quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:16 schreef bakzeil het volgende:
Kamer te huur in gemeubileerd appartement - Paris, Montmartre
dimanche 18 janvier 2009
Vanwege het vertrek van mijn huisgenoot heb ik vanaf 1 februari een kamer beschikbaar in een drie kamer appartment, voledig gemeubileerd,parket, openhaard, wasmachine, salon, lift, internet en telefoon. De kamer zelf is ong. 12 m2, veel (...) Lees verder...
de komma lul heeft iets gevonden op nederlanders.fr [hoe verzinnen ze zo'n naam?]
Hee, mijn broer zit ook in montpellier en vlak voor de kerst was ik daarheen en ik kwam daar een nederlander tegen die dezelfde naam had als jij en die ook in Nijmegen studeerde.quote:
Pizzakoerier?quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hee, mijn broer zit ook in montpellier en vlak voor de kerst was ik daarheen en ik kwam daar een nederlander tegen die dezelfde naam had als jij en die ook in Nijmegen studeerde.
Is dit te toevallig of niet...?
Geinig!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:03 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hij is het echt, ik weet het nu zeker.
Wat een toeval hè
Ik zie nu pas dat je gister dezelfde naam bold had gemaakt.quote:
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:08 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat je gister dezelfde naam bold had gemaakt.
Maar nee, hij heette in het echt niet pizzakoerier.![]()
Maar ff in zijn profiel gekeken dus.
quote:
Bestaat allebei:quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:28 schreef Quyxz_ het volgende:
het is toch ter ?
Tuurlijk! Lekker geloofwaardig.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:13 schreef Prego het volgende:
"mijn" bus is een privé bedrijf dus die reed gewoon. de helft van de "CGT-isten" (hoe vernederlands ik dat?) hebben overigens gewoon gewerkt maar volgens één van hen was dat om solidaire te zijn met de mensen die voor Sarkozy gestemd hebben.![]()
Ja hopeloos...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:13 schreef Prego het volgende:ik moet naderhand ook altijd lachen om de geschatte manifestanten. la commune: 20.000, de CGT: 150.000
Of je de taal leert, hangt natuurlijk compleet van jezelf af en van je inzet op dat vlak.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:46 schreef Em.ster het volgende:
Ik wil in de zomer graag 2 maanden werken in Frankrijk om mijn Frans op te schroeven. Ik heb geen zin om plee's te moeten poetsen, ik zie mezelf meer als reisleider/animator o.i.d. (ik ga al richting 30, behoorlijk goede zangstem, al een paar jaar leidinggevende ervaring) en ik wil dolgraag naar Zuid-Frankrijk (Aix-en-Provence, Marseille).
Zijn er mensen die zoiets gedaan hebben (evt. in een ander land)? Wat verdient het gemiddeld want mijn huur loopt ondertussen wel gewoon door. Meestal zal je er kost en inwoning bij krijgen, dus als ik dan nog iets van 800 euro weet op te strijken, is meer dan genoeg. Is het bijvoorbeeld te doen om een klein hondje mee te nemen? En leer je de taal van het land waar je naartoe gaat wel of verzand je compleet tussen de toeristen? Hoofddoel is om over de drempel voor Frans spreken heen te komen namelijk. Liefst zou ik werken in een omgeving waarin ik alleen met Frans geconfronteerd word, maar ik denk niet dat dat te doen is momenteel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |