Maw: in het huis steken nu?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:27 schreef vosss het volgende:
Waarom zou je nu duur geld wegbrengen wat over een jaar of 30 goedkoop geld is?
Kijk, en daar wringt de schoen dus. Ik krijg in mijn eentje natuurlijk nooit een hypo van 220k. Max is 180k en dan heb je dus een huis voor 165 ongeveer (inclusief KK dus 180k). Vandaar dat ik eigenlijk (mits ik een huis van 200k neem dan) eigen geld erin moet raggen om het überhaupt goedgekeurd te krijgen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:34 schreef vosss het volgende:
Nu is 35 duizend best veel geld, waar je ws een flinke tijd voor hebt moeten sparen. Ik zou die 35k gewoon opmaken aan wat vakanties en meer van zulks leuks.
Mits je in je uppie een hypotheek van over de 2 ton kan dragen dan.
Met die onvoorziene uitgaven heb ik rekening gehouden. Ik heb meer ter beschikking dan die 35k, maar dat is de max die ik in het huis wil rammen. Geld voor inrichting e.d. heb ik nog achter de hand.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:43 schreef mcwops het volgende:
bereken is serieus de kans (evt met een bank/hypadviseur) dat je gedwongen wordt t huis te verkopen?
en als dat gebeurt, dat onder de exec waarde wordt verkocht (is het bijv nu al een huis a tal jaren te koop staat?)
een deel van je eigen geld er in stoppen ipv (zo goed als) alles zodat je nog wat geld achter te hand houd voor onvoorziene uitgaven als je net in je huis zit of aan het inrichten bent
Mag je wel weten hoor, ik zit daar niet zo mee. Primaire inkomen ligt rond de 35k, secundair (licht en geluidstechnicus in het weekend) is variabel, maar ligt rond de 4 - 5k. Dit geld wil ik echter niet meetellen. Geld om in te richten zit niet in die 35k, dat heb ik nog eens extra apart gehouden. Een auto hoef ik niet (van de zaak) en de vakantie is al geregeld.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:48 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Dus je bruto salaris is 180/6=30K bruto per jaar (volgens oude richtlijn bank) of 180/4,5=40 K bruto per jaar (volgens nieuwe richtlijn bank).
Om een huis van 220 te kopen lijkt mij een salaris van 50K en hoger een veiligere optie.
Dan hoef je er geen eigen geld in te steken en kan je die gebruiken voor het inrichten van je huis, een auto of vakantie etc.
Dan hoef je niet krom te liggen voor het huis.
BTW wil niet weten wat je verdient, maar je kan narekenen op internet wat je maandlasten zijn bij een bepaalde hypotheek met of zonder eigen geld.
Bijvoorbeeld op funda.
Succes!
Niet erg...ik had er al op proberen te googlen, maar ik dacht al dat Honda Riders Association niet het goede wasquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:10 schreef blix het volgende:
[..]
ack sorry... ik ben te lui om Hypotheek Rente Aftrek voluit te typen
Dus in principe krijg je de 35k nooit terug, of je moet als je 80 bent je huis verkopen en gaan huren.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:19 schreef blix het volgende:
Ja, dus als jij je 35k belegt of vast zet op een spaarrekening met hoge rente, hoef je 'slechts' 4.2% rendement te halen om de hypotheekrente te verslaan (als je hpotheekrente 5% is). Dat is volgens mij wel zonder al te veel risico te doen... Je kan dat deel van de hypotheek ook zonder risico aflossingsvrij laten, omdat je dat geld toch al hebt.
Voorzover ik begrepen heb (misschien kan een of ander financieel expert dat bevestigen): Als je het geld nu in je huis steekt, dan krijg je bij verkoop weliswaar je 35k weer terug, maar die moet je dan weer in je volgende huis stoppen, anders kun je over die 35k geen hypotheekrente aftrek meer krijgen.
Jawel, die 35k spaar je uit doordat je elke maand minder hypotheeklasten hoeft te betalen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:21 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dus in principe krijg je de 35k nooit terug, of je moet als je 80 bent je huis verkopen en gaan huren.
Nou zoveel tikt het echt niet aan hoor 35k, maar daar doet TS het ook niet voorquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:29 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Jawel, die 35k spaar je uit doordat je elke maand minder hypotheeklasten hoeft te betalen.
Ik zou het spaargeld gewoon in het huis steken, mits je het in de nabije toekomst niet nodig hebt voor andere dingen.
Het argument dat je het dan bij gedwongen verkoop kwijt ben is een drogargument. Als je nog 35k spaargeld hebt liggen, dan hoef je ook niet gedwongen te verkopen maar kun je daarmee nog een paar jaar je hypotheeklasten betalen.
Dat heb je natuurlijk niet meer als je het geld in het huis steektquote:Als je nog 35k spaargeld hebt liggen, dan hoef je ook niet gedwongen te verkopen maar kun je daarmee nog een paar jaar je hypotheeklasten betalen.
Nee, maar doordat je dan lagere maandlasten hebt zul je je huis niet zo snel gedwongen hoeven verkopen. Netto maakt het dus niks uit.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:33 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dat heb je natuurlijk niet meer als je het geld in het huis steekt
Mooi huis , zou er zeker voor gaan en zo te zien is de moeite waard om daar eigen geld in te steken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |