Jup. Argentinië en Colombia trokken zich terug en toen bleef er niks meer over.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:24 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom probeerden NEderland en Belgie niet om het WK 2014 te krijgen? Brazilie is de enige kandidaat ervoor![]()
Of is dat nog ivm dat rotatiesysteem?
lijkt me vrij onhaalbaar. Binnen 7 jaar alles up to date krijgenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:24 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom probeerden NEderland en Belgie niet om het WK 2014 te krijgen? Brazilie is de enige kandidaat ervoor![]()
Of is dat nog ivm dat rotatiesysteem?
Lijkt me niet. ALleen de stadions moeten aangepast worden.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
lijkt me vrij onhaalbaar. Binnen 7 jaar alles up to date krijgen
In België moeten geen stadions aangepast worden, daar zouden vijf nieuwe stadions compleet vanaf 0 uit de grond gestampt moeten worden. Onhaalbaar dus.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:32 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Lijkt me niet. ALleen de stadions moeten aangepast worden.
Alhoewel Nederland het dus niet kan krijgen ivm het rotatiesysteem.
In ruim 6 jaar tijd?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:50 schreef Heero87 het volgende:
[..]
In België moeten geen stadions aangepast worden, daar zouden vijf nieuwe stadions compleet vanaf 0 uit de grond gestampt moeten worden. Onhaalbaar dus.
Een stadion bouwen kan in principe in zes jaar tijd, maar dan mag er echt niks mislopen. En in België heeft zoiets veel meer voeten in de aarde dan in eenders welk ander land. Ik denk maar aan Gent, dat ondertussen al anderhalf jaar in zijn nieuwe stadion had moeten spelen, maar de eerste steen iswel nog steeds niet gelet. Niet het bouwen zelf is het probleem, wel het jarenlange gepalaver voor er begonnen kan worden met bouwen...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:32 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
In ruim 6 jaar tijd?
Het bouwen zelf zal wel meoten lukken, alleen de overheid overhalen
Maracana werd in 2 jaar gebouwdquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:44 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Een stadion bouwen kan in principe in zes jaar tijd, maar dan mag er echt niks mislopen. En in België heeft zoiets veel meer voeten in de aarde dan in eenders welk ander land. Ik denk maar aan Gent, dat ondertussen al anderhalf jaar in zijn nieuwe stadion had moeten spelen, maar de eerste steen iswel nog steeds niet gelet. Niet het bouwen zelf is het probleem, wel het jarenlange gepalaver voor er begonnen kan worden met bouwen...![]()
Tsja, in Brazilie heb je dan ook geen overheid die dat soort dingen controleert. Daar moet je gewoon genoeg geld bij je aanvraag doen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:56 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maracana werd in 2 jaar gebouwd
Meegekregen hoelang er geprocedeerd is naar aanleiding van het huidige Roda stadion?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:44 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Een stadion bouwen kan in principe in zes jaar tijd, maar dan mag er echt niks mislopen. En in België heeft zoiets veel meer voeten in de aarde dan in eenders welk ander land. Ik denk maar aan Gent, dat ondertussen al anderhalf jaar in zijn nieuwe stadion had moeten spelen, maar de eerste steen iswel nog steeds niet gelet. Niet het bouwen zelf is het probleem, wel het jarenlange gepalaver voor er begonnen kan worden met bouwen...![]()
Nee? Lang veronderstel ik?quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:33 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Meegekregen hoelang er geprocedeerd is naar aanleiding van het huidige Roda stadion?
quote:FIFA laat rotatiesysteem WK los
ZURICH - Het hoofdbestuur van de wereldvoetbalbond (FIFA) laat het omstreden rotatiesysteem voor de organisatie van het eindtoernooi om de wereldtitel los. Dat is goed nieuws voor de KNVB, dat met België en Luxemburg mogelijk een gooi wil doen naar het wereldkampioenschap in 2018.
Met ingang van de toewijzing van dat WK kunnen alle lidstaten van de FIFA weer trachten het WK voetbal binnen te halen, mits het betreffende continent de voorgaande twee mondiale toernooien niet aan de beurt is geweest. Dat liet vice-voorzitter Chung Mong-joon maandag in Zürich weten na een FIFA-vergadering in Zürich.
De FIFA besloot in 2000 om het WK om de vier jaar beurtelings aan een van de zes continentale federaties toe te kennen. Daarvan profiteerde Afrika als eerste. Voor het WK van 2010 kreeg Zuid-Afrika de voorkeur. In 2014 is Zuid-Amerika aan de beurt. Brazilië is de enige overgebleven kandidaat en krijgt dinsdag in Zürich officieel de organisatie van de FIFA toegewezen.
Het gewijzigde FIFA-beleid komt de Concacaf-federatie heel slecht uit. Op basis van het rotatiesysteem was Midden- en Noord-Amerika en het Caribisch gebied aan de beurt voor het WK in 2018. Na het WK in 2006 in Duitsland kunnen de Europese lidstaten daarentegen weer meedoen in de campagnestrijd. Nederland, België en Luxmeburg hebben al interesse getoond en ook Engeland is in de markt voor het mondiale titeltoernooi in 2018.
FIFA-preses Sepp Blatter sprak al met de Britse premier Gordon Brown over een mogelijke kandidaatstelling van Engeland. Op 14 november komt de Zwitserse voorzitter naar Nederland om de WK-plannen van de Benelux-landen te bespreken.
Daar zijn bijna 10 jaar overheen gegaan. Nu het stadion er staat (sinds 2000) zijn we tot op de dag van vandaag nog steeds aan het procederen om de gronden rondom het stadion vol te bouwen...quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:35 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nee? Lang veronderstel ik?
Maar dat krijg je ook in zulke dichtbevolkte landen natuurlijk, dan krijg je ook ontzettend veel mensen met het Not In My Backyard - syndroom, die dan zoveel mogelijk stappen ondernemen om de bouw toch maar te vertragen.![]()
Er wordt effectief gepraat over Luxemburg erin te betrekken. Maar het gaat wel niet verder dan theoretische en eventueel financiële steun, en wie weet de loting. Wedstrijden daar organiseren sowieso niet normaal gezien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:45 schreef Pendri het volgende:
Best leuk als de BeNeLux de organisatie op zich neemt, maar zou het dan niet logisch zijn als Luxemburg een wezelijke bijdrage heeft (en niet geld of een loting).
Ze gaan het Stade Josy Barthel maar uitbreiden.
5 stadions in Nederland, 4 in Belgie en 1 in Luxemburg.
Opening in Brussel, finale in Rotterdam. (dan kunnen ze in Amsterdam zeggen dat het feest na de finale toch wel in Amsterdam plaats zal vinden).
volgens mij ligt Mexico echt niet in Zuid Amerikaquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:18 schreef Stpan het volgende:
Japan is al recentelijk geweest.
VS, 2x in 25 jaar lijkt me overdreven.
Canda.
Australie. Net zoveel inwoners als Nederland, en voetbal interesseert de mensen geen ene kut daar.
Mexico, weer Zuid-Amerika na Brasil lijkt me ook niet.
Blijven Rusland en Engeland als serieuze kandidaten over. Tsja, daar moet je het dan maar op wagen.
quote:Stad praat graag met KNVB over WK 2018
GRONINGEN - Groningen gaat graag met de KNVB in gesprek over het WK voetbal in 2018. Nederland wil dat kampioenschap graag samen met Belgie organiseren. Groningen zou graag speelstad willen zijn.
Dat maakte wethouder Jose van Schie (sport) woensdag bekend. Groningen ontving onlangs (net als veel andere steden) een verzoek van de KNVB om aan te geven hoe de gemeente tegenover een WK staat.
Met het succesvol verlopen EK-jeugd van afgelopen zomer in het achterhoofd, heeft Groningen aangegeven graag in gesprek te willen met de KNVB.
"We hebben afgelopen zomer gemerkt hoe groot de uitstraling is van zo'n toernooi, we hebben een prachtig stadion en hebben enige ervaring. Wij willen daarom graag met de KNVB bespreken wat de betekenis van Groningen kan zijn op zo'n toernooi", aldus Van Schie.
Mocht Groningen echt WK-speelstad worden, dan moet er nog wel het een en ander aan de tribunecapaciteit van de Euroborg veranderen.
bron: DVNH
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |