Kwam de genoemde rondreis net toevallig tegen: http://www.anwb.nl/publis(...)lijk-ierland.nl.html .quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Reizen magazine van juli/augustus staan negen pagina's over het mooiste gedeelte van Ierland! Het westen dus. Aandacht voor de Aran-eilanden, op bezoek bij Tim Robinson in Roundstone (die geweldig gedetailleerde kaarten van de Aran-eilanden, Connemara en The Burren heeft gemaakt) en Limerick (vind ik zelf geen geweldig indrukwekkende stad). Er staat verderop in het blad nog een reisaanbieding: 8-daagse hotelrondreis vanaf 559 euro, maar het is leuker om alles zelf uit te zoeken en te boeken.
Dat zou op zich moeten lukkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:10 schreef LaZZ het volgende:
Morgen ga ik naar Ierland. Nu moet ik vanaf Dublin Airport naar Galway gaan (met de bus). Ik zit alleen vrij krap qua tijd omdat ik 18.20 aankom. Ik kan dan om 19.15 een bus pakken (Citylink), hebben jullie enig idee of ik dan op tijd ben qua het wachten op m'n bagage?
Heel erg bedankt!
Dan ga ik de gok er maar op wagen. Thanks.quote:
De bussen vertrekken direct buiten de aankomsthal, dus als je geen pech hebt zou dat allemaal wel goed moeten komenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:49 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Dan ga ik de gok er maar op wagen. Thanks.
Jazeker, het is geen ontwikkelingsland meer hier hoorquote:Op woensdag 11 juli 2007 00:04 schreef Rory78 het volgende:
Is er op Dublin Airport een soort supermarktje waar je even wat eten en drinken voor onderweg kunt inslaan?
Have funquote:Op woensdag 11 juli 2007 17:21 schreef Rory78 het volgende:
Ah, geweldig... beschaving...Er is een Mac..
Nou snel de PC uit, het koffer inpakken, eten, slapen, morgen er vroeg weer uit en op naar Keulen, waar ons de Airbus richting Dublin wacht! Yeehaw!!!
Veel plezier!! En als ik je mag aanraden,laat de Mac lekker links liggen en ga naar de Supermac's. Da's een andere hamburgerketen in Ierland, hebben veel lekkerdere burgers, en de taco fries zijn werkelijk hemels!!!!!quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:21 schreef Rory78 het volgende:
Ah, geweldig... beschaving...Er is een Mac..
Nou snel de PC uit, het koffer inpakken, eten, slapen, morgen er vroeg weer uit en op naar Keulen, waar ons de Airbus richting Dublin wacht! Yeehaw!!!
Zie ook http://www.laois-nationalist.ie/news/story.asp?j=26440&cat=news . en http://www.laois-nationalist.ie/news/story.asp?j=26445&cat=newsquote:Zware hagelbui zette Iers stadje onder water
Na 1 harde donderklap ontlaadde zich een bui boven het Ierse stadje Mountrath in county Laois. De wereld leek te vergaan toen de hagel met geweld op de daken van de huizen kletterde. De hoeveelheid neerslag was zo groot dat de waterafvoeren het allemaal niet konden verwerken en in een mum van tijd stroomde het water door de huizen van de verbijsterde en totaal onvoorbereide inwoners. Het toch al zeer ongewone zomerweer bereikte daarmee in Ierland op donderdag 26 juli 2007 een nieuw dieptepunt.
Ach, de KLM vroeg me EUR. 7.50 CC kosten per ticket plus nog eens 10 Euro extra administratiekosten per ticket. En met de betaling ging van alles fout dus daar kwam nog een hoop gezeik, faxen en telefoontjes overheen ook.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:47 schreef Gert het volgende:
Ze naaien je nog wel met creditcardkosten, 6 euro per ticket, maar dan nog is het geen geld.
Schandalig.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:08 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ach, de KLM vroeg me EUR. 7.50 CC kosten per ticket plus nog eens 10 Euro extra administratiekosten per ticket. En met de betaling ging van alles fout dus daar kwam nog een hoop gezeik, faxen en telefoontjes overheen ook.
quote:De Ieren zijn het rijkste volk van Europa. Dat zegt de Ierse centrale bank in een maandag verschenen rapport. Naar schatting waren er in 2006 onder de 4,2 miljoen Ieren 33.000 miljonairs, en dat is 10 procent meer dan in 2005. Het gemiddeld persoonlijk bezit in Ierland steeg liefst 19 procent, tot 196.000 euro.
De particuliere schulden in Ierland stegen weliswaar met 20 procent (tot 161 miljard euro), maar dit werd ruimschoots gecompenseerd doordat de Ieren 15 procent meer spaarden, het aantal aandelen in privébezit met 26 procent toenam en de pensioenen 11 procent meer waard werden. Verreweg de belangrijkste factor in de toenemende rijkdom in Ierland is de stijging van de huizenprijzen. Gemiddeld bestond 72 procent van het privébezit in 2006 uit onroerend goed.
Enjoy!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:00 schreef Yozzz het volgende:
Ik ga dit jaar ook nog een keer een weekendje Ierland doen!
Het wordt ook eens tijd, na al jaren met een FAI-avatar rond te lopenquote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:18 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Het wordt ook eens tijd, na al jaren met een FAI-avatar rond te lopen
(FAI = Football Association Ireland)
Flogging Mollyquote:Op zaterdag 1 september 2007 01:02 schreef postiljon het volgende:
Tommy Makem ... ik heb wel ooit van de Clancy Brothers gehoord ... maar wie kan me nog Ierse muziek aanraden (buiten Dubliners, ,Chieftains, Planxty en Christy/Luka Moore/Bloom)
quote:maximum-gust-speed 130-150 kph
"Stormy later tonight over Munster and Connacht with winds gusting to 150 km/h in exposed places."
Ja hoorquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stormachtig dagje in met name het westen van Ierland morgen
http://www.meteoalarm.eu/countryIE.asp?Country=IE&lang=NL&ShowDate=
[..].
Let je een beetje op, ElizabethR en anderen daar in Ierland?
Al drie keer de prachtige wandeling rond Howth Head gemaakt. Ben je zeker een uurtje of 3 mee bezig (meer als je ook wil fotograferen etc.). De moeite waardquote:Op dinsdag 11 december 2007 12:00 schreef Gert het volgende:
Effe een vraagje over Dublin / Howth.
De vorige keer zijn we met de DART richting Greystones geweest, het leek ons nu wel leuk om de andere kant een keer te proberen. Is Howth een leuke middagbestemming? Of is het het niet meer dan "wel aardig"? En wijst het zichzelf allemaal wel, als je station Howth uit loopt? Is er misschien een bepaalde route waarbij je de mooiste uitzichten "scoort"?
OK, dus je kunt de Head rondlopen. Klinkt als een mooie uitwaaitocht, na misschien net iets te veel Guinness de night before. Precies waar we naar op zoek zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2007 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Al drie keer de prachtige wandeling rond Howth Head gemaakt. Ben je zeker een uurtje of 3 mee bezig (meer als je ook wil fotograferen etc.). De moeite waard. De route begint tegenover het station. Daar moet je een stukje naar boven wandelen, als ik 't me goed herinner. Anders ter plekke ff aan een local vragen
.
Yup. Ook een keertje gedaan na een fijne Guinness-avondquote:Op dinsdag 11 december 2007 13:03 schreef Gert het volgende:
[..]
OK, dus je kunt de Head rondlopen. Klinkt als een mooie uitwaaitocht, na misschien net iets te veel Guinness de night before. Precies waar we naar op zoek zijn.
Nope. Ben er wel twee keer langsgereden, maar (nog) niet op geklauterd... Komt nog wel een keerquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:12 schreef Hi_flyer het volgende:
Heeft iemand de Crough Patrick wel eens beklommen? Ik was er afgelopen zomer toevallig net tijdens een (andere?) naamdag van deze gast en er was een soort van bedevaartsoptocht naar de top op 780 meter. Behoorlijke klauterpartij, uitzicht was magnificent.
GRRRRR!quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb hem wel eens gedaan ja, maar niet tijdens de officiele bedevaart, want dan moet je dus op blote poten. Mijn niet gezien!! Overigens heb ik, als ik langs mijn meer loop, een mooi uitzicht op de Crough Patrick.
Nog even een fotootje voor Roel
[ afbeelding ]
Donegalquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef thaleia het volgende:
Geboekt voor de zomer
Eerst anderhalve week highlights doen en bier drinken met vriendinnen die er nog nooit zijn geweest, daarna in m'n eentje het al lang gedroomde plan uitvoeren: vanuit Donegal via het noorden naar Belfast, of andersom.
Auto huren is idd wel aan te raden. Je kunt gaan en staan waar je wil en bent niet afhankelijk van toch relatief langzaam OV.....quote:Op woensdag 16 april 2008 09:15 schreef Tha_Bartman het volgende:
Geboekteerst 5 dagen Dublin daarna via Newry en Enniskillen naar Bushmills...
![]()
Eerste plan was via Dublin-Galway-Donegal-enniskillen te reizen maar zonder eigen vervoer is dat niet echt handig, ten minste zover wij uit konden dokteren
Ow, zekerquote:Op woensdag 16 april 2008 10:07 schreef Tha_Bartman het volgende:
maar we gaan nu wel bussenheeft ook wel zijn charmes hoop ik
![]()
Ik vraag me af waarom Guinness gaat verhuizen. Ze hebben die grond dankzij dat befaamde contract van 300 jaar geleden toch voor nog 10.000 ierse ponden per jaar ofzo? Ik neem aan dat de productiekosten buiten Dublin toch niet veel lager zullen zijn (arbeidskosten iig niet....). Iemand een idee wat de werkelijke reden(en) voor de verhuizing is/zijn?quote:GUINNESS VERLAAT NET NIET DUBLIN (Belga)
vr 09/05/08 - De Britse drankengroep Diageo gaat een forse herstructurering doorvoeren in de Ierse filialen.
In tegenstelling tot eerder gemeld zal Diageo de oude brouwerij van St. James's Gate in Dublin waar sinds 1759 Guinness wordt gebrouwen, niet sluiten.
De oude brouwerij -een toeristische attractie in Dublin- blijft gehouden, maar de productie zal wel grotendeels worden overgebracht naar een nieuwe fabriek buiten Dublin.
Het grootste deel van het terrein zal evenwel worden verkocht aan een projectontwikkelaar die er wooneenheden zal inrichten.
De nieuwe brouwerij zal vanaf 2013 ook de productie van Smithwick's overnemen vanuit Dundalk en Kilkenny uit de gelijknamige stad.
De brouwerijen daar worden gesloten en dat heeft lokaal tot heel wat protest geleid.
Gut Thaleia, als je ergens niet wilt zijn om een film op te nemen zijn het de cliffs of Moher. Sinds ze daar dat bezoekerscentrum met lift en al hebben gebouwd, en je er voor 25 euro de man in ganzenpas naar boven mag om tegen een stom hek aan een beetje naar de kliffen te kijken wil je daar echt niet meer naartoe voor 'de natuur'.quote:Op zondag 20 april 2008 13:31 schreef thaleia het volgende:
Dat klinkt mij meer in de oren als de natuur van het westen (kliffen: cliffs of Moher, of Slieve League, uitgestrekte landschappen: Connemara) maar als je in de buurt van Dublin wilt blijven: de Wicklow Mountains schijnen wel mooi te zijn. Ben er zelf nooit geweest.
dat is de laatste jaren helaas enorm veranderdquote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:42 schreef ShadyLane het volgende:
Dat moet een recente maatregel zijn. In 2002 stonden er alleen maar paatjes met een touwtje waar iedereen overheen stapte.
Ze zeggen om St. James Gate te renoveren en zo te bewaren als traditionele historische plek in Dublin. Maar er worden gewoon 250 banen gesnoeid tussen 2009 en 2013. Ze gaan nieuwe brouwerijen neerzetten in Dundalk die efficienter moeten werken om dezelfde capaciteit te waarborgen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)509_Guinness_Ierland
[..]
Ik vraag me af waarom Guinness gaat verhuizen. Ze hebben die grond dankzij dat befaamde contract van 300 jaar geleden toch voor nog 10.000 ierse ponden per jaar ofzo? Ik neem aan dat de productiekosten buiten Dublin toch niet veel lager zullen zijn (arbeidskosten iig niet....). Iemand een idee wat de werkelijke reden(en) voor de verhuizing is/zijn?
In 2006 was ie helemaal klaar. Maar je kreeg er al jaren eerder last van. Ik ga er nooit meer heen. Bovendien is het geen 'maatregel', zoals jij het zo mooi verwoord, maar pure commerciële touristische uitbuiting.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:42 schreef ShadyLane het volgende:
Dat moet een recente maatregel zijn. In 2002 stonden er alleen maar paatjes met een touwtje waar iedereen overheen stapte.
Je moet een nieuw toetsenbord kopen. De 'N' doet het niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 00:25 schreef Nilith het volgende:
Hallo,
een vriend en ik hadde het prachtige idee om op vakantie te gaan in Ierland en hebbe toch een paar vrage.
Het moet een vakantie worde waarbij we beetje vrij kunne zijn, waarschijnlijk gaan we met het vliegtuig omdat hij dan 17 is en ik net 18geworden ben (herfstvakantie), hij stelde voor de plekken Killarney en de Ring Of Kerry te 'nemen'.
We willen veel van het landschap zien, oude ruïnes en kastelen, ma uitgaan t savonds zou ook leuk zijn.
Over slaap plek wete we niet of het verstandig is gewoon met tentje rond te trekke of of er campings zijn.
En vervoer daar hebben we ook niet echt een idee, trein/bus/fiets hure? of dergelijke. Daarbij zijn we alletwee op school dus hebbe niet al te veel geld.
Nou zou het fijn zijn als iemand ons beetje kan helpe ^^
okay bedankt voor de tip is echt een goeie grap ook meteenquote:Op zondag 15 juni 2008 01:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je moet een nieuw toetsenbord kopen. De 'N' doet het niet.
Voor tips kan ik je het doorlezen van dit topic en zijn voorgangers aanraden. Je vraag is echt al een aantal keren aan bod gekomen, en waarom moet iedereen steeds opnieuw hetzelfde antwoord geven dan?quote:Op zondag 15 juni 2008 01:41 schreef Nilith het volgende:
[..]
okay bedankt voor de tip is echt een goeie grap ook meteen!!!
't Was geen grap.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:41 schreef Nilith het volgende:
okay bedankt voor de tip is echt een goeie grap ook meteen!!!
Maar wel voor heerlijke kroegjes met folkbandjes en allemaal Ieren die steeds bier voor je kopen omdat jij "hun gast bent"quote:Op zondag 15 juni 2008 12:33 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor uitgaan ga je niet naar Ierland.
Vorig jaar heb ik de Ring of Kerry (ook wel Kerry Way genoemd) gelopen. Ik raad aan deze route in groepsverband te lopen als je niet ervaren bent met hiken: het terrein is soms redelijk zwaar en je moet kunnen navigeren. De campings zijn duur, als je de Kerry Way loopt zal je dan ook veel wildkamperen (leuk, mits met goede uitrusting).quote:Op zondag 15 juni 2008 00:25 schreef Nilith het volgende:
een vriend en ik hadde het prachtige idee om op vakantie te gaan in Ierland en hebbe toch een paar vrage.
Het moet een vakantie worde waarbij we beetje vrij kunne zijn, waarschijnlijk gaan we met het vliegtuig omdat hij dan 17 is en ik net 18geworden ben (herfstvakantie), hij stelde voor de plekken Killarney en de Ring Of Kerry te 'nemen'.
We willen veel van het landschap zien, oude ruïnes en kastelen, ma uitgaan t savonds zou ook leuk zijn.
Over slaap plek wete we niet of het verstandig is gewoon met tentje rond te trekke of of er campings zijn.
En vervoer daar hebben we ook niet echt een idee, trein/bus/fiets hure? of dergelijke. Daarbij zijn we alletwee op school dus hebbe niet al te veel geld.
Nou zou het fijn zijn als iemand ons beetje kan helpe ^^
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
ElizabethR, ben je in september thuis?De kans is zeer groot dat mijn zevende keer Ierland dan gerealiseerd wordt
. Aran-eilanden. Westkant. Wederom.
Moet nog boeken en kijken waar ik ongeveer naartoe ga
Als je de kans/tijd hebt: neem meer dan een dag Aran. Ben er zelf in 2005 4,5 dag geweest en heb er echt genoten! Ja, het is er rustig, maar als je ff weg wil van alles, kun je daar heerlijk genietenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 08:44 schreef Tahiti het volgende:
22-29 Oktober weekje Ierland doen, Dublin, Galway, Cork![]()
Ik weet nu al dat een weekje veel te kort gaat zijn, mja beter iets dan niets. Iemand nog goede suggesties voor wat te doen in Galway? Aran bezoeken lijkt me erg cool, maar als ik er ben zijn er ook de Galway Races (paarden) lijkt me ook wel erg gezellig.![]()
Iemand alvast een goed idee?
Tja, als ik iets vermijd als de pest is het Galway tijdens de races. Maar dat is puur persoonlijk hoor. Ik heb gewoon een hekel aan die drukte. Normaal gesproken zit ik vanaf mijn huis in een kwartiertje in het centrum van Galway. Als ik dat tijdens de races wil doen mag ik 1,5 uur uittrekken zo druk is het dan. Overigens, in Oktober zijn de races allang afgelopen. Die zijn dit jaar van 28-07 tot en met 03-08quote:Op zaterdag 28 juni 2008 08:44 schreef Tahiti het volgende:
22-29 Oktober weekje Ierland doen, Dublin, Galway, Cork![]()
Ik weet nu al dat een weekje veel te kort gaat zijn, mja beter iets dan niets. Iemand nog goede suggesties voor wat te doen in Galway? Aran bezoeken lijkt me erg cool, maar als ik er ben zijn er ook de Galway Races (paarden) lijkt me ook wel erg gezellig.![]()
Iemand alvast een goed idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |