abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64831027
]Plaisance 48200 in de Cevennes ? Ik woon in een van de 8 andere Plaisance 's in de Gers .Late reactie he ,zit pas bij Fok. Zat ver weg een tijdje ,vandaar.
pi_65231428
Kamer te huur in gemeubileerd appartement - Paris, Montmartre
dimanche 18 janvier 2009
Vanwege het vertrek van mijn huisgenoot heb ik vanaf 1 februari een kamer beschikbaar in een drie kamer appartment, voledig gemeubileerd,parket, openhaard, wasmachine, salon, lift, internet en telefoon. De kamer zelf is ong. 12 m2, veel (...) Lees verder...
de komma lul heeft iets gevonden op nederlanders.fr [hoe verzinnen ze zo'n naam?]
pi_65233517
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:16 schreef bakzeil het volgende:
Kamer te huur in gemeubileerd appartement - Paris, Montmartre
dimanche 18 janvier 2009
Vanwege het vertrek van mijn huisgenoot heb ik vanaf 1 februari een kamer beschikbaar in een drie kamer appartment, voledig gemeubileerd,parket, openhaard, wasmachine, salon, lift, internet en telefoon. De kamer zelf is ong. 12 m2, veel (...) Lees verder...
de komma lul heeft iets gevonden op nederlanders.fr [hoe verzinnen ze zo'n naam?]
Je weet in ieder geval wél wat zelfspot is!

Top! Succes ermee!
Ik hoop dat het je gaat lukken.
 FR
pi_65279303
Ik heb een appartement geboekt voor de eerste 2,5 maand. Dat geeft mij de gelegenheid om in die tijd mijn netwerk uit te breiden en rustig op zoek te gaan naar een definitief appartement. Het kost nu wel een spreekwoordelijk rib uit m'n lijf, maar het geeft een hoop rust aangezien er toch al genoeg geregeld moet worden.

Op steenworp afstand van de Sacre Coeur, en dicht bij de metrolijn die ik nodig heb zodat ik maar één keer hoef over te stappen naar kantoor. Internet in het appartement is ook wel fijn.
pi_65315983
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:37 schreef Pizzakoerier het volgende:
Groetjes vanuit Montpellier!
Hee, mijn broer zit ook in montpellier en vlak voor de kerst was ik daarheen en ik kwam daar een nederlander tegen die dezelfde naam had als jij en die ook in Nijmegen studeerde.

Is dit te toevallig of niet...?
gr gr
pi_65345559
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:47 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Hee, mijn broer zit ook in montpellier en vlak voor de kerst was ik daarheen en ik kwam daar een nederlander tegen die dezelfde naam had als jij en die ook in Nijmegen studeerde.

Is dit te toevallig of niet...?
Pizzakoerier?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 23-01-2009 18:58:30 ]
 FR
pi_65346164
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:45 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Pizzakoerier?
Hij is het echt, ik weet het nu zeker.
Wat een toeval hè
gr gr
pi_65352558
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:03 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Hij is het echt, ik weet het nu zeker.
Wat een toeval hè
Geinig!
Le monde est petit.
 FR
pi_65363035
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:58 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Geinig!
Le monde est petit.
Ik zie nu pas dat je gister dezelfde naam bold had gemaakt.

Maar nee, hij heette in het echt niet pizzakoerier.
Maar ff in zijn profiel gekeken dus.
gr gr
pi_65371551
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:08 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik zie nu pas dat je gister dezelfde naam bold had gemaakt.

Maar nee, hij heette in het echt niet pizzakoerier.
Maar ff in zijn profiel gekeken dus.
 FR
pi_65378542
mijn schoonzus gaat trouwen in La Réunion in mei en wij zijn natuurlijk uitgenodigd

aangezien het een department outre-mer is vond ik dat het hier best gepost mag worden
pi_65443918
Da's een leuk bruiloftsreisje!!
 FR
  dinsdag 27 januari 2009 @ 17:19:46 #163
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_65461758
Binnenlands vluchtje pakken, he?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_65491076
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:19 schreef Delicieux het volgende:
Binnenlands vluchtje pakken, he?

wat ook prettig is dat we vanuit Lyon kunnen vertrekken, ik heb er een hekel aan om eerst met de TGV naar Charles de Gaulle te moeten
pi_65501974
en trouwens:

pi_65502422
morgen nationale staking van het openbaar vervoer
geen bussen,treinen,rer's, tgv's de hele dag
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:02:51 #167
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_65519213
Ik werk vandaag!
Het was heerlijk rustig vanochtend op de weg! Iedereen is natuurlijk extreem druk met staken.
Van mijn part mag er vaker gestaakt worden, hoor! Kan ik tenminste lekker doorrijden op de périphérique...
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_65525199
Ja, ik was ook al zo van , maar het valt indd vooralsnog erg mee...

Straks nog even kijken bij de "manif".
 FR
pi_65551141
viel mee ja, ik had de bus gewoon naar het werk...
en zo af en toe reed ook de rer zag ik
pi_65571145
het is toch ter ?
gr gr
pi_65584578
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:28 schreef Quyxz_ het volgende:
het is toch ter ?
Bestaat allebei:
TER is de trein naar de banlieues, van de SNCF;
de RER is de trein die ook door Parijs rijdt, ge"nummerd" is met A,B,C of D en die onder de RATP valt, net als de metro en de tramway (en de stadsbussen).

Donderdag tijdens de staking reden de metro's zelfs beter dan gewoonlijk, leek het wel!!
Ook de periphérique schijnt ideaal filevrij te zijn geweest omdat iedereen thuis was gebleven.

De demonstratie op zich was vrij 'saai'; wel veel verschillende beroepsgroepen, maar vooral weinigzeggende eisen en slogans op de borden. Ja, vooral anti-Sarkozy-kreten natuurlijk maar dat is logisch met vooral linkse groeperingen op straat. Oja, zogauw de tocht langs een bank kwam, werd die uitgefloten.

De uitgedeelde stickers die velen droegen waren wel aardig, en definiëren ook best goed de 'inhoud' van de demonstratie: "Rêve Générale*".

*Normaal gesproken heet een algehele staking een "Grêve Générale".
 FR
pi_65585828
OK, ik ken alleen de TER, want daar heb ik ingezeten tussen Marseille en Montpellier.
gr gr
pi_65591869
"mijn" bus is een privé bedrijf dus die reed gewoon. de helft van de "CGT-isten" (hoe vernederlands ik dat?) hebben overigens gewoon gewerkt maar volgens één van hen was dat om solidaire te zijn met de mensen die voor Sarkozy gestemd hebben.

ik moet naderhand ook altijd lachen om de geschatte manifestanten. la commune: 20.000, de CGT: 150.000
pi_65640121
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:13 schreef Prego het volgende:
"mijn" bus is een privé bedrijf dus die reed gewoon. de helft van de "CGT-isten" (hoe vernederlands ik dat?) hebben overigens gewoon gewerkt maar volgens één van hen was dat om solidaire te zijn met de mensen die voor Sarkozy gestemd hebben.
Tuurlijk! Lekker geloofwaardig.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:13 schreef Prego het volgende:ik moet naderhand ook altijd lachen om de geschatte manifestanten. la commune: 20.000, de CGT: 150.000
Ja hopeloos...
En dan de ander systematisch bekritiseren dat 'ie niet kan tellen en de boel probeert te besodemieteren...
 FR
pi_65788455
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:46 schreef Em.ster het volgende:
Ik wil in de zomer graag 2 maanden werken in Frankrijk om mijn Frans op te schroeven. Ik heb geen zin om plee's te moeten poetsen, ik zie mezelf meer als reisleider/animator o.i.d. (ik ga al richting 30, behoorlijk goede zangstem , al een paar jaar leidinggevende ervaring) en ik wil dolgraag naar Zuid-Frankrijk (Aix-en-Provence, Marseille).

Zijn er mensen die zoiets gedaan hebben (evt. in een ander land)? Wat verdient het gemiddeld want mijn huur loopt ondertussen wel gewoon door. Meestal zal je er kost en inwoning bij krijgen, dus als ik dan nog iets van 800 euro weet op te strijken, is meer dan genoeg. Is het bijvoorbeeld te doen om een klein hondje mee te nemen? En leer je de taal van het land waar je naartoe gaat wel of verzand je compleet tussen de toeristen? Hoofddoel is om over de drempel voor Frans spreken heen te komen namelijk. Liefst zou ik werken in een omgeving waarin ik alleen met Frans geconfronteerd word, maar ik denk niet dat dat te doen is momenteel.
Of je de taal leert, hangt natuurlijk compleet van jezelf af en van je inzet op dat vlak.

Een klein hondje dat aan het NL klimaat gewend is meenemen naar de zommerhitte van Zuid-Frankrijk, terwijl 'ie daar bovendien nog eens alleen moet zitten wachten tot jij een keer van je werk (en andere activiteiten) thuiskomt, is niet echt wenselijk voor 't arme beestje, denk ik... Kun je 'm niet 2 maanden bij iemand anders onderbrengen?

Verder hangt het van je Franse beginniveau af of je eerder toiletten gaat schoonmaken of een wat interessantere baan kunt opdoen. Maargoed, in de zomermaanden is er vast wel wat leuks te doen.
Echter, leiding geven aan collega's die je nauwelijks verstaat lijkt me niet echt voor de hand liggend, moet ik eerlijk zeggen...

Kost en inwoning, daar zou ik bij voorbaat niet zo zeker van zijn...

Club Med proberen ofzo?...
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')