abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:55:59 #101
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51195441
Uit DAG van vandaag:

pi_51196256
EU is zeker belangrijk geweest, maar niks zo belangrijk als het vestigingsklimaat voor grote bedrijven.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:11:24 #103
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51197889
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Reizen magazine van juli/augustus staan negen pagina's over het mooiste gedeelte van Ierland! Het westen dus. Aandacht voor de Aran-eilanden, op bezoek bij Tim Robinson in Roundstone (die geweldig gedetailleerde kaarten van de Aran-eilanden, Connemara en The Burren heeft gemaakt) en Limerick (vind ik zelf geen geweldig indrukwekkende stad). Er staat verderop in het blad nog een reisaanbieding: 8-daagse hotelrondreis vanaf 559 euro, maar het is leuker om alles zelf uit te zoeken en te boeken .
Kwam de genoemde rondreis net toevallig tegen: http://www.anwb.nl/publis(...)lijk-ierland.nl.html .
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:10:10 #104
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_51318335
Morgen ga ik naar Ierland. Nu moet ik vanaf Dublin Airport naar Galway gaan (met de bus). Ik zit alleen vrij krap qua tijd omdat ik 18.20 aankom. Ik kan dan om 19.15 een bus pakken (Citylink), hebben jullie enig idee of ik dan op tijd ben qua het wachten op m'n bagage?

Heel erg bedankt!
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:11:12 #105
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51318370
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:10 schreef LaZZ het volgende:
Morgen ga ik naar Ierland. Nu moet ik vanaf Dublin Airport naar Galway gaan (met de bus). Ik zit alleen vrij krap qua tijd omdat ik 18.20 aankom. Ik kan dan om 19.15 een bus pakken (Citylink), hebben jullie enig idee of ik dan op tijd ben qua het wachten op m'n bagage?

Heel erg bedankt!
Dat zou op zich moeten lukken .
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:49:29 #106
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_51319470
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:11 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat zou op zich moeten lukken .
Dan ga ik de gok er maar op wagen. Thanks.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:58:46 #107
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51319782
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:49 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Dan ga ik de gok er maar op wagen. Thanks.
De bussen vertrekken direct buiten de aankomsthal, dus als je geen pech hebt zou dat allemaal wel goed moeten komen .
pi_51345957
Is er op Dublin Airport een soort supermarktje waar je even wat eten en drinken voor onderweg kunt inslaan?
  woensdag 11 juli 2007 @ 00:31:26 #109
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51346683
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 00:04 schreef Rory78 het volgende:
Is er op Dublin Airport een soort supermarktje waar je even wat eten en drinken voor onderweg kunt inslaan?
Jazeker, het is geen ontwikkelingsland meer hier hoor
Er zijn er diversen, en op de 2e verdieping zijn een zooi restaurants, waaronder een Mac.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_51366513
Ah, geweldig... beschaving... Er is een Mac..
Nou snel de PC uit, het koffer inpakken, eten, slapen, morgen er vroeg weer uit en op naar Keulen, waar ons de Airbus richting Dublin wacht! Yeehaw!!!
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:22:57 #111
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51366551
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:21 schreef Rory78 het volgende:
Nou snel de PC uit, het koffer inpakken, eten, slapen, morgen er vroeg weer uit en op naar Keulen, waar ons de Airbus richting Dublin wacht! Yeehaw!!!
Have fun .
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:46:22 #112
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51371281
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:21 schreef Rory78 het volgende:
Veel plezier!! En als ik je mag aanraden,laat de Mac lekker links liggen en ga naar de Supermac's. Da's een andere hamburgerketen in Ierland, hebben veel lekkerdere burgers, en de taco fries zijn werkelijk hemels!!!!!
pi_51371437
Supermac's is beter dan de Mac ja, absoluut. Maar om dat nu restaurants te noemen....

zondag 15 juli 2007 @ 13:31:57 #114
182509 Roxy23
I love Ireland
pi_51487204
Zo....vanochtend vroeg weer op Schiphol aangekomen na 6 dagen heerlijk Ierland!

Mijn trip is me heel erg goed bevallen, zeker ook de B&B's, op 1 B&B na konden we vrijwel overal terecht zonder reservering en lieten we de plek afhangen van de hoeveelheid zin om te rijden
Alles was prima geregeld en de Irisch breakfasts waren jammie

Veel foto's gemaakt overal, maar vooral Blarney Castle en omgeving beviel mij goed, heerlijk gewandeld daar

Veerboot van Tarbert naar Killimer kostte ons 15 euro heen voor de auto incl passagiers (voor de gene die dat toevallig willen weten) en duurde maar max 20 minuutjes.

"My heart is in Ireland, it's there I long to be.
Her hills and her valleys are calling to me.
Though born here in this land, my heart is in Ireland.
The land of the old folks is calling to me."
  maandag 16 juli 2007 @ 16:23:31 #115
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_51525652
Nog 5 nachtjes...
pi_51694010
Waar kan nik MC Frits Philips zaal in Eindhoven vinden ? Hier treden de Dubliners op (recent nog op de Turnhoutse Vrij-dagen gezien, waar ze prachtig waren, en zou dit nog eens willen herhalen).
Enerzijds lees ik soms dat deze zaal in de door mij gekende Heuvel-galerie lig, en anderzijds Eindhoven Airport (ook gekend door mijn talrijke Ierland-reisjes). Ik zou wel graag op de juiste plaats terecht komen.
Hoe is trouwens de kwaliteit van de zaal ? Gezien ik halverwege Eindhoven-Antwerpen woon, heb ik de keuze voor ofwel de MC Frits Philips of de Koningin Elisabethzaal. Maar de prijzen in ons belgenland is toch heel wet hoger dan bij jullie: Antw: slechtste plaatsen 34 - beste plaatsen 49 <-> Eindhoven: alles 37,5 euro
  Moderator maandag 23 juli 2007 @ 22:47:13 #117
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_51766127
Tip: Ryainair heeft weer een aktie lopen met spotgoedkope tickets.
Nu boeken, vliegen tussen november en februari.

Retourtje Eindhoven - Dublin voor 20 euro inclusief tax!

Ze naaien je nog wel met creditcardkosten, 6 euro per ticket, maar dan nog is het geen geld.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_51871449
postiljon: ik weet bijna zeker dat het in het centrum is (aan de martk bij de Heuvelgalerie) en niet bij het vliegveld. Ik vraag het even na voor de zekerheid aan wat Eindhovenaren en kom er zsm op terrug. Eventueel kun je me even een PM sturen. Ik zal ook meteen vragen of ze wat weten over de kwaliteit van de zaal.

Voor onze Vlaamse medemens hebben we wat over
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:58:23 #119
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51924370
Voor de Ierlandfans: gave website met desktopbackgrounds, inclusief een aantal Ireland-wallpapers (op diverse resoluties) .

[ Bericht 2% gewijzigd door Roel_Jewel op 28-07-2007 23:22:00 ]
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:03:16 #120
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51924500
quote:
Zware hagelbui zette Iers stadje onder water

Na 1 harde donderklap ontlaadde zich een bui boven het Ierse stadje Mountrath in county Laois. De wereld leek te vergaan toen de hagel met geweld op de daken van de huizen kletterde. De hoeveelheid neerslag was zo groot dat de waterafvoeren het allemaal niet konden verwerken en in een mum van tijd stroomde het water door de huizen van de verbijsterde en totaal onvoorbereide inwoners. Het toch al zeer ongewone zomerweer bereikte daarmee in Ierland op donderdag 26 juli 2007 een nieuw dieptepunt.
Zie ook http://www.laois-nationalist.ie/news/story.asp?j=26440&cat=news . en http://www.laois-nationalist.ie/news/story.asp?j=26445&cat=news
pi_51924605
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:47 schreef Gert het volgende:

Ze naaien je nog wel met creditcardkosten, 6 euro per ticket, maar dan nog is het geen geld.
Ach, de KLM vroeg me EUR. 7.50 CC kosten per ticket plus nog eens 10 Euro extra administratiekosten per ticket. En met de betaling ging van alles fout dus daar kwam nog een hoop gezeik, faxen en telefoontjes overheen ook.
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 22:56:06 #122
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_51946112
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:08 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ach, de KLM vroeg me EUR. 7.50 CC kosten per ticket plus nog eens 10 Euro extra administratiekosten per ticket. En met de betaling ging van alles fout dus daar kwam nog een hoop gezeik, faxen en telefoontjes overheen ook.
Schandalig.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:04:29 #123
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51983206
Ieren rijkste volk van Europa
quote:
De Ieren zijn het rijkste volk van Europa. Dat zegt de Ierse centrale bank in een maandag verschenen rapport. Naar schatting waren er in 2006 onder de 4,2 miljoen Ieren 33.000 miljonairs, en dat is 10 procent meer dan in 2005. Het gemiddeld persoonlijk bezit in Ierland steeg liefst 19 procent, tot 196.000 euro.

De particuliere schulden in Ierland stegen weliswaar met 20 procent (tot 161 miljard euro), maar dit werd ruimschoots gecompenseerd doordat de Ieren 15 procent meer spaarden, het aantal aandelen in privébezit met 26 procent toenam en de pensioenen 11 procent meer waard werden. Verreweg de belangrijkste factor in de toenemende rijkdom in Ierland is de stijging van de huizenprijzen. Gemiddeld bestond 72 procent van het privébezit in 2006 uit onroerend goed.
pi_52025122
Ben inmiddels alweer een dikke week terug uit het schitterende Ierland..
Wat we zoal gedaan hebben:
Allereerst twee prachtige overnachtingen in Doolin gehad; uiteraard de Cliffs of Moher gelopen (vanuit Doolin in kloteweer; wat een avontuur!) en heerlijk gerelaxed in de plaatselijke pubs en in het werkelijk waar schitterende BnB Danaher's Doolin View dat ik iedereen kan aanraden!.
Na die twee nachten met onze superluxe Kia Sedona (met 6 leren captain seats, auto gearbox, airco en open dak!) binnendoor naar Dingle gereden, waar we in het vissersdorpje Ventry een farmhouse geboekt hadden. Onder andere een aantal wandelingen met uitzicht op de Blasket Islands en over de Connor Pass en bezoekjes aan de stadjes Dingle (mooi!), Tralee (leuk!) en Killarney (slechts de Gap of Dunloe maakte het de trip waard) hebben we daar uitgespookt. Voor de rest lekker uitgerust en wat archeologische restanten bezichtigd (Beehive huts en uiteraard de Gallarus Oratory).
De week vloog om en we reden in vlot tempo naar Dublin, alwaar we drie overnachtingen in een leuk hotel hadden. De eerste volledige dag hebben we benut aan een aantal bezichtigingen (Dublin Castle, Christchurch, Guinness Brewery en Kilmainham Jail) en de tweede aan het winkelen in die leuke tweedehandswinkeltjes en antiekshopjes. Verder uiteraard de Brazen Head Inn (sinds 1198) van een Guinness ontdaan en wat in Temple Bar rondgehangen. Onder ons hotel lag nog een leuke club -> de Tram Co.
Onze vakantie is voorbijgevlogen. Wat me het meest is bijgebleven is de voortdurende vriendelijkheid van de mensen. In de winkels, op straat en in het verkeer. Overal is er begrip, interesse en tijd voor een praatje. Positieve verrassingen waren het uitstekende eten (buiten Dublin) en de schoonheid van het landschap (even not in my dreams...). Negatieve verrassingen waren er eigenlijk niet, behalve misschien de "schade"-afhandeling van onze autoverhuurder.
Ik zou zeker weten nogmaals naar Ierland op vakantie gaan en kan iedereen onze reis aanraden als beginnerstrip. Iedereen hier bedankt voor zijn/haar tips vooraf!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 09:00:00 #125
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_52065071
Ik ga dit jaar ook nog een keer een weekendje Ierland doen!
pi_52066416
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 09:00 schreef Yozzz het volgende:
Ik ga dit jaar ook nog een keer een weekendje Ierland doen!
Enjoy!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:18:22 #127
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_52066622
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Enjoy!
Het wordt ook eens tijd, na al jaren met een FAI-avatar rond te lopen
(FAI = Football Association Ireland )
pi_52066822
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:18 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Het wordt ook eens tijd, na al jaren met een FAI-avatar rond te lopen
(FAI = Football Association Ireland )
.
Dat werd idd tijd dan .
pi_52069704
Tommy Makem is niet meer
pi_52069899
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 12:08 schreef DIGGER het volgende:
Tommy Makem is niet meer
.

Achtegrondinfo over Makem: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tommy_Makem .
pi_52859238
Tommy Makem ... ik heb wel ooit van de Clancy Brothers gehoord ... maar wie kan me nog Ierse muziek aanraden (buiten Dubliners, ,Chieftains, Planxty en Christy/Luka Moore/Bloom)
  zondag 2 september 2007 @ 14:05:58 #132
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_52889530
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 01:02 schreef postiljon het volgende:
Tommy Makem ... ik heb wel ooit van de Clancy Brothers gehoord ... maar wie kan me nog Ierse muziek aanraden (buiten Dubliners, ,Chieftains, Planxty en Christy/Luka Moore/Bloom)
Flogging Molly
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zondag 2 september 2007 @ 16:55:27 #133
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_52894198
Ook even hier omdat ik er gewoon trots op ben! Eindelijk is het me gelukt om dit stukje cultuurhistorie vast te leggen zonder een sloot touristen eromheen en met mooi zonnig weer. De Poulnabrone Dolmen in County Clare.

pi_53564911
Twaalf podcasts van wandelingen in en rond Dublin . Tien met een toelichting in PDF .
  woensdag 7 november 2007 @ 21:58:57 #135
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_54441144
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zondag 2 december 2007 @ 11:44:52 #136
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_54985791
Eind januari voor de zesde keer naar Ierland .
Twee dagen 'voor de zaak' en het weekend erna maar privé eraan vastgeplakt . Heb er zin in .
  zondag 2 december 2007 @ 11:49:46 #137
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_54985869
Zo, leesvoer voor de zondagochtend . Had 't met een ook aan Ierland verslaafde collega via de mail over ervaringen met Ierland. Kan m'n verhaal ook hier plaatsen, dus ... bij dezen .

't Begon allemaal ergens in 1999/2000 ofzo. Heb me toen wat meer verdiept in Ierland en de eerste Lonely Planet gekocht. Had nog geen concrete plannen, maar tijdens het bladeren in de LP werd de nieuwsgierigheid steeds groter... Toen midden 2001 de relatie met m'n toemalige vriendin voorbij was, vond ik dat ik toch op vakantie moest gaan. Keuze was snel gemaakt: Ierland dus. Was voor mij de eerste keer alleen op vakantie. Ben toen eerst een paar dagen naar Londen geweest en van daaruit naar Dublin doorgevlogen. Ben er ongeveer anderhalve week geweest en was bij het landen op Dublin Airport eigenlijk al verkocht . Mooie groene heuvels kwamen onder de bewolking vandaan. Geweldig! Heb toen een paar dagen lekker door de stad geslenterd. De standaard toeristische attracties bekeken natuurlijk en even aan de Guinness. Paar geweldige avonden in de diverse pubs gehad (boeit niet als je alleen binnenkomt; je komt altijd wel iemand tegen...). Had toen op aanraden van een collega van m'n vader (die in dertig jaar tijd al ruim honderd keer in Ierland was geweest; vriendin enzo..) ook Howth Head en de bekende cliffwalk tussen Bray en Greystones in de planning opgenomen. Beiden vond (en vind) ik echt geweldig! Niet ver van Dublin en toch het echte Ierland . Heb toen ook nog een concert van Richard Thompson (Britse folkzanger) in Olympia Theatre gezien. Zat eerste rij. Super! Eerste vakantie alleen was royaal geslaagd .

M'n enthousiasme sloeg over op Roan, een vriend van me. Ben met hem de zomer erna (2002) met de auto naar Ierland gegaan. Lease-auto, dus lekker goedkoop rijden . Via Kanaaltunnel door Engeland, Wales en met de boot naar Dun Laoghaire. Van daaruit zijn we met de auto letterlijk Ierland rondgereden (met de klok mee). In totaal 11 B&B-adressen in drie weken. Elke dag genoten: Wicklow Mountains, Military Road, Glendalough, Wexford, Ring of Kerry, Dingle (mooi!), Cliffs of Moher (vóór de verschrikkelijke aankleding met bezoekerscentrum etc. etc.), Letterkenny, Giant's Causeway, Belfast en uiteindelijk ook Dublin... Lekker uitgestrekt land en overal die heerlijke vriendelijkheid en net zo heerlijke pints . Ook weer een geslaagde vakantie die we nog vaak aanhalen .

In heel 2003 ben ik er niet geweest, maar in januari 2004 ben ik samen met dezelfde Roan een paar dagen naar Dublin gevlogen. Was een actie van Ryanair. Geloof dat we totaal 40 euro voor twee personen retour kwijt waren... Paar dagen in Dublin geweest en toen ook de wandelingen op Howth Head en tussen Bray en Greystones gedaan. Was toen al zichtbaar dat Bray flink aan 't groeien was (hoofdkantoor Dell Ireland enz.; hele woonwijken voor de nieuwe werknemers etc.).

De vierde keer Ierland bracht me in september 2005 drie weken in het westen van Ierland. Wederom in m'n eentje. Vantevoren even getwijfeld, maar in een land als Ierland vermaak je je zeker . Dat bleek ook. Ben toen eerst vijf dagen naar de Aran-eilanden, voor de kust bij Galway geweest. Heeeeeerlijk was dat! Lekker relaxed. Een dag acht uur gewandeld, kwam drie mensen tegen... En een andere ochtend samen met een kerel uit Dublin aan de wandel geweest. Hele verhalen had ie. Prachtig. had een hostel (Mainister House) geboekt waar je 's ochtends en 's avonds kon eten wat de pot schaftte.. Heerlijk sfeertje en daar kwam je ook weer veel mensen tegen. Paar mooie avonden in de lokale pub beleefd. Na de Aran-eilanden had ik een auto gehuurd en ben vanuit Galway, via Shannon langs de kust weer naar het noorden gegaan. Cliffs of Moher, Galway, Roundstone, Clifden, Westport... Op Achill Island genoten van de rust en het geweldige hostel (Valley House; daar zijn ook wat films opgenomen; http://www.valley-house.com/ ). Van daaruit het prachtige en nog ongerepte Donegal ingereden. Nog wat ruiger dan Connemara (dat ik al prachtig vind met die turfvelden en mooie landschappen). In Glencolumbcille zat ik weer aan 't einde van de wereld. Hostel lag half in een rotswand... Van daaruit nog geprobeerd om Slieve League met 600 meter de hoogste cliffs van Europa) op te wandelen, maar het weer was niet heel top, dus toch maar verstandig geweest . Na Glencolumbcille kom je bij Glen Gesh Pass uit. De LP noemt dat een van de mooiste plekken van Europa.. Kan me dat best voorstellen. Via schit-te-rende haarspeldbochten rijd je het uitgeslepen dal in. Machtig uitzicht. Ben toen nog een stuk naar het noorden gereden maar dat was allemaal iets minder indrukwekkend. Had toen al zulke prachtige dingen gezien . In nog een paar B&B's geslapen en toen mocht ik het land weer verlaten .

Paar maandjes daarna vond ik 't toch weer tijd om die kant op te gaan... ben toen begin februari ff wezen uitwaaien rondom Dublin. Ook weer auto gehuurd en richting Slane en Brú na Bóinne gereden. Veel prehistorische sites; mooi om te zien. Ben toen ook in Killiney (bij Dalkey, ten noorden van Dublin) geweest. Dat is de Rivièra van Ierland, zeg maar... Daar wonen Enya, Van Morrison, The Edge en ... Bono. Stond al wandelend ineens voor de deur bij Bono. Niet dat ik wist dat ik daar moest zijn, maar aan de teksten die VELE fans op de muren en bordjes hadden gekalkt wist ik dat ik goed zat . Niet het mooiste huis, maar wel lekker groot en mooi uitzicht . Alleen z'n tuinman was aanwezig, helaas... Heb toen wederom de cliffwalk tussen Bray en Greystones gedaan. En ook toen was te zien dat zee de kust weer wat meters had teruggedrongen. Foto's vind je hier.

In januari mag ik voor 'de zaak' richting Dublin. Twee dagen zakelijk, maar heb zelf het weekend erna eraan vastgeplakt. Voor de vluchtprijzen hoef je het iig niet te laten. Dus toch weer ff van Dublin en omgeving genieten . De enige grote stad van Ierland waar ik nog niet geweest ben is Cork.. Viel steeds buiten de route, zeg maar. Nouja, daar kom ik vast ooit nog wel es...
pi_55126515
Stormachtig dagje in met name het westen van Ierland morgen

http://www.meteoalarm.eu/countryIE.asp?Country=IE&lang=NL&ShowDate=
quote:
maximum-gust-speed 130-150 kph
"Stormy later tonight over Munster and Connacht with winds gusting to 150 km/h in exposed places."
.

Let je een beetje op, ElizabethR en anderen daar in Ierland?
  zondag 9 december 2007 @ 17:55:59 #139
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_55149882
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 16:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stormachtig dagje in met name het westen van Ierland morgen

http://www.meteoalarm.eu/countryIE.asp?Country=IE&lang=NL&ShowDate=
[..]

.

Let je een beetje op, ElizabethR en anderen daar in Ierland?
Ja hoor

Er staat een lekker briesje
  Moderator dinsdag 11 december 2007 @ 12:00:23 #140
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_55188364
Effe een vraagje over Dublin / Howth.
De vorige keer zijn we met de DART richting Greystones geweest, het leek ons nu wel leuk om de andere kant een keer te proberen. Is Howth een leuke middagbestemming? Of is het het niet meer dan "wel aardig"? En wijst het zichzelf allemaal wel, als je station Howth uit loopt? Is er misschien een bepaalde route waarbij je de mooiste uitzichten "scoort"?
pi_55188558
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:00 schreef Gert het volgende:
Effe een vraagje over Dublin / Howth.
De vorige keer zijn we met de DART richting Greystones geweest, het leek ons nu wel leuk om de andere kant een keer te proberen. Is Howth een leuke middagbestemming? Of is het het niet meer dan "wel aardig"? En wijst het zichzelf allemaal wel, als je station Howth uit loopt? Is er misschien een bepaalde route waarbij je de mooiste uitzichten "scoort"?
Al drie keer de prachtige wandeling rond Howth Head gemaakt. Ben je zeker een uurtje of 3 mee bezig (meer als je ook wil fotograferen etc.). De moeite waard . De route begint tegenover het station. Daar moet je een stukje naar boven wandelen, als ik 't me goed herinner. Anders ter plekke ff aan een local vragen .
  Moderator dinsdag 11 december 2007 @ 13:03:40 #142
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_55189807
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Al drie keer de prachtige wandeling rond Howth Head gemaakt. Ben je zeker een uurtje of 3 mee bezig (meer als je ook wil fotograferen etc.). De moeite waard . De route begint tegenover het station. Daar moet je een stukje naar boven wandelen, als ik 't me goed herinner. Anders ter plekke ff aan een local vragen .
OK, dus je kunt de Head rondlopen. Klinkt als een mooie uitwaaitocht, na misschien net iets te veel Guinness de night before. Precies waar we naar op zoek zijn.
pi_55190306
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:03 schreef Gert het volgende:

[..]

OK, dus je kunt de Head rondlopen. Klinkt als een mooie uitwaaitocht, na misschien net iets te veel Guinness de night before. Precies waar we naar op zoek zijn.
Yup. Ook een keertje gedaan na een fijne Guinness-avond . Was toen wel wat langer onderweg
pi_55219928
Gewoon uit het station linksaf en de kust volgen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_55255155
Tips voor de muziekliefhebbers, komend halfjaar in Nederland:

- The Celtic Tenors (uitgebreide tour Januari-Februari)
- Moya Brennan Tour 2008 in April, diverse zalen
- Last but not least: Christy Moore, 28 Mei 2008, Carre te Amsterdam
pi_55313732
In februari is het weer zover, deze keer een weekje Ierland, ipv een weekendje Dublin. Heeft iemand nog tips? ik ben ook van plan om naar Cork te gaan, is het daar ook leuk uitgaan en veel te zien?

Roel ik zie dat jij ook alleen naar Ierland bent geweest, erg leuk verhaal en je hebt helemaal gelijk over een avondje alleen naar de pub, je komt zoveel mensen tegen. als je alleen reist kom je eigenlijk nog meer mensen tegen dan dat je met meerdere gaat. Het is me echt ontzettend goed bevallen.
  Moderator maandag 17 december 2007 @ 22:54:16 #147
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_55348776
Howth was heel erg de moeite waard.
De cliffwalk was prachtig.
Eenmaal op de summit, na een goede anderhalf uur lopen, ben je weer in de bewoonde wereld en is er een stukje naar beneden een pub.
Neem er gerust een paar pints, want voor de pub bevindt zich een bushalte, waar vandaan je zowel met de bus naar het station van Howth kunt als terug naar Dublin centrum.

Howth, uitzicht tijdens de cliffwalk:

pi_55580254
Voor degenen die op het punt staan de Lonely Planet van ireland aan te schaffen: er komt een vernieuwde versie aan in januari 2008. Zie http://shop.lonelyplanet.(...)?bmUID=1198781425553 . De moeite waard om even te wachten dus . Bestellen zal tzt via play.com wel het goedkoopste zijn .
  maandag 7 januari 2008 @ 20:08:44 #149
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_55856445
99% zeker naar Ierland op vakantie in Juli
paar dagen dublin daarna Galway en dan naar het noorden(waarsch ook stuk noord ierland) we weten nog niet precies hoe of wat

ik heb er wel zin in
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  maandag 17 maart 2008 @ 09:29:15 #150
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57426808

Happy St. Patrick's Day .
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:12:39 #151
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_57465172
Heeft iemand de Crough Patrick wel eens beklommen? Ik was er afgelopen zomer toevallig net tijdens een (andere?) naamdag van deze gast en er was een soort van bedevaartsoptocht naar de top op 780 meter. Behoorlijke klauterpartij, uitzicht was magnificent.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:17:21 #152
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57465299
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:12 schreef Hi_flyer het volgende:
Heeft iemand de Crough Patrick wel eens beklommen? Ik was er afgelopen zomer toevallig net tijdens een (andere?) naamdag van deze gast en er was een soort van bedevaartsoptocht naar de top op 780 meter. Behoorlijke klauterpartij, uitzicht was magnificent.
Nope. Ben er wel twee keer langsgereden, maar (nog) niet op geklauterd... Komt nog wel een keer .
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:24:02 #153
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57466936
Ik heb hem wel eens gedaan ja, maar niet tijdens de officiele bedevaart, want dan moet je dus op blote poten. Mijn niet gezien!! Overigens heb ik, als ik langs mijn meer loop, een mooi uitzicht op de Crough Patrick.

Nog even een fotootje voor Roel

woensdag 19 maart 2008 @ 00:25:51 #154
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57466980
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb hem wel eens gedaan ja, maar niet tijdens de officiele bedevaart, want dan moet je dus op blote poten. Mijn niet gezien!! Overigens heb ik, als ik langs mijn meer loop, een mooi uitzicht op de Crough Patrick.

Nog even een fotootje voor Roel

[ afbeelding ]
GRRRRR!
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:25:26 #155
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_57484195
Iemand ook tijdens pasen in Dublin? We verblijven er van vrijdag tot dinsdag en willen voor een dagje een auto huren. Ben al druk bezig een route uit te pluizen. Waarschijnlijk gaan we vanuit Dublin richting het zuiden de Wicklow mountains bekijken en vanuit daar richting het noorden naar Newgrange. De volgende dag willen we dan de clifs van Howth bekijken.
Heb gezien dat Argus Carhire het goedkoopste is, iemand ervaring met dit bedrijf? Eigenlijk is het te goedkoop. Een Ford Fiesta kost namelijk 26 Euro per dag.
Is het beter de auto voor de tijd via internet te boeken of kan het ook gewoon ter plekke?

[ Bericht 89% gewijzigd door Aurora025 op 19-03-2008 20:33:16 ]
pi_58075852
Geboekt voor de zomer
Eerst anderhalve week highlights doen en bier drinken met vriendinnen die er nog nooit zijn geweest, daarna in m'n eentje het al lang gedroomde plan uitvoeren: vanuit Donegal via het noorden naar Belfast, of andersom.
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:07:58 #157
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58075904
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef thaleia het volgende:
Geboekt voor de zomer
Eerst anderhalve week highlights doen en bier drinken met vriendinnen die er nog nooit zijn geweest, daarna in m'n eentje het al lang gedroomde plan uitvoeren: vanuit Donegal via het noorden naar Belfast, of andersom.
Donegal .
pi_58076169
Eind deze zomer ben ik een jaar lang te vinden in Dublin, ga een jaartje call centre werk doen, niet het leukste baantje maar Dublin maakt dat meer dan goed!
  woensdag 16 april 2008 @ 09:15:04 #159
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_58081824
Geboekt eerst 5 dagen Dublin daarna via Newry en Enniskillen naar Bushmills...

Eerste plan was via Dublin-Galway-Donegal-enniskillen te reizen maar zonder eigen vervoer is dat niet echt handig, ten minste zover wij uit konden dokteren
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 16 april 2008 @ 09:59:33 #160
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58082595
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:15 schreef Tha_Bartman het volgende:
Geboekt eerst 5 dagen Dublin daarna via Newry en Enniskillen naar Bushmills...

Eerste plan was via Dublin-Galway-Donegal-enniskillen te reizen maar zonder eigen vervoer is dat niet echt handig, ten minste zover wij uit konden dokteren
Auto huren is idd wel aan te raden. Je kunt gaan en staan waar je wil en bent niet afhankelijk van toch relatief langzaam OV.....
  woensdag 16 april 2008 @ 10:07:01 #161
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_58082728
maar we gaan nu wel bussen heeft ook wel zijn charmes hoop ik

maar ooit zal ik in Donegal komen en in de rest van Ierland uiteraard.

ik heb er iig heel veel zin in
  woensdag 16 april 2008 @ 10:24:38 #162
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58083121
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:07 schreef Tha_Bartman het volgende:
maar we gaan nu wel bussen heeft ook wel zijn charmes hoop ik

Ow, zeker . Naarmate je meer naar 't westen gaat, heb ik 't gevoel dat er minder OV is... (mss dat ik me vergis, maar het was voor mij een reden om in het westen een auto te huren). Rond Dublin zou ik me daar niet al te druk over maken .
  woensdag 16 april 2008 @ 16:01:09 #163
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_58090182
we hebben al wel een beetje bustijden op gezocht (vooral richting slaapplaatsen) en het is allemaal wel te doen voor zover het eruitzag en hoe het precies gaat zijn dat zien we natuurlijk daar wel, beetje avontuur is nooit weg

er gaat iig een camera mee dus er zullen wel foto's hier verschijnen denk ik zo
pi_58163344
Ik ben een paar jaar terug met de bus van Dublin naar Donegal gereisd, en van Donegal naar Sligo, en van Sligo naar Galway, en van Galway naar Doolin, en weer terug, en van Galway naar Dublin. Da's dus bijna allemaal in het westen. Ging best, maar je moet wel reserveren geloof ik, en goed plannen: als je zo'n ding mist gaat er misschien pas zes uur later weer een

En ik bezocht wel relatief grote plaatsen: als je naar kleine dorpjes wilt zal je een auto moeten huren.
pi_58176468
Hallo allemaal!
Eind mei ga ik naar Dublin voor 6 dagen. Samen met een vriend (die daar nu woont en werkt) maken wij
elk jaar films en omdat hij nu in Dublin is; draaien we in Ierland.
We hebben voor die film natuur nodig, het liefst kliffen, rotsen, uitgestrekte Ierse landschappen.
Is er in de buurt van Dublin zoiets te vinden? We zijn vrij low budget...
We hebben ook overwogen om te vliegen/of met de bus te gaan naar Donegal, aangezien daar die natuur te vinden is. Maar in de buurt van Dublin is toch ook wel zoiets? En kunnen we daar dan komen met de trein/bus?
Hoop op jullie reacties!
pi_58176546
Dat klinkt mij meer in de oren als de natuur van het westen (kliffen: cliffs of Moher, of Slieve League, uitgestrekte landschappen: Connemara) maar als je in de buurt van Dublin wilt blijven: de Wicklow Mountains schijnen wel mooi te zijn. Ben er zelf nooit geweest.
pi_58176577
Ja, de Wicklow Mountains had ik al gecheckt op internet. Maar ik werd niet bijster enthousiast... Howth schijnt ook wel wat te zijn, las ik in eerdere posts.
Het wordt een film met een barbaar; vandaar de natuur hehe...
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:56:23 #168
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58587751
http://www.deredactie.be/(...)509_Guinness_Ierland
quote:
GUINNESS VERLAAT NET NIET DUBLIN (Belga)
vr 09/05/08 - De Britse drankengroep Diageo gaat een forse herstructurering doorvoeren in de Ierse filialen.
In tegenstelling tot eerder gemeld zal Diageo de oude brouwerij van St. James's Gate in Dublin waar sinds 1759 Guinness wordt gebrouwen, niet sluiten.

De oude brouwerij -een toeristische attractie in Dublin- blijft gehouden, maar de productie zal wel grotendeels worden overgebracht naar een nieuwe fabriek buiten Dublin.

Het grootste deel van het terrein zal evenwel worden verkocht aan een projectontwikkelaar die er wooneenheden zal inrichten.

De nieuwe brouwerij zal vanaf 2013 ook de productie van Smithwick's overnemen vanuit Dundalk en Kilkenny uit de gelijknamige stad.

De brouwerijen daar worden gesloten en dat heeft lokaal tot heel wat protest geleid.
Ik vraag me af waarom Guinness gaat verhuizen. Ze hebben die grond dankzij dat befaamde contract van 300 jaar geleden toch voor nog 10.000 ierse ponden per jaar ofzo? Ik neem aan dat de productiekosten buiten Dublin toch niet veel lager zullen zijn (arbeidskosten iig niet....). Iemand een idee wat de werkelijke reden(en) voor de verhuizing is/zijn?
pi_58588060
Ik ga in augustus van Donegal naar Belfast via Derry, en vanuit Belfast nog even afzakken naar Armagh (Navan fort). Waar moet ik zeker naartoe? Slieve League heb ik al gezien. Is Mt Errigal iets? Giants' Causeway is de moeite waard begreep ik? Zijn er in Belfast zelf nog aanraders?
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:40:26 #170
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58588438
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:31 schreef thaleia het volgende:
Dat klinkt mij meer in de oren als de natuur van het westen (kliffen: cliffs of Moher, of Slieve League, uitgestrekte landschappen: Connemara) maar als je in de buurt van Dublin wilt blijven: de Wicklow Mountains schijnen wel mooi te zijn. Ben er zelf nooit geweest.
Gut Thaleia, als je ergens niet wilt zijn om een film op te nemen zijn het de cliffs of Moher. Sinds ze daar dat bezoekerscentrum met lift en al hebben gebouwd, en je er voor 25 euro de man in ganzenpas naar boven mag om tegen een stom hek aan een beetje naar de kliffen te kijken wil je daar echt niet meer naartoe voor 'de natuur'.
pi_58588461
Dat moet een recente maatregel zijn. In 2002 stonden er alleen maar paatjes met een touwtje waar iedereen overheen stapte.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:45:25 #172
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58588511
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 01:42 schreef ShadyLane het volgende:
Dat moet een recente maatregel zijn. In 2002 stonden er alleen maar paatjes met een touwtje waar iedereen overheen stapte.
dat is de laatste jaren helaas enorm veranderd . In 2002 nog lekker ver kunnen doorlopen; in 2005 was 't heel anders .
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:46:21 #173
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58588525
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 00:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)509_Guinness_Ierland
[..]

Ik vraag me af waarom Guinness gaat verhuizen. Ze hebben die grond dankzij dat befaamde contract van 300 jaar geleden toch voor nog 10.000 ierse ponden per jaar ofzo? Ik neem aan dat de productiekosten buiten Dublin toch niet veel lager zullen zijn (arbeidskosten iig niet....). Iemand een idee wat de werkelijke reden(en) voor de verhuizing is/zijn?
Ze zeggen om St. James Gate te renoveren en zo te bewaren als traditionele historische plek in Dublin. Maar er worden gewoon 250 banen gesnoeid tussen 2009 en 2013. Ze gaan nieuwe brouwerijen neerzetten in Dundalk die efficienter moeten werken om dezelfde capaciteit te waarborgen.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:48:54 #174
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58588565
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 01:42 schreef ShadyLane het volgende:
In 2006 was ie helemaal klaar. Maar je kreeg er al jaren eerder last van. Ik ga er nooit meer heen. Bovendien is het geen 'maatregel', zoals jij het zo mooi verwoord, maar pure commerciële touristische uitbuiting.

Tegenwoordig rijden wij een stukje verder Clare in en gaan de kustroute naar Loop Head af. De kliffen daar zijn veel ruiger, maar ietsje minder hoog. Het spektakel is wel kilometers langer daar. Toevallig afgelopen week nog geweest. En we hebben een school dolfijnen gezien, zeehonden, en andere Nederlanders die slechts op vakantie waren en ons konden vertellen dat ze Loop Head veel mooier vonden dan Moher.

Maar dat wisten wij al, en we gaan er dan ook geregeld effe langs.

Loop Head afgelopen zondag

[ Bericht 3% gewijzigd door ElizabethR op 10-05-2008 02:00:30 ]
  zaterdag 10 mei 2008 @ 02:10:16 #175
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58588863
Loop Head .
In 2005 ook naartoe gereden (tip in lonely planet, geloof ik). Erg mooi .
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:01:06 #176
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58591050
tvp. moeten we toch ook maar eens heen. Anderhalf jaar geleden afgeblazen, maar nu moet ik volgend jaar kiezen tussen Ierland of Zuid-Afrika ... moeilijk.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_58592181
Foto's van de afgelopen periode:

Donegal & Sligo:

Noord-Ierland:

Donegal, hoogste kliffen van Europa:

St. Patrick's day, Dublin:
  zaterdag 10 mei 2008 @ 12:32:47 #178
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58592242
Mooie foto's .
Slieve League .
pi_58980162
Christy Moore gisteravond in Carre was 2 uur langgeweldig.

Vanaond nog een keer, in Tilburg, voor sommige mensen destijds om de hoek
  donderdag 29 mei 2008 @ 09:15:25 #180
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58981093
Leuk Dig!!! Jullie blijven trouwe fans geloof ik. Veel plezier in dat lelijke stadje vanavond.
Weet je wie we laatst tegenkwamen in Clifden?? Sean, de Bodhranspeler van Duchas. Niks veranderd. Beetje ouder, beetje meer uitgezakt, maar nog steeds even enthousiast.
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:29:40 #181
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_59130725
Ik kwam nog een leuk filmpje tegen van mijn vakantie: De healy pass per fiets:

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:13:56 #182
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_59132180
nog een maand en ik ga met mijn vriendin op vakantie naar Ierland & Noord-Ierland

Eerst Dublin daarna naar Newry, Enniskillen en als laatste vlakbij Bushmills. Daarna terug naar Dublin 1 nacht en dan naar huis
al met al 2 weken weg, en alles met het OV

Foto's volgen hier natuurlijk, mochten ze toonbaar zijn
pi_59398798
Hallo,

een vriend en ik hadde het prachtige idee om op vakantie te gaan in Ierland en hebbe toch een paar vrage.
Het moet een vakantie worde waarbij we beetje vrij kunne zijn, waarschijnlijk gaan we met het vliegtuig omdat hij dan 17 is en ik net 18geworden ben (herfstvakantie), hij stelde voor de plekken Killarney en de Ring Of Kerry te 'nemen'.
We willen veel van het landschap zien, oude ruïnes en kastelen, ma uitgaan t savonds zou ook leuk zijn.
Over slaap plek wete we niet of het verstandig is gewoon met tentje rond te trekke of of er campings zijn.
En vervoer daar hebben we ook niet echt een idee, trein/bus/fiets hure? of dergelijke. Daarbij zijn we alletwee op school dus hebbe niet al te veel geld.
Nou zou het fijn zijn als iemand ons beetje kan helpe ^^
  zondag 15 juni 2008 @ 01:23:59 #184
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59399686
quote:
Op zondag 15 juni 2008 00:25 schreef Nilith het volgende:
Hallo,

een vriend en ik hadde het prachtige idee om op vakantie te gaan in Ierland en hebbe toch een paar vrage.
Het moet een vakantie worde waarbij we beetje vrij kunne zijn, waarschijnlijk gaan we met het vliegtuig omdat hij dan 17 is en ik net 18geworden ben (herfstvakantie), hij stelde voor de plekken Killarney en de Ring Of Kerry te 'nemen'.
We willen veel van het landschap zien, oude ruïnes en kastelen, ma uitgaan t savonds zou ook leuk zijn.
Over slaap plek wete we niet of het verstandig is gewoon met tentje rond te trekke of of er campings zijn.
En vervoer daar hebben we ook niet echt een idee, trein/bus/fiets hure? of dergelijke. Daarbij zijn we alletwee op school dus hebbe niet al te veel geld.
Je moet een nieuw toetsenbord kopen. De 'N' doet het niet.
pi_59399732
quote:
Op zondag 15 juni 2008 01:23 schreef ElizabethR het volgende:
Je moet een nieuw toetsenbord kope.
pi_59399930
quote:
Op zondag 15 juni 2008 01:23 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je moet een nieuw toetsenbord kopen. De 'N' doet het niet.
okay bedankt voor de tip is echt een goeie grap ook meteen !!!
  zondag 15 juni 2008 @ 01:56:37 #187
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59400097
quote:
Op zondag 15 juni 2008 01:41 schreef Nilith het volgende:

[..]

Voor tips kan ik je het doorlezen van dit topic en zijn voorgangers aanraden. Je vraag is echt al een aantal keren aan bod gekomen, en waarom moet iedereen steeds opnieuw hetzelfde antwoord geven dan?
  zondag 15 juni 2008 @ 12:33:56 #188
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_59403730
quote:
Op zondag 15 juni 2008 01:41 schreef Nilith het volgende:
't Was geen grap.

Anyway, bussen en treinen rijden er niet zo heel veel. Als je googlet op "camping Ireland" vind je genoeg plekken om te overnachten in een tent. En uitgaan buiten Dublin? Stelt niet veel voor. Voor uitgaan ga je niet naar Ierland.
En verder: lees de topics door. Er staan reteveel handige links en tips in.

Edit: Hou er ook rekening mee dat mensen onder de 18 veelal 's avonds de pubs niet meer in komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door spijkerbroek op 15-06-2008 20:29:54 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 16 juni 2008 @ 13:38:17 #189
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_59438992
quote:
Op zondag 15 juni 2008 12:33 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor uitgaan ga je niet naar Ierland.
Maar wel voor heerlijke kroegjes met folkbandjes en allemaal Ieren die steeds bier voor je kopen omdat jij "hun gast bent"

Ik heb overigens om twee uur 's nachts nog wel kindertjes van een jaar of acht in pubs gezien, maar dat was dan wel in kleine dorpjes. In de grotere steden is de politie er wellicht alerter op.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:59:02 #191
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59470459
quote:
Op zondag 15 juni 2008 00:25 schreef Nilith het volgende:
Vorig jaar heb ik de Ring of Kerry (ook wel Kerry Way genoemd) gelopen. Ik raad aan deze route in groepsverband te lopen als je niet ervaren bent met hiken: het terrein is soms redelijk zwaar en je moet kunnen navigeren. De campings zijn duur, als je de Kerry Way loopt zal je dan ook veel wildkamperen (leuk, mits met goede uitrusting).

Cultuur en uitgaan is er niet zoveel. Als je gaat, dan moet je voor het wandelen en de natuur gaan. Killarney is opzich een leuke stad, is echter niet bijster groot en heb je na een dag of twee wel gezien.

Verkijk je (in jouw geval) niet op de Kerry Way, verwacht niet teveel cafe's en sightseeing. Als je wil gaan, ga dan met een reisorganisatie.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 21:25:49 #192
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_59740637
ElizabethR, ben je in september thuis? De kans is zeer groot dat mijn zevende keer Ierland dan gerealiseerd wordt . Aran-eilanden. Westkant. Wederom.

Moet nog boeken en kijken waar ik ongeveer naartoe ga
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:47:16 #193
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59742578
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 21:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
ElizabethR, ben je in september thuis? De kans is zeer groot dat mijn zevende keer Ierland dan gerealiseerd wordt . Aran-eilanden. Westkant. Wederom.

Moet nog boeken en kijken waar ik ongeveer naartoe ga

Fijn zo! Gaan we mooi samen Aran doen. Vergeet je camera niet, hoewel dat een overbodige opmerking is
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:21:45 #194
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_59743629
Dinsdag naar dublin en dan na 5 dagen door richting newry,enniskillen en 5 km buiten bushmills

Ik heb er zin in
pi_59747874
22-29 Oktober weekje Ierland doen, Dublin, Galway, Cork

Ik weet nu al dat een weekje veel te kort gaat zijn, mja beter iets dan niets. Iemand nog goede suggesties voor wat te doen in Galway? Aran bezoeken lijkt me erg cool, maar als ik er ben zijn er ook de Galway Races (paarden) lijkt me ook wel erg gezellig.

Iemand alvast een goed idee?
pi_59749280
In Doolin ontmoette ik twee Nederlanders die bij de Races hadden gewed op een paard dat 1/36 stond, en het won

Naar de Aran Islands kun je ook gewoon 1 dagje op en neer, dus dat kan er wel bij in je programma dan toch? Als je het kleinste eiland neemt, kun je het in 1 middag helemaal rondwandelen.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 11:31:19 #197
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_59749552
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 08:44 schreef Tahiti het volgende:

Ik weet nu al dat een weekje veel te kort gaat zijn, mja beter iets dan niets. Iemand nog goede suggesties voor wat te doen in Galway? Aran bezoeken lijkt me erg cool, maar als ik er ben zijn er ook de Galway Races (paarden) lijkt me ook wel erg gezellig.

Als je de kans/tijd hebt: neem meer dan een dag Aran. Ben er zelf in 2005 4,5 dag geweest en heb er echt genoten! Ja, het is er rustig, maar als je ff weg wil van alles, kun je daar heerlijk genieten . En 's avonds daar de pub in met mensen die je na een uur al zo ongeveer als familielid behandelen . Rond sluitingstijd komt de politie eens kijken, maar die houden zich vooral bezig met taxi spelen (lees: klanten relaxed naar 'huis' brengen) .
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:39:45 #198
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59751030
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 08:44 schreef Tahiti het volgende:

Tja, als ik iets vermijd als de pest is het Galway tijdens de races. Maar dat is puur persoonlijk hoor. Ik heb gewoon een hekel aan die drukte. Normaal gesproken zit ik vanaf mijn huis in een kwartiertje in het centrum van Galway. Als ik dat tijdens de races wil doen mag ik 1,5 uur uittrekken zo druk is het dan. Overigens, in Oktober zijn de races allang afgelopen. Die zijn dit jaar van 28-07 tot en met 03-08

Verder is Galway een niet al te grote stad. Het ligt er al aan wat je wilt doen. Je kunt enorm shoppen, je kunt de cultuur snuiven op de Claddagh, of in het museum bij Spanish Arch, of bij het bezoeken van de kathedralen. Je kunt de promenade in Salthill bezoeken en daar ben je dan ook wel weer een dag zoet mee. Je kunt een kroegentocht doen. Er is zoveel.

Oktober, misschien heb je mazzel en zit je er net met het Oesterfestival. Hoewel dat meestal ergens eind September is, maar misschien heb je mazzel

Het leukste zomergebeuren in Galway vind ik elke keer het Arts Festival. Twee weken lang bruist Galway van de kunstenaars. Heel veel straattheater, heel veel voorstellingen in allerlei venues in de stad, en natuurlijk de grote parade op zondag. Dat is echt übergaaf. Dit jaar van 14 - 27 Juli.
pi_59752807
Ik zit helaas 'vast' aan deze periode vanwege werk. De race die ik bedoel is het October Festival Meeting die precies die zondag is dat ik in Galway ben. Behalve dat ik zelf af en toe op een paard zit en als klein jochie met opa naar Duindigt ging heb ik ook weer niet zoveel met paarden races.

Ik heb ooit van mijn moeder een boek gehad dat zich afspeelde op de Aran eilanden en dat verhaal is me altijd bij gebleven vandaar dat Aran bezoeken iets is dat ik zeker wil doen. Inis Mór was mijn eerste keus, en zal het ook waarschijnlijk wel worden. Bedankt voor de tips en weet iemand nog leuke/goede restaurants in Galway?

Het is pas mijn eerste bezoek aan Ierland en weet nu al dat ik er vaak terug zal komen
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:57:11 #200
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_60009608
Zo. Geboekt . Van 9 tot en met 27 september ben ik in het westen van dit groene eiland te vinden . Wordt de zevende keer .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')