote:Hallo Hallo!
Al Jaren heb ik stiekem een zwak voor het Bella Italia. De mooie klanken van de Italiaanse taal, de fijne culturele aspecten, De italianen zelfen natuurlijk het prachtige plaatje als je om je heen kijkt in dit prachtige land
Nu ga ik in Juni 3 maanden een Werk vakantie houden in Italie (Porto S Stefano)
ik kijk er ontzettend naar uit, maar ben wel ontzettend benieuwd naar de ervaringen van de andere fokkers.
dus, hoe beviel Italie jou?
ervaring met de mensen, het land, het weer.
negatieve ervaringen ? Positieve? problemen tegen gekomen?
noem het hier![]()
misschien heb je hier dan ook wat aan:quote:Op maandag 4 mei 2009 14:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Even een tvp hier
Ik ga namelijk vanaf september studeren in Firenze
Gaaf! Wat doe je voor studie?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Even een tvp hier
Ik ga namelijk vanaf september studeren in Firenze
Nee, normaal gesproken niet.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik studeer internationaal en Europees recht, en in het kader daarvan moeten we minstens 3 maanden in het buitenland studeren en ik heb er voor gekozen om een jaar naar Firenze te gaan
Tnx voor de link AlmightyArjen
Het is dus in kader van het erasmus programma van de EU, dus heb verder volgens mij niet echt documenten nodig
Ik was gisteren in een Indiaas restaurant in Fiesolequote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:33 schreef Afunados het volgende:
Geboren en gedeeltelijk opgegroeid in het schitterende Firenze. Op mijn paspoort staat het voor de Italie kenners het prachtige Fiesole (ligt boven Firenze, prachtig zicht). Mooie is dat iedereen die daar nu geboren wordt, tegenwoordig gewoon Firenze op het paspoort krijgt![]()
Verder wonen mijn ouders nog steeds in Firenze, ga er dus een keer of vijf per jaar naar toe. Helaas wordt de stad zomers overspoeld door veel te veel toeristen, die ik vakkundig opjaag als ik op m'n moeders motorino door de stad cross![]()
Zou verder goed kunnen dat mijn toekomst daar ook ligt. Kortom, TVP![]()
Het gaat over het San Siro stadion in Milaan. Eerste gedeelte lukt me nog wel (De vier torens op de hoeken en de 6 torens hier tussen in ...), maar verder kom ik niet. Hopelijk kunnen jullie met verder helpen. Alvast bedankt!quote:Quattro torri d'angolo e sette torri intermedie sostengono travi a cassone in c.a.p. che reggono a loro volta le gradonate.
Le quattro torri d'angolo spiccano oltre gli spalti per raggiungere la quota della copertura e struttura metallica dell'intero invaso.
Ik had het plan om een tijdje in Italië te gaan wonen. Ik had een oude TELEAC cursus uit 1986 op de kop getikt en ben domweg woordjes en grammatica gaan leren. Toen ik het wat beter kon had ik oefening nodig. Ik had me aangemeld bij een Italiaanse datingsite en heel veel vrouwen een berichtje gestuurd of ze met me wilden mailen om zo mijn Italiaans beter te krijgen: nou, ik had het druk met mailenquote:Op maandag 22 juni 2009 22:17 schreef Zjakkie het volgende:
Ik wil Italiaans gaan leren. Waar kun je dat het beste doen?
Civiele Techniek. Ben met een uitbreiding van de ArenA bezig voor mijn afstuderen.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:56 schreef DIGGER het volgende:
Doe je bouwkunde zjroentje?
Het is wat te technisch om geheel te vertalen, maar het gaat over de 4 hoektorens en 7 tussengeplaatste torens.
Die 4 hoektorens zijn hoger dan de andere torens daar deze ook dienen om de stalen dakconstructie te dragen (dat is de 2e zin, 1e zin gaat over iets met steunbalken)
Quattro torri d'angolo e sette torri intermedie sostengono travi a cassone in c.a.p. che reggono a loro volta le gradonate.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:01 schreef zjroentje het volgende:
Beste "Italiaanse" vrienden, ik kom hier om jullie hulp vragen. Voor mijn afstuderen ben ik op zoek naar de vertaling van de volgende 2 zinnen:
[..]
Het gaat over het San Siro stadion in Milaan. Eerste gedeelte lukt me nog wel (De vier torens op de hoeken en de 6 torens hier tussen in ...), maar verder kom ik niet. Hopelijk kunnen jullie met verder helpen. Alvast bedankt!
Klinkt goed! Ik zal eens op bol.com o.i.d. kijken of ze wat cursusjes hebben. Bedankt!quote:Op maandag 22 juni 2009 23:01 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ik had het plan om een tijdje in Italië te gaan wonen. Ik had een oude TELEAC cursus uit 1986 op de kop getikt en ben domweg woordjes en grammatica gaan leren. Toen ik het wat beter kon had ik oefening nodig. Ik had me aangemeld bij een Italiaanse datingsite en heel veel vrouwen een berichtje gestuurd of ze met me wilden mailen om zo mijn Italiaans beter te krijgen: nou, ik had het druk met mailenKlinkt suf, maar ik heb er ongelooflijk veel van geleerd en had er ook nog een IRL aan over gehouden toen ik daar woonde
Je hoeft je maar voor een maand oid aan te melden: daarna heb je hun MSN toch wel.
Dus half jaartje blokken op grammatica en woordjes en daarna mailen met deze en gene. Met deze methode leer je de uitspraak niet, daarvoor zou je een cursusje met wat CD's kunnen aanschaffen.
Cemento armato precompresso.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |